Thumbnail

 

ΣΥΛΛΟΓΟΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ  Π.Ε.

« η Αθηνά »

Koρίνης 20, Γαλάτσι. Τηλ-φαξ  210-2912250,

e-mail: [email protected]

                   24 Μαρτίου 2013

 

ΠΡΟΣ: Όλους τους συναδέλφους-μέλη του Συλλόγου, Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.                                                         ΚΟΙΝ: ΔΟΕ, Διαδίκτυο                                                               

Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!

Καμιά συμμετοχή στις διαδικασίες «αυτοαξιολόγησης» και στα σεμινάρια επιμόρφωσης των Διευθυντών που σχετίζονται μ’ αυτή.

 

       Το Υπουργείο Παιδείας, έχοντας έτοιμο για ψήφιση το Π.Δ. που αφορά την αξιολόγηση, προωθεί τη γενίκευση της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και ταυτόχρονα με εγκύκλιο του καλεί σε επιμορφωτικά σεμινάρια σχετικά με την αυτοαξιολόγηση, τους διευθυντές των σχολικών μονάδων.

       Προσπάθεια του υπουργείου είναι, μέσω της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, να εμπεδωθεί στους εκπαιδευτικούς η διαδικασία αξιολόγησης στην εκπαίδευση, ως κεντρικός μηχανισμός και διαδικασία ελέγχου, χειραγώγησης, επιβολής ποινών, τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών, κατηγοριοποίησης/ ανταγωνισμού για τις σχολικές μονάδες, με πασιφανή στόχο την εγκατάλειψη της Δημόσιας Δωρεάν Παιδείας, την κατάργηση της μονιμότητας των εκπαιδευτικών, την κατασυκοφάντησή τους, την υποταγή, τη διασπορά του φόβου με την προοπτική των μαζικών απολύσεων.

       Θυμίζουμε ότι η αυτοαξιολόγηση ψηφίστηκε το 2010 επί κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ, με πρωθυπουργό Παπανδρέου και υπουργό παιδείας Διαμαντοπούλου, την οποία η εκπαιδευτική κοινότητα απέρριψε καθολικά. Ο σύλλογός μας μαζί με δεκάδες ακόμα συλλόγους Π.Ε. και ΕΛΜΕ από όλη τη χώρα είχε ταχθεί με απόφασή του ενάντια στην πιλοτική εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων καλώντας τους συλλόγους διδασκόντων να αρνηθούν να συμμετέχουν στη διαδικασία. Κανένα δημοτικό σχολείο και νηπιαγωγείο του συλλόγου μας, δε δέχτηκε να συμπεριληφθεί στο πρόγραμμα. Πάνω από 10.000 σχολεία σε όλη τη χώρα αρνήθηκαν να συμμετέχουν.

       Δεν έχουμε αυταπάτες! Η αυτοαξιολόγηση δεν είναι τίποτε άλλο παρά προπομπός της αξιολόγησης. Συνολικά οι στόχοι του υπουργείου είναι :

·         Να μεταθέσει την ευθύνη για τη σημερινή κατάσταση των σχολείων στους εκπαιδευτικούς, τους διευθυντές και τους γονείς, ενοχοποιώντας τους για αδράνεια και "έλλειψη επιχειρηματικού πνεύματος", έτσι ώστε να μείνει στο απυρόβλητο η κρατική πολιτική και να στρωθεί το χαλί για την προώθηση της αξιολόγησης – χειραγώγησης.

·         Να προωθήσει τη μετακύλιση των ευθυνών και των δαπανών των δημόσιων σχολείων κατευθείαν στους "πελάτες" (δηλ. στους γονείς) λόγω της συνεχιζόμενης υποχρηματοδότησης της εκπαίδευσης.

·         Να επιβάλλει στα στελέχη εκπαίδευσης και ειδικότερα στους διευθυντές, την εκσυγχρονισμένη εκδοχή του management, που στηρίζεται στην "τέχνη του επιχειρείν" και αντιλαμβάνεται το σχολείο σαν προβληματική επιχείρηση που οφείλει να αναζητήσει χρηματικές πηγές, εισφορές από τους γονείς, δωρεές, ευεργέτες, φιλανθρωπίες κλπ.

      Σε μια περίοδο που με απόφαση της κυβέρνησης, καταργούνται οι μόνιμοι διορισμοί, περικόπτονται δραματικά οι αναπληρωτές, συγχωνεύτηκαν και καταργήθηκαν 1.500 σχολικές μονάδες και ετοιμάζεται νέο κύμα καταργήσεων, μειώνονται κατά 70% οι επιχορηγήσεις των σχολείων, προωθείται η κατάργηση του δωρεάν βιβλίου, η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, όταν τα βιβλία της δεξιότητας και της πληροφορίας παραμένουν, όταν το νέο σχολείο της εργαλειακού τύπου μάθησης για τις ανάγκες της αγοράς ζει και βασιλεύει, όταν οι ταξικοί φραγμοί ενισχύονται, όταν οι υποστηρικτικές δομές διαλύονται, όταν οι μαθητές βιώνουν τις τεράστιες δυσκολίες της λαϊκής οικογένειας, την ανεργία και την απόλυση των γονιών τους, την ανασφάλεια και τη δυστυχία, η αναζήτηση των ευθυνών και των όρων βελτίωσης κυρίως και πρωτίστως στη σχολική μονάδα και στους εμπλεκόμενους με αυτή εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς είναι ανείπωτο θράσος!

       Η διαχρονική θέση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. «η Αθηνά» είναι ξεκάθαρη: Δεν έχουμε διαφωνίες που αφορούν τον τρόπο και τις τεχνικές εφαρμογής της αξιολόγησης. Λέμε συνολικά ένα ξεκάθαρο «όχι στην αξιολόγηση», δώσαμε εδώ και χρόνια και δίνουμε και τώρα τη μάχη για να μην περάσει, να τη μπλοκάρουμε στην πράξη, γιατί αποτελεί κρίσιμο εργαλείο για την επιβολή της άθλιας αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, τη χειραγώγηση του μάχιμου εκπαιδευτικού και τη διάλυση του δημόσιου σχολείου. Καλούμε λοιπόν όλους τους συναδέλφους σε επαγρύπνηση και σε από κοινού συλλογική αντίσταση για να μην περάσουν τα εφιαλτικά, για το μέλλον μας, σχέδια του υπουργείου Παιδείας και της συγκυβέρνησης. Ακόμα:

·         Καλούμε τους συναδέλφους για την υπεράσπιση του συλλογικού μας «όχι στην αξιολόγηση» και στα προγράμματα της αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων. Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων σε κάθε σχολείο, να επαναβεβαιώσουν την αρνητική απόφαση που πήραν την άνοιξη του 2010 για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Ο Σύλλογος «Αθηνά» καλύπτει κάθε συνάδελφο και κάθε σύλλογο διδασκόντων σ’ αυτή την κατεύθυνση.

·         Καλούμε τους Δ/ντές των σχολείων να μην συμμετέχουν στα επιμορφωτικά σεμινάρια για την αυτοαξιολόγηση και τους σχολικούς συμβούλους να μη συμπράξουν στην προετοιμασία τους.

·          Δηλώνουμε ότι ο «Σύλλογος Αθηνά», κατόπιν σχετικής ομόφωνης απόφασης, θα συνεχίσει να μπλοκάρει στην πράξη κάθε προγραμματισμένο σεμινάριο του υπουργείου που αφορά την αξιολόγηση και την αυτοαξιολόγηση, καθώς επίσης και θα διαγράψει από το Σύλλογο όσους θα μετέχουν ως αξιολογητές σε οποιαδήποτε διαδικασία αξιολόγησης

·          Για την πλήρη κάλυψη όσων καλούνται να συμμετάσχουν στα σεμινάρια της αξιολόγησης, αλλά και την μαζική παρουσία συναδέλφων στο μπλοκάρισμά τους από το σύλλογο, κηρύσσουμε στάσεις εργασίας για τις ημέρες και ώρες που θα επιχειρηθεί να διεξαχθούν τα σεμινάρια.

·         Με βάση τη θέση μας «κανένας αξιολογητής στην τάξη», σε κάθε απόπειρα επίσκεψης αξιολογητή και προσπάθειας εφαρμογής της αξιολόγησης καλούμε τους συναδέλφους να καλούν αμέσως το σύλλογο «ΑΘΗΝΑ». Επίσης λόγω της κρισιμότητας των στιγμών καλούμε τους σχολικούς συμβούλους να απέχουν το επόμενο διάστημα από επισκέψεις και παρουσίες στην τάξη, επιθεωρήσεις και συλλογή στοιχείων ανά εκπαιδευτικό που μπορεί να χρησιμοποιηθούν η να ζητηθούν μεταγενέστερα στη διαδικασία της αξιολόγησης. Καλούμε τους συναδέλφους, με την κάλυψη του συλλόγου, να αρνούνται τέτοιες επισκέψεις-επιθεωρήσεις, να μη δείχνουν εμπιστοσύνη σε «καλές προθέσεις», όταν δε διασφαλίζεται πλήρως ο χαρακτήρας των επισκέψεων και να ενημερώνουν το σύλλογο Αθηνά, ώστε να παρέμβει σε κάθε τέτοια περίπτωση. 

·         Ο Σύλλογος «Αθηνά» καλεί όλους τους Διευθυντές των σχολείων και τους Σχολικούς συμβούλους, να πάρουν θέση στο πλευρό του εκπαιδευτικού κινήματος κόντρα στα σχέδια του νέου επιθεωρητισμού, του κανιβαλισμού και των απολύσεων. Το αμέσως επόμενο διάστημα- και με δεδομένο ρόλο τον καθοριστικό ρόλο στη διαδικασία της αξιολόγησης που επιφυλάσσει στους Διευθυντές το κατάπτυστο Π.Δ της εργασιακής τρομοκρατίας, της ομηρίας και των απολύσεων, που δυναμιτίζει το κλίμα, τις σχέσεις, τον παιδαγωγικό ιστό και την αλληλεγγύη σε κάθε σχολική μονάδα- ο σύλλογος θα καλέσει σε συνάντηση όλους τους συναδέλφους Διευθυντές και Διευθύντριες για να χαράξουμε δρόμους αντίστασης και ανυπακοής στον εφιάλτη του εργασιακού μας αφανισμού.   

·         Καλούμε τη ΔΟΕ να στηριχθεί στις διαθέσεις της πλειοψηφίας των συναδέλφων και να συντονιστεί με τις αποφάσεις των εκπαιδευτικών συλλόγων για να μπλοκάρουμε την εφαρμογή της αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης στην πράξη σε συνάρτηση με την ανάπτυξη των αγώνων για την ανατροπή της βάρβαρης πολιτικής των μνημονίων Κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ

  Για τα παραπάνω ο Σύλλογος παρέχει πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη σε όλους.

             ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

                      Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                            Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 

           Θεοδωρόπουλος  Θοδωρής                                            Παζάλος  Γιώργος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ypoyrgeio_paideias_dia_bioy
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Ανοίγουν νέοι πίνακες για Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Από τους πίνακες που θα προκύψουν από τους προκηρύξεις αυτές το υπουργείο Παιδείας θα «αντλεί» αναπληρωτές εκπαιδευτικούς, όποτε χρειάζεται, για τα...
Αναπληρωτές εκπαιδευτικοί: Ανοίγουν νέοι πίνακες για Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
bullying μαθητής
Πανελλήνιες 2024 : Σε απόγνωση μαθητής – «Τεράστια απογοήτευση και αίσθηση αδικίας»
Πανελλήνιες – Πανελλαδικές 2024: «Άδικη η  βαθμολόγηση του μαθήματος του Ελεύθερου Σχεδίου» - Η επιστολή ενός μαθητή
Πανελλήνιες 2024 : Σε απόγνωση μαθητής – «Τεράστια απογοήτευση και αίσθηση αδικίας»
boytsinos
Γ. Βούτσινος - Υπουργείο Παιδείας (Γ.Γ. Επαγγελματικής Εκπαίδευσης):  Οι νέες ρυθμίσεις για τα ΕΠΑ.Λ. και τα Εργαστηριακά Κέντρα
Σχετικά με την ίδρυση Κέντρων  Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Ε.Ε.Κ.). και την ίδρυση και λειτουργία των Επαγγελματικών Σχολών...
Γ. Βούτσινος - Υπουργείο Παιδείας (Γ.Γ. Επαγγελματικής Εκπαίδευσης):  Οι νέες ρυθμίσεις για τα ΕΠΑ.Λ. και τα Εργαστηριακά Κέντρα