Thumbnail
  Ερωτηματολόγιο για την ενδοσχολική βία: Μοχλός για την εξασφάλιση συναίνεσης στην αξιολόγηση και στην καταστολή

 

ΕΝΩΣΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ - ΙΘΑΚΗΣ (ΕΛΜΕ-ΚΙ)

e-mail: [email protected]

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Ερωτηματολόγιο για την ενδοσχολική βία:

Μοχλός για την εξασφάλιση συναίνεσης στην αξιολόγηση και στην καταστολή

Κανένα σχολείο να μη μπει στη διαδικασία επιβράβευσης της κυβερνητικής πολιτικής

Σε μια περίοδο που είναι σε εξέλιξη η ολομέτωπη επίθεση στα λαϊκά δικαιώματα και εντείνεται η χρήση του μαστίγιου από το αστικό κράτος, η κυβέρνηση προσπαθεί ποικιλότροπα να μεταφέρει κοινωνικά και πολιτικά προβλήματα που εκδηλώνονται στα σχολεία στις πλάτες των εκπαιδευτικών. Σε αυτή την προσπάθεια εντάσσεται ερωτηματολόγιο σχετικό με την ενδοσχολική βία, το οποίο καλούνται να συμπληρώσουν οι μαθητές. Αλήθεια ποια βία θα αντιμετωπίσει το πολιτικό προσωπικό της κυρίαρχης τάξης, στοιβάζοντας τους μαθητές σαν σαρδέλες και καταργώντας χιλιάδες θέσεις εργασίας εκπαιδευτικών;

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ καταγγέλλει την προσπάθεια της κυβέρνησης να αξιοποιήσει υπαρκτά περιστατικά μεταξύ μαθητών, προκειμένου να προωθήσει την καταστολή και να νομιμοποιήσει μηχανισμούς ελέγχου όπως το «παρατηρητήριο για την πρόληψη της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού». Τα όποια αντικοινωνικά φαινόμενα τροφοδοτούνται από το ίδιο το γερασμένο, ξεπερασμένο και αντιδραστικό καπιταλιστικό σύστημα και όσους το διαχειρίζονται. Κυβέρνηση – ΕΕ έχουν το θράσος να μιλούν, γενικά και αφηρημένα - αταξικά, για «βία και εκφοβισμό». Μιλούν αυτοί που συλλαμβάνουν 15χρονα στα σπίτια τους και ρίχνουν χημικά στα σχολεία, προκειμένου να υπηρετηθούν τα συμφέροντα της πλουτοκρατίας.

Το ερωτηματολόγιο θα συμπληρωθεί από μαθητές, δήθεν ανώνυμα, αλλά με βάση τον κωδικό των σχολείων. Συνδέεται άμεσα και έμμεσα με την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας.

Ανάμεσα στα (δήθεν σφαιρικά) ερωτήματα που καλούνται να απαντήσουν οι μαθητές συναντάμε τα εξής:

15. Πότε έγινε το περιστατικό [βίας); (κύκλωσε) … δ) κατά τη διάρκεια κατάληψης … ε) σε μαθητική εκδήλωση …

22. Ποιες ενέργειες κατά τη γνώμη σου θα πρέπει να γίνουν για να αισθάνεσαι ασφάλεια στο σχολικό χώρο; (Κύκλωσε έως 2)

α.  Ο Διευθυντής και οι καθηγητές να ενδιαφέρονται περισσότερο για τους μαθητές και να είναι αυστηροί σε περιστατικά βίας.

β.  Οι κανονισμοί του σχολείου να εφαρμόζονται και να τηρούνται.

δ.  Οι μαθητές να μάθουν/ εκπαιδευτούν στο να επιλύουν με ειρηνικά μέσα τις διαφορές τους.

23. Σου εμπνέει ασφάλεια και σιγουριά η προσοχή που δείχνει σε τέτοια θέματα η πλειονότητα των καθηγητών του σχολείου σου; (κύκλωσε)

Η ανάδειξη της προσωπικής ευθύνης των εκπαιδευτικών σαν ακρογωνιαίο λίθο των προβλημάτων στο σχολείο και η απενεχοποίηση της κυρίαρχης πολιτικής είναι το σταθερό και επαναλαμβανόμενο μοτίβο στο οποίο ασκούνται οι μαθητές και μόνο συμπληρώνοντας το ερωτηματολόγιο. Δεν χρειάζεται να αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα ριζικά αλλά ν’ ασκηθούμε στη διαχείρισή τους. Αυτό είναι το μήνυμα. Τα «ειρηνικά μέσα για την επίλυση των διαφορών» και το τσουβάλιασμα των καταλήψεων και των μαθητικών εκδηλώσεων με τα πεδία εκδήλωσης του εκφοβισμού δείχνουν πως το πράγμα είναι πιο σύνθετο και το πηγαίνουν αλλού. Η ΕΕ σφαγέας των λαών και οι ελληνικές κυβερνήσεις που συνδράμουν δεν κόπτονται ξαφνικά για τη βία. Θέλουν να πνίξουν το όποιο σκίρτημα νεολαιίστικου αγώνα και να κάνουν τους μαθητές μοχλό της αξιολογικής διαδικασίας της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών.

Είναι προκλητικό τη στιγμή που τα σχολεία, με προβληματικό τεχνολογικό εξοπλισμό και χωρίς χαρτί καλούνται να λύσουν όλα τα τρέχοντα – πρακτικά ζητήματα για τη λήξη του σχολικού έτους και τις πανελλαδικές το Υπουργείο να δίνει κατεύθυνση για τη συμπλήρωση του ερωτηματολόγιου μέσα στα σχολεία!!! Και μάλιστα με τη διευκρίνιση ότι το 9σέλιδο μπορεί να φωτοτυπηθεί και να μοιραστεί σε όλους τους μαθητές… Πάνω απ’ όλα ιεραρχούν την εδραίωση της πολιτικής τους, την αξιολόγηση και την κατασκευή επίορκων.

Κανένα σχολείο να μη μπει στη διαδικασία επιβράβευσης της κυβερνητικής πολιτικής, που με δήθεν επιστημονικό ενδιαφέρον ετοιμάζει νέα μεγάλη σφαγή στα μορφωτικά και δημοκρατικά δικαιώματα της νέας γενιάς.

Αργοστόλι 17/04/2013

Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ

Ο Πρόεδρος

Ο Γενικός Γραμματέας

Γεωργόπουλος Διονύσης

Γαλιατσάτος Νικόλας

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

donti.jpg
Οδοντίατρος προειδοποιεί για ένα «επίμονο» σημάδι στο στόμα που μπορεί να αποτελεί πρώιμο σύμπτωμα καρκίνου
Τα στοματικά έλκη που δεν θεραπεύονται εντός τριών εβδομάδων μπορεί να είναι ένα από τα πρώτα σημάδια καρκίνου του στόματος
Οδοντίατρος προειδοποιεί για ένα «επίμονο» σημάδι στο στόμα που μπορεί να αποτελεί πρώιμο σύμπτωμα καρκίνου
elliniki-glossa
Το ρήμα που έκανε λάθος μέχρι και ο Μπαμπινιώτης δεν γράφεται όπως νομίζουμε
Ο καθηγητής Μπαμπινιώτης, με τη βαθιά κατανόησή του στη γλωσσολογία και τη γλώσσα ως πολιτιστικό εργαλείο, υποδεικνύει την ορθότερη μορφή...
Το ρήμα που έκανε λάθος μέχρι και ο Μπαμπινιώτης δεν γράφεται όπως νομίζουμε