«Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει άμεσα να ξεκαθαρίσει τις προθέσεις του και να καταθέσει το σχέδιό του, αν έχει, σε διαφορετική περίπτωση ας σταματήσει να αναστατώνει την εκπαιδευτική κοινότητα και τις οικογένειες των παιδιών με αναπηρία», δήλωσε ο πρώην υπουργός Παιδείας και νυν υποψήφιος Ευρωβουλευτής με τη Νέα Αριστερά Νίκος Φίλης, σχετικά με τη «νέα εθνική στρατηγική για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία 2024-2030»
Ο Ν.Φίλης τονίζει οτι ότι η ενίσχυση του ενταξιακού χαρακτήρα του εκπαιδευτικού συστήματος πρέπει να συνοδεύεται από ένα συνεκτικό στρατηγικό σχέδιο σε συνδυασμό με την απόδοση επαρκών οικονομικών και υλικών πόρων για την προώθηση της ένταξης, όπως ρητά -εκτός των άλλων- υποδεικνύει η αρμόδια Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών, μετά την εξέταση της χώρας μας τον Σεπτέμβριο του 2019 για την τήρηση των όρων της Σύμβασης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία.
«Η ανυπαρξία αυτών των προϋποθέσεων και η γενικότερη αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης προκαλούν έντονη ανησυχία για το αν οι πρόχειρες αυτές εξαγγελίες αποτελούν προπομπό κατάργησης της εξατομικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης που πρέπει να λαμβάνουν τα παιδιά με αναπηρία προκειμένου να διασφαλίζεται το δικαίωμά τους για ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση», συμπληρώνει.
Ολη η δήλωση του Νίκου Φίλη
Παρακολουθούμε με ανησυχία τις κατά καιρούς αποσπασματικές και απροσδιόριστες εξαγγελίες του Υπουργού Παιδείας για τις επικείμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες που πρόκειται να λάβει για την εκπαίδευση των παιδιών με αναπηρία. Μάλιστα το Υπουργείο κάλεσε τις Ομοσπονδίες των εκπαιδευτικών σε συζήτηση για το θέμα χωρίς να τους παρουσιάσει σχετικό σχέδιο, πέρα από κάποιες γενικόλογες προθέσεις που υποτίθεται ότι προωθούν την ενταξιακή εκπαίδευση. Όμως, αυτές οι θολές -χωρίς συγκεκριμένο σχέδιο- εξαγγελίες έχουν προκαλέσει αναστάτωση τόσο στους γονείς των παιδιών με αναπηρία όσο και στον εκπαιδευτικό κόσμο.
Επισημαίνουμε στον κ. Υπουργό Παιδείας ότι η ενίσχυση του ενταξιακού χαρακτήρα του εκπαιδευτικού συστήματος πρέπει να συνοδεύεται από ένα συνεκτικό στρατηγικό σχέδιο σε συνδυασμό με την απόδοση επαρκών οικονομικών και υλικών πόρων για την προώθηση της ένταξης, όπως ρητά -εκτός των άλλων- υποδεικνύει η αρμόδια Επιτροπή των Ηνωμένων Εθνών, μετά την εξέταση της χώρας μας τον Σεπτέμβριο του 2019 για την τήρηση των όρων της Σύμβασης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία.
Η ανυπαρξία αυτών των προϋποθέσεων και η γενικότερη αντιεκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης προκαλούν έντονη ανησυχία για το αν οι πρόχειρες αυτές εξαγγελίες αποτελούν προπομπό κατάργησης της εξατομικευμένης εκπαιδευτικής υποστήριξης που πρέπει να λαμβάνουν τα παιδιά με αναπηρία προκειμένου να διασφαλίζεται το δικαίωμά τους για ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση.
Εξάλλου, τόσο η ενίσχυση του ανταγωνιστικού χαρακτήρα του σχολείου, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για τα παιδιά με αναπηρία, όσο και η ανυπαρξία ίδρυσης νέων δομών για την εκπαιδευτική υποστήριξη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο κατά την τελευταία πενταετία, δεν μας εφησυχάζουν για την κατεύθυνση των προθέσεων της ΝΔ.
Υπενθυμίζουμε ότι επί διακυβέρνησης της χώρας από τον ΣΥΡΙΖΑ σε συνθήκες κρίσης και δημοσιονομικών πιέσεων τα γενικά σχολεία με Τμήματα Ένταξης αυξήθηκαν κατά 20% το σχολικό έτος 2016-2017. Ο ΣΥΡΙΖΑ στήριξε την Ειδική Αγωγή με τρόπο που καμία κυβέρνηση δεν είχε πράξει μέχρι τότε. Και αυτό είναι αδιαμφισβήτητο. Αντίθετα, την τελευταία πενταετία, παρατηρείται συνεχής οπισθοδρόμηση. Είναι χαρακτηριστικό ότι δεν έχουν υπάρξει νέες ιδρύσεις Τμημάτων Ένταξης, παρά τα εκατοντάδες αιτήματα που έχουν υποβληθεί. Τι έχει άραγε να απαντήσει ο υπουργός Παιδείας κ. Πιερρακάκης;
Ακόμα, ενώ από το 2017 μέχρι και το 2019 είχε παγιωθεί η κάλυψη όλων των αιτημάτων για παράλληλη στήριξη (ένα παιδί-ένας εκπαιδευτικός) σήμερα παρατηρείται πάλι το φαινόμενο της υποστήριξης τριών και τεσσάρων παιδιών από έναν εκπαιδευτικό, με αποτέλεσμα να υπολειτουργεί ο θεσμός και οι οικογένειες να οδηγούνται στην κάλυψη των αναγκών των παιδιών τους από ιδιώτες, βάζοντας βαθιά το χέρι στην τσέπη.
Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει άμεσα να ξεκαθαρίσει τις προθέσεις του και να καταθέσει το σχέδιό του, αν έχει, σε διαφορετική περίπτωση ας σταματήσει να αναστατώνει την εκπαιδευτική κοινότητα και τις οικογένειες των παιδιών με αναπηρία.
Εμείς ξεκαθαρίζουμε ότι δεν θα σταθούμε αμέτοχοι παρατηρητές ενός σχεδίου υποβάθμισης της ποιότητας εκπαίδευσης των παιδιών με αναπηρία.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Γιατί στη Θεσσαλονίκη χρησιμοποιούν τη φράση «με λες» αντί για «μου λες»
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση