αφισα
Έκτακτη Γενική Συνέλευση σήμερα (24/01) στις 16:30

Η Ανεξάρτητη Αγωνιστική Κίνηση συλλ. «ο Αριστοτέλης» με σχετική της ανακοίνωση ενημερώνει για την ατομική αξιολόγηση και πόσο σημαντικός είναι ο αγώνας ενάντια σε αυτή, αλλά και τι γίνεται με την πλατφόρμα για το πεδίο Α2 της ατομικής αξιολόγησης.

«Η απόπειρα αξιολόγησης των νεοδιόριστων, όχι μόνο δεν πηγαίνει κατά τα αναμενόμενα για την Κυβέρνηση αλλά υπάρχει ελάχιστη συμμετοχή από τη μεριά των νεοδιόριστων. Γι’ αυτό, το Υπουργείο σε μια προσπάθεια να πιέσει περαιτέρω τις/τους εκπαιδευτικούς,  ανοίγει και την πλατφόρμα για το πεδίο Α2 της ατομικής αξιολόγησης», τονίζει χαρακτηριστικά.

Παράλληλα, μέσω αφίσας καλεί σε έκτακτη γενική συνέλευση σήμερα (24/01) στις 16:30 στο 144 Δημοτικό Σχολείο.

Ολόκληρη η ανακοίνωση:

Ο αγώνας ενάντια στην αξιολόγηση συνεχίζεται! Να μη μετατραπούν οι διευθυντ(ρι)ες και προϊσταμένες/οι σε αξιολογητ(ρι)ες! Να μη συμμετέχει κανείς/καμιά στο στάδιο Α2

Πρόταση προς τη ΓΣ του Αριστοτέλη 24.1.2024

Χαιρετίζουμε τις/τους δεκάδες νεοδιόριστες/ους του σωματείου μας, τις/τους εκατοντάδες της Α’ Διεύθυνσης και τις/τους χιλιάδες όλης της χώρας για τη συμμετοχή τους στην Απεργία Αποχή, στον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση, την ιδιωτικοποίηση και την επιχειρηματική λειτουργία της δημόσιας εκπαίδευσης, ενάντια στον ανταγωνισμό και την κατηγοριοποίηση των σχολείων, την πειθάρχηση και τη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών, ενάντια στην υποδούλωση της ζωντανής εκπαίδευσης και στην μετάλλαξη κάθε δημοκρατικής λειτουργίας του σχολείου. Δίπλα σε αυτές κι αυτούς βρίσκονται και συνυπογράφουν δεκάδες χιλιάδες μόνιμες/οι και αναπληρωτ(ρι)ες.

Τα παραπάνω ομολόγησε και το ΥΠΑΙΘΑ στη διαδικτυακή συνάντηση με τους διευθυντές/ντριες, προϊσταμένες/ους και αξιολογητές σχολικούς συντονιστές. Παραδέχτηκε ότι η ατομική αξιολόγηση έχει βρει έντονες και αποφασιστικές αντιδράσεις. Η απόπειρα αξιολόγησης των νεοδιόριστων, όχι μόνο δεν πηγαίνει κατά τα αναμενόμενα για την Κυβέρνηση αλλά υπάρχει ελάχιστη συμμετοχή από τη μεριά των νεοδιόριστων. Γι’ αυτό, το Υπουργείο σε μια προσπάθεια να πιέσει περαιτέρω τις/τους εκπαιδευτικούς,  ανοίγει και την πλατφόρμα για το πεδίο Α2 της ατομικής αξιολόγησης. Το πεδίο αυτό υποτίθεται ότι υλοποιείται από τους διευθυντές/τριες των σχολικών μονάδων και τις προϊστάμενες/ους των νηπιαγωγείων. Άρα, οι διευθυντές/ντριες καλούνται από το ΥΠΑΙΘΑ να πάρουν τον ρόλο του/της αξιολογητή/τριας των συναδέλφων/ισσών τους και να βρεθούν απέναντί τους! Τις/τους καλεί να μπουν στο τμήμα που διδάσκουν οι νεοδιόριστες/οι ως πιο ικανοί κι αρμόδιοι (!!!), να παρακολουθήσουν το μάθημά τους, να το ακτινογραφήσουν με σκοπό να τις/τους βαθμολογήσουν και μάλιστα το ΥΠΑΙΘΑ νουθέτησε και τις/τους διευθυντές/ντριες, προϊσταμένες/ους να μη βάλουν σε όλες/όλους υψηλές βαθμολογίες γιατί έτσι δεν θα μπορεί να επιτευχθεί ο στόχος της αξιολόγησης. Το ΥΠΑΙΘΑ ξεχωρίζει τις/τους διευθυντές/ντριες, προϊσταμένες/ους, τις/τους αποσπά από το υπόλοιπο σώμα των εκπαιδευτικών, τους βάζει να σταθούν απέναντι από τις νεοδιόριστες/ους σήμερα, κι αύριο απέναντι στο σύνολο των εκπαιδευτικών. Ο νέος ρόλος που τους καλεί να υπηρετήσουν τους μετατρέπει από συναδέλφισσες και συναδέλφους σε αξιολογητ(ρι)ες. Και ταυτόχρονα, τους απειλεί για να τους εκφοβίσει.

Μετά και τις εξελίξεις που αφορούν στην απόπειρα της Κυβέρνησης για ίδρυση Ιδιωτικών Πανεπιστημίων στην Ελλάδα γίνεται πια ολοφάνερο το σχέδιο για την ιδιωτικοποίηση συνολικά της εκπαίδευσης. Κανείς και καμιά δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν ήξερε που οδηγεί όλο αυτό το σχέδιο και για το δημόσιο σχολείο αλλά και για τις/τους εκπαιδευτικούς. Στην ολοκλήρωσή του σημαίνει κατάργηση της μονιμότητας και κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικών και σχολείων.

Χαιρετίζουμε όσες/όσους προϊσταμένες και διευθύντριες/ες έχουν συνταχτεί με τον μεγαλειώδη αγώνα του κλάδου και έχουν ήδη υπογράψει Απεργία Αποχή από την ατομική αξιολόγηση. Καλούμε όσες/όσους διευθυντές/ντριες και προϊσταμένες/ους δεν το έχουν κάνει ακόμα, να το κάνουν τώρα χωρίς κανέναν δισταγμό. Τους καλούμε να υπερασπίσουν κι αυτοί από τη θέση τους το δημόσιο δωρεάν σχολείο, την ισότητα και τη δικαιοσύνη στους συλλόγους διδασκόντων και να ταχθούν με τον αγώνα που δίνουν όλο αυτό το χρονικό διάστημα και οι νεοδιόριστες/οι και όλος ο κλάδος! Να μη δυναμιτίσουν το κλίμα στα σχολεία, να μη δεχτούν να μετατραπούν σε αξιολογητ(ρι)ες.

Από την πλευρά μας, καλούμε να βρεθούμε όλες και όλοι από την ίδια όχθη, να δώσουμε ενωμένοι αυτήν τη μάχη σαν ένας άνθρωπος. Συνεχίζουμε τον ανυποχώρητο αγώνα για την ακύρωση της αξιολόγησης υπερασπιζόμενοι το δικαίωμα όλων των παιδιών στη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση. Απαιτούμε άμεση και ακώλυτη μονιμοποίηση όλων των νεοδιόριστων, διαφυλάσσουμε τα δικαιώματά μας και τη δημοκρατία στους Συλλόγους Διδασκόντων.

Σημειώνουμε τα παρακάτω:

-Η Απεργία-Αποχή (στο εξής Α/Α) είναι νόμιμη απεργιακή μορφή πάλης

Η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους συμμετέχοντες από κάθε πειθαρχική ευθύνη. (γνωμοδοτικό σημείωμα Τσίπρα)

-Όσοι συμμετέχουν στην Απεργία Αποχή δεν μπορούν να έχουν καμία ποινή γιατί δεν αξιολόγησαν

Τόσο από την ίδια τη συνταγματική αλλά και υπερνομοθετική αναγνώριση του δικαιώματος της απεργίας όσο και από την ρητή διατύπωση του άρθρου 46 του ν.3528/2007 προκύπτει με σαφήνεια, ότι η συμμετοχή σε απεργία, οποιασδήποτε μορφής, συνιστά δικαίωμα του εργαζομένου και προστατεύεται πλήρως από την έννομη τάξη. Έτσι, έχει κριθεί, ότι η συνδικαλιστική δραστηριότητα δεν μπορεί να αξιολογηθεί καθεαυτή αρνητικά για την εξέλιξη του υπαλλήλου, διότι συνιστά νόμιμη άσκηση του δικαιώματος της συνδικαλιστικής ελευθερίας, κατά το άρθρο 23 παρ. 1 του Συντάγματος και το άρθρο 30 του ν.1264/1982 (ΣτΕ 444/1996, 1907/2002). Ομοίως έχε κριθεί, ότι δεν μπορεί να επέρχεται οποιαδήποτε δυσμενής υπηρεσιακή συνέπεια εις βάρος υπαλλήλου, λόγω της συμμετοχής αυτού σε νομίμως προκηρυχθείσα απεργιακή κινητοποίηση (ΔΕΑ 559/2020).

Είναι, εξάλλου, προφανές, ότι η άσκηση ενός νομίμου δικαιώματος δεν μπορεί να ερμηνευτεί ως πειθαρχικό παράπτωμα ή να συνδεθεί έμμεσα ή άμεσα με την επιβολή οποιουδήποτε δυσμενούς διοικητικού ή άλλη μορφής μέτρου εις βάρος του υπαλλήλου, καθώς κάτι τέτοιο, θα έπληττε καίρια τον πυρήνα του δικαιώματος της απεργίας, θέτοντας υπέρμετρους περιορισμούς στην άσκησή του, συνιστώντας εκ του αποτελέσματος απαγορευμένη κατά τον ν. 1264/1982 ανταπεργία. Υπενθυμίζεται, ότι ως ανταπεργία νοείται κάθε συλλογικό μέτρο, το οποίο λαμβάνει ο εργοδότης, που είτε εκφράζεται με άμεσες είτε με υποκρυπτόμενες συμπεριφορές, όπως η θέση σε διαθεσιμότητα ή η καταγγελία της συμβάσεως εργασίας, υπό την αίρεση της αποδοχής των όρων, που επιβάλλει ο εργοδότης ή η επιβολή πειθαρχικών κυρώσεων  και αποσκοπεί στο να εξαναγκαστούν οι απεργοί να παραιτηθούν από τις διεκδικήσεις τους και να απόσχουν από αγωνιστικά μέτρα (Λ. Ντάσιου Εργατικό Δικονομικό Δίκαιο Τόμος Β/ΙΙ σελ. 1003). Η ανταπεργία γενικά απαγορεύεται σύμφωνα με το άρθρο 22 παρ.2 του ν. 1264/1982, χωρίς διακρίσεις είτε πρόκειται περί φανερής είτε περί υποκρυπτόμενης, έχει δε εφαρμογή η απαγορευτική διάταξη του άρθρου 22 παρ. 2 του ν. 1264/1982. (γνωμοδοτικό σημείωμα Τσίπρα)

Καλούμε:

  • Τις/τους προϊσταμένες νηπιαγωγείων και διευθύντριες/ντές δημοτικών σχολείων να συμμετέχουν καθολικά στην ΑΑ από κάθε διαδικασία αξιολόγησης που έχει κηρύξει η ΔΟΕ.  Οι συναδέλφισσες και συνάδελφοι διευθύντριες/ντές και προϊσταμένες/οι έχουν τη δυνατότητα της μαζικής συμμετοχής στην ΑΑ και της ακύρωσης στην πράξη αυτού του σχεδίου.
  • Τις/τους νεοδιόριστες/ους συναδέλφους να μαζικοποιήσουν ακόμα περισσότερο τη συμμετοχή τους στην Απεργία-Αποχή (ΑΑ). Όσες/οι δεν έχουν ακόμα υπογράψει τη δήλωση συμμετοχής στην ΑΑ να το πράξουν άμεσα.
  • Όλες/ους τις/τους συναδέλφους να υπερασπίσουν το δημόσιο δωρεάν σχολείο, την ισότητα και την δημοκρατία στους συλλόγους διδασκόντων και να ταχθούν με τον αγώνα που δίνει όλος ο κλάδος!

Το διακύβευμα είναι ύψιστης σημασίας και αφορά πρώτα απ’ όλα την ίδια την ύπαρξη του δημόσιου και δωρεάν σχολείου αλλά και τον κοινωνικό και παιδαγωγικό ρόλο των εκπαιδευτικών.

Με βάση τα παραπάνω ο Σύλλογος μας προχωρά και καλεί και τη ΔΟΕ να προχωρήσει σε δια ζώσης και διαδικτυακή ενημέρωση διευθυντ(ρι)ων και προϊσταμένων σε ημερομηνία που θα ανακοινωθεί άμεσα ώστε να υπάρξουν αναλυτικές οδηγίες

Το επόμενο διάστημα, σε συνεννόηση με τους υπόλοιπους Συλλόγους ΠΕ και ΕΛΜΕ θα συντονιστούμε για να συνδιοργανώσουμε μια μεγάλη συγκέντρωση σε κλειστό χώρο στο παραπάνω πλαίσιο, μήνυμα αγωνιστικής ενότητας κι αλληλεγγύης.

αφισα

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σχολεία
Κλειστά σχολεία: Σε αυτές τις περιοχές μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν θα κάνουν μάθημα την Δευτέρα και την Τρίτη
Σε ποιες περιοχές δεν θα λειτουργήσουν τα σχολεία Δευτέρα και Τρίτη
Κλειστά σχολεία: Σε αυτές τις περιοχές μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν θα κάνουν μάθημα την Δευτέρα και την Τρίτη