ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
5ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ
Περιστέρι, 03/12/2012
Προς
Υφυπουργό κ. ΠΑΠΑΘΕΟΔΩΡΟΥ
Κοινοπ. : Υπουργό κ. ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟ
Γεν. Γραμματέα κ. ΚΥΡΙΑΖΗ
Ειδ. Γραμματέα κ. ΓΚΛΑΒΑ
Ειδ. Αγωγής κ. ΛΟΛΙΤΣΑ
Δ/νση Διοίκησης Π/θμιας. Εκπ/σης.
Περιφερειακό Δ/ντη Εκπ/σης Αττικής
Δ/ντρια Π.Ε. Γ’ ΑΘΗΝΑΣ κα. ΨΑΡΡΑ
Κύριε Υφυπουργέ
Από της 31/10/2012 την μικρή κοινωνία του 5ου Δ.Σ. Περιστερίου έχει αναστατώσει, εκτός από τη δημοσιοποίηση των συγχωνεύσεων, η αιφνίδια σύμπτυξη των δύο τμημάτων της Δ’ Τάξης (2 τμήματα λειτουργούσαν και το προηγούμενο σχολικό έτος).
Οι λόγοι που απευθυνόμαστε σε εσάς είναι:
α) Έως σήμερα έχουμε απευθυνθεί για το θέμα της σύμπτυξης της Δ΄ τάξης του σχολείου μας, σε όλη την ιεραρχία του Υπουργείου Παιδείας, με παραστάσεις διαμαρτυρίας και με επιστολή μας στις 07/11/2012, προς τη Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γ’ Αθήνας κα Γ. Ψαρρά (και κοινοποίηση στις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας), χωρίς όμως να δίνεται λύση στο πρόβλημα.
β) Η αντιπροσωπεία μας συναντήθηκε με εσάς, στις 16/11/2012, όπου και σας έγινε γνωστό το θέμα της σύμπτυξης της Δ’ τάξης του 5ου Δ.Σ. Περιστερίου και ενημερωθήκατε και από τον πρόεδρο του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Περιστερίου ''ΕΛΛΗ ΑΛΕΞΙΟΥ'' κ. Κ. Παπλωματά.
Η υπόσχεσή σας ήταν ότι θα ενημερωθείτε και θα μας απαντήσετε.
Αυτά που εμείς έως τώρα έχουμε σαν δεδομένα είναι τα εξής :
Α) Σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας με θέμα: ¨ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2012-2013¨ και του ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2011-2012¨, η οποία αναφέρει ότι: «η συγκρότηση ολιγομελών τμημάτων γίνεται μόνο σε ειδικές περιπτώσεις (μεγάλος αριθμός αλλοδαπών μαθητών, μαθητών α.μ.ε.α κ.λ.π.), ύστερα από αιτιολογημένη πρόταση του Διευθυντή του σχολείου και σύμφωνη γνώμη του οικείου Σχολικού Συμβούλου, ο οποίος σε συνεργασία με το Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης διαβιβάζει γραπτώς το αίτημα για έγκριση στον Περιφερειακό Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, με την προϋπόθεση ότι υπάρχουν οι απαραίτητες υλικοτεχνικές υποδομές και διαθέσιμοι εκπαιδευτικοί», και σύμφωνα με το Ν.3699/2008 ο οποίος αφορά την ειδική αγωγή και εκπαίδευση ατόμων με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο άρθρο 6 σχετικά με τη φοίτηση όπου αναφέρει ότι «Στα τμήματα που φοιτούν μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες πρέπει να μειώνεται αναλογικά ο αριθμός των μαθητών και οι παραπάνω μαθητές να κατανέμονται εξίσου στα τμήματα της ίδιας τάξης», η Δ΄ τάξη με 25 μαθητές είχε χωριστεί σε δυο τμήματα.
Αυτό σημαίνει ότι η υπηρεσία είχε μελετήσει τα δεδομένα, είχε αναγνωρίσει την αναγκαιότητα της ύπαρξης δύο τμημάτων στη Δ΄ τάξη, είχε κάνει εισήγηση και η Περιφέρεια την είχε εγκρίνει λόγω των ειδικών περιπτώσεων.
Έτσι η Διεύθυνση Γ΄ Αθήνας υπολόγισε στον προγραμματισμό της, 2 εκπαιδευτικούς για την Δ΄ τάξη του Σχολείου μας.
β) Η τάξη όμως συνενώθηκε. Υπολογίζοντας με μια ‘’λογιστική’’ λογική. Άθροισμα 25 παιδιά στην τάξη!!!
Δεν λήφθηκε υπόψη ότι ο χωρισμός έγινε λόγω των ειδικών αναγκών;
γ) Την Τετάρτη 21/11/2012 σε παράσταση διαμαρτυρίας προς το ΠΥΣΠΕ, διαπιστώσαμε ότι τα μέλη του ΠΥΣΠΕ, που ενέκριναν την απόσπαση της εκπαιδευτικού που ήταν υπεύθυνη για το ένα τμήμα της Δ΄ τάξης, δεν γνώριζαν καν τον αληθινό αριθμό των μαθητών (η Διευθύντρια Εκπαίδευσης στην εισήγησή της ανέφερε 23 μαθητές, ενώ στην πραγματικότητα οι μαθητές είναι 25) ούτε τα προβλήματα και τις διαγνώσεις.
δ) Ο Αντιπρόεδρος του ΠΥΣΠΕ που επισκέφθηκε την τάξη την Τρίτη 27/11/2012 μας δήλωσε ότι δεν είναι δυνατόν να λειτουργήσει έτσι.
ε) Η συγκεκριμένη τάξη ήταν σε αποχή τρεις εβδομάδες, το σύνολο του σχολείου για τέσσερις ημέρες, με καθολική συμμετοχή. Όλοι οι εμπλεκόμενοι υπεύθυνοι του Υπουργείου ήταν ενήμεροι μέσω της υπηρεσιακής οδού, κανείς όμως δεν ενδιαφέρθηκε να εξετάσει το θέμα και να δώσει λύση.
στ) Ο κάθε υπεύθυνος στην ιεραρχία του Υπουργείου Παιδείας, που οραματίζεται την ένταξη και εκπαίδευση των μαθητών που ανήκουν σε ειδικές περιπτώσεις, πρέπει να ενημερωθεί ότι δεν γίνεται με αυτό τον τρόπο. Μάλλον δεν έχει λάβει υπόψη του την παιδαγωγική επιστήμη, την ασφάλεια και την προστασία της υγείας των παιδιών.
ζ) Η Διευθύντρια Εκπαίδευσης Γ' Αθήνας κα Ψαρρά μας ανέφερε ότι, όσον αφορά τα εκπαιδευτικά κενά και τον αριθμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών που προσλαμβάνει το Υπουργείο για κάθε Διεύθυνση, στη Γ΄ Αθήνας προσλαμβάνονται οι λιγότεροι εκπαιδευτικοί, έναντι των άλλων περιοχών που είναι πιο προνομιούχες. Ως πολίτες και γονείς μαθητών της Γ' Διεύθυνσης θα θέλαμε να ενημερωθούμε για το λόγο των μειωμένων προσλήψεων στη συγκεκριμένη Διεύθυνση.
Κλείνοντας την επιστολή μας θα θέλαμε να σας επισημάνουμε ότι τέτοιες συμπεριφορές κρατικών φορέων, προτρέπουν, καθοδηγούν και πυροδοτούν φαινόμενα κοινωνικού αυτοματισμού. Στρέφουν γονείς εναντίον Εκπαιδευτικών και γονείς εναντίον γονέων. Τέτοια παραδείγματα έχουμε ήδη στο σχολείο μας και σε σχολεία του Περιστερίου που η Διεύθυνση εφαρμόζει την πολιτική της.
Κύριε Υφυπουργέ
Θεωρούμε ότι έχουμε το δικαίωμα μιας απάντησης.
Τα παιδιά μας δεν είναι νούμερα και αριθμοί, είναι άνθρωποι με ψυχή και νου.
Περιμένουμε την τοποθέτηση σας (όπως έχετε υποσχεθεί).
Περιμένουμε την τοποθέτηση εκπαιδευτικού στην Δ΄τάξη του 5ου Δ.Σ. Περιστερίου.
Επαγρυπνούμε ενωμένοι, αρνούμενοι να καταθέσουμε στο βωμό του κέρδους και των λογιστικών επιλογών, τη δημόσια και δωρεάν παιδεία, την αξιοπρέπεια, τη μόρφωση και την ασφάλεια των παιδιών μας.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη