Σε εξωτερική αξιολόγηση της Τράπεζας Θεμάτων θα προχωρήσει το υπουργείο Παιδείας και γι αυτό το λόγο έχει προχωρήσει στην έκδοση τεχνικού δελτίου ενώ θα διαθέσει 50.000 ευρώ.
Στα πλαίσια της αξιολόγησης θα καταγραφούν απόψεις μαθητών και εκπαιδευτικών.
Πιο αναλυτικά, αντικείμενο του έργου αποτελεί η καταγραφή της υφιστάμενης κατάστασης από την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων στις ενδοσχολικές εξετάσεις προαγωγής των μαθητών της Α' Λυκείου το σχολικό έτος 2013 - 2014 και ο σχεδιασμός εργαλείων για την αξιολόγησή της. Αναλυτικότερα, με βάση τον στόχο του Έργου, οι δράσεις του Έργου προβλέπονται τα ακόλουθα:
1. Προετοιμασία ποσοτικών και ποιοτικών δεικτών για την αξιολόγηση της χρήσης της Τράπεζας Θεμάτων από τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η μελέτη θα περιλαμβάνει αναλυτική τεκμηρίωση της χρησιμότητας των δεικτών που θα προταθούν, τα αναλυτικά εργαλεία που θα χρησιμοποιούνται για την ενημέρωση των δεικτών, την περιοδικότητα της ενημέρωσης των δεικτών και τις αναλυτικές συσχετίσεις των δεικτών.
2. Ποσοτική και ποιοτική Έρευνα πεδίου σε μαθητές πραγματοποιηθεί σε δύο φάσεις:
•Σε πρώτη φάση σε μαθητές που φοίτησαν στην Α' Λυκείου κατά το σχολικό έτος 2013 -2014 και συμμετείχαν στις ενδοσχολικές εξετάσεις για την προαγωγή στη Β' Λυκείου της σχολικής μονάδας φοίτησης. Η έρευνα θα καταγράψει την αναγνωρισιμότητα και τον βαθμό χρήσης της Τράπεζας Θεμάτων από τους μαθητές της Α' Λυκείου του σχολικού έτους 2013 – 2014, καθώς επίσης και την αξιολόγηση επιμέρους χαρακτηριστικών της Τράπεζας Θεμάτων που σχετίζονται με την ευχρηστία, το βαθμό δυσκολίας των προτεινόμενων θεμάτων, την συνάφεια με τη διδαχθείσα ύλη και άλλα.
Η έρευνα θα πραγματοποιηθεί με προσωπικές συνεντεύξεις, με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου με ερωτήσεις κλειστού και ανοικτού τύπου, εντός των σχολικών μονάδων των μαθητών. Το δείγμα θα σχεδιαστεί έτσι ώστε να περιλαμβάνει ικανοποιητικό αριθμό ερωτώμενων σε κάθε ομάδα ενδιαφέροντος (φύλο, περιοχή κατοικίας, αστικότητα, μορφωτικό και οικονομικο-κοινωνικό υπόβαθρο γονέων κτλ).
•Σε δεύτερη φάση σε μαθητές που φοίτησαν στην Α' Λυκείου και στη Β’ Λυκείου κατά το σχολικό έτος 2014 - 2015 και συμμετείχαν στις ενδοσχολικές εξετάσεις για την προαγωγή στη Β' και Γ’ Λυκείου της σχολικής μονάδας φοίτησης.
Η έρευνα θα καταγράψει την αναγνωρισιμότητα και τον βαθμό χρήσης της Τράπεζας Θεμάτων από τους μαθητές της Α' και Β’ Λυκείου του σχολικού έτους 2014 – 2015, καθώς επίσης και την αξιολόγηση επιμέρους χαρακτηριστικών της Τράπεζας Θεμάτων που σχετίζονται με την ευχρηστία, το βαθμό δυσκολίας των προτεινόμενων θεμάτων, την συνάφεια με τη διδαχθείσα ύλη και άλλα.
Η έρευνα θα πραγματοποιηθεί με προσωπικές συνεντεύξεις, με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου με ερωτήσεις κλειστού και ανοικτού τύπου, εντός των σχολικών μονάδων των μαθητών. Το δείγμα θα σχεδιαστεί έτσι ώστε να περιλαμβάνει ικανοποιητικό αριθμό ερωτώμενων σε κάθε ομάδα ενδιαφέροντος (φύλο, περιοχή κατοικίας, αστικότητα, μορφωτικό και οικονομικο-κοινωνικό υπόβαθρο γονέων κτλ).
Ποσοτική και ποιοτική έρευνα πεδίου σε εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης:
Σε πρώτη φάση σε εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που δίδαξαν σε μαθητές Α' Λυκείου κατά το σχολικό έτος 2013-2014 και σε Διευθυντές Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Η έρευνα θα έχει ως στόχους, αφενός την αξιολόγηση της Τράπεζας Θεμάτων από τους εκπαιδευτικούς, αφετέρου στην καταγραφή προτάσεων βελτίωσης και αναβάθμισης του περιεχομένου της Τράπεζας Θεμάτων. Η ποιοτική έρευνα θα πραγματοποιηθεί με προσωπικές εις βάθος συνεντεύξεις (in-depth interviews) με εκπαιδευτικούς και Διευθυντές Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας. Η ποσοτική έρευνα θα πραγματοποιηθεί με προσωπικές συνεντεύξεις με εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που δίδαξαν σε μαθητές της Α' Λυκείου το σχολικό έτος 2013 - 2014, με τη χρήση έντυπου ή/και ηλεκτρονικού δομημένου ερωτηματολογίου με ερωτήσεις κλειστού και ανοικτού τύπου.
Το δείγμα θα σχεδιαστεί έτσι ώστε να περιλαμβάνει ικανοποιητικό αριθμό ερωτώμενων σε κάθε ομάδα ενδιαφέροντος (φύλο, ηλικία, περιοχή σχολικής μονάδας, ειδικότητα κτλ).
Σε δεύτερη φάση σε εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που δίδαξαν σε μαθητές Α' και Β’ Λυκείου κατά το σχολικό έτος 2014-2015 και σε Διευθυντές Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Η έρευνα θα έχει ως στόχους, αφενός την αξιολόγηση της Τράπεζας Θεμάτων από τους εκπαιδευτικούς, αφετέρου στην καταγραφή προτάσεων βελτίωσης και αναβάθμισης του περιεχομένου της Τράπεζας Θεμάτων.
Η ποιοτική έρευνα θα πραγματοποιηθεί με προσωπικές εις βάθος συνεντεύξεις (in-depth interviews) με εκπαιδευτικούς και Διευθυντές Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας. Η ποσοτική έρευνα θα πραγματοποιηθεί με προσωπικές συνεντεύξεις με εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που δίδαξαν σε μαθητές της Α' Λυκείου το σχολικό έτος 2013-2014, με τη χρήση έντυπου ή/και ηλεκτρονικού δομημένου ερωτηματολογίου με ερωτήσεις κλειστού και ανοικτού τύπου.
Το δείγμα θα σχεδιαστεί έτσι, ώστε να περιλαμβάνει ικανοποιητικό αριθμό ερωτώμενων σε κάθε ομάδα ενδιαφέροντος (φύλο, ηλικία, περιοχή σχολικής μονάδας, ειδικότητα και άλλα).
Πιλοτική εφαρμογή των ποσοτικών και ποιοτικών δεικτών για την αξιολόγηση της χρήσης της Τράπεζας Θεμάτων από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από τη πρώτη εφαρμογή της το σχολικό έτος 2013 – 2014 και στη συνέχεια από δεύτερη εφαρμογή της το σχολικό έτος 2014 – 2015. Στη φάση αυτή θα αξιοποιηθούν τα δεδομένα που θα συλλεχθούν κατά τα ανωτέρω.
Πηγή: Καλόγηρος Βασίλειος - news.gr
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη