Αγωνιστική ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ Πειραιά
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ - ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ – ΚΙΝΗΣΕΙΣ Δ.Ε.
Ενημερωτικό, αρ. φ. 41, Πειραιάς, Παρασκευή 30 - 11 – 2012
ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ Δ.Σ. ΤΗΣ Ε.Λ.Μ.Ε. ΠΕΙΡΑΙΑ
Πολιτική και εκπαιδευτική συγκυρία
Η περίοδος που διανύουμε χαρακτηρίζεται από την ολοκληρωτική επίθεση του κεφαλαίου κατά της εργασίας που εξελίσσεται παγκόσμια και με ιδιαίτερη σφοδρότητα στη χώρα μας. Τα μνημόνια δημιουργούν το νέο κοινωνικό και οικονομικό μοντέλο, το γκρέμισμα των κατακτήσεων του 20ου αιώνα. Διαμορφώνουν μια Ελλάδα εργασιακή έρημο, κοινωνικά και παραγωγικά κατεστραμμένη, «Ελεύθερη Οικονομική Ζώνη», ζώνη υψηλότερης κερδοφορίας για το κεφάλαιο. Μια νέα Ελλάδα, οδηγό για μια νέα Ευρώπη που θα συναγωνίζεται το κοινωνικό και εργασιακό μοντέλο της Κίνας, της Ινδίας κοκ. Η «Τριμερής» κυβέρνηση, ΠΑ.ΣΟ.Κ – ΝΔ – ΔΗΜΑΡ και όλο το σάπιο πολιτικό σύστημα, μπροστά στην ογκούμενη λαϊκή πάλη δε διστάζει να εξαπολύσει την πιο βίαιη επίθεση και καταστολή, κινούμενη στα όρια του παρακράτους, προκειμένου να περάσει τα σχέδια κεφαλαίου – Ε.Ε. – ΔΝΤ.
Αυτή η πολιτική στέλνει τον κόσμο της εργασίας στην κόλαση κάνοντας σκόνη και θρύψαλα δικαιώματα και κατακτήσεις ολόκληρου αιώνα και σκορπώντας τη φτώχεια και τη δυστυχία. Η κερδοφορία του κεφαλαίου αποδεικνύεται ισχυρότερη, για τις υποτελείς κυβερνήσεις, από τις ανάγκες των ανθρώπων και της νέας γενιάς. Η χώρα στην κυριολεξία μπαίνει κάτω από καθεστώς νεοαποικιακής κατοχής, η δημόσια περιουσία και ο ορυκτός πλούτος της θα εκποιηθούν αντί πινακίου φακής για λογαριασμό των διεθνών πιστωτών και του γερμανικού κεφαλαίου. Η νέα δανειακή σύμβαση φέρνει ένα καθεστώς ανάλογο μ’ αυτό του Διεθνούς Οικονομικού Ελέγχου του 1898. Ωστόσο, οι λαϊκές κινητοποιήσεις στη χώρα μας και στις άλλες χώρες της Ευρώπης – παρά τον αποσπασματικό και κατακερματισμένο χαρακτήρά τους - ανοίγουν ελπιδοφόρους δρόμους για την ανατροπή της σημερινής βαρβαρότητας. Η Ιστορία γράφεται στους δρόμους...
Κατεδαφίζουν τη δημόσια εκπαίδευση – αλυσοδένουν τους εκπαιδευτικούς
Η κυβέρνηση εφαρμόζοντας το σχέδιο Ευρωπαϊκής Ένωσης, ΔΝΤ, ΟΟΣΑ, κεφαλαίου για την εκπαίδευση κονιορτοποιεί δικαιώματα και κατακτήσεις, οδηγώντας τους εκπαιδευτικούς στον εργασιακό μεσαίωνα και τη δημόσια εκπαίδευση στην πλήρη κατεδάφιση. Θέλουν τον εκπαιδευτικό – λάστιχο, χωρίς δικαιώματα, περιπλανώμενο από σχολείο σε σχολείο και από τον ένα νομό στον άλλο, πάμφτωχο και άβουλο, σε ένα σχολείο που θα προετοιμάζει ένα ευέλικτο, αμόρφωτο και υπάκουο εργατικό προσωπικό. Ένα σχολείο φθηνό, αυταρχικό, εξοντωτικό και ελιτίστικο, σχολείο όχι γνώσεων και παιδείας, αλλά λειτουργικών δεξιοτήτων, σχολείο όπου θα βασιλεύει το πνεύμα του ανταγωνισμού, της ταξικής διαφοροποίησης και του επιχειρείν.
Ø Η νέα περικοπή των μισθών, μέσα από την κατάργηση των υπολειμμάτων του 13ου και 14ου μισθού, η νέα μείωση των κύριων και επικουρικών συντάξεων, η νέα κατακρεούργηση του εφάπαξ, η νέα περικοπή των δαπανών για την υγεία.
Ø Οι απολύσεις και η εφεδρεία σε συνδυασμό με την αξιολόγηση και τη σύνδεση μισθού και «απόδοσης», θα οδηγήσουν στην περαιτέρω φτωχοποίηση τους εκπαιδευτικούς. Οι νέοι εκπαιδευτικοί ειδικότερα, με τα 600 ευρώ μισθό και την υποχρεωτική παραμονή για χρόνια μακριά από την κατοικία τους, οδηγούνται σε εργασιακή και κοινωνική εξαθλίωση.
Ø Η αξιολόγηση στοχεύει στην προσαρμογή της εκπαίδευσης στους δημοσιονομικούς στόχους της λιτότητας, στην πειθάρχηση του κόσμου της εκπαίδευσης και στην ταξική διαφοροποίηση των σχολικών μονάδων.
Τι να θυμηθώ, τι να ξεχάσω…
Ø Την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας (10112 /Δ4 – 30/1/2012) με Θέμα «Μεταβολές σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχολικού έτους 2012-2013» για συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολείων.
Ø Ότι «κατασκευάζουν» βήμα-βήμα «περισσεύματα» εκπαιδευτικών για να μονιμοποιήσουν τα σχέδια για μείωση των οργανικών θέσεων, δηλαδή την απόλυση όσων περισσεύουν. Οργανώνουν, με αριστοτεχνικό τρόπο, τον ακρωτηριασμό.
Ø Ότι στο χώρο της εκπαίδευσης άρχισαν το 2011 με τη συγχώνευση σχολείων που έδωσε ταμείο 1050 σχολεία λιγότερα, περισσότερους μαθητές στο τμήμα και κάμποσες εκατοντάδες εκπαιδευτικούς να ψάχνουν οργανική θέση.
Ø Την οικονομική ασφυξία των σχολείων που η χρηματοδότησή τους μειώθηκε κατά 50 – 60% με αποτέλεσμα να μην μπορούν να καλύψουν στοιχειώδεις λειτουργικές ανάγκες. Τη συρρίκνωση των δημόσιων δαπανών κάτω από το 2,3% του ΑΕΠ!
Ø Τη δραστική μείωση των διορισμών σε 225 για όλη την Αθμια και Βθμια εκπαίδευση!
Ø Τη συρρίκνωση των προσλήψεων αναπληρωτών από 17.000 περίπου σε 2.500!
Ø Την άρση του αμετάθετου! «Για το συμφέρον της εθνικής οικονομίας και την ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος και με δαπάνη του δημοσίου από σχολείο σε σχολείο σε όλη την επικράτεια ανεξαρτήτως βαθμίδας εκπαίδευσης και οργανικής θέσης με απόφαση του υπουργού Παιδείας».
Ø Τη δαμόκλειο σπάθη της αργίας και των απολύσεων και την καταγραφή στη μαύρη λίστα όσων διώκονται διοικητικά και ποινικά ακόμα και αν η υποθεση τους δεν έχει τελεσιδικήσει καταργώντας ακόμα και αυτό το τεκμήριο της αθωότητας!
Ø Τα νέα μέτρα περιλαμβάνουν δραματικές αλλαγές στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης με την κατάργηση κρίσιμων διατάξεων των ν. 3194/2003 και 3848/2010. Ο πόλεμος συμφερόντων υπέρ των μεγαλοσχολαρχών και σε βάρος των ιδιωτικών εκπαιδευτικών μαίνεται, ενώ στο στόχαστρο μπαίνουν και τα μικρότερα ιδιωτικά σχολεία.
Ø Την εξίσωση των κολλεγίων με ΑΕΙ – ΤΕΙ με ΠΝΠ
Ø Την εφαρμογή σχεδίου για συμπτύξεις τμημάτων στα μέσα της σχολικής χρονιάς που είναι αντιπαιδαγωγικές, αντικοινωνικές και δεν καλύπτονται από το νομικό πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων.
Ø Το επικείμενο κύμα καταργήσεων σχολείων που μπορεί να φτάσουν μέχρι και 2.000 σε πρωτοβάθμια και δευτροβάθμια, αλλά και το σχέδιο «Αθηνά» - τομάρα τους – που προβλέπει λουκέτο σε 150 τμήματα των ΑΕΙ και ΤΕΙ
Ø Την προσπάθεια υλοποίησης ενός αυταρχικού, τιμωρητικού μοντέλου αξιολόγησης που οδηγεί όχι μόνο στη χειραγώγηση των εκπαιδευτικών, στη μισθολογική και βαθμολογική καθήλωση τους, αλλά και στις απολύσεις. Με την πρόσφατη εγκύκλιο Φ.361.22/116672/Δ1-1/1/2012 ορίζονται τα κριτήρια αξιολόγησης διευθυντών και εκπαιδευτικών στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία (ΠΠΣ). Είναι φανερό ότι η συγκεκριμένη εγκύκλιος παίζει το ρόλο πιλότου για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών συνολικά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Ø Ότι όλος ο διοικητικός μηχανισμός, διευθυντές, σύμβουλοι παιδαγωγικής καθοδήγησης, προϊστάμενοι, οι διευθυντές εκπαίδευσης, περιφερειάρχες κ.λπ. ανακηρύσσονται από την κυβέρνηση και το Υπουργείο παιδείας οι σύγχρονοι ιεροεξεταστές.
Και το συνδικάτο;
Τα δύο τελευταία χρόνια αντιλαϊκής καταιγίδας, η ΕΛΜΕ Πειραιά δεν έχει καταφέρει να κάνει ούτε μία ουσιαστική συνέλευση. Αρνητικό για την ΕΛΜΕ η αδυναμία συγκρότησης προεδρείου. Η εκλογή προέδρου δε σημαίνει συγκρότηση προεδρείου σύμφωνα με το καταστατικό. Η άσκηση των καθηκόντων του προέδρου από τον εκλεγέντα, ενώ δεν υπάρχει προεδρείο, είναι όχι μόνο αντικαταστατική και συνδικαλιστικά αντιδεοντολογική, αλλά πράξη βαθύτατα διασπαστική και αντιδημοκρατική.
Από τη δράση του Δ.Σ. απουσίαζε ένας συγκεκριμένος – ταξικός προσανατολισμός της δράσης ενάντια στην πολιτική κυβέρνησης – Ε.Ε. – ΔΝΤ. Είναι χαρακτηριστικό ότι με εξαίρεση το κείμενο με την έναρξη της σχολικής χρονιάς δεν εκδόθηκε ούτε ένα κείμενο προσανατολισμού ενάντια στη γενικότερη κυβερνητική και εκπαιδευτική πολιτική. Ακόμα και για την αξιολόγηση μόλις στα μέσα Νοέμβρη ψηφίστηκε κείμενο που αφορούσε την αξιολόγηση στα Πειραματικά σχολεία. Δε διοργανώθηκε ούτε μια εκδήλωση συζήτηση για τα μεγάλα προβλήματα της κοινωνίας και της Παιδείας. Με εξαίρεση τις περιφερειακές συσκέψεις ποτέ το Δ.Σ. δεν ενημέρωσε οργανωμένα τους συναδέλφους στα σχολεία και δεν συμμετείχε οργανωμένα στις απεργαιακές κινητοποιήσεις και διαδηλώσεις. Δεν υπήρξε έστω και μία κεντρική απεργιακή κινητοποίηση των ΕΛΜΕ- ΟΛΜΕ – ΑΔΕΔΥ που να παρουσιάστηκε ο «πρόεδρος» και η πλειοψηφία του Δ.Σ.!
Απορρίφτηκαν από την πλειοψηφία του Δ.Σ. μια σειρά από προτάσεις για συντονισμό δράσης με τους Συλλόγους Δασκάλων και άλλους εκπαιδευτικούς και κοινωνικούς φορείς. Προτάσεις οργανωτικές για την καλύτερη λειτουργία της Ε.Λ.Μ.Ε. και την ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και κοινωνικών αγώνων, όπως περιοδείες μελών του Δ.Σ. για τη στοιχειώδη ενημέρωση των συναδέλφων εν όψει απεργιακών κινητοποιήσεων. Προτάσεις για την απόρριψη και αντίσταση στην κυβερνητική πολιτική.
Καμμιά συμμετοχή στις μαζικές κινητοποιήσεις και διαδηλώσεις στις εθνικές επετείους, αφού καταψηφίζονταν σχετικές προτάσεις για συμμετοχή. Καμιά αντίδραση στο μήνυμα - μνημείο ραγιαδισμού του Διευθυντή Β/θμιας Εκπ/σης Πειραιά Η. Δημητρόπουλου προς τους διευθυντές και την εκπαιδευτική κοινότητα για την επέτειο της 25ης Μαρτίου.
Είναι αλήθεια ότι η Ε.Λ.Μ.Ε. υπερασπίστηκε δικαιώματα και κατακτήσεις παρεμβαίνοντας δυναμικά σε περιπτώσεις αυταρχισμού από την διοίκηση και διευθυντές σε βάρος συναδέλφων. Αυτό είναι και το σημαντικότερο κεφάλαιο του απολογισμού. Σημαντικό θέμα για τη δράση του ΔΣ στην αρχή της φετινής χρονιάς ήταν οι αναγκαστικές μετακινήσεις συναδέλφωνστην Α/θμια με ωράριο λάστιχο και σε πολά σχολεία. Η άμεση αντίδραση και η παρέμβασή στη Διοίκηση ήταν ενέργειες αναγκαίες και σχετικά αποτελεσματικές παρόλο που σ’ αυτές τις κινητοποιήσεις δεν μπόρεσε να ενεργοποιήσει μεγάλο την πλειονότητα των συναδέλφων..
Αποσπασματικό χαρακτήρα είχε και αγώνας ενάντια στα χαράτσια της ΔΕΗ και τις διακοπές του ρεύματος. Είναι χαρακτηριστικό ότι καταψηφίστηκε πρόταση για κινητοποίηση στο Πέραμα ενάντια στα χαράτσια της ΔΕΗ και για συνδιοργάνώση με τους άλλους φορείς (Συλλόγους Δασκάλων, Γονέων, εργαζομένων κ.α.) κινητοποίηση στο Πέραμα.
Σε αγωνιστική κατεύθυνση λήφθηκαν αποφάσεις και πραγματοποιήθηκαν κινητοποιήσεις ενάντια στις συγχωνεύσεις σχολείων και συμπτύξεις τμημάτων, χωρίς όμως τον αναγκαίο συντονισμό. Αναγκαίες, αλλά χωρίς μαζικότητα οι κινητοποιήσεις για τον ΕΟΠΥΥ. Σχετικά μαζικές και πολύ σημαντικές, αν και ασυντόνιστες, οι κινητοποιήσεις για τη μεταφορά μαθητών.
Για τις συνδικαλιστικές ηγεσίες
Ο κρατικός, γραφειοκρατικός, κυβερνητικός συνδικαλισμός βρίσκεται στον αντίποδα της ταξικής πάλης, αποτελεί το μακρύ χέρι και τον δούρειο ίππο της συγκυβέρνησης των τραπεζιτών και του μαύρου μετώπου εξουσίας. Αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της συνδικαλιστικής, κυβερνητικής και κρατικής γραφειοκρατίας των ΓΣΕΕ – ΑΔΕΔΥ, των αποσπασματικών εκτονωτικών απεργιών και κινητοποιήσεων.
Μπροστά στην ολοκληρωτική επίθεση κυβέρμησης – Ε..Ε. – Δ.Ν.Τ., η συνδικαλιστική ηγεσία της Ο.Λ.Μ.Ε., κατά βάση o κυβερνητικός συνδικαλισμός πράσινης και μπλε απόχρωσης, ουσιαστικά σιωπά, αφήνοντας να χάνεται πολύτιμός χρόνος, χωρίς να προετοιμάζει την αντίσταση των εκπαιδευτικών, τη στιγμή που υποχρέωση όλων μας είναι να συμβάλουμε στην ανάπτυξη ενός ισχυρού εκπαιδευτικού, πανεργατικού και λαϊκού μετώπου ανατροπής αυτής της πολιτικής κυβέρνησης – ΕΕ - ΔΝΤ.
Για μια άλλη πορεία του σ.κ.
Χρειαζόμαστε μια άλλη πολιτική αντίληψη για τα σωματεία αλλά και για κάθε επίπεδο οργάνωσης του λαού. Μια αντίληψη που θα αναγνωρίζει ότι στις μέρες μας αυτό που γίνεται είναι ένας βάρβαρος ταξικός πόλεμος και βασικό καθήκον μας αποτελεί η συγκρότηση της δικής μας τάξης για τον πόλεμο αυτό. Που θα αναγνωρίζει ότι δεν υπάρχει κανένας τρόπος να παρακάμψουμε τη σύγκρουση με τον αντίπαλο και άρα κανένας τρόπος συνεννόησης μαζί του. Είναι η ώρα της κοινής δράσης, του συντονισμού, των πρωτοβουλιών για την οργάνωση των λαϊκών αντιστάσεων και τη διεκδίκηση των βασικών δικαιωμάτων στη ζωή. Αντιστάσεις που κάθε μέρα πιο φανερά θα δείχνουν ότι το τελικό καθήκον για να απαλλαγούμε οριστικά από τα ξένα και ντόπια αφεντικά.
Σήμερα, χρειάζεται να βγούμε ξανά στους δρόμους, όχι μόνο για να πάρουν πίσω τα μέτρα, αλλά για να ορίσουμε ξανά την ίδια μας τη ζωή, στους χώρους δουλειάς, στην παιδεία, την υγεία, το περιβάλλον, τις γειτονιές μας. Η «σωτηρία του λαού» περνάει μέσα από το άνοιγμα δρόμου ζωής για την κοινωνική πλειοψηφία, αυτούς που παράγουν πλούτο και αξίες, τους εργαζόμενους, του ανέργους, τους νέους, τους αγρότες, τους μετανάστες κι όχι τους τοκογλύφους, τις τράπεζες, το κεφάλαιο και το πολιτικό τους προσωπικό. Η αξιοπρέπεια και η λαϊκή κυριαρχία ξαναγεννιούνται στην ανυπακοή απέναντι στην υποταγή, στο σύγχρονο δοσιλογισμό και τους παλιούς και νέους ηγεμόνες της ΕΕ και του ιμπεριαλισμού.
Η δημοκρατία αναπνέει στους δρόμους, στην απεργία, στις καταλήψεις, στις Γενικές συνελεύσεις, στη λαϊκή ενεργοποίηση μέσα από παλιές και νέες συλλογικές μορφές, στην επιβολή της λαϊκής θέλησης απέναντι στην καταστολή των ΜΑΤ, των ΜΜΕ, των αστικών επιτελείων.
Μακριά και ενάντια στη λογική των επετειακών και αποσπασματικών απεργιών και της επαναστατικής γυμναστικής να οργανώσουμε τους αγώνες μας. Να συγκροτήσουμε εδώ και τώρα Επιτροπές Αγώνα σε κάθε σχολείο και χώρο δουλειάς, να οργανώσουμε εκστρατεία ενημέρωσης σε όλα τα σχολεία, ώστε όλοι οι συνάδελφοι να συμμετέχουν μαζικά στις απεργίες και τις διαδηλώσεις της επόμενης μέρας. Να συμμετέχουμε ενεργά στις Γ.Σ., να πιέσουμε για διαδικασίες άμεσης δημοκρατίας με ουσιαστικό ρόλο και όχι σε γραφειοκρατικές και διαλυτικές διαδιασίες. Να πιέσουμε για την οργάνωση απεργιακού ταμείου, για όλα όσα μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη ενός παλλαϊκού μετώπου αντίστασης και ανατροπής.
Απέναντι στην άτακτη υποχώρηση ή στην παθητική άμυνα, επιλέγουμε την επιθετική διεκδικητική στάση Απέναντι στον εκσυγχρονισμό του υπάρχοντος, επιλέγουμε την ανατροπή του.
Ούτε υποταγμένα, ούτε χωριστά , αλλά ενωτικά, ταξικά και νικηφόρα!
Κριτική στις παρατάξεις
ΠΑΣΚ – ΔΑΚΕ
Το μπλοκ του κυβερνητικού συνδικαλισμού λειτούργησε στην κατεύθυνση της υποταγής του συνδικαλιστικού κινήματος στις κυβερνητικές επιλογές. Έδειξε:
Ø την υποταγή του στο φτηνό σχολείο των μνημονίων σε βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών με τη μείωση ακόμα περισσότερο της χρηματοδότησης… Τη σιωπηρή αποδοχή του στην αξιολόγηση...
Ø τη σύμπλευσή του με την κυβερνητική λογική που θεωρεί μονόδρομο τα αποτυχημένα μνημόνια διαρκείας και το ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας.
Ειδικότερα στην Ε.Λ.Μ.Ε. Πειραιά απέρριπταν οποιαδήποτε πρόταση γινόταν από Αγωνιστική ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ –«Δ. ΓΛΗΝΟΣ» επιδιώκοντας την ακινησία ή ακόμα και την περιχαράκωση της Ε.Λ.Μ.Ε., σύμφωνα με τη λογική του ΠΑ.ΜΕ.
ΠΑ.ΜΕ./ΕΣΑΚ
Η συνεννόηση στο ΔΣ δεν ήταν εύκολη. Οποιαδήποτε κινητοποίηση δεν είχε την σφραγίδα του ΠΑΜΕ δεν περνούσε. Αλλά και στην κεντρική του πρόταση το ΠΑΜΕ μας καλεί σε αγώνες με προοπτική μια άλλη λαϊκή εξουσία κάπου, κάπως, κάποτε, αλλά αρνείται τον συντονισμό και την ανάγκη ενός παλλαϊκού μετώπου αντίστασης και ανατροπής. Συνεπείς και πάντα έτοιμοι να καταγγείλουν τους πάντες και τα πάντα (και κυρίως όσους ανοίγουν δρόμους για μαζική δράση). Αντί να στηρίζουν πρωτοβουλίες πραγματικού αγωνιστικού συντονισμού, προτιμούν το δρόμο της περιχαράκωσης και της κομματικής καμπάνιας. Τι να υποθέσει κανείς όταν επιδίδονται σταθερά σε ψέματα για να παραποιούν θέσεις και αντιλήψεις που μπαίνουν εμπόδιο στις κομματικές τους επιλογές. Απέρριψαν για μια ακόμα χρονιά την πρόταση για αγωνιστικό προεδρείο. Στην ουσία, αλλά και με βάση το καταστατικό δεν υπάρχει προεδρείο, αλλά είναι γνωστή η πρακτική του ΠΑΜΕ από πέρυσι να ασκεί τα καθήκοντα του προέδρου για μικροπαραταξιακά οφέλη και σκοπιμότητες.
Για το προεδρείο
Με βάση τους συσχετισμούς που διαμορφώθηκαν και αφού αλλοιώθηκε η βούληση των συναδέλφων λόγω του ν.1264/82 που καθορίζει την ενισχυμένη αναλογικη με αποτέλεσμα να «χάσουν» την έδρα οι Αγωνιστικές Κινήσεις και με δεδομένη την πλειοψηφία των δυνάμεων που αναφέρονται στην αριστερά (3 έδρες ΠΑΜΕ/ΕΣΑΚ και 2 Αγωνιστική ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ - «Δ. ΓΛΗΝΟΣ» σε σύνολο 9), προτείναμε να συγκροτηθεί προεδρείο με βάση ένα πλαίσιο κοινών θέσεων από τις αγωνιστικές δυνάμεις και τις δυνάμεις της αριστεράς (Πρόεδρος από ΠΑΜΕ/ΕΣΑΚ, Γενικός Γραμματέας από Αγωνιστική ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ - «Δ. ΓΛΗΝΟΣ» και αντιπρόεδρος από ΠΑΜΕ/ΕΣΑΚ). Καθαρά και ξάστερα, ιδιαίτερα αυτή την περίοδο δεν μπορούν να έχουν θέση στο προεδρείο, με την ψήφο αριστερών παρατάξεων, οι παρατάξεις του υποταγμένου συνδικαλισμού(ΠΑΣΚ. - ΔΑΚΕ). Οι δυνάμεις αυτές, που ακόμη και 2 χρόνια μετά την επίθεση που έχουμε δεχθεί παραμένουν στα κόμματα που συνεχίζουν σήμερα την ίδια αντιλαϊκή πολιτική, δεν είναι απλά ότι δεν θα εκπροσωπήσουν μια λαθεμένη γραμμή στα πλαίσια της ΕΛΜΕ. Θα είναι οι αξιολογητές του νέου βαθμολογίου-μισθολογίου, οι διαμορφωτές των λιστών των υπό απόλυση-εφεδρεία συναδέλφων, το μακρύ χέρι μιας διοίκησης που θα συνεχίζει να κλείνει σχολεία, να παίρνει σταθερά το μέρος της τρόικας και της κυβέρνησης και όχι των εκπαιδευτικών. ΠΑΜΕ και ΔΑΚΕ συμφωνούν για «αναλογικό προεδρείο». Άλλωστε για το ΠΑΜΕ/ΕΣΑΚ το θέμα του προεδρείου δεν είναι πολιτικό, αλλά «γραφειοκρατικό» και «λειτουργικό», όπως τοποθετήθηκαν οι εκπρόσωποί του. Να σημειωθεί ότι το ΠΑΜΕ τα τελευταία χρόνια εφηύρε τη θέση για αναλογικό προεδρείο. Άλλοτε διεκδικούσε τη θέση του προέδρου και χωρίς να είναι πρώτη δύναμη(2001 – 02, 2003 – 05, 2005 - 06 τουλάχιστον από όσο μπορούμε να θυμηθούμε)
Η δράση μας
Προσπαθήσαμε να αναδείξουμε την κοινή δράση και έναν διαφορετικό προσανατολισμό στο συνδικαλιστικό κίνημα. Κάναμε προτάσεις στο ΔΣ, προσπαθήσαμε στην από τα κάτω ανάπτυξη αγώνων κυρίως μαζί με τους συναγωνιστές των Αγωνιστικών Κινήσεων. Ο Συντονισμός Δράσης είναι δύσκολος και ανηφορικός, αλλά ελπιδοφόρος δρόμος. Προσπαθήσαμε να δώσουμε μια άλλη προοπτική και θα συνεχίσουμε… Ο αγώνας που έχουμε μπροστά μας είναι μακρύς, δύσκολος και διαρκής. Χρειάζεται τη συσπείρωση όλων μας. Την ενωτική μας δράση. Την παρουσία μας. Η Ε.Λ.Μ.Ε. πρέπει να συμβάλλει στην οικοδόμηση ενός πλατιού κοινωνικού και πολιτικού λαϊκού μετώπου που θα οργανώσει τον αγώνα ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική. Να συμμετέχει σε πρωτοβουλίες συντονισμού Ε.Λ.Μ.Ε. Συλλόγων Π.Ε., σωματείων και μαζικών φορέων που στηρίζονται στην ισοτιμία, προωθούν τις αποφάσεις του κλάδου και συμβάλλουν στη δημιουργία πλατιών λαϊκών μετώπων αντίστασης και αλληλεγγύης.
ΥΓ. Το παραπάνω κείμενο με εξαίρεση φυσικά την τελευταία ενότητα για την κριτική στις παρατάξεις αποτελεί και την εισήγησή μας στο Δ.Σ. της ΕΛΜΕ. Μόνο που για μια ακόμη χρονιά καμιά από τις άλλες παρατάξεις δεν παρουσίασε εισήγηση με αποτέλεσμα να μη γίνει συζήτηση στη συνεδρίαση του Δ.Σ., έστω και στην τελευταία συνεδρίαση, την Παρασκευή 30 -11 – 2012.
Αγωνιστική ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ Πειραιά
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ - ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ – ΚΙΝΗΣΕΙΣ Δ.Ε.
Ενημερωτικό, αρ. φ. 41, Πειραιάς, Παρασκευή 30 - 11 – 2012
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη