Thumbnail
  Αγαπητοί γονείς , Εμείς, οι δάσκαλοι των παιδιών σας, απευθύνουμε σε εσάς ένα ακόμα γράμμα για να σας περιγράψουμε ό,τι συμβαίνει σήμερα στο σχολείο, μια και  η αλήθεια δύσκολα φθάνει σε εσάς – σε όλους μας

Αγαπητοί γονείς ,

Εμείς, οι δάσκαλοι των παιδιών σας, απευθύνουμε σε εσάς ένα ακόμα γράμμα για να σας περιγράψουμε ό,τι συμβαίνει σήμερα στο σχολείο, μια και  η αλήθεια δύσκολα φθάνει σε εσάς – σε όλους μας.

Βρισκόμαστε σε μια  περίοδο που το δημόσιο σχολείο δέχεται επίθεση , αντιμετωπίζει συσσωρευμένα προβλήματα όπως οικονομικά ,λειτουργικά με  πολλά κενά εκπαιδευτικών, με χαμένες ώρες διδασκαλίας , με συμπτύξεις τμημάτων και με σχέδια για συγχωνεύσεις και κλείσιμο σχολικών μονάδων και τέλος με  πολλούς μαθητές και τις οικογένειές τους  να ζουν σε συνθήκες μεγάλης φτώχειας

Επίσης  επίθεση  δέχονται και οι εκπαιδευτικοί που είναι οι μόνοι που υπερασπίζονται  το δημόσιο χαρακτήρα του σχολείου και εργάζονται για να απολαμβάνουν τα μορφωτικά αγαθά όλοι/ες οι μαθητές /τριες.  Ωστόσο με τη συνήθη τακτική η κυβέρνηση συκοφαντεί τους εκπαιδευτικούς ,όπως και κάθε εργαζόμενο στο δημόσιο τομέα,  για να πετύχει  τους στόχους της φέρνοντας αντιμέτωπη τη μια εργασιακή ομάδα με την άλλη, εν προκειμένω, γονείς με εκπαιδευτικούς.

Σας λένε :

Ότι «με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών το δημόσιο σχολείο θα λειτουργήσει καλύτερα και αποτελεσματικότερα». Υπεύθυνοι άρα για την κατάσταση του δημόσιου σχολείου είναι οι εκπαιδευτικοί, που δε δουλεύουν ή δουλεύουν λίγο, που δεν αξιολογούνται, που δεν ελέγχονται. Επομένως πρέπει να περικοπούν και άλλο οι μισθοί τους να βρίσκονται σε εργασιακή ανασφάλεια όπως και οι υπόλοιποι εργαζόμενοι ,ισότητα με άλλα λόγια προς τα κάτω, ισότητα στην εξαθλίωση.

Σκεφτείτε όμως ότι παρόμοια επιχειρήματα επικαλούνται και για την κρίση, για την οποία λένε ότι φταίνε οι εργαζόμενοι, ότι δηλαδή, «όλοι μαζί τα φάγαμε», ότι έχουμε «μεγάλους μισθούς και πολλά δικαιώματα», ότι  «δεν πληρώνουμε τους φόρους». Γι’ αυτό πρέπει να μειωθούν οι μισθοί, να πληρώνουμε ατέλειωτα χαράτσια και φόρους, να έχει ο εργοδότης το δικαίωμα να  απασχολεί και να πληρώνει όπως και όποτε θέλει.

Σας λένε και μας λέτε:

«μα όλοι αξιολογούνται, γιατί όχι και εσείς;».

Η αλήθεια είναι ότι πάντα αξιολογούμαστε από εσάς τους γονείς, από τα παιδιά, από τη σχολική κοινότητα . Ότι το σχολείο και η εργασία σε αυτό, έχει τέτοια χαρακτηριστικά που δεν αξιολογούνται με αριθμητικά ποσοτικά κριτήρια, αλλά με ποιοτικά. 'Ότι δηλαδή η εκπαιδευτική διαδικασία είναι πολύτροπη και πολύπλοκη και τα αποτελέσματά της δεν φαίνονται άμεσα αλλά μακροπρόθεσμα. Οι ικανοί και άξιοι δάσκαλοι βρίσκονται στην καρδιά των παιδιών και στην   μνήμη  τους , όταν μεγαλώνοντας ανακαλούνται ως παράδειγμα στις στιγμές του βίου.

 Σκεφτείτε

'Ότι όλες οι αλλαγές που έγιναν τα τελευταία χρόνια στο σχολείο έγιναν ερήμην μας. Γράφτηκαν νέα βιβλία για το σχολείο  χωρίς να λάβουν υπόψη τους  τις σοβαρές διαφωνίες μας για  το περιεχόμενο και τη μεθοδολογία τους, όταν κατά την εκπαιδευτική διαδικασία αποδεικνύεται ότι δεν ανταποκρίνονται στις δυνατότητες και στις ανάγκες των μαθητών μας. Δημιουργήθηκαν  «Νέα» προγράμματα – «ενιαία», «αναμορφωμένα», «πιλοτικά», «ΖΕΠ» - και  πάλι δεν ακούστηκε καθόλου η γνώμη μας και οι σοβαρές αντιρρήσεις μας για αυτά, καθώς εξοντώνουν τους μικρούς μαθητές μας. Όχι μόνο δεν ρωτηθήκαμε για όλα αυτά, αλλά όταν λέμε τη γνώμη μας,  μας κατηγορούν ότι «παραβαίνουμε το υπηρεσιακό μας καθήκον». Κι εδώ είναι το παράλογο: αν κάτι «δεν πάει καλά» στην εκπαίδευση, την ευθύνη δεν την έχει αυτός που αποφασίζει, αλλά αυτός που αναγκαστικά  υλοποιεί.

Η επιστημονική εμπειρία αποδεικνύει ότι η αξιολόγηση αποτελεί βασικό εργαλείο για τη συρρίκνωση του σχολικού δικτύου, την κατηγοριοποίηση των σχολείων , την ταξική διαφοροποίηση του μαθητικού πληθυσμού. Αποτελεί τη διαδικασία με την οποία ενοχοποιούνται οι εκπαιδευτικοί και μετακυλύονται ευθύνες και βάρη στις πλάτες των γονιών. Από δω και πέρα, με τη διάλυση του δημόσιου σχολείου, η κυβέρνηση θα θεωρεί και εσάς υπεύθυνους για τα προβλήματα των σχολείων. Όταν δεν θα βρίσκετε «χορηγούς» για το πετρέλαιο και τις άλλες ανάγκες των σχολείων, όταν θα πρέπει να πληρώνετε τα βιβλία που θα επιστρέφουν τα παιδιά σας μουτζουρωμένα. Υπεύθυνοι θα είστε και εσείς όταν θα αρνείστε -και δίκαια- να πάτε το παιδί σας σε σχολείο μακριά από το σχολείο της γειτονιάς σας, όταν τα τμήματα θα ενώνονται και δεν θα χωρά, όταν δεν θα πληρώνετε τους παράλογους φόρους και τα χαράτσια και θα σας λένε «το κράτος δεν έχει έσοδα, άρα δεν μπορούμε να χρηματοδοτήσουμε τα σχολεία».

 Θέλουν να σας κρύψουν την αλήθεια!

·         Ότι η κυβέρνηση  και το Υπουργείο Παιδείας μεταθέτουν  τις ευθύνες τους για τη διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης. Δεν είναι οι εκπαιδευτικοί υπεύθυνοι για τα άδεια ταμεία των σχολείων, τις παγωμένες αίθουσες, τα κενά και τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Δεν είναι υπεύθυνοι για τις στοιβαγμένες αίθουσες με πάνω από 25 παιδιά  που σίγουρα θα είναι ο κανόνας από την επόμενη σχολική χρονιά. Υπεύθυνες είναι η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, η τρόικα και η ΕΕ που μετατρέπουν την εκπαίδευση από δημόσιο αγαθό σε χώρο που θα λειτουργεί με όρους ιδιωτικούς και όρους επιχείρησης.

·         Ότι η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, με το πρόσχημα της αξιολόγησης και τη συναίνεση που θέλουν να αποσπάσουν από τους γονείς, θα μειώσουν  κι άλλο το εκπαιδευτικό προσωπικό ικανοποιώντας έτσι τις απαιτήσεις της τρόικας για μείωση των δημοσίων υπαλλήλων κατά 25.000 μόνο μέσα στο 2013.

 Θέλουν να σας κρύψουν την αλήθεια!

·      Ότι η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας θέλουν να μετατρέψουν το σχολείο από ένα χώρο κατάκτησης της γνώσης, δημιουργίας, αναζήτησης  σε χώρο που θα κυριαρχεί ο φόβος, ο ανταγωνισμός, ο θεατρινισμός και η υποταγή. Θέλουν να φτιάξουν ένα σχολείο που οι από πάνω θα πιέζουν όλο και περισσότερο τους από κάτω. Και φυσικά αυτοί που θα «συνθλίβονται» περισσότερο θα είναι οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές μας.

·      Τέλος, σας κρύβουν αυτό που είναι ο πραγματικός στόχος της αξιολόγησης: να χωρίσουν τα σχολεία σε «καλά» και «κακά», σε σχολεία «αποτελεσματικά» και μη. Θέλουν να φτιάξουν ένα σχολείο κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωση των επιχειρήσεων, με στελέχη «μάνατζερ», με γονείς «πελάτες», με  μαθητές «προϊόντα». Η εμπειρία από άλλες χώρες όπου υλοποιήθηκε η αξιολόγηση – όπως η Αγγλία και η Αμερική – δείχνει ότι οδήγησε στο κλείσιμο σχολείων στις φτωχές περιοχές, στην αυτοχρηματοδότηση των σχολείων που δεν είναι «αποδοτικά», στην απόλυση πολλών εκπαιδευτικών που δεν θεωρούνται «ικανοί».

       Εμείς οι εκπαιδευτικοί το δηλώνουμε ξεκάθαρα : 

παλεύουμε για ενιαίο δωδεκάχρονο, δημόσιο, δωρεάν σχολείο που θα σέβεται τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των μαθητών, θα αναπτύσσει την κριτική τους σκέψη, θα προωθεί την αγάπη για τη γνώση, θα τα μάθει να εξηγούν και ν’ αλλάζουν τον κόσμο, θα τα διδάξει αλληλεγγύη, συλλογικότητα, αγωνιστικότητα, με περιεχόμενο απαλλαγμένο από την παπαγαλία, το μυστικισμό , το ρατσισμό, ένα σχολείο χωρίς αποκλεισμούς, ανοιχτό για όλα τα παιδιά.

Αγαπητοί γονείς,

αυτή η κατάσταση δεν είναι μονόδρομος. Σας καλούμε να συζητήσουμε για όλα αυτά και να αναζητήσουμε από κοινού τρόπους δράσης για την αντιμετώπιση της ζοφερής πραγματικότητας που ζούμε. Γιατί τα παιδιά δεν πρέπει να πληρώσουν κι άλλο αυτή την κρίση! Οι οικογένειες έχουν ήδη πληγεί δραματικά. Ελάτε να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για να προστατεύσουμε και να θωρακίσουμε το δημόσιο σχολείο και να το μετατρέψουμε σε ασπίδα ελπίδας για το μέλλον των παιδιών, των εργαζομένων, των ανέργων, του τόπου.

Να αγωνιστούμε μαζί για ένα σχολείο που αξίζει στα παιδιά μας! Με αλληλεγγύη αλλά κυρίως  με συλλογικό αγώνα, διεκδικώντας το δικαίωμά μας αλλά και το δικαίωμα των παιδιών μας σε μια αξιοπρεπή ζωή και για ένα σχολείο δημόσιο που θα χωρά όλα τα παιδιά και όλες τις ανάγκες τους.

                                    ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΞΑΝΘΗΣ

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

σχολεία
Κλειστά σχολεία: Σε αυτές τις περιοχές μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν θα κάνουν μάθημα την Δευτέρα και την Τρίτη
Σε ποιες περιοχές δεν θα λειτουργήσουν τα σχολεία Δευτέρα και Τρίτη
Κλειστά σχολεία: Σε αυτές τις περιοχές μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν θα κάνουν μάθημα την Δευτέρα και την Τρίτη