Τώρα ανασυγκρότηση και συσπείρωση
στη βάση του συνδικάτου.
«Ο δάσκαλος που θα υποχρεωθεί να καταπνίξει τη σκέψη του θα γίνει διπλά σκλάβος ή θα καταντήσει ένας ψυχικά ανάπηρος άνθρωπος, ανίκανος να μορφώσει άλλους».
Δ. Γληνός
να απαντήσουμε με δυνατή φωνή
- στην επιστράτευση της Κυβέρνησης
- στη «λογική αμορτισέρ» της ΑΔΕΔΥ
- στο πραξικόπημα, ξεπούλημα των ΔΑΚΕ, ΠΑΣΚ και ΣΥΝΕΚ
- στη «γυμναστική» του ΠΑΜΕ και στις αδυναμίες των Παρεμβάσεων
- στη νοθευμένη «αλήθεια» για την απόφαση της Α΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας (14/5/13)
- στη δική μας αδράνεια, τις αυταπάτες και τις ψευδαισθήσεις μας...
τα δύσκολα και η στεριά είναι μπροστά μας…
"Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι, η αντιξοότητα είναι ο καλύτερος δάσκαλος - αλλά τα μαθήματα της τα πληρώνει κανείς πολύ ακριβά, ενώ συχνά το όφελος που αποκτάει από αυτά δεν αξίζει την τιμή που του κόστισαν. Πολύ περισσότερο, αυτά τα μαθήματα έρχονται πολύ αργά, με αποτέλεσμα την εποχή που τα μαθαίνουμε καλά να μας είναι πια εντελώς άχρηστα. Όταν ο θάνατος ευρίσκεται ήδη στην πόρτα μας, αξίζει αλήθεια να μαθαίνουμε πως να ζούμε;" (J. J. Rousseau).
Το δικαίωμα στην απεργία και η αστική επιρροή: Επειδή όλες αυτές τις μέρες πολύς λόγος έγινε για το δικαίωμα στην απεργία, στη μνήμη πολλών ήλθε ένα μικρό κειμενάκι του Κώστα Καρυωτάκη, γραμμένο το 1927 (επί Οικουμενικής Κυβέρνησης), όταν λοιδορούνταν και συκοφαντούνταν οι απεργοί δημόσιοι υπάλληλοι: «…Η απεργία είναι φυσικόν γεγονός, το οποίον δεν εξετάζεται από απόψεως νομιμότητας, όπως δεν εξετάζει κανείς εάν βρέχη ή δεν βρέχη κατά Σύνταγμα και κατά νόμον, εάν πεινά κανείς νομίμως ή δεν πεινά, εάν έχωμεν κυκλώνα ή θαλασσοταραχήν ή εκρήγνυται κεραυνός σύμφωνα με το Σύνταγμα ή με τους κείμενους νόμους…».
Είχαμε προβλήματα με τις συνδικαλιστικές ηγεσίες; Βεβαίως και αυτές έγιναν ορατές. Σε συνθήκες συνεπτυγμένου ιστορικού χρόνου, όπου τα γεγονότα τρέχουν, αυτό που βοηθά όντως όσους ενστερνίζονται επαναστατικές λογικές και όχι λογικές υποταγής, είναι ο σιδερένιος προσανατολισμός τους στο άρθρο 2 του ιδρυτικού καταστατικού της ΓΣΕΕ: «Σκοπός της ΓΣΕΕ είναι... να ενώσει όλας τας επαγγελματικάς εργατικάς ενώσεις ΕΞΩ ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΑΣΤΙΚΗΝ ΕΠΙΡΡΟΗΝ εις μιαν ενιαίαν δύναμιν συγκροτούσαν εις οργάνωση όλους τους εργάτας που έχουν αποκτήσει ήδη συνείδησιν δια ΤΗΝ ΠΑΛΗ ΤΩΝ ΤΑΞΕΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΣΗΝ ΠΑΝΤΟΣ ΕΙΔΟΥΣ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΕΩΣ». Μόνο έτσι οι γάγγραινες - που έχουν οδηγήσει σε ήττες και δήθεν νίκες - όπως ο οικονομισμός, η παραταξιακή εξάρτηση, ο εργατοπατερισμός, οι κρατικές παρεμβάσεις, η κατάργηση της αυτοτέλειας του σωματείου θα ξεπεραστούν.
Το πάθημα μάθημα: μια στρατιωτικού τύπου ήττα με τη συμβολή των γραφειοκρατών. Η επιλογή της προληπτικής επιστράτευσης εκ μέρους της Κυβέρνησης είχε σκοπό να αντικρούσει προληπτικά και να αποτρέψει στρατιωτικά τη ριζοσπαστική αφύπνιση του κοιμώμενου γίγαντα, του μεγαλύτερου συνδικάτου των εργαζομένων. Η ήττα του κλάδου μας ήταν στρατιωτικού τύπου. Ταυτόχρονα, η απεργία των καθηγητών υπονομεύθηκε από τη συνδικαλιστική γραφειοκρατία πριν καν εκδηλωθεί... Υποθηκεύτηκε από τις παρατάξεις ΔΑΚΕ και ΠΑΣΚ, υποσκάφθηκε με αντιπερισπασμούς προκαταβολικά από το ΠΑΜΕ και προδόθηκε την κρίσιμη στιγμή από την ηγεσία των ΣΥΝΕΚ και όλους εκείνους που εναρμονίστηκαν στη λογική της προσαρμογής και της ενσωμάτωσης που επιβάλλουν οι σκοπιμότητες μιας «κυβέρνησης της αριστεράς» (ΣΥΡΙΖΑ).
Οι καθηγητές τόλμησαν να υπερψηφίσουν μια απεργία διάρκειας σε πρωτόγνωρες συνελεύσεις με πρωτοφανή ποσοστά συμμετοχής εν όψει μιας δέσμης πολλαπλών εργασιακών επιθέσεων που φτάνουν μέχρι τις απολύσεις (αναπληρωτών και μονίμων) και στη σαρωτική συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου. Απέναντι μάλιστα στην έσχατη απειλή των κυβερνώντων την επιστράτευση. Οι παρατάξεις όμως στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ είχαν άλλη γνώμη… Και από κοντά τους όλοι όσοι στοιχήθηκαν πολλαπλά μαζί τους…
Τοπική ΠΑΣΚ - ΠΑΣΚ ΟΛΜΕ: Η «ουρά» της ΔΑΚΕ και των ΣΥΝΕΚ στην ΟΛΜΕ. Όσο δυνατοί φάνταζαν τα χρόνια της παντοδυναμίας τους, τόσο θλιβεροί σήμερα. Αξίζει τον κόπο να ασχολείται κανείς με... τα «φαντάσματα»;
Τοπική ΔΑΚΕ - ΔΑΚΕ ΟΛΜΕ: Το παιχνίδι με τον δήθεν «ήρωα» πρόεδρο ήταν στημένο… Η απάντησή του μετά τη συνάντηση που είχε το ΔΣ της ΟΛΜΕ με τον υπουργό Παιδείας στο ερώτημα για το ενδεχόμενο της επιστράτευσης ήταν αποκαλυπτική: «Γυρίζουμε στα σχολεία με το κεφάλι ψηλά και κοιτάζουμε τους συναδέλφους στα μάτια». Που είναι τώρα το κεφάλι του και τα δικά μας κεφάλια συνάδελφοι; Ποιους κοιτάει ακριβώς στα ... «μάτια»;
Αξίζει να υπενθυμίσουμε τι έγραφε και η τοπική ΔΑΚΕ (10/12/2012) εναντίον του αιρετού της ΕΑΚ (και στελέχους της Εκπαιδευτικής Παρέμβασης Π. Μπ.) με αφορμή σχετική ανάλυση του τελευταίου με τίτλο «Το άγριο παιχνίδι των μεταθέσεων, η πυρπόληση των οργανικών θέσεων…»: «…Ελπίζουμε ο αιρετός της ΕΑΚ να πάψει να διακατέχεται από άγνοια ή να λέει αναλήθειες. Βεβαίως του αναγνωρίζουμε το δικαίωμα να συνεχίσει να λέει τα παραμύθια του, να βάζει αν θέλει και δράκους, ώστε να τρομοκρατεί περισσότερο τους καθηγητές, για τις μεταθέσεις, για την ‘‘πυρπόληση’’ (όπως ο ίδιος γράφει) των οργανικών,…». Ποιος «τρομοκρατούσε» συνάδελφοι και που ήταν ο «δράκος» τελικά;
ΣΥΝΕΚ (ΣΥΡΙΖΑ): Παρόλο που αριθμητικά ΠΑΣΚ και ΔΑΚΕ στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ αρκούσαν για να παρακάμψουν, να στρεβλώσουν και τελικά να ακυρώσουν την αγωνιστική απόφαση του κλάδου, οι ΣΥΝΕΚ ήρθαν να δώσουν το χαριστικό χτύπημα με τη συμμετοχή και την υπογραφή τους στην πραξικοπηματική αναίρεση της βούλησης των χιλιάδων συναδέλφων! Έγιναν το «πλυντήριο» και το «αριστερό» άλλοθι προτείνοντας παρελκυστικά τη διεξαγωγή μιας νέας (δεύτερης) ψηφοφορίας για τη διερεύνηση των… προϋποθέσεων υλοποίησης της απεργίας που μόλις είχε ψηφιστεί με συντριπτική πλειοψηφία! Με ένα άθλιο τακτικισμό μεθόδευσαν την ακινητοποίηση δεκάδων προέδρων των ΕΛΜΕ οι οποίοι με το αποστειρωμένο… «λευκό» βρέθηκαν σε πλήρη αναντιστοιχία με τις αποφάσεις των Γεν. Συνελεύσεων που υποτίθεται ότι εκπροσωπούσαν. Με τον τρόπο αυτό απέκλεισαν τη δυνατότητα του κλάδου να …δώσει τη μάχη! Οι ευθύνες των ΣΥΝΕΚ είναι προφανείς και τεράστιες και επιβεβαίωσαν τις υποψίες για την αμφιθυμική τουλάχιστον «στήριξη» του ΣΥΡΙΖΑ στον αγώνα των καθηγητών. Μας τάραξαν κανονικά στη νομιμότητα!
ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών: Το «ταξικό» ΠΑΜΕ δεν ψήφισε απεργία στις εξετάσεις και έκανε ό,τι μπορούσε για να μη γίνει. Τώρα καταγγέλλει τους υπόλοιπου γιατί δεν την πραγματοποίησαν. Πολέμησε με κάθε τρόπο την απεργία στις εξετάσεις και τώρα επιχαίρει αυτοδικαιωτικά. Ψευδολογεί εναντίον των Παρεμβάσεων και των εκπροσώπων τους (παρά την αδυναμία τους να προλάβουν έγκαιρα και να αποτρέψουν τη συμπαιγνία κορυφής) για να αποκρύψει τις δικές του τεράστιες ευθύνες. Ποιον ξεγελά; Ούτε τα μέλη του! Να θυμηθούμε, πάλι, ότι όλη τη χρονιά «έπαιζε» κυρίως με την «αξιολόγηση», ζήτημα που θα άνοιγε την επόμενη σχολική χρονιά, παραβλέποντας και υποτιμώντας τις άμεσες και κατακλυσμιαίες εργασιακές ανατροπές της τρέχουσας περιόδου.
Το «Ενιαίο» Μέτωπο Αντίστασης καθηγητών Α΄ Αχαΐας: Η αναγκαιότητα συγκρότησης ενός «ενιαίου μετώπου» υποστηρίχθηκε έγκαιρα και δυναμικά από την Εκπαιδευτική Παρέμβαση αμέσως μόλις η κρίση χτύπησε την πόρτα μας και όταν ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν ακόμη στο 5%. Δυστυχώς, παρά τα όποια βήματα προόδου και εμβάθυνσης της συντονισμένης δράσης μας, η προηγούμενη πορεία του Μετώπου δεν κατάφερε να υπερβεί τη γραφειοκρατική δομή του, καταλήγοντας πρόσφατα στις δυο αντίθετες «γραμμές», έτσι όπως αυτές, συγκεκαλυμμένα έστω, αναδείχθηκαν στη μεγαλειώδη Γενική Συνέλευση των 700 συναδέλφων. Έτσι, η μια «γραμμή» οδηγούσε ουσιαστικά δια της πλαγίας οδού στην αναστολή της απεργίας και στη διακριτική υποχώρηση, ενώ η άλλη πίεζε για τη λήψη άμεσων μέτρων που θα επέβαλαν το μαζικό σπάσιμο της επιστράτευσης.
Γι’ αυτό και επιμείναμε στη Γ. Σ. με προτάσεις που θα οδηγούσαν τον πρόεδρο της ΕΛΜΕ στη λογική της διεκδίκησης μέτρων στήριξης. Έτσι για την υλοποίηση της απεργίας παρά την επιστράτευση προτάθηκαν για την σύνοδο των προέδρων (14-5-13) τα εξής:
α) Σπάμε -εμείς, όχι η ΟΛΜΕ και οι πρόεδροι- την επιστράτευση μόνο με όρους μαζικής πολιτικής, συνδικαλιστικής και κοινωνικής στήριξης. Η σύνοδος των προέδρων διεκδικεί γενική πολιτική απεργία την Παρασκευή 17-5-13.
β) Ο πρόεδρος ψηφίζει συμπληρωματικές κινηματικές δράσεις που θα προταθούν από άλλες ΕΛΜΕ.
γ) Την Πέμπτη 16-5-13 καλούμε φορείς και πολίτες και όλους τους καθηγητές σε συγκέντρωση και πορεία. Μετά Γενική Συνέλευση για να εκτιμήσουμε όλα τα δεδομένα και να δράσουμε ανάλογα.
δ) Δημιουργήθηκε ανοικτή επιτροπή αγώνα δίπλα στο ΔΣ της ΕΛΜΕ.
ε) Ψηφίστηκαν τρεις προτάσεις στο πλαίσιο στην προοπτική της υλοποίησης της απεργίας…
Συνάδελφοι-σες μπορεί πλέον ο καθένας και η καθεμιά μας να βγάλει τα συμπεράσματά του για τη μάχη που χάθηκε πριν καν ξεκινήσει... Για το ποιοι και για ποιους λόγους ακύρωσαν πραξικοπηματικά την απόφαση των χιλιάδων συναδέλφων ψάχνοντας προσχηματικά στο παρά πέντε τους δήθεν… συνδικαλιστικούς και κοινωνικούς όρους «υλοποίησης» της απεργίας και «ανατροπής» της επιστράτευσης.
*****
«Οχιά ο χρόνος» - «όταν/ δεν/ βλέπεις/ ακούς/ καλύτερα».
Π. Νικολαΐδης (Κύπριος ποιητής).
Οι αγώνες και τα σωματεία στα χέρια των εργαζομένων!
ψηφοδέλτιο
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ
για το 16ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ
***
Αγγελοκωστόπουλος Βαγγέλης | 10ο Γυμν. Πάτρας |
Αηδονίδης Ηλίας | Μουσικό Σχολείο Πάτρας |
Αντωνίου Νίκος | 2ο ΕΠΑΛ Πάτρας |
Βλάσση Γωγώ | 14ο Γυμν. Πάτρας |
Βολτέας Κώστας | 2η ΕΠΑΣ - 1ο ΕΠΑΛ Πάτρας |
Γεροδήμος Αλέκος | 4ο ΕΠΑΛ, ΕΠΑΛ Παραλίας (αναπλ.) |
Ζενζεφύλης Βασίλης | 2η ΕΠΑΣ Πάτρας |
Καλλιμάνη Αθηνά | 8ο Γυμν. Πάτρας |
Κύργιου Σβετλάνα | 18ο Γυμν. Πάτρας |
Κωστόπουλος Γιάννης | Γυμν. Κ. Αχαΐας |
Μάλφας Γιώργος | Γυμν. Σαγεΐκων - 20ο Γυμν. Πάτρας |
Μήλιας Γιώργος | 1ο ΓΕΛ Πάτρας |
Μούρτζη Βάσω | Γυμν. Κ. Αχαΐας - 20ο Γυμν. Πάτρας |
Μπελερή Ντίνα | 7ο ΓΕΛ Πάτρας |
Μπούρδαλας Παναγιώτης | Γυμν. Χαλανδρίτσας |
Ντίρλης Θανάσης | 7ο Γυμν. Πάτρας |
Πανούσος Βασίλης | ΓΕΛ Παραλίας |
Τεκτωνίδου Δόμνα | 3ο ΓΕΛ Πάτρας |
Φιλιππάκης Τάκης | 14ο Γυμν. Πάτρας |
Φραγκουλάκη Κατερίνα | Γυμν. Οβρυάς |
Χασιώτη Ελπινίκη | 1ο Γυμν. Παραλίας |
Χουσάκου Λίτσα | ΓΕΛ. Λάππα |
Πολιτικό Πλαίσιο: Τα χρέη δεν είναι του λαού. Οι επιλογές και οι εμμονές ήταν δικές τους. Να ανατρέψουμε τρόικα, δανειακές συμβάσεις, μνημόνια, εφαρμοστικούς νόμους, σύμφωνο για το Ευρώ, πολιτική Κυβέρνησης, ΕΕ και ΔΝΤ, αλλά και τους φορείς τους. Παλεύουμε για στάση πληρωμών, ολική σεισάχθεια, διαγραφή του χρέους, άμεση δημοκρατία, επαναστατική εθνοσυνέλευση, αυτοδύναμη οικονομία, ρήξη με ΕΕ-ΔΝΤ, συμμαχίες με τους λαούς που πλήττονται και ιδιαίτερα με τους αδύναμους της ανατολικής Μεσογείου. Στο υφιστάμενο πολιτικό κενό αποτελεί ζητούμενο το αναγκαίο πολιτικό μέτωπο.
κάνε την οργή σου κριτική συμμετοχή, αυτοοργάνωση και συλλογική δράση.
άφησε πίσω σου την ανυπόληπτη και συμβιβασμένη συνδικαλιστική αριστοκρατία.
μην εμπιστεύεσαι όσους τάζουν «λαγούς με πετραχήλια» χωρίς μεγάλους αγώνες.
ψήφισε αντιπροσώπους για το 16ο Συνέδριο με συγκεκριμένο πρόγραμμα αγωνιστικών κινητοποιήσεων διάρκειας και με σεβασμό στους «από κάτω».
οι Παρεμβάσεις στην ΟΛΜΕ είναι οι μόνες που δεν αντιστοιχούν σε πολιτικό κόμμα. Αυτή η «αδυναμία» τους είναι και η δύναμή τους για την αλλαγή των συσχετισμών στην Ομοσπονδία!
***
Ψηφίζουμε - Στηρίζουμε την Εκπαιδευτική Παρέμβαση
Τετάρτη 5 Ιουνίου, Συγκρότημα Τεμπονέρα, 8.30 π.μ.-7.00 μ.μ.
Πάτρα, 20-5-2013, http://eparemvasiax.wordpress.com/
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη