Thumbnail
Το Υπόμνημα της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων για το άρθρο 39(ίδρυση Σ.Δ.ΕΥ-Ε.Δ.Ε.Α.Υ)

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ

ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

(Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α)

Βερανζέρου 14, 5ος όρ. Τ.Κ.10432, Αθήνα,  tel: 6974714206,  e-mail: [email protected]

www.poseepea.blogspot.gr/

                                                                           

  Αθήνα: 10-12-2012

                                                                           Αρ. Πρωτ: 194

                                        Πρός: Πρόεδρο και Μέλη Διαρκούς Επιτροπής

                                                   Μορφωτικών Υποθέσεων   της Βουλής

                                                                           

  Κοιν: -Υπουργό ΠΑΙ.Θ.Π.Α κο Αρβανιτόπουλο

                                                   -Υφυπουργό ΠΑΙ.Θ.Π.Α κο Παπαθεοδώρου

                                                   -Γενικό Γραμματέα κο Κυριαζή

                                                    -Διευθυντή Ειδικής Αγωγής κο Λολίτσα

                                                   -Πολιτικά Κόμματα του Κοινοβουλίου

                                                  -Δ.Ο.Ε

                                                  -Ο.Λ.Μ.Ε

                                                  -Ε.Σ.ΑμεΑ

                                                  -Π.Ο.Σ.Γ.Κ.ΑμεΑ

                                                  -Συλλόγους Γονέων/ κηδεμόνων Ειδ. Σχολείων

                                           

Θέμα: «Θέσεις-προτάσεις της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α επί του ν/σ «Οργάνωση και λειτουργία του Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ) και Εθνικού Ορ/σμού Πιστ/σης Προσόντων και Επ/κού Προς/μού (ΕΟΠΠΕΠ) που εποπτεύονται από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α»-άρθρο 39 - Θέματα Π/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης»

Αξιότιμε Κύριε Πρόεδρε ,

Αξιότιμα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων

     Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής(Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α), εκπροσωπεί θεσμικά το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό(Ε.Ε.Π), το οποίο  ανήκει στο Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α, από το 1987, και υπάγεται στη Δ/νση Ειδικής Αγωγής. Οι κλάδοι που το αποτελούν είναι: ΠΕ23-Ψυχολόγων, ΠΕ30-Κοινωνικών Λειτουργών, ΠΕ21 & ΠΕ26-Λογοθεραπευτών, ΠΕ29-Εργοθεραπευτών, ΠΕ28-Φυσικοθεραπευτών, ΠΕ25-Σχολικών Νοσηλευτών, ΠΕ-24-Παιδοψυχιάτρων, ΠΕ-35-Παιδονευρολόγων, ΠΕ22-Επαγγελματικών Συμβούλων, ΠΕ31-Ειδικών στη Νοηματική Γλώσσα, Ειδικών Επαγγελματικού Προσανατολισμού Τυφλών και Ειδικών στις Δεξιότητες Καθημερινής Διαβίωσης και Κινητικότητας Τυφλών, ΠΕ36-Μουσικοθεραπευτών και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό(Ε.Β.Π)

              Ασκεί δε το εκπαιδευτικό του λειτούργημα στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε), δηλαδή στα Ειδικά Σχολεία και Ειδικά Νηπιαγωγεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, στα Ειδικά Γυμνάσια, Ειδικά Λύκεια, Ειδικά ΤΕΕ και ΕΕΕΕΚ της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και στα Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ) της χώρας.

                Για την Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α η εισαγωγή της διεπιστημονικότητας μέσα στο γενικό σχολείο για την αντιμετώπιση των μαθησιακών δυσκολιών και των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών είναι μια θετική προοπτική και «ρηξικέλευθη» για την μέχρι σήμερα ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα της γενικής αγωγής. Η δε στήριξη των μαθητών της γενικής εκπαίδευσης είναι επιτακτική και επείγουσα, καθώς τα προβλήματα των σημερινών μαθητών πολλαπλασιάζονται αλματωδώς και σε ποιότητα και ποσότητα.

 Ως εκ τούτου, η Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α, όπως διαφαίνεται και μέσω των υπομνημάτων της διαχρονικά προς την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, είναι υπέρμαχος της ενίσχυσης των σχολικών μονάδων με Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό, που θα λειτουργεί με τρόπο τέτοιο, ώστε να ανταποκρίνεται άμεσα, έγκαιρα και αποτελεσματικά στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του μαθητικού πληθυσμού όλων των βαθμίδων ώστε να διασφαλίζεται η παροχή ποιοτικών υπηρεσιών προς αυτούς, τις οικογένειές τους και τη σχολική κοινότητα εν γένει.

‘Όμως όσον αφορά στο άρθρο 39, του υπό συζήτηση στην Επιτροπή σας, σχεδίου νόμου «Οργάνωση και λειτουργία του Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης (ΙΝΕΔΙΒΙΜ) και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (ΕΟΠΠΕΠ) που εποπτεύονται από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α» και της πρόβλεψης σ αυτό α) της μετατροπής των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης σε Κέντρα Υποστήριξης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης(Κ.Υ.Ε.Α.Ε), β) της ίδρυσης  Σχολικών Δικτύων Εκπαίδευσης και Υποστήριξης (Σ.Δ.Ε.Υ) και τέλος γ) της δημιουργίας σε  σχολικές μονάδες της γενικής αγωγής,  Επιτροπών Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Ε.Δ.Ε.Α.Υ), ως πρωτοβάθμιο όργανο, για τη διαγνωστική εκπαιδευτική αξιολόγηση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών τους, η Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α θεωρεί πως η εφαρμογή των –επιεικώς- πρόχειρων ρυθμίσεών του, θα οδηγήσει την παρεχόμενη Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση σε αποδόμηση και τελικώς σε διάλυση.

Κι αυτό γιατί:

1)      Είναι ποτέ δυνατόν η διαχρονική αβελτηρία της Πολιτείας να θωρακίσει τις υπηρεσίες Διάγνωσης Αξιολόγησης και Υποστήριξης(ΚΕ.Δ.Δ.Υ), όταν «υπήρχαν τα λεφτά», μέσω της μονιμοποίησης των επί πολλά χρόνια εργαζομένων εκεί αναπληρωτών, να παρουσιάζεται, μέσω της ίδρυσης Σχολικών Δικτύων(Σ.Δ.Ε.Υ) και Επιτροπών Αξιολόγησης(Ε.Δ.Ε.Α.Υ), με σκοπό να εφαρμοσθεί  ένα πρόγραμμα ΕΣΠΑ, ως μέριμνα ως πρόνοια, ως αναβάθμιση;

2)      Είναι ποτέ δυνατόν τέτοιες ιδιαίτερες εκπαιδευτικές υπηρεσίες, σ αυτόν τον τόσο ευαίσθητο, πολλαπλών απαιτήσεων χώρο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης,  να παρέχονται διαμέσου προγραμμάτων ΕΣΠΑ, τα οποία έχουν ημερομηνία λήξης;

3)      Είναι ποτέ δυνατόν η υποδομή του μέσου ελληνικού σχολείου να υποστηρίξει στοιχειωδώς τη δεοντολογία που διέπει  τα επαγγέλματα του Κοινωνικού Λειτουργού και του Ψυχολόγου;(διασφάλιση απορρήτου μέσω εξασφάλισης ιδιαίτερων ατομικών χώρων για τους επαγγελματίες, ιδιαίτερου χώρου συνέντευξης, ιδιαίτερου χώρου φύλαξης των φακέλων με τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών και των γονέων τους, ιδιαίτερες τηλεφωνικές συσκευές, κ.λ.π).

4)      Είναι ποτέ δυνατόν, από τη στιγμή που η έκθεση του Γ.Λ.Κ δεν αναφέρει πρόβλεψη δαπανών για την προσβασιμότητα των μαθητών με αναπηρία και  για την υλικοτεχνική αναβάθμιση των σχολικών μονάδων, αυτές να είναι σε θέση να «υποδεχθούν» τις νέες υπηρεσίες, τη στιγμή που  όλοι γνωρίζουν τις τεράστιες ελλείψεις στην υλικοτεχνική και κτιριακή υποδομή των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης(Σ.Μ.Ε.Α.Ε), αλλά και των γενικών σχολείων που θα φιλοξενούν τις Ε.Δ.Ε.Α.Υ; (Αλήθεια από πού θα προκύψει η κάλυψη δαπανών για την αγορά των πανάκριβων ψυχομετρικών εργαλείων αξιολόγησης, τα οποία θα χρειασθούν οι συνάδελφοι Ψυχολόγοι, από τη στιγμή που το Γ.Λ.Κ ουδεμία δαπάνη προβλέπει για το εν λόγω άρθρο).

5)      Είναι ποτέ δυνατόν να νομοθετείται μιας τέτοιας έκτασης ευρεία κινητικότητα του προσωπικού σε καθημερινή βάση, από σχολείο σε σχολείο, από επιτροπή σε επιτροπή, χωρίς καμία πρόβλεψη κάλυψης εξόδων μετακίνησης; (Εκτός αν υπονοείται η κάλυψη των εξόδων αυτών από τον ίδιο των εκπαιδευτικό των 600 ευρώ).

6)      Είναι ποτέ δυνατόν να μην διαλυθούν  τα Ειδικά Σχολεία και γενικότερα η παροχή υπηρεσιών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στους μαθητές με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, όταν:

Α)  Mε την εφαρμογή του εν λόγω νομοσχεδίου, ο Διευθυντής του Ειδικού Σχολείου θα υποχρεωθεί να μην ασχολείται με τα καθήκοντα τα οποία προβλέπονται από το καθηκοντολόγιο των Διευθυντών Σ.Μ.Ε.Α.Ε και για την άσκηση των οποίων επιλέχθηκε, αλλά θα αφιερώνει όλο του τον χρόνο για τον συντονισμό των Ε.Δ.Ε.Α.Υ.

Β) O εκπαιδευτικός του τμήματος ένταξης θα αφήσει το τμήμα και τους μαθητές του στην τύχη τους και θα τριγυρνά από Ε.Δ.Ε.Α.Υ  σε Ε.Δ.Ε.Α.Υ.

Γ) O  εκπαιδευτικός της παράλληλης στήριξης θα εγκαταλείψει την ενασχόλησή του με τον μαθητή για τη μέριμνα του οποίου προσελήφθη και θα ασχολείται με αλλότρια καθήκοντα.

Δ) O Κοινωνικός Λειτουργός και ο Ψυχολόγος, καθώς και οι άλλες ειδικότητες Ε.Ε.Π, θα προσφέρουν τυπικά τις υπηρεσίες τους στο Ειδικό Σχολείο και ουσιαστικά θα τρώνε το χρόνο τους στις διαδρομές από σχολείο σε σχολείο, από επιτροπή σε επιτροπή.

 

7)      Είναι ποτέ δυνατόν να εξακολουθεί το Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α να προσανατολίζεται, με μια ακόμη νομοθετική ρύθμιση, στην  παροχή τόσο σημαντικών εκπαιδευτικών υπηρεσιών στους μαθητές με αναπηρία,, στους μαθητές με βαριά αναπηρία,, στους μαθητές  με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, από αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, χωρίς να μεριμνά για μόνιμη στελέχωση, με ότι αυτό συνεπάγεται για την  ποιότητα αυτών των εκπαιδευτικών υπηρεσιών;

 

8)      Τέλος είναι ποτέ δυνατόν να ομιλούμε περί αναβάθμισης των παρεχομένων υπηρεσιών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, όταν οι Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης(Σ.Μ.Ε.Α.Ε) και τα Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης(ΚΕ.Δ.Δ.Υ), είναι τραγικά υποστελεχωμένες σε εκπαιδευτικό, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό(Ε.Ε.Π) και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό(Ε.Β.Π). Όταν επί παραδείγματι σε ολόκληρη την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, υπηρετεί ένα!!!(1), Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό(Ε.Β.Π), ένας!!!(1) Λογοπαιδικός, ένας!!!(1) Εργοθεραπευτής, ως μόνιμοι υπάλληλοι; Όταν στο ΚΕ.Δ.Δ.Υ Φωκίδας ουδείς υπηρετεί ως μόνιμος εκπαιδευτικός ή Ε.Ε.Π; Όταν κάτι ανάλογο συμβαίνει σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας; Όταν αντί να υπάρχει ένα ΚΕ.Δ.Δ.Υ ανά Δήμο στην Αττική, υπάρχουν μόνον πέντε(5) και ένα στον Πειραιά, άπαντα πενιχρώς στελεχωμένα, με αποτέλεσμα να δυσφημείται από την ύπαρξη τεράστιων λιστών αναμονής, τόσο ο σημαντικός για τη συνοχή της εκπαίδευσης και της κοινωνίας, θεσμός των ΚΕ.Δ.Δ.Υ, όσο και οι- ηρωϊκά- εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί και Ε.Ε.Π;

 

Κύριε Πρόεδρε,

Κύριοι Βουλευτές

Κατά την Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α υπάρχει μεγάλη ανάγκη ανασχεδιασμού των υπηρεσιών που παρέχονται στα άτομα με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, καθώς και  αξιοποίησης του ανθρώπινου δυναμικού σε έναν τόσο ιδιαίτερο και ευαίσθητο χώρο, όπως είναι ο χώρος της Ειδικής αγωγής και Εκπαίδευσης. Δεν μπορεί όμως αυτός ο ανασχεδιασμός να επιχειρείται  να γίνεται με τόσο πρόχειρο και ανερμάτιστο τρόπο, σε μια παράγραφο ενός άρθρου!

 Γι αυτούς τους λόγους θεωρούμε πως  το παρόν σχέδιο νόμου πρέπει να αποσυρθεί και να επανασχεδιασθεί στη βάση της αναγκαιότητας συναπόφασης, συναντίληψης και συμμετοχής, μέσω ουσιαστικού διαλόγου του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α με  την ταλαιπωρημένη από άστοχα και ανεφάρμοστα νομοθετήματα, κοινότητα της Ειδικής Αγωγής, τους εκπαιδευτικούς φορείς, το αναπηρικό και γονεϊκό κίνημα.

Κύριε Πρόεδρε,

Κύριοι Βουλευτές

Κλείνοντας το παρόν υπόμνημα, σας ζητούμε να μας δώσετε την ευκαιρία να σας εκθέσουμε αναλυτικά τις απόψεις μας, καλώντας μας να παρευρεθούμε στη Συνεδρίαση ακρόασης των εξωκοινοβουλευτικών εκπροσώπων.

Με τιμή

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

mayrelis
Εκδήλωση στη μνήμη του εκπαιδευτικού Μάκη Μαυρέλη την Κυριακή στις 6 μμ στην Καλλιθέα
Σε λίγο κλείνουν 4 μήνες από τη μέρα που χάθηκε ο εκπαιδευτικός Μάκη Μαυρέλης μετά από άνιση μάχη με τον καρκίνο. Μια μάχη που έδωσε αθόρυβα, με...
Εκδήλωση στη μνήμη του εκπαιδευτικού Μάκη Μαυρέλη την Κυριακή στις 6 μμ στην Καλλιθέα