Thumbnail

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΣ

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

-Π.Ε.Σ.Ε.Α.-                                                                                                     Πειραιάς,  15/04/2013

Αρ. Απόφ.: 1482/1999 Πρωτοδικείου Αθηνών                                             Αρ. Πρωτ.: 42

Γούναρη 21 – 23, 18531  Πειραιάς

Τηλ.: 2651048830, 2105731768, 2104954478

         2105324323, 2102235478, 2310633868

Κινητά: 6977244295, 6944126716, 6977743862                

Fax: 2651048830, 2105743966

E-mail: [email protected]

http://www.pesea.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Για τη κινητοποίηση στις 19 Απριλίου 2013 στο Υπουργείο Παιδείας και τη διεκδίκηση Δημόσιας Δωρεάν Ειδικής Αγωγής & Εκπ/σης για τα Άτομα με Αναπηρία και για τα ΑμΕΕΑ

Το υποσύστημα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή. Τα διαχρονικά προβλήματα που αντιμετωπίζει (κτιριακής και υλικοτεχνικής υποδομής, ανανέωση αναλυτικών προγραμμάτων, αδυναμία διορισμών για κάλυψη των κενών στα Τμήματα Ένταξης και τις ΣΜΕΑ με εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής και υποστηρικτικό προσωπικό, μεταφορά μαθητών κ.ά.) φανερώνουν ότι από την εκάστοτε πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, περίσσεψε η ρητορική περί «ίσων δικαιωμάτων» και «ένταξης» όλων των παιδιών σε «ένα σχολείο για όλους». Με κύριο χαρακτηριστικό την αποσπασματικότητα των ασαφών νομικο-πολιτικών μέτρων κι την έλλειψη στρατηγικού σχεδιασμού σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο για την ειδική αγωγή και εκπαίδευση έχει δημιουργηθεί ένα θολό τοπίο, που έχει φέρει σύγχυση και παρερμηνείες προσθέτοντας, επιπλέον  εμπόδια στην παροχή ειδικής αγωγής & εκπαίδευσης στα άτομα με αναπηρίες και στα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Για τη σημερινή πραγματικότητα ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α.- εκφράζει την έντονη ανησυχία του για το γεγονός ότι, λόγω της οικονομικής κρίσης και της εφαρμοζόμενης εκπαιδευτικής πολιτικής, την επόμενη σχολική χρονιά οι σχολικές δομές της ειδικής αγωγής θα αντιμετωπίσουν σοβαρά προβλήματα λειτουργίας, λόγω των μη μόνιμων διορισμών αλλά και του περιορισμένων διορισμών αναπληρωτών, όπως έχει ήδη εξαγγείλει το Υπουργείο. Αυτό δημιουργεί αξεπέραστα προβλήματα λειτουργίας του υποσυστήματος της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Στο χώρο της διάγνωσης, η υποστελέχωση των ΚΕΔΔΥ οδηγεί σε αναγκαστικό λειτουργικό κλείσιμο (κατάργηση!) αυτών των υπηρεσιών, όπως διαφαίνεται από την πολιτική που «προωθεί την ορθολογική αναδιάρθρωση του δημόσιου τομέα στην κατεύθυνση του περιορισμού του εύρους του (μέσω καταργήσεων ή συγχωνεύσεων)». Η ίδια κατάσταση επικρατεί και στα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα με πλήθος λειτουργικών προβλημάτων -από τη δραστική μείωση των  πιστοποιημένων Ιατροπαιδαγωγικών Κέντρων- με αποτέλεσμα να ακυρώνεται μια αξιοπρεπής παροχή υπηρεσιών διάγνωσης και υποστήριξης στους μαθητές και στις οικογένειές τους.

Πρόσφατα ψηφίστηκε ο ν. 4115/2013 του Υ.ΠΑΙ.Θ.Π.Α. όπου σε διάταξη του άρθ.39 προβλέπονται αλλαγές στις δομές της ΕΑΕ. Ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α.- στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων για το νομοσχέδιο περί «Οργάνωσης και Λειτουργίας Ιδρύματος Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης και Εθνικού Οργανισμού Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού και άλλες διατάξεις» υποστήριξε ότι η συγκεκριμένη διάταξη αποτελεί μια συγκυριακή θεσμική πλατφόρμα προκειμένου να απορροφηθούν κονδύλια από το πρόγραμμα ΕΣΠΑ. Στο όνομα, δήθεν της αρχής της ένταξης όλων των παιδιών στο γενικό σχολείο  και στην ενδυνάμωση της σχολικής μονάδας, θεσμοθετούνται  ξεχωριστές επιτροπές (ΕΔΕΑΥ) που αντί να κάνουν το εκπαιδευτικό σύστημα πιο ευέλικτο, το κάνουν πιο συγκεντρωτικό και πιο γραφειοκρατικό με αμφίβολη λειτουργικότητα και αποτελεσματικότητα αντιμετώπισης των ειδικών αναγκών των παιδιών. Ο Π.Ε.Σ.Ε.Α. τόνισε ότι δεν αποτελούν καινοτομία νομοθετικές ρυθμίσεις που διαλύουν το υποσύστημα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Για άλλη μια φορά το υποσύστημα της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης χρησιμοποιείται ως πρόσφορο πεδίο για τη δοκιμή αποσπασματικών εκπαιδευτικών πολιτικών, πριν τη εφαρμογή τους στα σχολεία της γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης, όπως π.χ. στο παρελθόν το διαφορετικό ωράριο στα Τμήματα Ένταξης, η ωρομισθία, τα διαφορετικά κριτήρια διορισμού των εκπαιδευτικών στις δομές της ειδικής αγωγής, η νομιμοποίηση των σεμιναρίων των 400 ωρών κ.ά. αποδεικνύοντας ότι η ειδική αγωγή και εκπαίδευση χρησιμοποιείται ως κερκόπορτα άλωσης της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης.

Στη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων για το Σχέδιο νόμου με τίτλο « Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε.)» το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α.-  επισήμανε ότι η συγκεκριμένη διάταξη θα λειτουργήσει ως «Δούρειος Ίππος» για να αμβλύνει τις αντιδράσεις και να περάσει η αξιολόγηση όπως προβλέπει τo σχετικό Προεδρικό Διάταγμα. Για το λόγο αυτό ζήτησε να αποσυρθεί το Προεδρικό Διάταγμα για την Αξιολόγηση, και να αποσυνδεθεί από το βαθμολόγιο και την ποσόστωση.

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α.- καλεί τους εκπαιδευτικούς και όλους τους εργαζόμενους στο υποσύστημα της ειδικής εγωγής και εκπαίδευσης να συμμετέχουν ενεργά στην παράσταση διαμαρτυρίας που διοργανώνεται την Παρασκευή 19 Απριλίου 2013, στις 13 μ.μ. στο Υπουργείο Παιδείας για να διεκδικήσουμε:

·  Το διορισμό εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, καθώς και υποστηριχτικού προσωπικού για την κάλυψη των αναγκαίων θέσεων

·  Την ίδρυση και στελέχωση Τμημάτων  Ένταξης στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για την υποστήριξη όλων των ΑμΑ και ΑμΕΕΑ που φοιτούν στα γενικά σχολεία

·  Την κατάργηση του Ν. 3699/2008 και τη διαμόρφωση νέου νόμου

·  Την κατάργηση της διάταξης του άρθρου 39 του Ν. 4115/2013

·  Την έναρξη δημόσιου διαλόγου με ξεκάθαρους πολιτικούς, επιστημονικούς, εκπαιδευτικούς και κοινωνικούς όρους για την ειδική αγωγή και εκπαίδευση που θα οδηγήσει στη σύνταξη νέου νόμου για την ειδική αγωγή και εκπαίδευση ο οποίος να ενσωματώνει στο ελληνικό δίκαιο, ως υπερισχύουσες, τις διατάξεις της Διεθνούς Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Παιδιού (Νόμος 2101/1992, ΦΕΚ 192,τ.Α).

 

       Ο Πρόεδρος                                  Ο Γενικός Γραμματέας

 

Μηνάς Ευσταθίου                               Λευτέρης Ρατσιάτος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

aei_panepisthimia_aithousa_class_amfitheatro.jpg
Πρωτοετείς φοιτητές: Τα μόρια εισαγωγής ΑΕΙ που διχάζουν
Οι υποψήφιοι που θέλουν να διεκδικήσουν μετεγγραφή καταρτίζουν τον Ιούλιο το μηχανογραφικό με βάση το συγκεκριμένο πλαίσιο μοριοδότησής τους
Πρωτοετείς φοιτητές: Τα μόρια εισαγωγής ΑΕΙ που διχάζουν
astinomia-peripoliko
Παγκράτι: Στον εισαγγελέα σήμερα ο 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη για τη γιάφκα
Για 16 ολόκληρα χρόνια παρέμενε «αόρατος» στις Αρχές, ο 49χρονος φιλόλογος από τον Βύρωνα που συνελήφθη το απόγευμα της Πέμπτης από την...
Παγκράτι: Στον εισαγγελέα σήμερα ο 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη για τη γιάφκα