Σέρρες 25-04-2013
Αρ Πρωτ: 9
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ
Ν. ΣΕΡΡΩΝ
Μεραρχίας 13-ΣΕΡΡΕΣ 62123
Τηλ. επικοινωνίας: 23210 27366, 2321024047
e-mail: [email protected]
Προς
Υπουργό Παιδείας κ. Αρβανιτόπουλο
Κοιν:
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων
Πανελλήνια ένωση Σχολικών Συμβούλων
ΟΛΜΕ
ΕΛΜΕ Σερρών
Ο Σύνδεσμος Φιλολόγων ν. Σερρών παρατηρώντας τα τεκταινόμενα των τελευταίων ημερών με αγωνία επανέρχεται για να εκφράσει την έκδηλη ανησυχία των φιλολόγων του Νομού μας σχετικά με την υλοποίηση των προγραμμάτων επιμόρφωσης κατά τη 4η επιμορφωτική περίοδο Β΄ Επιπέδου της Πράξης «Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και Εφαρμογή των ΤΠΕ στη Διδακτική Πράξη» του Ε.Π. «Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση», ΕΣΠΑ 2007-2013, η οποία υλοποιείται με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και του Ελληνικού Δημοσίο επιμόρφωσης Β΄ επιπέδου και στα οποία προγράμματα δόθηκε αδιακρίτως το δικαίωμα με ποσόστωση 20% σε καθηγητές (θεολόγοι, νομικών, ξένων γλωσσών) που διδάσκουν μάθημα β' ανάθεσης, δηλαδή στην περίπτωσή μας Ιστορία να επιμορφωθούν μαζί με τους φιλολόγους.
Αυτό οδήγησε στο «μοναδικό» φαινόμενο να συμπεριληφθούν στα τμήματα συνάδελφοι συναφών δεξιοτήτων αποκλείοντας τη συμμετοχή σε φιλολόγους, τους καθ΄ ύλην αρμόδιους.
Το ΔΣ του Συνδέσμου καταθέτει τον προβληματισμό του θεωρώντας πως τα προγράμματα επιμόρφωσης μπορούν να λειτουργήσουν ως ένας σύγχρονος "δούρειος ίππος" για την ανάθεση μαθημάτων της ειδικότητάς μας σε συναδέλφους άλλων ειδικοτήτων, με το πρόσχημα ότι θα έχουν επιμορφωθεί, για παράδειγμα, στη αξιοποίηση και εφαρμογή των τπε και θα προηγούνται των συναδέλφων ΠΕ02, που δεν έχουν σχετική επιμόρφωση.
Αναρωτιέται πώς νομιμοποιείται η συμμετοχή στο πρόγραμμα της επιμόρφωσης το οποίο έχει καθυστερημένα ξεκινήσει με αποτέλεσμα να έχει εκπνεύσει η σχολική χρονιά καθώς σύμφωνα με την ανακοίνωση του φορέα υλοποίησης του έργου σε ανάρτηση του επίσημου δικτυακού τόπου της Επιμόρφωσης Β’ Επιπέδου (http://b-epipedo2.cti.gr/) με τίτλο: «21/03/2013 ΑΙΤΗΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ Β’ ΕΠΙΠΕΔΟΥ».δηλώνεται πώς: «Επίσης, οι εκπαιδευτικοί «συναφών» κλάδων, θα πρέπει ειδικότερα κατά την περίοδο αυτή, να διδάσκουν ένα από τα βασικά μαθήματα του κλάδου στον οποίο αντιστοιχεί το επιμορφωτικό πρόγραμμα που θα παρακολουθήσουν. Σχετικά με την παραπάνω προϋπόθεση, όλοι οι εκπαιδευτικοί, θα πρέπει να προσκομίσουν ειδική Δήλωση/ Βεβαίωση του Διευθυντή του σχολείου τους (διαθέσιμη ΕΔΩ), κατά την εγγραφή τους στο πρόγραμμα, στο Κέντρο Στήριξης Επιμόρφωσης».
-κ. Υπουργέ η λήξη του σχολικού έτους νομιμοποιεί τη συμμετοχή στο επιμορφωτικό πρόγραμμα;
Γνωρίζετε πως τα προγράμματα επιμόρφωσης Β¨επιπέδου των ΠΕ02 δίνουν αναλογικά βαρύτητα στη διδασκαλία της Ιστορίας, των αρχαίων, της νέας ελληνικής και της λογοτεχνίας;
Αναρωτιόμαστε πώς θα μπορέσουν αυτές οι ειδικότητες να το
παρακολουθήσουν και πώς μπορεί να προσαρμοστεί η διδασκαλία τους;
Πώς θα αξιολογηθούν οι συνάδελφοι των «συναφών» ειδικοτήτων στο β΄ μέρος της εξέτασης (στη συγγραφή σεναρίου);
Πώς θα συμμετάσχουν στις ομαδικές εργασίες προόδου;
Τι θα αναγράφεται στη βεβαίωση της πιστοποίησης;
Γιατί δεν προβλέφθηκε, εφόσον η επιμόρφωση άλλων κλάδων δεν είναι με άλλον τρόπο εφικτή, να υποβάλλουν χωριστά αιτήσεις (συμπληρωματικές, εφόσον δεν καλυφθούν οι θέσεις από φιλολόγους;)
Το μάθημα της Ιστορίας που στοχοποιείται ως αιχμή του δόρατος για την «άλωση» των φιλολογικών μαθημάτων κατέληξε να αποτελεί την εύκολη λύση για τη συμπλήρωση ωραρίου συναδέλφων, εκπαιδευτικών άλλων ειδικοτήτων με αποτέλεσμα να υποβιβάζεται σε μάθημα «πασπαρτού», σε μία χαλαρή ζώνη του ωρολογίου προγράμματος στην οποία κινούνται κατά περίσταση διάφορες ειδικότητες.
Σε πολλές μάλιστα περιπτώσεις αυτό συμβαίνει, αφού αφαιρεθούν ώρες διδασκαλίες του από συναδέλφους φιλόλογους, που διδάσκουν το μάθημα ως πρώτη ανάθεση. Μια ακόμα παράμετρος του προβλήματος που θα θέλαμε να αναδείξουμε είναι ότι οι συνάδερφοι άλλων ειδικοτήτων δε διορίστηκαν για να διδάσκουν Ιστορία ούτε αφού εξετάστηκαν σε αυτή δίνοντας ΑΣΕΠ.
Το επιχείρημα ότι διδάσκονται την Ιστορία κάποιων περιόδων της λογοτεχνικής παραγωγής της χώρας, της οποίας τη γλώσσα σπούδασαν, κρίνεται ως ανεπαρκές, αφού γενικές ή εγκυκλοπαιδικές, σε πολύ καλό επίπεδο γνώσεις, μπορεί να έχει ένας οποιοσδήποτε φιλίστωρ εκπαιδευτικός οποιασδήποτε ειδικότητας, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει ότι έχει μυηθεί στην παιδαγωγική, γνωσιολογική και τελικά ολιστική προσέγγιση της Ιστορίας και άρα ότι "νομιμοποιείται" να διδάσκει το συγκεκριμένο μάθημα.
Επειδή πιστεύουμε πως όλα τα παραπάνω, θέτουν θέμα μείζονος ηθικής τάξης, νομιμότητας και επαγγελματικής κατοχύρωσης των δικαιωμάτων του «βαλλόμενου» κλάδου των φιλολόγων παρακαλούμε να μεριμνήσετε για την επίλυση των προβλημάτων που αναφύονται ενόψει και της οργάνωσης του νέου σχολικού έτους.
Για το ΔΣ
Συλια Ζέττα Ολυμπία Παχαδίρογλου
Πρόεδρος Γενική Γραμματέας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη