ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
-Π.Ε.Σ.Ε.Α.-
Πειραιάς, 20 – 12 - 2012
Αρ. Πρωτ.: 325
Αρ. Απόφ.: 1482/1999 Πρωτοδικείου Αθηνών
Γούναρη 21 - 23, 18531 Πειραιάς
Τηλ.: 2651048830, 2105731768, 2310633868
2104954478, 6977244295, 6977743862,
6973270701, 2102235478, 6944126716
Fax: 2651048830
E-mail: [email protected]
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Την Τρίτη, 18 Δεκεμβρίου 2012, στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων για το νομοσχέδιο περί «Οργάνωσης και Λειτουργίας Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις» η εκπρόσωπος του Διοικητικού Συμβουλίου του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α.- Διονυσία Γεωργούλια, σε ότι αφορά το άρθρο 39, επισήμανε τα εξής:
· Η συγκεκριμένη διάταξη αποτελεί μια συγκυριακή θεσμική πλατφόρμα προκειμένου να απορροφηθούν κονδύλια από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ, τα οποία έχουν ημερομηνία λήξης αφήνοντας μετέωρη την οποιαδήποτε προσπάθεια για ουσιαστική αναβάθμιση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.
· Εισάγεται στη εκπαίδευση άλλη μια διαγνωστική ομάδα που αντί να διευκολύνει, δυσχεραίνει την υποστήριξη και ένταξη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο εκπαιδευτικό σύστημα. Αυτό που χρειάζεται, είναι μια ομάδα με παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό προσανατολισμό.
· Κανένα Ειδικό Σχολείο, που σήμερα αδυνατεί να καλύψει τις δικές του ανάγκες, λόγω έλλειψης προσωπικού κι έτσι δεν μπορεί να αναλάβει ταυτόχρονα και την υποστήριξη γενικών σχολείων με το υπό σύσταση Σχολικό Δίκτυο.
· Αυτό που προτείνει ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α.- είναι η απόσυρση της συγκεκριμένης διάταξης και να ανοίξει δημόσιος ουσιαστικός διάλογος για τη σύνταξη ενός νόμου που θα βασίζεται σε μακροχρόνιες ερευνητικές μελέτες, συζητήσεις και προβληματισμούς από Ομάδες Εργασίας Επιστημόνων της Ειδικής Αγωγής, με εκπροσώπους των συλλογικών φορέων των αναπήρων, καθώς και των γονέων και κηδεμόνων των παιδιών με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Την Τετάρτη, 19 Δεκεμβρίου 2012, το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής - Π.Ε.Σ.Ε.Α.- προσκλήθηκε και συμμετείχε στη διαβούλευση του ΣΥ.ΡΙ.Ζ.Α - Ε.Κ.Μ. στη Βουλή των Ελλήνων για το παραπάνω νομοσχέδιο, με αντιπροσωπεία αποτελούμενη από τα μέλη του Προεδρείου του Δ.Σ. του Π.Ε.Σ.Ε.Α.- Λευτέρη Ρατσιάτο, Γιώργο Γαλάνη και Ελευθερία Σιμιτζή.
Στη τοποθέτησή του ο Γενικός Γραμματέας του Διοικητικού Συμβουλίου του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής Λευτέρης Ρατσιάτος κατέθεσε φάκελο με στοιχεία που αφορούν την πραγματική εικόνα της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης σήμερα στην Ελλάδα (υλικοτεχνική υποδομή των δομών της ΕΑΕ, γεωγραφική κατανομή των δομών και υπηρεσιών ΕΑΕ στην Ελλάδα, αριθμητικά στοιχεία των τμημάτων Ένταξης στην Π.Ε. και στην Δ.Ε., αριθμό και κατανομή του προσωπικού στις δομές ΕΑΕ) και συγκεκριμένα παραδείγματα που καταδεικνύουν την έλλειψη μελέτης, σχεδιασμού και σοβαρού προγραμματισμού των όσων αναφέρονται στις επίμαχες διατάξεις του άρθρου 39. Γεγονός που αποδεικνύει ότι οι διατάξεις του αρθ. 39 αποτελούν, για μια ακόμα φορά αποσπασματικές ρυθμίσεις που στην ουσία απορυθμίζουν τη λειτουργία του υποσυστήματος της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και καθιστούν ακόμα πιο δύσκολη την ισότιμη πρόσβαση των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στην εκπαίδευση. Έτσι θα οξύνεται ακόμα περισσότερο το πρόβλημα του σχολικού και κοινωνικού αποκλεισμού των ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής - Π.Ε.Σ.Ε.Α.- στις διορθωτικές τροποποιήσεις, επισήμανε ότι στη ρύθμιση για μείωση παραμονής στην οργανική τοποθέτηση στον ένα χρόνο, οι εκπαιδευτικοί της ειδικής αγωγής δεν έχουν συμπεριληφθεί και γι’ αυτό πρέπει άμεσα να ρυθμιστεί με σχετική διόρθωση όπου θα περιλαμβάνονται κι οι εργαζόμενοι στις δομές της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής - Π.Ε.Σ.Ε.Α.- τόνισε ότι στη νέα ρύθμιση δίνεται η δυνατότητα να παραπέμπει η ΕΔΕΑΥ δηλ. η σχολική μονάδα, μαθητές σε εξωσχολικές υπηρεσίες για υποστηρικτική παρέμβαση στέλνοντας πελατεία στα ιδιωτικά κέντρα αδυνατώντας να καλύψει τις ανάγκες των μαθητών σε δημόσιες υπηρεσίες καταπατώντας το σύνταγμα (αρθ. 16 & 21).
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής - Π.Ε.Σ.Ε.Α.-, με πλήρη τεκμηριωμένα στοιχεία, ανάδειξε τα προβλήματα που προκύπτουν από τις διαδικασίες διαγνωστικής αξιολόγησης στις υπό ίδρυση ΕΔΕΑΥ (εγκυρότητας, αξιοπιστίας, αντικειμενικότητας) όπως και τα σοβαρά προβλήματα επιστημονικής εγκυρότητας στη συγκρότηση αυτών των επιτροπών.
Όσο αφορά τα επιχειρήματα του Υπουργείου Παιδείας ότι η σχετική διάταξη αποτελεί καινοτομία και έτσι θα απορροφηθούν κονδύλια από το ΕΣΠΑ για νέες θέσεις εργασίας, ο ΠΕΣΕΑ θεωρεί ότι δεν αποτελούν καινοτομία, νομοθετικές ρυθμίσεις που διαλύουν το υποσύστημα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Με πρόσχημα τα κονδύλια ΕΣΠΑ για την εξασφάλιση θέσεων εργασίας με ημερομηνία λήξης (όπως τα αντίστοιχα προγράμματα στην Ψυχική Υγεία), διαλύουν ό,τι μέχρι τώρα έχει γίνει με τις όποιες ελλείψεις και αδυναμίες στο υποσύστημα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης
Το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής - Π.Ε.Σ.Ε.Α.- ζήτησε από τον ΣΥ.ΡΙ.Ζ.Α - Ε.Κ.Μ. να αξιώσει την απόσυρση των επίμαχων διατάξεων και να γίνει ουσιαστική διαπραγμάτευση με ξεκάθαρους πολιτικούς, επιστημονικούς, εκπαιδευτικούς και κοινωνικούς όρους για την ΕΑΕ που θα οδηγήσει σε ένα νέο Νόμο για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση.
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Μηνάς Ευσταθίου Λευτέρης Ρατσιάτος
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη