Thumbnail
Νέες περιοχές μετάθεσης …στην υπηρεσία του μνημονίου

 

Ενημερ. φυλ.:  2                                                                                           29/1/2013

Νέες περιοχές μετάθεσης …στην υπηρεσία του μνημονίου

Με καθυστέρηση δύο μηνών (που δυστυχώς θα συνεχιστεί με καθυστερήσεις και στις υπόλοιπες υπηρεσιακές μεταβολές, εις βάρος πάντα των εκπαιδευτικών και του προγραμματισμού της ζωής τους) κατατίθενται οι αιτήσεις μετάθεσης. Οι μεταθέσεις αυτές γίνονται με βάση ένα νέο χάρτη περιοχών μετάθεσης, βασικό χαρακτηριστικό του οποίου είναι η ενοποίηση των πολλών περιοχών που υπήρχαν σε κάθε νομό ή Δ/νση Π.Ε. και αντικατόπτριζαν σε μεγάλο βαθμό τις ιδιαιτερότητες κάθε τόπου (πολεοδομικό συγκρότημα, ύπαιθρος, νησιά κ.ά.), σε μία περιοχή μετάθεσης ανά νομό ή Δ/νση Π.Ε. για το μεγαλύτερο μέρος της χώρας. Συγκεκριμένα δε σε ό,τι αφορά το νομό Θεσ/νίκης οι παλιές Α΄ και Β΄ περιοχές μετάθεσης ενοποιούνται στην περιοχή Α΄(Δ/νση Ανατολικής Θεσ/νίκης) ενώ οι Γ΄, Δ΄ και Ε΄ ενοποιούνται στην περιοχή Β΄(Δ/νση Δυτικής Θεσ/νίκης).

Η συγκεκριμένη Υπουργική απόφαση («Επανακαθορισμός περιοχών μετάθεσης», ΦΕΚ3240/Β΄/5-12-2012) δεν είναι καθόλου αθώα, δεν αποτελεί μια ακόμα απλή διαχειριστική ρύθμιση. Εντάσσεται σε ένα συνολικό σχέδιο εξυπηρέτησης της δημοσιονομικής πολιτικής που συνυπέγραψαν κυβέρνηση-Ε.Ε.-Δ.Ν.Τ. με το μνημόνιο 3 και έρχεται να συμβάλει στην περαιτέρω ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών. Με το Ν. 4093/12 (μνημόνιο 3), σε συνδυασμό με το Ν. 3848/10 (Διαμαντοπούλου) και άλλες ρυθμίσεις καθώς και τις επικείμενες συγχωνεύσεις σχολείων και τους μηδενικούς διορισμούς εκπαιδευτικών, το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να διαμορφώσει και να επιβάλλει ένα νέο πλαίσιο, με νέα οργανογράμματα στην εκπαίδευση (όπως και σε όλο το δημόσιο), όπου ο εκπαιδευτικός θα βρίσκεται σε ένα μόνιμο καθεστώς ανασφάλειας και εργασιακής περιπλάνησης.

Με το Ν. 4093/12 αντικαθίσταται η θετική για τους εκπαιδευτικούς πρόβλεψη του Ν. 1566/85, με την οποία προβλεπόταν η μετάθεση «για το συμφέρον της υπηρεσίας και με δαπάνη του Δημοσίου», με την εξής:

 

Με την πρόβλεψη αυτή για τις υποχρεωτικές μετακινήσεις των εκπαιδευτικών σε όλα τα σχολεία της χώρας και  σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, ανεξάρτητα από οργανική θέση και μόνο με απόφαση του υπουργού, καταργείται ουσιαστικά το δικαίωμα του εκπαιδευτικού να έχει μια οργανική θέση και να υπηρετεί σ’ αυτήν. Η υπουργική απόφαση για τις νέες περιοχές μετάθεσης έρχεται να συμπληρώσει αυτή τη διάταξη αφού διευκολύνει τις υποχρεωτικές μετακινήσεις σε πολύ μεγαλύτερη γεωγραφική περιοχή. Ταυτόχρονα επιδιώκουν να κατοχυρώσουν και θεσμικά  την άμεση και ανεξέλεγκτη μετατροπή των εκπαιδευτικών σε «delivery διδακτικών ωρών» που θα «προσφέρουν υπηρεσία» σε σχολεία που βρίσκονται σε μεγάλες αποστάσεις μεταξύ τους. Τη  μετατροπή τους σε μετακινούμενους εκπαιδευτικούς που μπορεί κάθε χρόνο να υπηρετούν σε διαφορετικά σχολεία, χωρίς κανένα κατοχυρωμένο δικαίωμα.

Κι έτσι ο εκπαιδευτικός που επί 5 χρόνια μετακινούνταν καθημερινά π.χ. στην Ασπροβάλτα (πρώην Ε΄ περιοχή) για να συγκεντρώσει μόρια και να πάρει οργανική θέση σ ’ένα σχολείο της Σταυρούπολης (πρώην Γ΄ περιοχή), μες σε μια νύχτα, με την κατάργηση, συγχώνευση ή υποβάθμιση του σχολείου του, μπορεί να βρεθεί και πάλι στο Σταυρό, εντός των ορίων δηλ. της νέας περιοχής Β΄…

Ταυτόχρονα η υπουργική απόφαση εμπεριέχει και πιθανές αδικίες στην τοποθέτηση σε σχολικές μονάδες των ήδη υπηρετούντων συναδέλφων. Σε μια προσπάθεια να «λυθούν» προβλήματα που δημιουργούνται με τους νέους «Καλλικρατικούς Δήμους» γίνονται και πάλι μπαλάκι οι εκπαιδευτικοί. Συγκεκριμένα στη Θεσ/νίκη οι εκπαιδευτικοί των πρώην Δήμων Χορτιάτη και Αγ. Παύλου, αν μεν έχουν οργανική θέση μεταφέρονται στην άλλη Δ/νση, αν δε υπηρετούν με προσωρινή τοποθέτηση (διάθεση) παραμένουν στην ίδια. Έτσι όμως ένας εκπαιδευτικός που κατοικεί π.χ. στη Νεάπολη και εξυπηρετούνταν προσωρινά στα σχολεία του Φιλύρου, μπορεί την επόμενη σχολική χρονιά να τοποθετηθεί σε σχολείο της Επανομής… Κι όλα αυτά λόγω της άμεσης και χωρίς προειδοποίηση και δυνατότητα επιλογής εφαρμογής της υπουργικής απόφασης.

Σε μια περίοδο δραματικής μείωσης των μισθών μας όμως και γενικότερης επιδείνωσης της οικονομικής μας κατάστασης τα μέτρα αυτά συνεπάγονται πρόσθετη επιβάρυνση του οικογενειακού προϋπολογισμού. Ταυτόχρονα προωθούν τον ανταγωνισμό μεταξύ των εκπαιδευτικών και τον κατακερματισμό του κλάδου.

Το συνδικαλιστικό κίνημα των εκπαιδευτικών, μέσα από διαδικασίες βάσης, πρέπει να απαιτήσει:

* την κατάργηση της υπουργικής απόφασης για τις νέες περιοχές μετάθεσης

* ένα νέο συνολικό θεσμικό πλαίσιο μεταθέσεων και αποσπάσεων που θα εξυπηρετεί την καλύτερη λειτουργία της εκπαίδευσης και θα προασπίζει τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών

* το δικαίωμα των εκπαιδευτικών που υπηρετούν στους πρώην Δήμους Χορτιάτη και Αγ. Παύλου έστω και τώρα να επιλέξουν σε ποια από τις δυο περιοχές μετάθεσης θα ανήκουν από την επόμενη σχολική χρονιά, όπως έγινε σε ανάλογες περιπτώσεις και με εκπαιδευτικούς της Μαγνησίας και της Σαλαμίνας με προχθεσινή διορθωτική υπουργική απόφαση.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα