Thumbnail
Η εκπαιδευτική αξιολόγηση και το «φάντασμα του επιθεωρητή»

 

Δελτίο Τύπου των εκπροσώπων της

Ε Ν Ω Τ Ι Κ ΗΣ   Κ Ι Ν Η Σ ΗΣ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Δ.Ε. ΒΟΙΩΤΙΑΣ

στο  Δ.Σ. ΕΛΜΕ Βοιωτίας

ΒΑΖΟΥΡΑ  ΣΠΥΡΟΥ  &  ΔΑΜΙΑΝΙΔΗ ΧΡΗΣΤΟΥ

Η εκπαιδευτική αξιολόγηση και

 το «φάντασμα του επιθεωρητή»

Το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που δόθηκε στη δημοσιότητα από το Υπουργείο Παιδείας προς διαβούλευση, επιστρέφει τη σχολική ζωή  τριάντα χρόνια πίσω (εποχή 1982 και πριν) αφού τα όσα προτείνει, με παραλλαγές, ίσχυαν τότε.

Οι εκπαιδευτικοί αξιολογούνται από μονοπρόσωπα όργανα (Διευθυντή σχολικής μονάδας - Σχολικό Σύμβουλο) και η διαδικασία της αξιολόγησης εφαρμόζει κατηγοριοποίηση εκπαιδευτικών και σχολείων, συνδέεται με τη βαθμολογική - μισθολογική εξέλιξη και τις ποσοστώσεις του νόμου 4024/2011, απειλεί με απολύσεις εκπαιδευτικών. Κανένα σύστημα αξιολόγησης, όμως, δεν μπορεί να εφαρμοστεί και πολύ περισσότερο δεν μπορεί να πετύχει αν δεν εξασφαλιστεί η αποδοχή και η εμπιστοσύνη των εκπαιδευτικών.

Η εκπαιδευτική κοινότητα θα δώσει τη μάχη για τη διασφάλιση της παιδαγωγικής ελευθερίας στο Δημόσιο Σχολείο και τη δική της πρόταση για μια εκπαιδευτική αξιολόγηση – ανατροφοδότηση και βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου.

 Μια πρόταση - επιστημονικά αποδεκτή και παιδαγωγικά τεκμηριωμένη - που αξιολογεί το σύνολο των εμπλεκομένων παραμέτρων στην εκπαιδευτική διαδικασία (αναλυτικά προγράμματα, βιβλία, υποδομές, συνθήκες άσκησης εκπαιδευτικού έργου, κοινωνικά χαρακτηριστικά, διοικητική και παιδαγωγική υποστήριξη, επιμόρφωση κ.α.) και λειτουργεί ως μηχανισμός ανατροφοδότησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Μια πρόταση που κινείται στους άξονες: προγραμματισμός – στοχοθεσία – παρακολούθηση – αξιολόγηση από συλλογικά όργανα (Σύλλογος Διδασκόντων σε συνεργασία με το Σχολικό Σύμβουλο) με στόχο τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και απαντά στα ερωτήματα: τι προγραμματίζεται,  πώς εφαρμόζεται, τι αξιολογείται, πώς αποτιμάται το αποτέλεσμα, ποιες πρωτοβουλίες ενισχυτικές του εκπαιδευτικού έργου αναλαμβάνονται.

Από το προϊόν της αξιολογικής διαδικασίας πρέπει να προκύπτει όφελος ποιότητας και αναβάθμιση της ίδιας της Δημόσιας Εκπαίδευσης και του Δημόσιου Σχολείου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

εκπαιδευτικοι
Διορισμοί εκπαιδευτικών: Τι προέβλεπε το ΦΕΚ διορισμών του 2023 για τη διαδικασία υποβολής αίτησης
Η αίτηση, η οποία αποτελεί ταυτόχρονα και Υπεύθυνη Δήλωση του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 (Α’ 75), θα υποβληθεί ηλεκτρονικά μέσω του Ολοκληρωμένου...
Διορισμοί εκπαιδευτικών: Τι προέβλεπε το ΦΕΚ διορισμών του 2023 για τη διαδικασία υποβολής αίτησης
25-83755teleferic.jpg
Τραγωδία στην Ιταλία: Μητέρα δύο παιδιών πιάστηκε σε τελεφερίκ και έπεσε από γκρεμό
Η άτυχη γυναίκα φόρτωνε αποσκευές σε ένα μικρό ένα τελεφερίκ που χρησιμοποιείται για τη μεταφορά αντικειμένων και όχι ανθρώπων - όταν πιάστηκαν τα...
Τραγωδία στην Ιταλία: Μητέρα δύο παιδιών πιάστηκε σε τελεφερίκ και έπεσε από γκρεμό