Σε αναβρασμό βρίσκεται αυτές τις μέρες η σχολική κοινότητα της Καλαμάτας, αφού έξι σχολεία ήταν κλειστά λόγω καταλήψεων, τις οποίες είχαν αποφασίσει οι μαθητές.
Όπως επισημαίνει σε δημοσίευμά της στην εφημερίδα της Μεσσηνίας "Ελευθερία" η Γιούλα Σαρδέλη, το ότι πληρώνουν τα περισσότερα από τα βιβλία τους (όχι μόνο των Αγγλικών) ήταν το βασικό αίτημα της κατάληψης του 1ου - 2ου ΕΠΑΛ Καλαμάτας. "Εχουμε δύο καθαρίστριες για όλο το σχολείο, που παίρνουν κανονικό μισθό, αλλά βάζουν εμάς να μαζεύουμε και να καθαρίζουμε. Δεν έχουν έρθει ακόμα οι καθηγητές για όλα τα μαθήματα. Επίσης ο καθένας ακολουθεί το δικό του πρόγραμμα σπουδών. Στη Γ΄ λυκείου δεν ξέρουμε ακόμα ποια μαθήματα ειδικότητας θα κάνουμε και δεν έχουμε ακόμα τα σχετικά βιβλία. Οι καθηγητές μας έχουν πει πως παλιότερες χρονιές τα βιβλία αυτά έρχονται… το Φλεβάρη! Μέχρι τότε μας λένε ή να διαβάζουμε από φωτοτυπίες ή από το Ιντερνετ. Τέλος, κάποιοι από τους μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ πάνε στο 4ο για να κάνουν μηχανολογικά μαθήματα, γιατί εκεί μας λένε ότι είναι καλύτερος ο εξοπλισμός" εξήγησαν στην "Ε" οι ίδιοι.
Κλειστό παρέμεινε και χθες και το 4ο ΕΠΑΛ και 6ο Λύκειο Καλαμάτας, ενώ στον ίδιο χώρο στεγάζεται και το ΙΕΚ (κτήριο Πολυκλαδικού). Από την πρώτη μέρα κατάληψης οι μαθητές είχαν πει πως τα αιτήματά τους αφορούν: στα προβλήματα του κτηρίου (όπως είπαν μέχρι και ο δήμαρχος το χαρακτήρισε ακατάλληλο), στο ότι δεν υπάρχει μόνωση και όταν βρέχει στάζουν νερά, στο ότι δεν υπάρχει πετρέλαιο και δεν λειτουργούν όπως πρέπει τα καλοριφέρ (πέρυσι είχαν αγοράσει αερόθερμα με δικά τους χρήματα), στο ότι οι τουαλέτες δεν έχουν καζανάκια, χαρτί και σαπούνι, στο ότι πληρώνουν οι ίδιοι τα βιβλία των Αγγλικών. Τέλος, στο ότι δεν έχουν έρθει όλοι οι καθηγητές στο σχολείο και για το ότι δεν έχουν καπνιστήριο. Κάποιες φορές καλούνται επίσης, όπως τόνισαν, να πληρώνουν οι ίδιοι τις φωτοτυπίες τους. Ενα ακόμη αίτημα αφορούσε στη δημιουργία συλλόγου γονέων.
Κατάληψη είχε και το 4ο Λύκειο Καλαμάτας, αλλά όχι το 6ο Γυμνάσιο, το οποίο συστεγάζεται. Οι μαθητές δήλωσαν στην "Ε" πως έκλεισαν το σχολείο για να διαμαρτυρηθούν για ζητήματα υλικοτεχνικής υποδομής, για τα βιβλία και τους καθηγητές που δεν έχουν έρθει ακόμα και για το ότι κάποιοι καθηγητές κάνουν μαθήματα που δεν είναι η ειδικότητά τους, για να συμπληρώσουν ωράριο. "Δε μας νοιάζει να κάνουμε την κατάληψη μόνο για… εθιμοτυπικούς λόγους. Θέλουμε να δώσουμε το δικό μας μήνυμα για την κατάσταση στην παιδεία γενικότερα. Για το σύστημα, τις πανελλαδικές εξετάσεις. Για την παραπαιδεία. Υπάρχουν καθηγητές που θεωρούν δεδομένο ότι όλα τα παιδιά πάνε φροντιστήριο και μάλιστα προτείνουν να αγοράζουμε και εξωσχολικά βιβλία - βοηθήματα. Και κάνουν μάθημα με αυτό τον άξονα. Θέλουμε να αλλάξουμε κάτι, πραγματικά. Δε ξέρουμε πόσο θα συνεχίσουμε τον αγώνα αυτόν, αλλά ίσως να σταματήσουμε την κατάληψη και να συνεχίσουμε με ανοικτό σχολείο και άλλες μορφές διαμαρτυρίας. Ο διευθυντής μας ο κ. Κότσαρης είναι ιδιαίτερα καλός μαζί μας. Κάνει συζήτηση μαζί μας από προχθές, πάνω στα θέματα που αφορούν τα αιτήματά μας" πρόσθεσαν.
Η έλλειψη καθηγητών και βιβλίων ήταν το βασικό αίτημα και της κατάληψης που έγινε χθες στο 7ο Γυμνάσιο Καλαμάτας, όπου σήμερα Τετάρτη όμως λειτούργησε κανονικά.
Το δρόμο του διάλογου με τους μαθητές συνεχίζει αυτές τις μέρες ο διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γιάννης Πλατάρος. Σε καμία περίπτωση δεν συζητά οποιαδήποτε λύση καταστολής, αλλά αντιθέτως επισκέπτεται τα σχολεία και μιλά με τους μαθητές. Στο πλαίσιο αυτό, σήμερα στις 8.30 π.μ. θα γίνει συνάντηση με γονείς, ύστερα από κάλεσμα του Δημήτρη Μαλαπάνη διευθυντή του 6ου Λυκείου. Αυτό που ενόχλησε τον κ. Πλατάρο ήταν ότι οι μαθητές ως αιτήματα του έδωσαν ένα χαρτί το οποίο υπέγραφε η "Ριζοσπαστική Κίνηση Μαθητών". Οπως ο ίδιος σχολιάζει, φαινόταν ότι το δύο σελίδων κείμενο είχε γραφτεί από ενήλικες και αφορούσε πολιτικά θέματα. "Δεν είχα αρμοδιότητα να τοποθετηθώ ή να υποσχεθώ λύσεις πάνω σε αυτά τα θέματα. Ηταν ευρύτερου πολιτικού ενδιαφέροντος. Είναι κρίμα πάντως να κυκλοφορούν τέτοιου είδους έντυπα στην κατάληψη, τη στιγμή που υποτίθεται πως το σχολείο έχει σκοπό να οξύνει την κριτική σκέψη των μαθητών" πρόσθεσε.
Ο περιφερειακός διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Πελοποννήσου Πάνος Πετρόπουλος σχολίασε τα εξής σχετικά με το θέμα: "Η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Πελοποννήσου έχει ενημερωθεί για τα αιτήματα των μαθητών και των μαθητριών και για όσα από αυτά υπάγονται στην αρμοδιότητά της, κάνει όλες εκείνες τις ενέργειες για την επίλυσή τους. Ταυτόχρονα, ως περιφερειακός διευθυντής ευελπιστώ, ότι και οι μαθητές και οι μαθήτριες κατανοούν ότι ο δημόσιος διάλογος είναι εποικοδομητικός με ανοικτά σχολεία και συμμετοχή όλων των συντελεστών της εκπαιδευτικής διαδικασίας".
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη