panelladikes-exetaseis
Stringer / SOOC
ΕΒΕ, Τράπεζα Θεμάτων, εξετάσεις PISA, ενδοσχολικές εξετάσεις, πανελλαδικές, διαγωνίσματα, 15λεπτα τεστ: «Οι ταξικοί φραγμοί εντείνονται, τα φίλτρα γίνονται όλο και πιο αδιαπέραστα και η εφαρμογή της νεοφιλελεύθερης πολιτικής στην εκπαίδευση γίνεται ακόμα πιο βαθειά», σημειώνουν οι Παρεμβάσεις ΔΕ

Ανακοίνωση σχετικά με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, τις εξετάσεις PISA και την τράπεζα θεμάτων εξέδωσαν οι Παρεμβάσεις ΔΕ, καταγγέλλοντας ότι «οι ταξικοί φραγμοί εντείνονται, τα φίλτρα γίνονται όλο και πιο αδιαπέραστα και η εφαρμογή της νεοφιλελεύθερης πολιτικής της κυβέρνησης της ΝΔ, της ΕΕ και του ΟΟΣΑ στην εκπαίδευση γίνεται ακόμα πιο βαθειά».

Όπως τονίζεται, «στόχος των εξετάσεων είναι να μείνουν εκτός βασικής αλλά και πανεπιστημιακής εκπαίδευσης όλο και περισσότερα παιδιά και κυρίως αυτά που προέρχονται από φτωχά λαϊκά κοινωνικά στρώματα και να υπάρξει και με αυτό τον τρόπο η αναπαραγωγή του συστήματος και ο κοινωνικός καταμερισμός της εργασίας ανάλογα με την κοινωνική προέλευση».

Αναλυτικά η ανακοίνωση των Παρεμβάσεων ΔΕ:

Οι εξετάσεις ως πανάκεια της αριστείας.

Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, οι εξετάσεις PISA, η τράπεζα θεμάτων  κι άλλα δεινά της εκπαίδευσης.

Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής, Τράπεζα Θεμάτων, εξετάσεις PISA, ενδοσχολικές εξετάσεις, πανελλαδικές εξετάσεις, διαγωνίσματα τετράμηνου, ωριαία διαγωνίσματα, 15λεπτα τεστ. 

Αν ένας μαθητής ή μια μαθήτρια απαντούσε στο ερώτημα ποια είναι η μαθησιακή διαδικασία στο λύκειο σήμερα, θα απαντούσε με την παραπάνω περιγραφή. 
Διαχρονικά οι εξετάσεις διαμόρφωναν και το παιδαγωγικό μέσο ελέγχου των μαθητών και μαθητριών σχετικά με το μαθησιακό τους επίπεδο. Άσχετα αν οι εξετάσεις κατάφερναν να το κάνουν ή όχι, αποτελεί κοινωνική πραγματικότητα.

Αυτή η πραγματικότητα στη σημερινή εποχή, και με βάση τους νόμους που ψήφισε η κυβέρνηση της ΝΔ, αποτυπώνεται σε όλες αυτές τις εξετάσεις που αναφέρονται πιο πάνω. Φυσικά την ίδια αντίληψη περί εξετάσεων και του ρόλου τους στη εκπαιδευτική διαδικασία και ιδιαίτερα στον τρόπο εισαγωγής στα ΑΕΙ είχαμε και με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, με την αύξηση των ωρών διδασκαλίας των μαθημάτων προσανατολισμού και την εκμηδένιση των μαθημάτων γενικής παιδείας. 

Η δημιουργία και η ένταση των εξετάσεων σε ένα σχολείο διαμορφώνει και το πλαίσιο λειτουργίας του και το κέντρο βάρους του. Οι όλο και περισσότερες εξετάσεις, οι κάθε είδους εξετάσεις αποτυπώνουν ανάμεσα στα άλλα και τον προσανατολισμό του σχολείου. Οι ταξικοί φραγμοί εντείνονται, τα φίλτρα γίνονται όλο και πιο αδιαπέραστα και η εφαρμογή της νεοφιλελεύθερης πολιτικής της κυβέρνησης της ΝΔ, της ΕΕ και του ΟΟΣΑ στην εκπαίδευση γίνεται ακόμα πιο βαθειά. 

Στόχος των εξετάσεων είναι να μείνουν εκτός βασικής αλλά και πανεπιστημιακής εκπαίδευσης όλο και περισσότερα παιδιά και κυρίως αυτά που προέρχονται από φτωχά λαϊκά κοινωνικά στρώματα και να υπάρξει και με αυτό τον τρόπο η αναπαραγωγή του συστήματος και ο κοινωνικός καταμερισμός της εργασίας ανάλογα με την κοινωνική προέλευση.

Πιο συγκεκριμένα:

ΕΒΕ

Φέτος έμειναν εκτός εισαγωγής στα ΑΕΙ περίπου 40.000 παιδιά λόγω της εφαρμογής της ΕΒΕ. Πέρασαν το κατώφλι των ΑΕΙ τα ⅔ των παιδιών που έδιναν εξετάσεις. 
Συγκεκριμένα, από τους συνολικά 99.305 μαθητές, 61.682 υποψήφιοι σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ εισήχθησαν στα Πανεπιστήμια, στις Ανώτατες Εκκλησιαστικές Ακαδημίες, στην ΑΣΠΑΙΤΕ, στην ΑΣΤΕ, στις Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές και στις Ακαδημίες της Πυροσβεστικής, του Εμπορικού Ναυτικού και του Λιμενικού Σώματος. Εκτός έμειναν 37.623, με τους κολεγιάρχες να τρίβουν για άλλη μία χρονιά τα χέρια τους.

Αναλυτικότερα, μόλις το 68,83% των υποψηφίων επιλογής ΓΕΛ μπαίνει στα ΑΕΙ, με 22.449 να αποκλείονται. Η μεγάλη σφαγή έγινε στα ΕΠΑΛ όπου μένουν εκτός 11.216 από τους 17.619 μαθητές.

Ένα μέτρο που καταδεικνύει άμεσα την τοξικότητά του, γιατί αυτοί που μένουν εκτός ΑΕΙ, εκτός από μερικές κραυγαλέες περιπτώσεις, είναι παιδιά των οικονομικά αδύναμων κοινωνικών τάξεων, παιδιά που κατάγονται από χαμηλά κοινωνικά οικονομικά στρώματα και δεν μπόρεσαν να ανταπεξέλθουν στον ανταγωνισμό του συστήματος εισαγωγής. Παιδιά που οι οικογένειές τους των οποίων θα στερηθούν τα πάντα για να μπορέσουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στα αμφιλεγόμενα ιδιωτικά κολέγια τα οποία με πολλή σπουδή η κυβέρνηση τα προωθεί. Εξ ου και τα ίσα έχουν ίδια επαγγελματικά δικαιώματα τα πτυχία τους με εκείνα τα αντίστοιχα των δημοσίων ΑΕΙ, με νόμο που ψήφισε η κυβέρνηση της ΝΔ.

Εξετάσεις PISA

Φέτος για πρώτη φορά και πειραματικά πραγματοποιήθηκαν οι Εξετάσεις PISA στην ΣΤ’ Δημοτικού και στην Γ’ Γυμνασίου. Από τη σχολική χρονιά 2022 -2023 θα γενικευτεί η εφαρμογή τους σε όλα τα Δημοτικά και Γυμνάσια της Ελλάδας. Στόχος τους είναι ο διαγωνισμός να πάρει τον χαρακτήρα της πανελλαδικής αποτύπωσης των επιδόσεων των μαθητών σε κομβικά σημεία για κάθε βαθμίδα. Στο τέλος του Αβάθμιας εκπαίδευσης και στο τέλος της υποχρεωτικής Ββάθμιας εκπαίδευσης.

Με βάση τα αποτελέσματα αυτών των εξετάσεων θα βγαίνουν και τα συμπεράσματα, όπου η πολιτεία και η κάθε κυβέρνηση θα παρεμβαίνει με "διορθωτικές κινήσεις", όπως αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, χρηματοδότηση στο πλαίσιο της αυτονομίας της σχολικής μονάδας με στόχο τα περίφημα σχολεία charters schools του αγγλοσαξωνικου μοντέλου.

Τράπεζα θεμάτων 

Για πρώτη φορά φέτος εφαρμόστηκε κι ο νόμος για την τράπεζα θεμάτων στις προαγωγές Εξετάσεις των Α και Β τάξεων όλων των τύπων λυκείων. Μάλιστα εφαρμόστηκε σε μια περίοδο όπου τα παιδιά προέρχονται από δύσκολες συνθήκες φοίτησης και διαβίωσης, μετά από σχεδόν δύο χρόνια τηλε-"εκπαίδευσης", εγκλεισμού και με σοβαρότατες ελλείψεις εκπαιδευτικών στη ζωντανή μαθησιακή διαδικασία λόγω της πανδημίας. Η τράπεζα θεμάτων θα εφαρμοστεί από την επόμενη χρονιά και στην Γ’ λυκείου. 

Οι εξετάσεις μέσω της τράπεζας θεμάτων είναι μικρές πανελλαδικές εξετάσεις δηλαδή σε όλες της τάξεις του λυκείου. Στόχος η απογοήτευση και η εσωτερίκευση της αποτυχίας των μαθητών και των μαθητριών για να στραφούν όχι στην επαγγελματική εκπαίδευση, που αποτελούσε τον στόχο του συστήματος πριν λίγα χρόνια, αλλά κυρίως να παρατήσουν τη συνέχιση των σπουδών τους στο λύκειο, και να ακολουθήσουν τη μεταγυμνασιακή μαθητεία που στέλνει βορά στους εργοδότες φτηνό, σχεδόν μη αμειβόμενο προσωπικό, προωθώντας παράλληλα την εργασία ανηλίκων, διαμορφώνοντας και με αυτόν τον τρόπο τους μελλοντικά ευέλικτους εργαζόμενους χωρίς εργασιακά ασφαλιστικά δικαιώματα. 

Η απαξίωση, η αποδόμηση κι εν τέλει η διάλυση του δημοσίου και δωρεάν σχολείου αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης, του ΟΟΣΑ και της ΕΕ. Παράλληλα, η ενίσχυση του ιδιωτικής εκπαίδευσης και της κερδοφορίας του κεφαλαίου, μέσω των διαφόρων καναλιών που επιλέγει η κυβέρνηση. Αυτά τα δύο στοιχεία αποτελούν και το DNA της πολιτικής της κυβέρνησης της ΝΔ και δεν αφορά μόνο την εκπαίδευση αλλά οτιδήποτε είναι δημόσιο και έχει κοινωνικό χαρακτήρα.

Αυτή τη στιγμή χρειάζεται περισσότερο από ποτέ άλλοτε να συγκροτηθεί ένα εκπαιδευτικό κίνημα - μέτωπο εκπαιδευτικών, μαθητών, φοιτητών και γονιών που να ζητάει την κατάργηση όλων αυτών των εξετάσεων και την ουσιαστική ενίσχυση των διαδικασιών απόκτησης της ολόπλευρης γνώσης σε όλες της βαθμίδες της εκπαίδευσης. Από το δημοτικό στο γυμνάσιο και στη συνέχεια στο λύκειο.

Χρειάζεται τα πρωτοβάθμια σωματεία (ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ) να μπουν μπροστά και να συντονίσουν τη δύναμή τους και να ενώσουν τους αγώνες τους, απαιτώντας την ανατροπή της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης της ΝΔ και κάθε επίδοξου συνεχιστεί της πολιτικής της ΕΕ και του ΟΟΣΑ. 

Χρειάζονται μαζικοί και παρατεταμένοι αγώνες για να ανατραπεί αυτή η κατάσταση και απαιτούμε:

●    Ενιαίο δωδεκάχρονο δωρεάν δημόσιο υποχρεωτικό σχολείο για όλους, με δίχρονη δημόσια και δωρεάν προσχολική αγωγή!
●    Υπεράσπιση και διεύρυνση των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών και των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών και μαθητριών.
●    Κατάργηση της ΕΒΕ, της ισοτιμίας κολεγίων - ΑΕΙ και του νόμου 4777/21 για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, του νόμου Κεραμέως-Χρυσοχοΐδη και του νέου νόμου-πλαίσιο για τα ΑΕΙ
●    Ουσιαστική αύξηση του αριθμού των εισακτέων. 
●    Κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και των εξετάσεων PISA.
●    Όχι στους ταξικούς φραγμούς και την ιδιωτικοποίηση της Εκπαίδευσης! 
●    Μόρφωση, σπουδές και εργασία για την εργαζόμενη κοινωνική πλειοψηφία!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες