ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
-Π.Ε.Σ.Ε.Α.-
Πειραιάς, 10 - 12- 2012
Αρ. Απόφ.: 1482/1999 Πρωτοδικείου Αθηνών
Αρ. Πρωτ.: 311
Γούναρη 21 - 23, 18531 Πειραιάς
Τηλ.: 2651048830, 2105731768, 2104954478
2105324323, 2102235478, 2310633868
Κινητά: 6977244295, 6944126716, 6977743862
Fax: 2651048830, 2105743966
E-mail: [email protected]
Επικοινωνία: Μηνάς Ευσταθίου: 6977244295
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α.- την Παρασκευή (7 Δεκεμβρίου 2012) πραγματοποίησε συναντήσεις με εκπροσώπους πολιτικών κομμάτων και πήρε μέρος σε ευρεία σύσκεψη με Βουλευτές και στελέχη του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς – Ενιαίο Κοινωνικό Μέτωπο (ΣΥ.ΡΙΖ.Α. - Ε.Κ.Μ.) στη Βουλή. Στις συναντήσεις συζητήθηκαν οι αλλαγές που αφορούν σημαντικά θέματα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, έτσι όπως καταγράφονται στο άρθρο 39 του νομοσχεδίου περί «Οργάνωσης και Λειτουργίας Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις». Το Διοικητικό Συμβούλιο του Π.Ε.Σ.Ε.Α. τόνισε ότι οι ρυθμίσεις του άρθρου 39 που αφορούν την Ειδική Αγωγή & Εκπαίδευσης δεν αποτέλεσαν αντικείμενο ενός ουσιαστικού δημοκρατικού διαλόγου ανάμεσα στο Υπουργείο Παιδείας και τους ενδιαφερόμενους συλλογικούς φορείς. Οι συγκεκριμένες διατάξεις αποτελούν νομοθετική πλατφόρμα για την απορρόφηση κονδυλίων από το ΕΣΠΑ και βασίζονται στις προτάσεις πρώην στελεχών της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής (επί Υπουργίας της κ. Διαμαντοπούλου) στα πλαίσια της υποκείμενης αναδιοργάνωσης, εξορθολογισμού των υπηρεσιών διάγνωσης - υποστήριξης των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Τέτοιας «αναδιοργάνωσης» που προνοούν την κατάργηση της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης!
Στο όνομα, δήθεν της αρχής της ένταξης όλων των παιδιών στο γενικό σχολείο και στην ενδυνάμωση της σχολικής μονάδας:
α) τα Ειδικά Σχολεία μετατρέπονται σε Σχολικά Κέντρα Υποστήριξης της Ειδικής Αγωγής,
β) τα γενικά σχολεία με τα ΣΔΕΥ και τις ΕΔΕΑΥ στην ουσία καλούνται να υλοποιήσουν τις αρμοδιότητες που μέχρι σήμερα τις είχαν τα ΚΕΔΔΥ ανοίγοντας έτσι το δρόμο για την μεταφορά /κατάργηση; των ΚΕΔΔΥ σε κάποιο Τμήμα Στήριξης του Εκπαιδευτικού Έργου της τοπικής Διεύθυνσης, και
γ) θεσμοθετούνται ξεχωριστές επιτροπές (ΕΔΕΑΥ) στα γενικά σχολεία που αντί να κάνουν το εκπαιδευτικό σύστημα πιο ευέλικτο, το κάνουν πιο συγκεντρωτικό και πιο γραφειοκρατικό με αμφίβολη λειτουργικότητα και αποτελεσματικότητα της αντιμετώπισης των αναγκών των παιδιών και με την κατασπατάληση τεράστιων πιστωμένων κονδυλίων (δανεικών, μέσα από προγράμματα ΕΣΠΑ).
Οι συντάκτες του άρθρου 39 ενώ παραβλέπουν:
I. τις σοβαρές ελλείψεις και μακροχρόνια προβλήματα που κυριαρχούν σε όλες τις σχολικές δομές της γενικής και της ειδικής αγωγής της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης,
II. το γεγονός ότι σήμερα μόνο ένα μικρό ποσοστό αναπήρων μαθητών βρίσκεται στις δημόσιες δομές της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, χωρίς να υπάρχει καμία ποσοτική και ποιοτική αναφορά, αλλά και κανένας σχεδιασμός για το σύνολο του μαθητικού πληθυσμού με ή χωρίς αναπηρίες – με ή χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Μεταφέρουν μοντέλα του εξωτερικού σε επίπεδο σχολικής μονάδας (π.χ. pupil services teams στις ΗΠΑ), χωρίς να λαμβάνουν υπόψη την ελληνική σχολική πραγματικότητα.
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α.- επισήμανε ότι το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και το υποσύστημα ειδικής αγωγής βρίσκονται σε μια κρίσιμη καμπή και το Υπουργείο Παιδείας οφείλει να αποτυπώσει με σαφήνεια τη φιλοσοφία και το περιεχόμενο των πολιτικών και νομοθετικών του εγχειρημάτων για την ειδική αγωγή και εκπαίδευση των ΑμΑ και ΑμΕΕΑ. Τα διαχρονικά προβλήματα που προκύπτουν από την αποσπασματικότητα των ασαφών νομικο-πολιτικών μέτρων κι η έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο κάνουν σήμερα αναγκαίο τη σύνταξη ενός νόμου που θα βασίζεται σε μακροχρόνιες ερευνητικές μελέτες, συζητήσεις και προβληματισμούς από Ομάδες Εργασίας Επιστημόνων της Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης, με εκπροσώπους των συλλογικών φορέων των αναπήρων, καθώς και των γονέων και κηδεμόνων των παιδιών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Το Δ.Σ. του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής καλεί τους εκπροσώπους του Υπουργείου Παιδείας να αποσύρουν το άρθρο 39 ζητώντας την έναρξη ενός ουσιαστικού διαλόγου με ξεκάθαρους πολιτικούς, επιστημονικούς, εκπαιδευτικούς και κοινωνικούς όρους.
Το Δ.Σ. του Π.Ε.Σ.Ε.Α. καλεί τους εκπαιδευτικούς και όλους τους εργαζόμενους στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση να συμμετέχουν ενεργά στην παράσταση διαμαρτυρίας που διοργανώνεται την ΤΡΙΤΗ (11 - 12 – 2012), στις 12 μ.μ. στο Υπουργείο Παιδείας, ενάντια στην επιχειρούμενη διάλυση της Ειδικής Αγωγής, διαμέσου της ψήφισης του πολυνομοσχεδίου για το Ίδρυμα Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και του άρθρου 39 το οποίο περιλαμβάνει διατάξεις για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση Για τη διευκόλυνση της συμμετοχής των εκπαιδευτικών, , η Δ.Ο.Ε. & η ΟΛΜΕ έχουν κηρύξει 3ωρη στάση εργασίας (11 π.μ. – 2 μ.μ.).
Για το Διοικητικό Συμβούλιο του Π.Ε.Σ.Ε.Α.
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Μηνάς Ευσταθίου Λευτέρης Ρατσιάτος
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη