Αξιολόγηση
«Μεγάλη Πέμπτη 13/4 στέλνουν email από σε διάφορες διευθύνσεις της Αττικής στους  εκπαιδευτικούς με ενέργειες αξιολόγησης για να δημιουργήσουν κλίμα» - «Aξιολογητές εξαπατούν εκπαιδευτικούς ισχυριζόμενοι ότι θα μονιμοποιηθούν»

«Ξεδιάντροπα, με οδηγία ΥΠΑΙΘ και κυβέρνησης, οι διευθύνσεις εκπαίδευσης ξεκίνησαν να στέλνουν email με ενέργειες για την αξιολόγηση» επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Ο Αριστοτέλης».

«Μεγάλη Πέμπτη 13/4 στέλνουν email από σε διάφορες διευθύνσεις της Αττικής, όχι από την Αθμια Α Αθήνας μέχρι αυτή την στιγμή, στους εκπαιδευτικούς με ενέργειες αξιολόγησης για να δημιουργήσουν κλίμα. Δε θα τους το επιτρέψουμε» τονίζει.

«Η τρομοκρατία τους δεν μας φοβίζει, μας εξοργίζει!!! Τι κάνουμε; Μόλις σας απευθυνθεί αξιολογητής με email ή τηλέφωνο ενημερώνετε απευθείας τον Αριστοτέλη. Ο σύλλογός μας  θα προχωρήσει σε παράσταση στους αξιολογητές άμεσα. Διαμηνύουμε ότι δε θα επιτρέψουμε να πλησιάσουν τα σχολεία και τους/τις συναδελφους/ισσες μας» προσθέτει.

Από την πλευρά της η Α’ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής υποστηρίζει ότι «είναι μνημείο ντροπής η εικόνα για τις πρακτικές των “επιθεωρητών” του ΥΠΑΙΘ στην υπόλοιπη Ελλάδα: τηλεφωνικές οχλήσεις τα απογεύματα και τα Σαββατοκύριακα, ραντεβού «γνωριμίας» ακόμη και σε καφενεία, αιφνιδιαστικές επισκέψεις στα σχολεία, ενώ δεν έλειψε και αξιολόγηση μέσω τηλεκπαίδευσης. Οι επίδοξοι αξιολογητές εξαπατούν τους συναδέλφους ισχυριζόμενοι ότι θα μονιμοποιηθούν».

Οι ανακοινώσεις των εκπαιδευτικών

Αναλυτικά, η ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Ο Αριστοτέλης»:

Αξιολογητές - δεν μας φοβίζετε, μας εξοργίζετε!!!

Δεν απαντάμε σε κανένα μέιλ αξιολόγητη ή της διεύθυνσης εκπαίδευσης. Είμαστε σε άδεια! Επικοινωνήστε με το σωματείο για οποιαδήποτε κίνηση της διεύθυνσης εκπαίδευσης ή αξιολόγητη!

Ξεδιάντροπα, με οδηγία ΥΠΑΙΘ και κυβέρνησης, οι διευθύνσεις εκπαίδευσης ξεκίνησαν να στέλνουν email με ενέργειες για την αξιολόγηση.

Συγκεκριμένα: Μεγάλη Πέμπτη 13/4 στέλνουν email από σε διάφορες διευθύνσεις της Αττικής, όχι από την Αθμια Α Αθήνας μέχρι αυτή την στιγμή, στους  εκπαιδευτικούς με ενέργειες αξιολόγησης για να δημιουργήσουν κλίμα. Δε θα τους το επιτρέψουμε.

Οι συναδέλφισσες του 2020 είναι μόνιμες και μόνιμοι, παράνομη και απαράδεκτη είναι η ενεργεια του υπηρεσιακού συμβουλίου και του διευθυντή εκπαίδευσης Κ. Μιχαηλίδη να ανακαλέσει τις μονιμοποίησεις τους! Το ίδιο και οι συναδέλφισσες/οι του 2021 και του 2022.

Το λέμε ξεκάθαρα.

Αρκετά έχουν διαλύσει τις ζωές μας με ταλαιπωρία αναπλήρωσης ατελείωτων χρόνων, με απαράδεκτες "εργασιακό μεσαίωνα" επιμορφώσεις, τρομοκρατία και εκφοβισμό, καταπάτηση των εργασιακών και μορφωτικών δικαιωμάτων.

Η τρομοκρατία τους δεν μας φοβίζει, μας εξοργίζει!!!

Τι κάνουμε;

Μόλις σας απευθυνθεί αξιολογητής με email ή τηλέφωνο ενημερώνετε απευθείας τον Αριστοτέλη.

Ο σύλλογός μας  θα προχωρήσει σε παράσταση στους αξιολογητές άμεσα. Διαμηνύουμε ότι δε θα επιτρέψουμε να πλησιάσουν τα σχολεία και τους/τις συναδελφους/ισσες μας.

 Δεκάδες νεοδιοριστοι στο σύλλογό μας έχουν υπογράψει Απεργία Αποχή από την ατομική αξιολόγηση, το ίδιο και σε πολλές περιοχές της Ελλάδας.

Πάνω από 80% του συνόλου των εκπαιδευτικών στα σχολεία ευθύνης του συλλόγου μας έχουν υπογράψει Απεργία Αποχή από την ατομική αξιολόγηση. 

Συμμετέχουμε στην Απεργία Αποχή της ΔΟΕ από την ατομική αξιολόγηση. Αν δεν έχει υπογράψει κάποια/ος το χαρτί, δεν υπάρχει καμία ανησυχία. Το κανει τώρα ή με το άνοιγμα των σχολείων.

Δεν απαντάμε σε τίποτα και σε κανένα email. Είμαστε  σε άδεια- διακοπές.

Δεν ανεβάζουμε σε καμία πλατφόρμα και τίποτα. Δεν είναι υποχρεωτικό και επίσης καλυπτομαστε από την απεργία αποχή για την μη ανάρτηση.

Θα ακολουθήσουν αναλυτικά βήματα για το τι κάνουμε στην συνέχεια.

Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΔΙΑΛΥΣΗ των σχολείων και της εργασιακής μας ζωής δε θα περάσει.

Θα μας βρουν απέναντι συλλογικά, μαζικά, μαχητικά! Θα ακυρώσουμε και θα μπλοκάρουμε την αξιολόγηση όπως χιλιάδες συνάδελφοι και συναδελφισσες σε όλη την χώρα μέχρι τώρα, στο Ρέθυμνο, στην Θεσσαλονίκη, την Πιερία, την Πάτρα, τα Χανιά, στην Σάμο και την Ικαρία! Κανένας και καμία μόνη!

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ

Η πρόεδρος                                      Η γραμματέας

Τάσσου Δήμητρα                           Πετροπούλου Έλενα

 

Η ανακοίνωση της Α’ ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής

 Για την «αξιολόγηση» μετά τις τοποθετήσεις των νέων σχολικών συμβούλων

ΔΙΑΜΗΝΥΟΥΜΕ ΠΡΟΣ ΚΑΘΕ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΟΤΙ Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!

ΚΑΝΕΝΑΣ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΟΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΜΟΝΟΣ, ΚΑΜΙΑ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΗ ΣΥΝΑΔΕΛΦΙΣΣΑ ΜΟΝΗ!

ΥΠΟΦΡΑΦΟΥΜΕ ΜΑΖΙΚΑ ΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ-ΑΠΟΧΗ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΣΤΑΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΜΕ/ΟΛΜΕ! ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΟΠΛΑ ΜΑΣ!

Την Πέμπτη 13 Απριλίου ανέλαβαν και στη Γ΄ Αθήνας καθήκοντα οι νέοι “επιθεωρητές”, με εντεταλμένη υπηρεσία την ατομική αξιολόγηση των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών. Η ΔΙΔΕ Γ΄ Αθήνας, ως πιστός ιμάντας μεταβίβασης των εντολών του ΥΠΑΙΘ, απέστειλε αιφνιδιαστικά στις 07:36 π.μ.(!!!) και σχετικό email στους νεοδιόριστους εκπαιδευτικούς της περιοχής μας, εν μέσω διακοπών του Πάσχα και με πρόθεση πάση θυσία επιβολή της κατάπτυστης αξιολόγησης! Άξιος ο ρόλος της!

Σε αυτές τις συνθήκες, οι καθηγητές και καθηγήτριες στη Γ΄ Αθήνας καλούμαστε να λάβουμε θέση μάχης, όπως άλλωστε συνέβη και στις υπόλοιπες περιοχές της χώρας στις οποίες επιχειρήθηκε η εφαρμογή της αξιολόγησης. Διαχωριζόμενοι απολύτως από το σώμα των εντεταλμένων νέο-επιθεωρητών του ΥΠΑΙΘ, καλούμαστε να αγωνιστούμε για την εργασιακή μας αξιοπρέπεια, την αυτοδίκαιη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων συναδέλφων και το δημόσιο δωρεάν σχολείο που θα μορφώνει όλα τα παιδιά, κόντρα στο φθηνό, κατηγοριοποιημένο και εξετασιοκεντρικό σχολείο των λίγων κι εκλεκτών μαθητών και των χειραγωγημένων εκπαιδευτικών που πασχίζουν να επιβάλουν οι κυρίαρχοι κύκλοι.

Άλλωστε, το χρονοδιάγραμμα του ΥΠΑΙΘ για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης μέχρι τις 20/3/2023 έχει ήδη πέσει στο κενό! Όσο κι αν η κυβέρνηση και η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ πασχίζουν να πείσουν το σύνολο της κοινωνίας ότι η αξιολόγηση προχωρά κανονικά και απρόσκοπτα, η πραγματικότητα τους διαψεύδει: δεκάδες χιλιάδες καθηγητές, δάσκαλοι και νηπιαγωγοί νεοδιόριστοι/ες, μόνιμοι/ες,, αναπληρωτές/τριες σε όλη την Ελλάδα αρνούνται να συναινέσουν στην αξιολόγηση και συμμετέχουν μαζικά την Απεργία-Αποχή των ΟΛΜΕ-ΔΟΕ. Εκατοντάδες νεοδιόριστοι/ες στις περιοχές όπου επιδιώχθηκε να ξεκινήσει η αξιολόγηση μαζί με τους συλλόγους διδασκόντων και τις ΕΛΜΕ, αποκρούουν τις επισκέψεις των αξιολογητών στα σχολεία, συμμετέχοντας στις στάσεις εργασίας. Γι’ αυτόν τον λόγο, άλλωστε, δεν ανακοινώνει το ΥΠΑΙΘ και επίσημα στατιστικά στοιχεία.

Την ίδια στιγμή, είναι μνημείο ντροπής η εικόνα για τις πρακτικές των “επιθεωρητών” του ΥΠΑΙΘ στην υπόλοιπη Ελλάδα: τηλεφωνικές οχλήσεις τα απογεύματα και τα Σαββατοκύριακα, ραντεβού «γνωριμίας» ακόμη και σε καφενεία, αιφνιδιαστικές επισκέψεις στα σχολεία, ενώ δεν έλειψε και αξιολόγηση μέσω τηλεκπαίδευσης. Οι επίδοξοι αξιολογητές εξαπατούν τους συναδέλφους ισχυριζόμενοι ότι θα μονιμοποιηθούν φυσικά κατόπιν της υποταγής τους και της ατομικής αξιολόγησης, αποκρύπτοντας ότι για τη μονιμοποίηση προϋποτίθενται, βάσει των νόμων Κεραμέως, και οι επόμενες φάσεις της αξιολόγησης από τον σύμβουλο παιδαγωγικής ευθύνης και από τον διευθυντή, δηλαδή άλλη μια διετία δόκιμης υπηρεσίας. Αποκρύπτουν ότι η μονιμοποίηση δεν ταυτίζεται με τη μονιμότητα την οποία οι νεοδιόριστοι συνάδελφοι κατέχουν από το ΦΕΚ διορισμού, έχοντας όλα τα δικαιώματα που απορρέουν από αυτήν ως σχέση εργασίας.

Τώρα είναι η ώρα να μπλοκάρουμε τη διαδικασία της αξιολόγησης και να κλείσουμε τις πόρτες των σχολείων μας στους αξιολογητές, αντιστεκόμενοι στην εργασιακή ομηρία του επ’ “αόριστον δόκιμου εκπαιδευτικού”! Όσες εγκύκλιους κι αν αποστείλουν, όσες απειλές κι αν δεχτούμε, όσα ευφάνταστα σενάρια κι αν επινοήσουν για να υποκύψουμε, όσο καλοπροαίρετοι ή εκβιαστικοί κι αν είναι, όσα email κι αν μας στείλουν, όσες φορές κι αν μας πάρουν τηλέφωνο, όσες φορές κι αν επιχειρήσουν να έρθουν στα σχολεία, οι επιθεωρητές θα μας βρουν απέναντί τους συλλογικά, μαζικά, αταλάντευτα.

Βήματα ενάντια στους επίδοξους αξιολογητές – Τι κάνουμε:

Ενημερώνουμε αμέσως την ΕΛΜΕ όταν:

• Μας έρθει ενημέρωση από τη διεύθυνση για την ατομική μας αξιολόγηση και τον αξιολογητή μας

• Ο αξιολογητής προσπαθήσει να επικοινωνήσει τηλεφωνικά ή με email για να οριστεί η «συνάντηση προσυνεννόησης».

• Ο αξιολογητής προσπαθήσει να κλείσει ραντεβού για παρακολούθηση διδασκαλίας

• Σε περίπτωση που οριστεί παρακολούθηση διδασκαλίας από τους αξιολογητές, ώστε να υπάρξει εγκαίρως συντονισμένη παρέμβαση από την ΕΛΜΕ και όλοι/όλες μαζί να μην επιτρέψουμε την είσοδο του αξιολογητή στην τάξη.

Υπενθυμίζουμε ότι δεν έχουμε καμία απολύτως υπηρεσιακή υποχρέωση να απαντήσουμε σε email ή τηλέφωνα την περίοδο των διακοπών του Πάσχα.

Τι κάνουμε:

1. Υπογράφουμε (αν δεν το έχουμε ήδη κάνει) τη δήλωση συμμετοχής στην απεργία - αποχή που έχει κηρύξει η ΟΛΜΕ, την οποία και πρωτοκολλούμε στο πρωτόκολλο του σχολείου. Η απεργία – αποχή της Δ.Ο.Ε. καλύπτει σε όλες τις φάσεις τους/τις συναδέλφους/ισσες από όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που σχετίζονται με την ατομική αξιολόγηση, όπως από τη συνάντηση με τον αξιολογητή, την υπογραφή συμβολαίου, την ενημέρωση του ατομικού μας φακέλου στην Ψηφιακή Πλατφόρμα, την κατάθεση έκθεσης ατομικής αυτοαξιολόγησης κ.λπ. Η δήλωση θωρακίζει τις/τους συναδέλφισσες/ους με την κάλυψη που προσφέρει η συμμετοχή σε μια νομικά κατοχυρωμένη και νόμιμη ενέργεια και αρκεί να καταχωρείται στο πρωτόκολλο του σχολείου. [Υπενθυμίζουμε ότι η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.ά.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους συμμετέχοντες από κάθε πειθαρχική ευθύνη.]

2. Δεν αναρτούμε ηλεκτρονικό ατομικό φάκελο στην ψηφιακή πλατφόρμα.

3. Δεν απαντάμε στο μήνυμα που μας έρχεται από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης και δεν «μπαίνουμε» στην ειδική πλατφόρμα αξιολόγησης, διότι έτσι ενεργοποιείται η ατομική αξιολογική διαδικασία, δίνονται τα στοιχεία μας στον επίδοξο αξιολογητή και το πιθανότερο είναι να δεχτείτε άμεσα μήνυμα από τον αξιολογητή σας, το οποίο υποτίθεται σας καθοδηγεί για τα «βήματα», ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία. Επιπλέον, με αυτό τον τρόπο, τροφοδοτείται το αξιολογικό σύστημα Κεραμέως και τα «παπαγαλάκια» του ΥΠΑΙΘ που ενδιαφέρονται κυρίως για τα στατιστικά στοιχεία, προκειμένου να θριαμβολογήσουν στη συνέχεια για τα ποσοστά συμμετοχής στην αξιολόγηση, ενώ μάλιστα γνωρίζουν πολύ καλά ότι αυτή δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί και σε πάρα πολλές περιπτώσεις ούτε καν ξεκινήσει.

4. Στα ζευγάρια αξιολογητή-αξιολογούμενου, ο αξιολογητής θα καλέσει σε «συνάντηση προσυνεννόησης» με email ή τηλεφωνικά. Απαντάμε ότι συμμετέχουμε στην απεργία αποχή από την ατομική αξιολόγηση με δήλωση που έχει κατατεθεί στο πρωτόκολλο του σχολείου μας και δεν πηγαίνουμε στη συνάντηση.

5. Σε περίπτωση που ο αξιολογητής ορίσει παρακολούθηση διδασκαλίας, ενώ έχουμε δηλώσει απεργία-αποχή, συμμετέχουμε στις στάσεις εργασίας που έχει κηρύξει το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ σε συνεργασία με τις τοπικές ΕΛΜΕ, προκειμένου να είναι καλυμμένοι όλοι/όλες οι συνάδελφοι/ισσες από κάθε άλλη διαδικασία της ατομικής αξιολόγησης που προβλέπεται εντός διδακτικού ωραρίου (π.χ. δειγματικές διδασκαλίες). Οι στάσεις εργασίας (ωριαίες, δίωρες, τρίωρες) γίνονται από τους/τις συναδέλφους/ισσες νεοδιόριστους/ες την ημέρα που όρισαν να τους αξιολογήσουν και από όλους/όλες τους/τις συναδέλφους και συναδέλφισσες που συμμετέχουν στην απόκρουση των επισκέψεων των αξιολογητών.

Η συμμετοχή στην Απεργία Αποχή από την ατομική αξιολόγηση θωρακίζει την/τον εκπαιδευτικό να αρνηθεί τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που απορρέουν από αυτή και η στάση εργασίας από την παρακολούθηση του μαθήματός του.

6. Αν οι αξιολογητές επιχειρήσουν κρυφά από το σύλλογο διδασκόντων να μπουν στην τάξη, για να εξετάσουν τον/την νεοδιόριστο/η και να τον/την βαθμολογήσουν(!), δεν αδιαφορούμε. Το σχολείο είναι δημόσιο και, συνεπώς, όλες οι δραστηριότητες που διαπερνούν τη λειτουργία του πρέπει να είναι σε γνώση όλων των μελών του συλλόγου διδασκόντων. Δηλώνουμε ότι δεν διαπραγματευόμαστε το δικαίωμά μας να γνωρίζουμε τι γίνεται μέσα στα σχολεία μας, αλλά και να αντιστεκόμαστε απέναντι στην αντιδραστική πολιτική που καταργεί θεμελιώδη εργασιακά, παιδαγωγικά, μορφωτικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα και κατακτήσεις. Η ΕΛΜΕ και οι σύλλογοι διδασκόντων υπερασπίζουμε τις συλλογικές μας αποφάσεις. Κανείς επιθεωρητής στην τάξη!

ΔΙΑΡΚΗΣ ΑΓΩΝΑΣ ΓΙΑ ΜΟΡΦΩΣΗ-ΕΡΓΑΣΙΑΚΗ ΚΑΙ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ, ΓΕΝΝΑΙΑ ΑΥΞΗΣΗ ΤΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ, ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ!

ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΗ ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΝΕΟΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ/ΙΣΣΩΝ ΕΔΩ και ΤΩΡΑ ΧΩΡΙΣ “ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ”!

 

Η ανακοίνωση του ΣΕΠΕ Άνω Λιοσίων – Ζεφυρίου – Φυλής «Ηρώ Κωνσταντοπούλου»

Η αξιολόγηση ΔΕ θα περάσει! – Βήματα ενάντια στους επίδοξους αξιολογητές – Τι κάνουμε

«Στου βούρκου μέσα τα νερά ποια γλώσσα μου μιλάνε αυτοί που μου ζητάνε να χαμηλώσω τα φτερά;»

Όρκο στο δημόσιο σχολείο, στον παιδαγωγικό κι επιστημονικό μας ρόλο:             

Η αξιολόγηση ΔΕ θα περάσει!

Την Πέμπτη 13 Απριλίου ανέλαβαν καθήκοντα και στην Αττική οι νέοι επιθεωρητές, αυτοί δηλαδή που θα αναλάβουν το έργο της ατομικής αξιολόγησης των εκπαιδευτικών. Ήδη μέσα στην περίοδο των διακοπών  οι συναδέλφισσες και οι συνάδελφοι, νεοδιόριστες/οι στην Αττική λαμβάνουν email από τις Δ/νσεις Εκπαίδευσης. Πιθανά τις επόμενες μέρες θα βρεθούν αντιμέτωπες/οι με τους αξιολογητές τους. Θα κληθούν ο καθένας και η καθεμιά ατομικά, σε συνάντηση με τον αξιολογητή της/του για να καθοριστεί το πλαίσιο της αξιολόγησης (καθήκον σε εξωδιδακτικό χρόνο) και να καθοριστούν οι δυο διδακτικές ώρες που ο/η αξιολογητής/τρια θα μπει για να παρακολουθήσει το μάθημα του/της.

Η απάντηση των εκπαιδευτικών και στην Αττική θα είναι όπως και στις υπόλοιπες περιοχές. Θα είναι αντίστοιχη του ρόλου που μας αναλογεί και που μας διαχωρίζει από το σώμα των εντεταλμένων επιθεωρητών του ΥΠΑΙΘ, αυτών που ξεκάθαρα πλέον έχουν επιλέξει να ταχθούν με την πλευρά που λοιδορεί καθημερινά το δημόσιο σχολείο, που ενισχύει μόνο όσους και όσες μπορούν «από τη φύση τους», που μετατρέπει τα σχολεία σε εξεταστικά κάτεργα, τη διδασκαλία σε παρεχόμενη υπηρεσία, τα παιδιά και τους γονείς σε πελάτες.

Κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας, σε μια ύστατη προσπάθεια επιβολής των αντιδραστικών τους μεταρρυθμίσεων και διάλυσης ο,τιδήποτε δημόσιου και καθολικά προσβάσιμου – από την υγεία ως την εκπαίδευση, τον πολιτισμό, τις μεταφορές, το νερό και ό,τι άλλο μπορεί να αξιοποιηθεί στο όνομα του κέρδους- επιχειρεί τους τελευταίους μήνες να πείσει το σύνολο της κοινωνίας ότι η αξιολόγηση  προχωράει κανονικά και απρόσκοπτα.

Μόνο που οι αγαπημένοι αριθμοί του ΥΠΑΙΘ άλλα δείχνουν. Ήδη γνωρίζουμε ότι δεκάδες χιλιάδες εκπαιδευτικοί νεοδιόριστοι/ες, μόνιμοι/ες,, αναπληρωτές/τριες σε όλη την Ελλάδα αρνούνται να συναινέσουν κι υπογράφουν μαζικά Απεργία Αποχή. Εκατοντάδες νεοδιόριστοι/ες στις περιοχές που επιδιώχθηκε να ξεκινήσει η αξιολόγηση μαζί με τους συλλόγους διδασκόντων, τα πρωτοβάθμια σωματεία και τις επιτροπές αγώνα μπλοκάρουν τις επισκέψεις των αξιολογητών στα σχολεία συμμετέχοντας στις στάσεις εργασίας. Εκατοντάδες νεοδιόριστοι/ες παρακολουθούν τις συναντήσεις που διοργανώνονται από τους κατά τόπους Σ.Ε.Π.Ε. προκειμένου να ενημερωθούν και να συσπειρωθούν στα σωματεία τους, ενισχύοντας τη συλλογική δράση και αντίσταση έναντι των «προσωπικών διαδρομών». Ενδεικτικά μόνο στην Κρήτη, ο αριθμός των αξιολογημένων νεοδιόριστων δεν ξεπερνά τους 50 σε σύνολο 570, ποσοστό μόλις 9%. Αντίστοιχη είναι η εικόνα από τα νησιά του ΝΑ Αιγαίου και την Πελοπόννησο,  τη Μακεδονία,  τη Θράκη, την Ήπειρο, τα Ιόνια νησιά.   

Αυτοί είναι άλλωστε και οι λόγοι για τους οποίους  το ΥΠΑΙΘ δεν ανακοινώνει στοιχεία. Γιατί δεν έχει τι να πει!

Σύσσωμος ο κλάδος απ’ άκρη σ’ άκρη της Ελλάδας δηλώνει ότι η αξιολόγηση δεν θα περάσει! Δεν θα επιτρέψουμε να εμπεδωθεί και να κατοχυρωθεί ως καθεστώς σε όλη τη χώρα και σε όλο το εύρος της εκπαίδευσης ότι όλοι/όλες με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο, νεοδιόριστοι και παλαιότεροι, θα γίνουμε σταθερά  «ημιμόνιμοι» υπό έλεγχο και υπό αίρεση.

Δεν θα περάσει η διάλυση του δημόσιου σχολείου, η απαξίωση των αναγκών των παιδιών, η κατάλυση των συναδελφικών σχέσεων, της παιδαγωγικής ελευθερίας και δημοκρατίας στο σχολείο, για την οποία με τόσο σθένος μας επιμορφώνουν. Γιατί όλοι και όλες μας αντιλαμβανόμαστε πλέον τον εμπαιγμό, την απαξίωση, την υποκρισία κάθε λέξης και κάθε φράσης που βγαίνει από τα χείλη κάθε είδους ιθύνοντα. Γιατί ξέρουμε ότι η αξιολόγησή είναι το εύκολο υποκατάστατο για κάθε είδους ανεπάρκεια και έλλειψη από την πλευρά του κράτους.Γιατί ξέρουμε ότι η εργασίας μας, πόσο μάλλον οι ζωές των ανθρώπων της τάξης μας είναι για το κεφάλαιο και το κράτος αναλώσιμες και αντικαταστάσιμες.

Για όλους αυτούς τους λόγους οι εκπαιδευτικοί έχουμε δηλώσει ξεκάθαρα και επανειλημμένα: ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΠΟΥΘΕΝΑ. Όσες εγκύκλιοι κι αν κυκλοφορήσουν, όσες απειλές κι αν δεχτούμε, όσα ευφάνταστα σενάρια κι αν επινοήσουν για να μας συναντήσουν, όσο καλοπροαίρετοι ή εκβιαστικοί κι αν είναι, όσα email κι αν μας στείλουν, όσες φορές κι αν μας πάρουν τηλέφωνο, όσες φορές κι αν επιχειρήσουν να έρθουν στα σχολεία, οι επιθεωρητές θα μας βρουν απέναντί τους συλλογικά, μαζικά, αταλάντευτα.

Στην περιοχή μας, ήδη το 80% των δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων συμμετέχουν στην απεργία αποχή της ΔΟΕ ομόφωνα ή κατά πλειοψηφία. Ο φόβος έχει αλλάξει στρατόπεδο εδώ και καιρό. Όσοι αξιολογητές συμφωνούν μαζί μας, να το αποδείξουν έμπρακτα δηλώνοντας την παραίτησή τους. Οι υπόλοιποι θα μας βρουν απέναντι τους, στις πόρτες των σχολείων, σαν ένα σώμα, σαν μια ψυχή. Εκφράζοντας και διεκδικώντας το σύνολο των επιχειρημάτων και αιτημάτων μας για το δημόσιο σχολείο, τα παιδιά, τη δουλειά και τις ζωές μας.

Βήματα ενάντια στους επίδοξους αξιολογητές – Τι κάνουμε

Ενημερώνουμε  άμεσα  τον Σύλλογο κι ειδικά όταν:

 Μας έρθει ενημέρωση από τη διεύθυνση για την ατομική μας αξιολόγηση και τον αξιολογητή μας

 Ο αξιολογητής προσπαθήσει να επικοινωνήσει τηλεφωνικά ή με email για να οριστεί η συνάντηση προσυνεννόησης.

 Ο αξιολογητής προσπαθήσει να κλείσει ραντεβού για παρακολούθηση διδασκαλίας

 Σε περίπτωση που οριστεί παρακολούθηση διδασκαλίας από τους αξιολογητές ώστε να υπάρξει συντονισμένη παρέμβαση από το σωματείο, την επιτροπή αγώνα και όλοι/όλες μαζί να σταματήσουμε τον αξιολογητή να μπει στην τάξη.

Υπενθυμίζουμε ότι δεν έχουμε καμία απολύτως υπηρεσιακή υποχρέωση να απαντήσουμε σε email ή τηλέφωνα κλπ την περίοδο των διακοπών του Πάσχα.

Συμμετέχουμε στην επιτροπή αγώνα που συγκροτήθηκε, η οποία αποτελεί μια ανοιχτή συλλογική διαδικασία οργάνωσης και συσπείρωσης των εκπαιδευτικών του σωματείου μας. Καλούμε όλους και όλες να συμμετάσχουν στις επόμενες διαδικασίες της και να λαμβάνουν τις ενημερώσεις μέσω email και viber στέλνοντας τα στοιχεία τους στο [email protected]

Τι κάνουμε:

Υπογράφουμε (αν δεν το έχουμε ήδη κάνει) τη δήλωση συμμετοχής στην απεργία – αποχή που έχει κηρύξει η ΔΟΕ , την οποία και πρωτοκολλούμε στο πρωτόκολλο του σχολείου. Η απεργία – αποχή της Δ.Ο.Ε. καλύπτει σε όλες τις φάσεις τους/τις συναδέλφους/ισσες από όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που σχετίζονται με την ατομική αξιολόγηση, όπως από τη συνάντηση με τον αξιολογητή, την υπογραφή συμβολαίου, την ενημέρωση του ατομικού μας φακέλου στην Ψηφιακή Πλατφόρμα, την κατάθεση έκθεσης ατομικής αυτοαξιολόγησης κλπ.

Η δήλωση θωρακίζει τις/τους συναδέλφισσες/ους με την κάλυψη που προσφέρει η συμμετοχή σε μια νομικά κατοχυρωμένη και νόμιμη ενέργεια και αρκεί να καταχωρείται στο πρωτόκολλο του σχολείου.

Υπενθυμίζουμε ότι η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους συμμετέχοντες από κάθε πειθαρχική ευθύνη. Επισυνάπτουμε και σχετική γνωμοδότηση της νομικής συμβούλου της Δ.Ο.Ε. με ημερομηνία 12/0/2021.

Δεν αναρτούμε ηλεκτρονικό ατομικό φάκελο στην ψηφιακή πλατφόρμα.

Δεν απαντάμε στο μήνυμα που μας έρχεται από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης και δεν «μπαίνουμε» στην ειδική πλατφόρμα αξιολόγησης, διότι έτσι ενεργοποιείται η ατομική αξιολογική διαδικασία, δίνονται τα στοιχεία μας στον επίδοξο αξιολογητή και το πιθανότερο είναι να δεχτείτε άμεσα μήνυμα από τον αξιολογητή σας που υποτίθεται σας καθοδηγεί για τα «βήματα», ώστε να ξεκινήσει η διαδικασία. Επιπλέον με αυτό τον τρόπο τροφοδοτείται το αξιολογικό σύστημα Κεραμέως και τα «παπαγαλάκια» του ΥΠΑΙΘ που ενδιαφέρονται κυρίως για τα στατιστικά στοιχεία, θριαμβολογούν κατόπιν για τα ποσοστά συμμετοχής στην αξιολόγηση, έστω κι αν  γνωρίζουν πολύ καλά ότι αυτή δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί και σε πάρα πολλές περιπτώσεις ούτε καν ξεκινήσει.

Όταν οριστούν τα ζευγάρια αξιολογητή-αξιολογούμενου, ο αξιολογητής θα καλέσει σε συνάντηση προσυνεννόησης με email ή τηλεφωνικά.  Απαντάμε ότι συμμετέχουμε στην απεργία αποχή από την ατομική αξιολόγηση με δήλωση που έχει κατατεθεί στο πρωτόκολλο του σχολείου μας και δεν πηγαίνουμε στη συνάντηση.

Σε περίπτωση που ο αξιολογητής ορίσει παρακολούθηση διδασκαλίας, ενώ έχουμε δηλώσει  απεργία αποχή, συμμετέχουμε στις στάσεις εργασίας που έχει κηρύξει το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. σε συνεργασία με τους τοπικούς Συλλόγους, προκειμένου να είναι καλυμμένοι όλοι/όλες οι συνάδελφοι/ισσες από κάθε άλλη διαδικασία της ατομικής αξιολόγησης που προβλέπεται εντός διδακτικού ωραρίου (π.χ. δειγματικές διδασκαλίες). Οι στάσεις εργασίας (μονόωρες, δίωρες, τρίωρες) γίνονται από τους/τις συναδέλφους/ισσες νεοδιόριστους/ες την ημέρα που όρισαν να τους αξιολογήσουν και από όλους/όλες τους/τις συναδέλφους και συναδέλφισσες που συμμετέχουν στο μπλοκάρισμα των επισκέψεων των αξιολογητών.

Η συμμετοχή στην Απεργία Αποχή από τη ατομική αξιολόγηση θωρακίζει την/τον εκπαιδευτικό να αρνηθεί τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που απορρέουν από αυτή και η στάση εργασίας από την παρακολούθηση του μαθήματός του.

Αν οι  αξιολογητές επιχειρήσουν κρυφά από το σύλλογο διδασκόντων να μπουν στην τάξη, για να εξετάσουν τον/την νεοδιόριστο/η και να τον/την βαθμολογήσουν(!), δεν αδιαφορούμε.  Το σχολείο είναι δημόσιο και επομένως όλες οι δραστηριότητες που διαπερνούν τη λειτουργία του,  πρέπει να είναι σε γνώση όλων των μελών του συλλόγου διδασκόντων. Δηλώνουμε ότι δεν διαπραγματευόμαστε το δικαίωμά μας να γνωρίζουμε τι γίνεται μέσα στα σχολεία μας, αλλά και να αντιστεκόμαστε απέναντι στην αντιδραστική πολιτική που καταργεί θεμελιώδη εργασιακά, παιδαγωγικά, μορφωτικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα και κατακτήσεις. Το σωματείο και οι σύλλογοι διδασκόντων  υπερασπίζουμε τις συλλογικές μας αποφάσεις. Κανείς επιθεωρητής στην τάξη.

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΤΩΡΑ να δράσουμε για ένα πραγματικά δημόσιο και δωρεάν σχολείο, ενάντια στην αξιολόγηση, την ιδιωτικοποίηση, την κατηγοριοποίηση και τον ανταγωνισμό, την προσαρμογή στις ανάγκες της αγοράς και του κέρδους, με εκπαιδευτικούς πειθήνιους και φοβισμένες/ους αξιολογούμενες/ους. Να σταματήσουμε την εισβολή του νέας κοπής επιθεωρητισμού στην εκπαίδευση (νέες στοχεύσεις, νέο περιεχόμενο και νέες τακτικές στο πλαίσιο των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων για την εκπαίδευση και την εργασία).

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες