ntountouka
ΧΑΛΚΙΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ | ΙΝΤΙΜΕ
Συγκέντρωση διαμαρτυρίας των εκπαιδευτικών για τα κενά στα σχολεία, τις προσλήψεις και τοποθετήσεις των αναπληρωτών στη Θεσσαλονίκη

Σε μια μαζική κινητοποίηση προχωρούν οι ΕΛΜΕ της Θεσσαλονίκης, πραγματοποιώντας αύριο συγκέντρωση διαμαρτυρίας για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία με τα κενά και οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί στην περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας , στις 14:30.

«Οι προσλήψεις των αναπληρωτών στις οποίες προχώρησε το ΥΠΑΙΘΑ στην Α φάση προσλήψεων αναπληρωτών, δεν επαρκούν να καλύψουν όλα τα κενά στα σχολεία και διαψεύδουν την πλειοδοσία  δηλώσεων της κυβέρνησης και των επιτελείων τους για ομαλή έναρξη της χρονιάς και έγκαιρη κάλυψη των κενών» επισημαίνει η Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης.

Η Α’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης αναφέρει ότι «η ακατανόητη επιμονή και τακτική των ΔΔΕ Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης να μην γνωστοποιούν στην ιστοσελίδα τους όλα τα κενά, ακόμα και τα μικρότερα για τη συμπλήρωση ωραρίου, δημιουργεί υπόνοιες αδιαφάνειας τη στιγμή που πολλοί συνάδελφοι έχουν τοποθετηθεί σε σχολεία που δεν είχαν δηλωμένα κενά, τα  δήλωσαν κυριολεκτικά στην τύχη και ώ του θαύματος βρέθηκαν με σχεδόν πλήρες ωράριο, αλλού πάλι για ένα κενό τοποθετήθηκαν δύο εκπαιδευτικοί, ενώ πολλά άλλα σχολεία δεν έχουν τον καθηγητή που χρειάζονται».

Οι ανακοινώσεις των εκπαιδευτικών της Θεσσαλονίκης

Τώρα να καλυφθούν όλα τα κενά. Διαφάνεια, ισότητα στις τοποθετήσεις μονίμων, αναπληρωτών!

Όλοι στην κινητοποίηση των ΕΛΜΕ την Πέμπτη 14/9, 2.30 μμ, στην Περιφερειακή Διεύθυνση

Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας  (Δίωρη στάση εργασίας από ΟΛΜΕ 12.00 μ. έως 2.00 μ.μ.)

Οργανώνουμε συνάντηση – σύσκεψη για τα προβλήματα των αναπληρωτών

Οι προσλήψεις των αναπληρωτών στις οποίες προχώρησε το ΥΠΑΙΘΑ στην Α φάση προσλήψεων αναπληρωτών, δεν επαρκούν να καλύψουν όλα τα κενά στα σχολεία και διαψεύδουν την πλειοδοσία  δηλώσεων της κυβέρνησης και των επιτελείων τους για ομαλή έναρξη της χρονιάς και έγκαιρη κάλυψη των κενών . Ο αριθμός συνολικά των προσλήψεων των αναπληρωτών στη Διεύθυνση Β/θμιας Εκπ/σης Δυτικής Θεσσαλονίκης (300), καθώς και οι συνολικές προσλήψεις πανελλαδικά (28.353), δεν αντιστοιχούν στις πραγματικές ανάγκες των σχολείων, αλλά υπολείπονται κατά δεκάδες χιλιάδες από το σύνολο των προσλήψεων που πραγματοποιήθηκαν πέρσι πανελλαδικά στην Α/θμια και στην Β/θμια εκπαίδευση (50.000) και κατά εκατοντάδες όσων έγιναν στη Θεσσαλονίκη στην Β/θμια εκπαίδευση (647). Την ίδια στιγμή οι Διοικήσεις εκπαίδευσης και το κομματικά ελεγχόμενο ΠΥΣΔΕ προχωρούν σε τοποθετήσεις παραβιάζοντας εργασιακά δικαιώματα των μονίμων και των αναπληρωτών.

Πιο συγκεκριμένα :

Πέρσι οι συνολικές προσλήψεις των αναπληρωτών στη Διεύθυνση Δυτικής Θεσσαλονίκης σε γενική παιδεία και ειδική αγωγή ήταν 526, ενώ τώρα προσλήφθηκαν 300 αναπληρωτές. 

Ακόμη και αν υπολογίσουμε και τους 148 αποσπασμένους και προσωρινά τοποθετημένους, οι 202 προσλήψεις αναπληρωτών γενικής παιδείας στην Α φάση δεν επαρκούν για να καλύψουν τα 484 κενά που ανακοινώθηκαν στην ιστοσελίδα της ΔΔΕ Δυτ. Θεσ/νίκης, θα μείνουν ακάλυπτα 134 κενά. Τα κενά είναι πολύ περισσότερα γιατί οι συνταξιοδοτήσεις πέρσι ήταν 111.

Τα κενά στη ΔΔΕ Δυτικής Θεσσαλονίκης είναι περισσότερα γιατί πέρσι οι συνολικές προσλήψεις αναπληρωτών σε όλες τις δομές (ενισχυτική, πρόσφυγες, ΜΝΑΕ, Καλλιτεχνικό) ήταν 647.

Οι προσλήψεις των αναπληρωτών πανελλαδικά στην Α/θμια και στη Β/θμια είναι 28.353, λιγότερες κατά 3.493 σε σχέση με πέρσι που στην Α φάση είχαν προσληφθεί 31.847.  Τα κενά που δεν καλύφθηκαν είναι χιλιάδες, όταν είναι γνωστό ότι κάθε χρόνο τα κενά προσεγγίζουν τις 50.000.

Οι συνολικές προσλήψεις των αναπληρωτών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στην Α φάση είναι 7.105, ενώ πέρσι οι αντίστοιχες προσλήψεις ήταν 8.467, λιγότερες κατά 1.362.

Τα κενά ειδικής αγωγής επίσης δεν έχουν καλυφθεί όλα. Στην παράλληλη στήριξη, στα τμήματα ένταξης και για Σ.Μ.Ε.Α.Ε. προσλήφθηκαν φέτος 98 αναπληρωτές, ενώ ο Διευθυντής αρνήθηκε στην παράσταση των ΕΛΜΕ στις 4/9 να δώσει τα κενά που έστειλε στο ΥΠΑΙΘΑ για την πρώτη φάση των προσλήψεων, αλλά και αυτά που θα ζητήσει να καλυφθούν στη δεύτερη φάση των προσλήψεων. Τόσο η άρνησή του να ανακοινώσει τα κενά στις ΕΛΜΕ, όσο και η αποδοχή ότι τα κενά δεν υπολογίζονται στη βάση του συνόλου των ωρών που αντιστοιχούν στους μαθητές, αλλά με λιγότερες ώρες για το κάθε παιδί, ώστε οι αναπληρωτές  διαμοιράζονται σε περισσότερους μαθητές, αντί να καλύπτουν όλες τις μορφωτικές ανάγκες που προβλέπονται για τους μαθητές, αποδεικνύουν ότι τα κενά είναι πολύ περισσότερα και η ΔΔΕ συγκαλύπτει την πολιτική των περικοπών και των περιορισμών για το δημόσιο σχολείο που ακολουθεί η κυβέρνηση.

Επισημαίνουμε ότι στα κενά στην ειδική αγωγή (τμήματα ένταξης, Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) στις δύο φάσεις των τοποθετήσεων των αποσπασμένων και των αναπληρωτών που έγιναν με διαφορά λίγων ημερών (4/9 των αποσπασμένων, 6/9 των αναπληρωτών), προστέθηκαν επιπλέον κενά, χωρίς καμία αιτιολόγηση! Ενδεικτικά αναφέρουμε στην ειδικότητα ΠΕ02 τα κενά στο 4ο Γ/Σ Σταυρούπολης και 1ο Γ/Σ Εχεδώρου, στην ειδικότητα ΠΕ03 το κενό στο 4ο Γ/Σ Αμπελοκήπων, στην ειδικότητα ΠΕ04 το κενό 2ο ΓΕΛ Πολίχνης. 

Τα στοιχεία αποδεικνύουν ότι για να καλυφθούν όλες οι μορφωτικές ανάγκες των μαθητών απαιτούνται μαζικοί μόνιμοι διορισμοί και μέτρα αντισταθμιστικής διδασκαλίας για όλα τα σχολεία και όχι συγχωνεύσεις και κατάργηση τμημάτων στις οποίες πρωτοστατεί το υπουργείο Παιδείας και οι Διευθύνσεις εκπαίδευσης.

Να σταματήσουν οι αυθαιρεσίες στις τοποθετήσεις

Μπροστά στη Β΄ φάση πρόσληψης των αναπληρωτών απαιτούμε να σταματήσουν οι προσλήψεις και οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών να γίνονται εντελώς στο σκοτάδι. Η διαδικασία που ακολουθήθηκε στην Α΄ φάση με τις ηλεκτρονικές τοποθετήσεις των αναπληρωτών μέσω του ΟΠΣΥΔ αποτελεί πρωτοτυπία αδιαφάνειας. Τα κενά που δόθηκαν στην κάθε ειδικότητα ήταν αυτά που είχαν επιλέξει οι διευθύνσεις Εκπαίδευσης και σε αριθμό όσες ήταν οι προσλήψεις των αναπληρωτών, αντί όλων των κενών, και πριν να γίνουν οι τοποθετήσεις των μονίμων.  Δημιούργησαν άνισους όρους στις συνολικές τοποθετήσεις μονίμων και αναπληρωτών και αυτό θα συνεχιστεί και με τη β΄ φάση των τοποθετήσεων των αναπληρωτών και τις υπόλοιπες που θα ακολουθήσουν. Ατομικά θα συνεχίσουν να δίνονται τα κενά και στις επόμενες φάσεις προσλήψεων αναπληρωτών, τα οποία θα μπορούσαν να τα είχαν διεκδικήσει αναπληρωτές των προηγούμενων φάσεων. Με αυτή τη διαχείριση των τοποθετήσεων των αναπληρωτών η κυβέρνηση προσβλέπει να περιορίσει τις αντιδράσεις στην πολιτική των περικοπών και της λιτότητας.

Η Διεύθυνση, μετά από διαμαρτυρίες των ΕΛΜΕ στις 4/9 και μπροστά στο αλαλούμ που θα δημιουργηθεί με αυτή τη διαδικασία, αναγκάστηκε να αποδεχτεί ότι οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών είναι προσωρινές και οι τοποθετήσεις τους για όλη τη χρονιά θα ακολουθήσουν των μονίμων. Αυτή η διαδικασία στη σειρά των κατηγοριών στις τοποθετήσεις προβλέπεται από τη διαδικασία που ισχύει για τις τοποθετήσεις. Μέχρι τώρα όμως η Διεύθυνση δεν δεσμεύτηκε ότι και στους συναδέλφους αναπληρωτές της γενικής παιδείας θα δοθούν όλα τα κενά και όχι μετά από προτεραιοποίηση και κατά επιλογή. Για λόγους ισότιμης μεταχείρισης των συναδέλφων η ΔΔΕ οφείλει να αποδεχτεί το δίκαιο αίτημα και στην ειδική αγωγή της επανατοποθέτησης με κοινοποίηση όλων των κενών.   

Απαιτούμε – διεκδικούμε

Μαζικοί μόνιμοι διορισμοί / μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και ολόκληρη την  προϋπηρεσία. 20.000 χιλιάδες μόνιμους διορισμούς τώρα στη Β/θμια.

Όχι στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ.

Να καλυφθούν όλα τα κενά στη Β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών πριν την έναρξη των μαθημάτων και  σε όλες τις εκπαιδευτικές δομές. Καμία συγχώνευση, κατάργηση τμημάτων.

Στους αναπληρωτές να δοθούν όλα τα κενά, όπως θα αποτυπωθούν μετά τις τοποθετήσεις των αποσπασμένων και με το δικαίωμα επιλογής χωρίς περιορισμούς.

Στους αναπληρωτές ειδικής αγωγής να επαναληφθούν οι τοποθετήσεις με κοινοποίηση όλων των κενών, ώστε να κατοχυρωθεί  το δικαίωμα της βελτίωσης θέσης που η ΔΔΕ από πέρσι σταμάτησε την εφαρμογή του.

Να ανακοινωθούν όλα τα κενά για την ειδική αγωγή (τμήματα ένταξης, παράλληλη στήριξη, Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) με βάση τα σύνολο των αιτημάτων που έχει αιτηθεί το κάθε σχολείο. Να καλυφθούν όλες οι ώρες στους μαθητές.

Να εγκριθούν όλες οι αιτήσεις για νέα Τμήματα Ένταξης στα σχολεία που εκκρεμούν χρόνια.

Να λειτουργήσουν τώρα όλες οι εκπαιδευτικές δομές (πρόσφυγες, ενισχυτική, Μ.Ν.Α.Ε., κ.ά.).

Να γίνουν τώρα μαζικές προσλήψεις εκπαιδευτικών ΕΒΠ-ΕΕΠ για να καλυφθούν όλες οι ανάγκες.

Πλήρη εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα για τους αναπληρωτές.

Μέτρα στήριξης της διαβίωσης των συναδέλφων που τοποθετούνται μακριά από το τόπο τους.

Να κοινοποιηθούν όλα τα κενά κάτω από 12 ώρες και οι τοποθετήσεις για συμπλήρωση ωραρίου να γίνουν με αιτήσεις των συναδέλφων.

Να ανακοινωθεί χρονοδιάγραμμα τοποθετήσεων για τους αναπληρωτές και να ισχύσει στις τοποθετήσεις τους το δικαίωμα των ενστάσεων. 

Να λειτουργήσουν τώρα όλες οι εκπαιδευτικές δομές (πρόσφυγες, ενισχυτική, Μ.Ν.Α.Ε., κ.ά.).

Ενισχυτική και πρόσθετη διδασκαλία από την αρχή της χρονιάς σε όλα τα Γυμνάσια, τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ.

Να εγκριθούν όλα τα λεγόμενα ολιγομελή σε ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, Γυμνάσια και σε Σ.Μ.Ε.Α.Ε.

20 μαθητές στο τμήμα, 15 στις ομάδες προσανατολισμού, 10 στα εργαστήρια.

Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς, μονίμους και αναπληρωτές να συμμετέχουν στην κινητοποίηση των ΕΛΜΕ ΣΕΠΕ την Πέμπτη 14/9, στις 2.30 μ.μ. στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κ. Μακεδονίας για να απαιτήσουμε την ικανοποίηση των αιτημάτων μας, για να σταματήσουν να παραβιάζουν τα εργασιακά μας δικαιώματα και να προωθούν αντιεκπαιδευτικά σχέδια.

Προχωράμε σε συνέντευξη τύπου ΕΛΜΕ ΣΕΠΕ μετά από συνεννόηση τις επόμενες μέρες στο ΥΜΑΘ.

Καλούμε τους αναπληρωτές σε συνάντηση - συζήτηση (θα ανακοινώσουμε ημέρα, τόπο και ώρα) για τα προβλήματα των αναπληρωτών και τις διεκδικήσεις του κλάδου. 

                         Για το Δ.Σ.

                        Ο Πρόεδρος                           Η Γραμματέας

                        Χρήστος Ζαγανιδης               Σοφία Στεφανίδου

                             

ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΕΛΜΕ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΠΔΕ ΚΕΝΤΡ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι

Για άλλη μια χρονιά γινόμαστε μάρτυρες της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του Υπουργείου το οποίο κομπάζει ότι «τα σχολεία θα ξεκινήσουν χωρίς κενά», ενώ στην πραγματικότητα πετσόκοψε τον αριθμό των προσλήψεων των συμβασιούχων εκπαιδευτικών στους 28.353 τη στιγμή που τα συνολικά κενά στα σχολεία σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, είναι πάνω από 47.000!   Στο Νομό Θεσσαλονίκης προσλήφθηκαν για το σχολικό έτος 2023-24 1.044 λιγότεροι αναπληρωτές Γενικής και 224 λιγότεροι Ειδικής Αγωγής.

Μεγάλο πλήγμα στην παράλληλη στήριξη των μαθητών το έγγραφο (93506/Δ3/25-8-2023) του Υπουργείου Παιδείας που ζητά από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να μειώσουν τα κενά της Παράλληλης. Συγκεκριμένα, αρχικά ορίζει ότι σε κάθε τμήμα που μπορεί να υπάρχουν περισσότερες της μίας διάγνωσης, ένας θα είναι ο εκπαιδευτικός που θα στηρίζει τα παιδιά και επιπλέον οι εκπαιδευτικοί της παράλληλης στήριξης, αν υπάρχουν ανάγκες, θα στηρίζουν μαθητές και όμορων σχολείων!!!

Με μεγάλα κενά εκπαιδευτικών θα χτυπήσει το πρώτο κουδούνι στα σχολεία της Α΄ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης τα οποία έχουμε γνωστοποιήσει σε πρόσφατη ανακοίνωση, αφού το Υπουργείο προσέλαβε αναπληρωτές πιο κάτω ακόμη και από την πρόβλεψη των Διευθύνσεων οι οποίες βγαίνουν, όπως όλοι γνωρίζουμε, με τις γνωστές μεθόδους που ζητά το Υπουργείο.

Η εμπειρία της περσινής σχολικής χρονιάς, όπου μεγάλο μέρος των κενών Γενικής και Ειδικής δεν καλύφθηκαν ούτε στη β΄ φάση προσλήψεων αναπληρωτών με αποτέλεσμα πολλά σχολεία να λειτουργούν με διαφορετικές ταχύτητες σε βάρος των μορφωτικών αναγκών των μαθητών, προϊδεάζει για την κατάσταση που θα επικρατήσει και φέτος.

Απαιτούν τώρα για τη «λύση» των ελλείψεων εκπαιδευτικών οι ΔΔΕ να εξαντλείται ο μέγιστος αριθμός των μαθητών ανά τμήμα στριμώχνοντας τα παιδιά σε ακατάλληλες για τον αριθμό αίθουσες, σε κάποια μάλιστα περίπτωση προσπάθησαν να επιβάλλουν το επιπλέον 10%! Η συλλογική και αποφασιστική αντίδραση του συλλόγου διδασκόντων το απέτρεψε άμεσα!

Η ακατανόητη επιμονή και τακτική των ΔΔΕ Ανατολικής και Δυτικής Θεσσαλονίκης να μην γνωστοποιούν στην ιστοσελίδα τους όλα τα κενά, ακόμα και τα μικρότερα για τη συμπλήρωση ωραρίου, δημιουργεί υπόνοιες αδιαφάνειας τη στιγμή που πολλοί συνάδελφοι έχουν τοποθετηθεί σε σχολεία που δεν είχαν δηλωμένα κενά, τα  δήλωσαν κυριολεκτικά στην τύχη και ώ του θαύματος βρέθηκαν με σχεδόν πλήρες ωράριο, αλλού πάλι για ένα κενό τοποθετήθηκαν δύο εκπαιδευτικοί, ενώ πολλά άλλα σχολεία δεν έχουν τον καθηγητή που χρειάζονται!

Κάτω από αυτές τις συνθήκες θα ξεκινήσουν για ακόμη φορά της λειτουργία τους τα σχολεία, σε κτίρια άνω των 40 χρόνων, με πενιχρά κονδύλια που δίνονται για τις αναγκαίες επισκευές και συντηρήσεις, χωρίς ουσιαστικούς ελέγχους των κτιριακών υποδομών, με σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό καθαριότητας.

Τα παραπάνω σηματοδοτούν τη συνέχιση και ένταση της πολιτικής που αντιμετωπίζει σαν κόστος τις ανάγκες των μαθητών, το δικαίωμα χιλιάδων εκπαιδευτικών σε μόνιμη και σταθερή δουλειά, που συνδέεται άμεσα με τα μορφωτικά δικαιώματα, με τους όρους της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Απαιτούμε – διεκδικούμε

Να δοθούν και να καλυφθούν όλα τα πραγματικά κενά, χωρίς «κόφτες» και «μαγειρέματα» σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων υπολογίζοντας ολιγομελή, νέες εγγραφές, μετεγγραφές κλπ.

Να δημοσιευθούν όλα τα κενά ακόμη και τα μικρότερα.

Να υπολογιστούν όλες οι εκπαιδευτικές ανάγκες, σε όλες τις ειδικότητες και στην παράλληλη στήριξη. Να λειτουργήσουν παντού όλα τα τμήματα ένταξης και να ιδρυθούν νέα, όπου χρειάζεται.

Να εξασφαλιστούν σε όλα τα σχολεία οι αναγκαίες ώρες για ενισχυτική διδασκαλία, Τάξεις Υποδοχής και ΔΥΕΠ που προορίζονται για τη φοίτηση των προσφυγόπουλων.

Να ολοκληρωθούν σύντομα οι τοποθετήσεις των μονίμων και αμέσως των αναπληρωτών ώστε να μη χάνεται πολύτιμος χρόνος για τους μαθητές.

20 μαθητές ανά τμήμα Γενικής, 15 ανά τμήμα προσανατολισμού. Ούτε σκέψη για την επιβολή του επιπλέον 10%!

Να προσληφθούν οι απαραίτητοι εκπαιδευτικοί κάθε ειδικότητας για κάθε παιδί με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνονται στις διαγνώσεις των αρμόδιων επιστημονικών φορέων (ΚΕΔΑΣΥ).

Κανένας συνάδελφος Παράλληλης στήριξης με περισσότερους από ένα μαθητή στην τάξη.

Να ληφθούν εδώ και τώρα μέτρα για την στήριξη της διαβίωσης των αναπληρωτών (σίτιση, στέγαση, δωρεάν μετακίνηση προς τον τόπο ανάληψης υπηρεσίας κλπ.).

Οι προσλήψεις των αναπληρωτών να γίνονται από την 1η Σεπτεμβρίου σε μία φάση.

Οι επόμενες προσλήψεις να γίνουν όλες σε μία φάση.

Να λυθεί άμεσα η μετακίνηση των μαθητών από και προς τα σχολεία τους σε όλους τους δήμους.

Άμεσα να  προσληφθεί όλο το απαραίτητο βοηθητικό προσωπικό (καθαρίστριες, σχολικοί φύλακες) σε όλα τα σχολεία και να μην μετακυλιστεί  η ευθύνη της φύλαξης των σχολικών χώρων στους εκπαιδευτικούς.

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 14/9 στις 14:30 στην ΠΔΕ ΚΕΝΤΡ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ ΤΗΣ Α΄ΕΛΜΕ

Η Πρόεδρος                                                     Ο Γραμματέας

Τραγάκη  Δήμητρα                                            Γαζάκης Αντώνης

 

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι

για άλλη μια χρονιά γινόμαστε μάρτυρες της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του Υπουργείου το οποίο κομπάζει ότι «τα σχολεία θα ξεκινήσουν χωρίς κενά», ενώ στην πραγματικότητα πετσόκοψε τον αριθμό των προσλήψεων των συμβασιούχων εκπαιδευτικών στους 28.353 τη στιγμή που τα συνολικά κενά στα σχολεία σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, είναι πάνω από 48.000!

 Χαρακτηριστικά στο Νομό Θεσσαλονίκης προσλήφθηκαν  1.044 λιγότεροι αναπληρωτές Γενικής και 224 λιγότεροι Ειδικής Αγωγής, για το σχολικό έτος 2023-24.

Μεγάλο πλήγμα στην παράλληλη στήριξη των μαθητών το έγγραφο (93506/Δ3/25-8-2023) του Υπουργείου Παιδείας που ζητά από τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να μειώσουν τα κενά της Παράλληλης. Συγκεκριμένα, αρχικά ορίζει ότι σε κάθε τμήμα που μπορεί να υπάρχουν περισσότερες της μίας διάγνωσης, ένας θα είναι ο εκπαιδευτικός που θα στηρίζει τα παιδιά και επιπλέον οι εκπαιδευτικοί της παράλληλης στήριξης, αν υπάρχουν ανάγκες, θα στηρίζουν μαθητές και όμορων σχολείων!!!

Η εμπειρία μας από την περσινή σχολική χρονιά, όπου μεγάλο μέρος των κενών Γενικής και Ε.Α.Ε.  δεν καλύφθηκαν είχε ως αποτέλεσμα πολλά σχολεία να λειτουργούν με διαφορετικές ταχύτητες σε βάρος των μορφωτικών αναγκών των μαθητών, μας  προϊδεάζει για την κατάσταση που θα επικρατήσει και φέτος.

Κάτω από αυτές τις συνθήκες ξεκίνησαν τη  λειτουργία τους  τα σχολεία που υπηρετούμε, σε κτίρια άνω των 40 χρόνων, με πενιχρά κονδύλια που δίνονται για τις αναγκαίες επισκευές και συντηρήσεις, χωρίς ουσιαστικούς ελέγχους των κτιριακών υποδομών.

Απαιτούμε και διεκδικούμε άμεσα:

Να δοθούν και να καλυφθούν όλα τα πραγματικά κενά, χωρίς «κόφτες» και σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων υπολογίζοντας ολιγομελή, νέες εγγραφές, μετεγγραφές, κλπ.

Να υπολογιστούν όλες οι εκπαιδευτικές ανάγκες, σε όλες τις ειδικότητες και στην παράλληλη στήριξη. Να λειτουργήσουν παντού όλα τα τμήματα ένταξης και να ιδρυθούν νέα, όπου χρειάζεται.

Να εξασφαλιστούν σε όλα τα σχολεία οι αναγκαίες ώρες ώστε να λειτουργούν όλα με τους ίδιους όρους.

Να ολοκληρωθούν σύντομα οι τοποθετήσεις των μονίμων και αμέσως των αναπληρωτών ώστε να μη χάνεται πολύτιμος χρόνος για τους μαθητές.

20 μαθητές ανά τμήμα Γενικής, 15 ανά τμήμα προσανατολισμού. Ούτε σκέψη για την επιβολή του επιπλέον 10%!

Να προσληφθούν οι απαραίτητοι εκπαιδευτικοί κάθε ειδικότητας για κάθε παιδί με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνονται στις διαγνώσεις των αρμόδιων επιστημονικών φορέων (ΚΕΔΑΣΥ).

Κανένας συνάδελφος Παράλληλης στήριξης με περισσότερους από ένα μαθητή στην τάξη.

Να ληφθούν εδώ και τώρα μέτρα για την στήριξη της διαβίωσης των αναπληρωτών (σίτιση, στέγαση, δωρεάν μετακίνηση προς τον τόπο ανάληψης υπηρεσίας κλπ.) και των νεοδιόριστων.

Οι προσλήψεις των αναπληρωτών να γίνονται  σε μία φάση με την έναρξη του σχολικού έτους.

Καλούμε σε κινητοποίηση την ΠΕΜΠΤΗ 14/9/2023 στις 14:30                                       στην ΠΔΕ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

με βάση και την απόφαση της ΟΛΜΕ για κινητοποιήσεις σε όλη την Ελλάδα.

Παράλληλα, για την αποχή των Λεωφορειούχων από τη μεταφορά των μαθητών/τριών από τη  Δευτέρα 11/9/2023 και την «ομηρία» μαθητών, Γονέων και όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας:

Απαιτούμε, οριστική και μόνιμη λύση της μεταφοράς των μαθητών,  που είναι συστατικό στοιχείο της λειτουργίας των σχολείων.

Στην κατεύθυνση αυτή, κάποιες πρώτες σκέψεις, είναι ότι η μόνιμη λύση θα μπορούσε να είναι η δημόσια λειτουργία αυτή της υπηρεσίας, με τρόπο όμως που, αφενός να εμπλέκει σε σημαντικό βαθμό και την αυτοδιοίκηση.

Μέσα από μια λύση της μεταφοράς μαθητών/τριών με Δημόσια μέσα μεταφοράς πιστεύουμε ότι:

        Θα σταματήσει να είναι κάθε τόσο γονείς και μαθητές σε θέση «ομηρίας»,

        Να δημιουργηθεί μία αξιόπιστη δημόσια δομή συγκοινωνιών της πόλης μας που θα έχει την ευθύνη για τη μεταφορά μαθητών & μαθητριών από και προς τα σχολεία. Μόνο έτσι η ασφάλεια καθώς και τα οικονομικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά  οφέλη μπορούν να καταστούν τα μέγιστα δυνατά.

Tο  ΔΣ   της   Β΄ Ε. Λ. Μ. Ε.-Θ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

thrania-sxoleio-intime-4-768x480.jpg
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Σε ποιες περιοχές τα σχολεία δεν θα λειτουργήσουν την Δευτέρα που έρχεται
Ένα ωραίο 3ήμερο για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς την εβδομάδα που έρχεται, αλλά όχι για όλους
Παιδιά στη Γάζα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
Τα παιδιά που έχουν εκτεθεί σε πολεμικά γεγονότα εμφάνιζουν αλλαγές DNA σε πολλές τοποθεσίες και περιοχές στο γονιδίωμα
Σοκάρει μελέτη για την υγεία των παιδιών: Ο πόλεμος αλλάζει γονίδια του DΝΑ και επιβραδύνει την ανάπτυξή τους
μηλοξιδο
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες
Το μήλο έχει λίγες θερμίδες και είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά, κάτι που τα καθιστά ένα υγιεινό σνακ ή συστατικό σε κάθε δίαιτα
Μήλο: Ποιο θεωρείται το πιο υγιεινό – Ιδιότητες, βιταμίνες, θερμίδες