Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ Χαϊδαρίου

Χαϊδάρι 10-3-2015

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΧΑΪΔΑΡΙΟΥ

Δ/νση: Κολοκοτρώνη 38,  Χαϊδάρι 12461

Πληροφορίες: Αντωνόπουλος Γεώργιος

Τηλ. 6943020826

[email protected]

Προς:  1. Τη Δ.Ο.Ε.

            2. Τα Μέλη μας

            3. Συλλόγους Εκπ/κών Π.Ε.

Θέμα: «Οι πολιτικές και εκπαιδευτικές εξελίξεις, η περαιτέρω δράση μας»

Συναδέλφισσες/οι, 

Ολόκληρη την προηγούμενη περίοδο αντισταθήκαμε αποφασιστικά μαζί με τους άλλους Συλλόγους εκπ/κών, σωματεία, συνδικάτα ενάντια στις βάρβαρες μνημονιακές-αντιλαϊκές πολιτικές της ακραίας λιτότητας. Ο αγώνας αυτός συνέβαλε ουσιαστικά στην απονομιμοποίηση των πολιτικών αυτών που εκπορεύτηκαν από Ε.Ε.-Ε.Κ.Τ.-Δ.Ν.Τ., υλοποιηθήκαν υπάκουα από την προηγούμενη συγκυβέρνηση Ν.Δ.–ΠΑΣΟΚ και οδήγησαν σε εκρηκτική αύξηση της φτώχειας, της εξαθλίωσης, της ανεργίας, στη διάλυση της παιδείας και της υγείας, στο ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου, αλλά και σε έναν εντεινόμενο αυταρχισμό, σε περιστολή ή και κατάργηση των εργασιακών δικαιωμάτων, σε ποινικοποίηση της συνδικαλιστικής δράσης, σε έναν αντιδημοκρατικό κατήφορο, που αποτέλεσε το ιδανικό περιβάλλον για την εκκόλαψη του «αυγού του φιδιού».

Ο λαός, με το αποτέλεσμα των πρόσφατων εκλογών, καταδίκασε τις πολιτικές αυτές. Η κυβέρνηση «εθνικής σωτηρίας» ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ εκλέχθηκε με εντολή να αντιμετωπίσει την κατάσταση ανθρωπιστικής κρίσης στην οποία έχει περιέλθει η χώρα και να διεκδικήσει την οικοδόμηση ενός διαφορετικού, ελπιδοφόρου μέλλοντος («η ελπίδα έρχεται») για το λαό και τους εργαζόμενους. Από την επόμενη κιόλας των εκλογών όμως, βρίσκεται αντιμέτωπη με μια βάναυση επίθεση από τους διεθνείς πιστωτές, της οποίας ηγείται η Γερμανία. Η περίφημη διαπραγμάτευση - σε καθεστώς εκβιασμού υπό την διαρκή απειλή της χρεοκοπίας - μπορεί να έδωσε λίγο χρόνο στην κυβέρνηση για να αναλάβει έργο, την υποχρέωσε όμως να αναστείλει, να τροποποιήσει, να παραπέμψει στο μέλλον ή και να απεμπολήσει μεγάλο μέρος των εξαγγελιών της. Η επιδίωξη μιας «αμοιβαία επωφελούς συμφωνίας» μέσα στο πλαίσιο του ταξικού πολέμου της λιτότητας που διεξάγουν οι οικονομικές και πολιτικές ελίτ ενάντια στο λαό και τη χώρα μας, φαντάζει εξαιρετικά δυσχερής αν όχι αδύνατη. Η αντίδραση είναι και θα είναι λυσσαλέα, προκειμένου να μην διαδοθεί η λογική της ανατροπής σε άλλες χώρες και οι λαοί να παραμένουν εγκλωβισμένοι στον φαύλο κύκλο της αποπληρωμής του χρέους και στους μηχανισμούς επιβολής του. Η αλλαγή των συσχετισμών στην Ευρώπη αργεί, ενώ στο εσωτερικό, το μεν «βαθύ» κράτος συνεχίζει να λειτουργεί με τον τρόπο που καλά γνωρίζει, τα δε Μ.Μ.Ε. συνεχίζουν στο γνωστό μοτίβο της τρομοκράτησης του λαού.  

                Σ΄ αυτόν τον κοινωνικό πόλεμο, που θα συνεχίζεται για πολύ καιρό, μόνο η ενεργοποίηση του λαϊκού παράγοντα μπορεί να γείρει την πλάστιγγα υπέρ των εργαζομένων και της κοινωνίας. Κανενός είδους ανάθεση δεν αρκεί, οι εργαζόμενοι πρέπει να εξακολουθούν να αγωνίζονται στους χώρους δουλειάς, στους δρόμους, στις πλατείες, δείχνοντας τη θέλησή τους να σταματήσουν την καταστροφή και να ορίσουν το μέλλον τους. Είναι ιστορική απαίτηση των καιρών η συμμετοχή, η αντίσταση και η ενεργοποίηση όλων μας. Έτσι λοιπόν, οι εξαγγελίες και η πολιτική της κυβέρνησης θα κριθούν στην πράξη με κριτήριο και μέτρο την ικανοποίηση των αιτημάτων και τη δικαίωση των αγώνων του εργατικού και εκπαιδευτικού κινήματος, αλλά και όλης της κοινωνίας. Το σωματείο, ο σύλλογος, το συνδικάτο παραμένουν οι συλλογικοί εκφραστές των συμφερόντων, της αγωνιστικής δράσης και των αναγκών των εκπαιδευτικών και των εργαζομένων. Αυτή παραμένει η δική μας πυξίδα και στις νέες συνθήκες: Σύλλογος ταξικός, ακηδεμόνευτος, μαχητικός, χωρίς κυβερνητικές ή κομματικές εξαρτήσεις, που συνεχίζει τους αγώνες του για τη νίκη της μαχόμενης εκπαίδευσης.

                Σε ό,τι αφορά τα εκπαιδευτικά πράγματα: Από τα πρώτα δείγματα γραφής της νέας κυβέρνησης και ύστερα από τις συναντήσεις της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ με την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας προκύπτουν ορισμένες θετικές δεσμεύσεις σε σημαντικές διεκδικήσεις μας όπως α) το πάγωμα της αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης β) η επικείμενη αλλαγή του πειθαρχικού δικαίου που παραβιάζει το τεκμήριο της αθωότητας, προς την κατεύθυνση της κατάργησης των αντιδραστικών διατάξεων και της παύσης των συνδικαλιστικών διώξεων γ) η εξαγγελία για την επαναφορά τομέων και ειδικοτήτων της ΤΕΕ και των εκπαιδευτικών που τέθηκαν σε διαθεσιμότητα δ) η κατάργηση της τράπεζας θεμάτων. Είναι σαφές πως οι εξελίξεις αυτές πιστώνονται στους σκληρούς και παρατεταμένους αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος και αποτελούν νίκη του κλάδου. Χαιρετίζουμε λοιπόν άλλη μια φορά όλους τους συναδέλφους/-ισσες που συσπειρωμένοι και στηριγμένοι στις συλλογικές μας αποφάσεις αντιστάθηκαν στις αντι-εκπαιδευτικές πολιτικές, συμμετέχοντας στους αγώνες, στις κινητοποιήσεις.

Ωστόσο, δεν είναι ώρα για εφησυχασμό. Καταρχήν περιμένουμε να δούμε την υλοποίηση των ανωτέρω δεσμεύσεων. Ειδικότερα για την αξιολόγηση, η «αναστολή» της δεν είναι αρκετή. Απαιτούμε την συνολική νομοθετική κατάργησή της συμπεριλαμβανομένων των διατάξεων που παρεμποδίζουν την ακώλυτη μισθολογική-βαθμολογική προαγωγή. Όσο για την «αυτοαξιολόγηση»-«αποτίμηση» του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας σε καμία περίπτωση δεν θα αποδεχθούμε διαδικασίες που θα οδηγούν σε σύγκριση και κατηγοριοποίηση των σχολείων. Στα σχολεία έχουμε ανάγκη από γνήσιες, θεσμικά κατοχυρωμένες, αναστοχαστικές διαδικασίες ενός αναβαθμισμένου σε αρμοδιότητες συλλόγου διδασκόντων με διευθυντή-συνάδελφο συντονιστή και όχι μάνατζερ-διαχειριστή.

                Από κει και πέρα υπάρχει μια σειρά ανοιχτών ζητημάτων και μετώπων πάλης για την άμεση ανάταξη της δημόσιας εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών, καθώς η πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΠΑΙΘ δηλώνει ότι δεν τίθενται προς συζήτηση όσα αιτήματα έχουν δημοσιονομικό κόστος, λόγω της «σκληρής οικονομικής κατάστασης» και των δεσμεύσεων της κυβέρνησης απέναντι στους δανειστές. Με συνέπεια στο διεκδικητικό μας πλαίσιο, συνεχίζουμε να παλεύουμε για:

  • άμεση κάλυψη των χιλιάδων κενών σε προσωπικό με πρόσληψη αναπληρωτών για την τρέχουσα σχολική χρονιά
  • εξασφάλιση σίτισης και μεταφοράς των μαθητών, ξεκινώντας από τις περιοχές που έχουν άμεσο πρόβλημα
  • μαζικούς διορισμούς εκπαιδευτικών με μονιμοποίηση των αναπληρωτών για την επόμενη σχολική χρονιά
  • επανεξέταση όλων των περιπτώσεων σχολείων που καταργήθηκαν, συγχωνεύθηκαν ή υποβιβάστηκαν κατά τα

      προηγούμενα χρόνια στη βάση μιας λογιστικής αντίληψης για την εκπαίδευση

  • μείωση του αριθμού των μαθητών στους 20 ανά τμήμα στην Α/θμια Εκπ/ση και άμεση κατάργηση της υπουργικής απόφασης που προβλέπει τη δημιουργία τμημάτων με πάνω από 25 μαθητές (10% επιπλέον του ορίου των 25).
  • ουσιαστική αύξηση των δαπανών για την Παιδεία στο 15% του Γ.Κ.Π. και της χρηματοδότησης των σχολείων

·                     αντικατάσταση των πλέον αποτυχημένων διδακτικών βιβλίων από τη νέα κιόλας σχολική χρονιά και συνολική            

      αλλαγή των αναλυτικών προγραμμάτων μακριά από την αγοραία λογική του «νέου σχολείου»

  • ενιαία δωδεκάχρονη δημόσια και δωρεάν υποχρεωτική εκπαίδευση και δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή
  • ριζική επανεξέταση της πολυτυπίας των σχολείων (ΕΑΕΠ, πιλοτικά, κλασικά, πρότυπα, πειραματικά κλπ.)
  • στελέχωση και λειτουργία των δομών αντισταθμιστικής εκπαίδευσης, δημιουργία αποτελεσματικού δικτύου

      υποστηρικτικών θεσμών μέσα στο δημόσιο σχολείο

  • θεσμοθέτηση πλαισίου Ειδικής Αγωγής και Εκπ/σης που θα δημιουργεί τις συνθήκες για την ένταξη στο  δημόσιο

      σχολείο όλων των μαθητών με «ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» με κατάλληλη υποστήριξη

  • στελέχωση και στήριξη των δομών των ειδικών σχολείων και των ΚΕΔΔΥ για όσα παιδιά αδυνατούν να φοιτήσουν στο κοινό σχολείο
  • θέματα προσχολικής αγωγής (θεσμοθέτηση ωραρίου νηπιαγωγών, προσδιορισμός οργανικότητας νηπ/γείων,

      λειτουργία ολοήμερων νηπιαγωγείων, κτιριακές υποδομές κτλ.)

  • διασφάλιση εργασιακών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών
  • συνολική επανεξέταση των «υποχρεωτικών» μετατάξεων εκπαιδευτικών της Δ.Ε. στην Π.Ε. και εξ αρχής

       πραγματοποίηση όσων είναι απαραίτητες, με βάση τη νομιμότητα και τις πραγματικές ανάγκες

  • τα ζητήματα που αφορούν την επαναλειτουργία της Μετεκπαίδευσης και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών
  • παιδαγωγική ελευθερία και δημοκρατία στο σχολείο, με τον σύλλογο διδασκόντων κυρίαρχο όργανο διοίκησης,

     κατάργηση του καθηκοντολογίου και άμεση αλλαγή του θεσμικού πλαισίου (ν. 3848/10) για τα στελέχη εκπ/σης.

  • την αποκατάσταση των απωλειών που υπέστη το εισόδημά μας (μισθοί-συντάξεις), χωρίς συντεχνιακή λογική, στα  

      πλαίσια του συνολικού αγώνα των εργαζομένων για την αναδιανομή του πλούτου, με άμεση προτεραιότητα τους    

     νεότερους συναδέλφους μας, των οποίων οι αμοιβές είναι σε τραγικό επίπεδο.

 

Επισημαίνουμε τέλος, ότι η εκπαιδευτική πολιτική δεν ασκείται μόνο στο ανώτερο, αλλά σε όλα τα επίπεδα υλοποίησής της και διαμεσολαβείται από τους δρώντες σε αυτά. Έτσι λοιπόν, μια σειρά από εκπαιδευτικά υποκείμενα, όργανα, επιτροπές, οργανισμοί, συλλογικότητες που κατά το προηγούμενο διάστημα διαχώρισαν τη θέση τους από το εκπαιδευτικό κίνημα επιδιώκοντας ίδια οφέλη και προνόμια, συνεχίζουν να έχουν επενδεδυμένα συμφέροντα τα οποία αγωνίζονται να διατηρήσουν (Ι.Ε.Π., Παρατηρητήρια Αξιολόγησης & Σχολικής Βίας, Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων & Πειραματικών Σχολείων, Ενώσεις Σχολικών Συμβούλων, Δ/ντών Εκπ/σης, Δ/ντών Σχολικών μονάδων κλπ.). Η οριστική ήττα των δυνάμεων αυτών, πέρα από την ανεξάρτητη αγωνιστική δράση του εκπ/κού κινήματος απαιτεί και τη διαμόρφωση θέσεων  που να απαντούν σε ερωτήματα όπως: τι θέλουμε να υπηρετεί το δημόσιο σχολείο; πώς θέλουμε να λειτουργεί; μετά την αξιολόγηση τι; πώς θα απαντήσουμε στις μορφωτικές ανάγκες όλων των παιδιών;  Τα ερωτήματα αυτά (και όχι μόνο) πρέπει επιτέλους να τεθούν στις συλλογικές μας διαδικασίες.

Συναδέλφισσες/οι, 

Την επόμενη περίοδο ο Σύλλογός μας θα κινηθεί στις παραπάνω κατευθύνσεις. Οργανώνοντας τον εσωτερικό διάλογο για τα μεγάλα θέματα της εκπαίδευσης και την ανανέωση των θέσεων του κλάδου, παλεύοντας για προοδευτικές λύσεις στα ζητήματα που ήδη έχουν ανοίξει και προωθώντας αγωνιστικά το σύνολο των διεκδικήσεων μας. Σε αυτά τα πλαίσια, ο Σύλλογός μας συμμετέχει σε συντονισμό Συλλόγων Εκπ/κών Π.Ε. και Ε.Λ.Μ.Ε. που προγραμματίζει συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΠΑΙΘ τις αμέσως επόμενες μέρες προκειμένου να κατατεθούν τα αιτήματά μας σχετικά με τα εκρηκτικά προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης, αλλά και τα ιδιαίτερα προβλήματα της περιοχής μας, που αναμένουν άμεσα την επίλυσή τους.

Για να γίνουν οι πολιτικές της  λιτότητας και των περικοπών οριστικό παρελθόν.

Για το σχολείο των αναγκών και των οραμάτων μας.


Ο Πρόεδρος

Αντωνόπουλος Γεώργιος

Ο Γενικός Γραμματέας

Τσουκάλης Δημήτριος

Συμπλήρωσε στην Carrefour τα στοιχεία σου και κέρδισε δωροεπιταγή 200€

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ταξη
Τοποθέτηση νέων διευθυντών/ντριών σε κενές θέσεις σχολείων στη ΔΔΕ Δ΄ Αθήνας
Ποιοι τοποθετήθηκαν διευθυντές σε σχολεία της ΔΔΕ Δ΄ Αθήνας που είχαν συνταξιοδοτήσεις των διευθυντών τους
Τοποθέτηση νέων διευθυντών/ντριών σε κενές θέσεις σχολείων στη ΔΔΕ Δ΄ Αθήνας