apergia
Παρεμβάσεις ΔΕ: Η ΑΣΕ –ΠΑΜΕ παρακολουθητής των εξελίξεων

Αιχμηρή ανακοίνωση σχετικά με τη στάση της πλειοψηφίας του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ και τις ευθύνες των παρατάξεων ΔΑΚΕ, ΣΥΝΕΚ και ΠΕΚ σχετικά με την απεργία-αποχή των εκπαιδευτικών από μέντορες και ενδοσχολικούς συντονιστές που η κυβέρνηση έβγαλε παράνομη, εξέδωσαν οι Παρεμβάσεις ΔΕ, ζητώντας παράλληλα επαναπροκήρυξη της απεργίας-αποχής.

Οπως τονίζει η παράταξη, «ως Παρεμβάσεις καλούμε όλες τις δυνάμεις του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να σεβαστούν την απόφαση της Γ.Σ. προέδρων στις 21/10/2023 για Α/Α από μέντορες και ενδοσχολικούς συντονιστές και να την υλοποιήσουν. Από τη στιγμή που η κυβέρνηση έβγαλε παράνομη την Α/Α οφείλει να τη συνεχίσει ζητώντας από την ΑΔΕΔΥ να την επαναπροκηρύξει. Αν και πάλι βγει παράνομη, να την επαναπροκηρύξει η ΟΛΜΕ, όπως άλλωστε έκανε και η ΔΟΕ. Και σε κάθε περίπτωση να κάνουν το ίδιο και πρωτοβάθμια σωματεία»

Αναλυτικά η ανακοίνωση των Παρεμβάσεων Δ.Ε

Έχουν περάσει σχεδόν 2 βδομάδες από την 1/11/2023 όταν το υπουργείο Παιδείας για πολλοστή φορά προσέφυγε στα δικαστήρια και «κατάφερε» να χαρακτηριστεί παράνομη η Α/Α από μέντορες και ενδοσχολικούς συντονιστές που είχε κηρύξει η Γ.Σ. προέδρων στις 21/10/2023.

Φυσικά και δε μας εκπλήσσει το γεγονός αυτό, όπως και η προσφυγή του υπουργού μιας κυβέρνησης που χρησιμοποίει την αντιαπεργιακή νομοθεσία που η ίδια έχει θεσπίσει. Άλλωστε η προσφυγή αποτελεί συνέχεια των απειλών, των διώξεων και της τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών με αφορμή την αξιολογική διαδικασία.

Δεν μας προκαλεί λοιπόν έκπληξη η συνολική στάση της κυβέρνησης και του υπουργείου. Εξάλλου έχουν δώσει δείγματα γραφής το προηγούμενο διάστημα: ο ίδιος ο πρωθυπουργός, ο υπουργός, ο Γ.Γ. συμπεριφέρονται ως κοινοί εκβιαστές και κουνούν τον νόμο που αυτοί έχουν ψηφίσει για ανάλογες περιστάσεις, απέναντι στους αγωνιζόμενους εκπαιδευτικούς απειλώντας θεούς και δαίμονες.

Εκείνο όμως που μας προκαλεί κυριολεκτικά οργή είναι η στάση της πλειοψηφίας του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ. Συγκεκριμένα:

  • Στη 1/11/2023, όταν η κυβέρνηση προσέφυγε στα δικαστήρια για να βγάλει την Α/Α από μέντορες και ενδοσχολικούς συντονιστές παράνομη, έγινε το προγραμματισμένο Δ.Σ της ΟΛΜΕ. Ως Παρεμβάσεις, χωρίς καθυστέρηση, γνωρίζοντας την απόφαση της «ανεξάρτητης» δικαιοσύνης καταθέσαμε την εξής πρόταση: Να ζητήσουμε από ΑΔΕΔΥ να κηρύξει την Α/Α και να μας καλύψει στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Αν η κυβέρνηση προσφύγει για άλλη μια φορά στα δικαστήρια και κριθεί παράνομη τότε να την επαναπροκηρύξει η ΟΛΜΕ και ταυτόχρονα να κληθούν τα πρωτοβάθμια σωματεία να κάνουν το ίδιο στην περίπτωση που ξανανακριθεί παράνομη. Στην πρόταση αυτή ΔΑΚΕ, ΣΥΝΕΚ, ΠΕΚ ως μια φωνή σημείωσαν ότι δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα αν δεν έχουμε επίσημα την απόφαση -λες και θα ήταν διαφορετική από τις άλλες φορές. Η ΑΣΕ –ΠΑΜΕ απέφυγε να πάρει θέση.

  • Στις 2/11/2023 όταν έφτασε στα γραφεία της ΟΛΜΕ η απόφαση του δικαστηρίου και διαπιστώσαμε με «έκπληξη» ότι κι αυτή τη φορά η απόφαση ήταν ο χαρακτηρισμός της Α/Α παράνομης, ως Παρεμβάσεις και μέσω της ηλεκτρικής διαδικασίας προτείναμε ό,τι και την προηγούμενη μέρα. Σε αυτήν την πρόταση ο κυβερνητικός συνδικαλισμός των ΔΑΚΕ-ΣΥΝΕΚ-ΠΕΚ δεν απάντησε, η δε ΑΣΕ-ΠΑΜΕ δέχεται την πρόταση για προκήρυξη από ΑΔΕΔΥ και την επαναπροκήρυξη από ΟΛΜΕ μέσω της διαδικασίας των Γ.Σ. και της Γ.Σ. Προέδρων, αλλά δεν ανέφερε τίποτα για τα πρωτοβάθμια σωματεία. Στο σημείο αυτό να θυμίσουμε ότι 40 ΕΛΜΕ αυτή τη στιγμή με τη στήριξη, τόσο των Παρεμβάσεων, όσο και της ΑΣΕ –ΠΑΜΕ έχουν κηρύξει Α/Α από μέντορες και συντονιστές από πέρσι. Τίθεται το ερώτημα στην ΑΣΕ-ΠΑΜΕ, αν θα προτείνει το ίδιο και για τις υπόλοιπες.

  • Στην ημερήσια διάταξη που στάλθηκε στα μέλη του Δ.Σ. από τον πρόεδρο για την συνεδρίαση στις 9/11/2023 δεν υπήρχε το θέμα αυτό. Θα περίμενε κανείς ότι αν η πλειοψηφία ήταν συνεπής, το θέμα θα είχε τεθεί στην Η.Δ., αφού πλέον ήταν γνωστή η απόφαση του δικαστηρίου. Το θέσαμε εκ νέου ως Παρεμβάσεις αλλά δε συζητήθηκε στο Δ.Σ. λόγου χρόνου. Δε συζητήθηκε στο Δ.Σ. αυτό το θέμα για το οποίο μας έχει πάει στα δικαστήρια η κυβέρνηση! Η συζήτηση θα διαρκούσε λιγότερο από 30’’, αφού το μόνο που θα κάναμε ήταν να ζητήσουμε από ΑΔΕΔΥ να προκηρύξει την Α/Α, κάτι που μπορεί να συμφωνηθεί και ηλεκτρονικά χωρίς καμία ιδιαίτερη συνεδρίαση από την πρώτη στιγμή.

Γιατί όλα αυτά;

Είναι φανερό ακόμη και στον πιο δύσπιστο ότι:

  • Η ΔΑΚΕ και η ΠΕΚ που έτσι και αλλιώς ήταν αντίθετες από την αρχή στην Α/Α αφού συμφωνούν στην ατομική αξιολόγηση και στους νεοπαγείς θεσμούς του μέντορα και του ενδοσχολικού συντονιστή δεν πρόκειται να συμφωνήσουν σε οτιδήποτε αντιστρατεύεται την αξιολογική διαδικασία και συγκροτεί ένα μέτωπο σύγκρουσης με την κομβική επιλογή της κυβέρνησης στην εκπαίδευση. Η ΔΑΚΕ, βέβαια, πρόσφατα ξέθαψε το «τσεκούρι του πολέμου» για να αντισταθεί στην αξιολόγηση του σχολείου συμφωνώντας με ΣΥΝΕΚ και ΑΣΕ-ΠΑΜΕ για τα «ενιαία κείμενα»…

  • Οι ΣΥΝΕΚ για μια ακόμη φορά απέδειξαν πως το ότι έβαζαν πακέτο την ψήφιση των «ενιαίων κειμένων» για την αξιολόγηση των σχολείων μαζί με την Α/Α από μέντορες και ενδοσχολικους συντονιστές ήταν μια κίνηση τακτικής για να γίνουν αποδεκτά τα «ενιαία κείμενα», αφού αποτελεί κύρια επιλογή τους για να διαμορφώσουν τους όρους της αποδοχής της «καλής» αξιολόγησης Γαβρόγλου που είναι υπέρμαχοι. Αφού το πέτυχαν αυτό με τη πλήρη συναίνεση της ΑΣΕ-ΠΑΜΕ και της ΔΑΚΕ και αφού είχαν αφήσει τον κλάδο για δύο χρόνια ακάλυπτο στο θέμα της αξιολόγησης των σχολείων, πλέον δεν τους απασχολεί καθόλου αν η Α/Α από μέντορες και ενδιοσχολικούς συντονιστές έχει βγει παράνομη από την κυβέρνηση και δεν κάνουν το οτιδήποτε για την κάλυψη του κλάδου ζητώντας έστω Α/Α από ΑΔΕΔΥ.

  • Η ΑΣΕ ΠΑΜΕ αποδεχόμενη πλήρως την επιλογή των ΣΥΝΕΚ συνέβαλε στην υιοθέτηση των «ενιαίων κειμένων» γιατί δεν πιστεύει στη δράση των πρωτοβάθμιων σωματείων, ούτε ότι ο κλάδος μπορεί να δώσει με αποτελεσματικό τρόπο τη μάχη μέσα από αυτά, ώστε και η αξιολόγηση να απαντηθεί και να υιοθετήσει η ομοσπονδία γραμμή αποφασιστικού αγώνα γι’ αυτή τη μάχη. Εξού και η μη αποδοχή της πρότασης των Παρεμβάσεων για κήρυξη της Α/Α από τις ΕΛΜΕ. Με τη συμπόρευση με τις ΣΥΝΕΚ για τα «ενιαία κείμενα» άφησε το κομμάτι της ατομικής αξιολόγησης που αφορά τον ορισμό των μεντόρων και των ενδοσχολικών συντονιστών να αιωρείται και να εξαρτάται από τη θέληση των ΣΥΝΕΚ αν προχωρήσουν παραπέρα. Φαίνεται όμως ότι και η ΑΣΕ –ΠΑΜΕ έχει κάνει την επιλογή της με ποιους θα συμπορευθεί, σε ποια κατεύθυνση και με ποιο περιεχόμενο…

  • Ως Παρεμβάσεις καλούμε όλες τις δυνάμεις του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ να σεβαστούν την απόφαση της Γ.Σ. προέδρων στις 21/10/2023 για Α/Α από μέντορες και ενδοσχολικούς συντονιστές και να την υλοποιήσουν. Από τη στιγμή που η κυβέρνηση έβγαλε παράνομη την Α/Α οφείλει να τη συνεχίσει ζητώντας από την ΑΔΕΔΥ να την επαναπροκηρύξει. Αν και πάλι βγει παράνομη, να την επαναπροκηρύξει η ΟΛΜΕ, όπως άλλωστε έκανε και η ΔΟΕ. Και σε κάθε περίπτωση να κάνουν το ίδιο και πρωτοβάθμια σωματεία.

  • Καλούμε την ΑΣΕ ΠΑΜΕ αν η κυβερνητική πλειοψηφία στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ δεν προχωρήσει στα βήματα αυτά και επιλέξει για μια ακόμη φορά να αφήσει τον κλάδο ακάλυπτο στην επίθεση της Κυβέρνησης, να προχωρήσουμε μαζί στις ΕΛΜΕ, να συντονίσουμε τη δράση μας ώστε από 40 που είναι τώρα να αυξηθούν ακόμη περισσότερο. Να πάψει επιτέλους να ακολουθεί τον κυβερνητικό συνδικαλισμό των ΔΑΚΕ –ΣΥΝΕΚ-ΠΕΚ διευκολύνοντας τα πολιτικά σχέδια του.

Ούτε βήμα πίσω!

Απέναντι στη συντονισμένη και ενιαία προσπάθεια της κυβέρνησης για την επιβολή της αξιολογικής διαδικασίας χρειάζεται ενιαία απάντηση:

επαναπροκήρυξη της Απεργίας Αποχής!

Συνεχίζουμε συντονισμένα να οργανώσουμε την αντίσταση και τον αγώνα ενάντια στην προσπάθεια της κυβέρνησης να αλλάξει το DNA του δημόσιου σχολείου!

Κατάργηση όλου του νομοθετικού πλαισίου για την αξιολόγηση!

Άμεση απεργιακή απάντηση!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoleio
Πώς ένα σχολείο μπορεί να αλλάξει το μικροκλίμα μιας γειτονιάς

Ο Κωνσταντίνος Καρτάλης, καθηγητής Φυσικής Περιβάλλοντος και Κλίματος στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, αναλύει...

Πώς ένα σχολείο μπορεί να αλλάξει το μικροκλίμα μιας γειτονιάς
sxoleio
Οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ΠΕ02 και ΠΕ04 στα Τμήματα Ένταξης: Μια κατάφωρη αδικία
Είναι απορίας άξιον πώς το Υπουργείο Παιδείας θέλει να μειώσει τους αναπληρωτές ώστε να καλύπτουν μόνο έκτακτες ανάγκες και να μην αλλάζει αυτή τη...
Οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ΠΕ02 και ΠΕ04 στα Τμήματα Ένταξης: Μια κατάφωρη αδικία