Κάθε άλλο παρά άγνωστες είναι οι θέσεις της Νέας Δημοκρατίας για την Παιδεία. Γνωστές και απολύτως εχθρικές στην ανάγκη των λαϊκών οικογενειών και των εργαζομένων για αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν μόρφωση για όλους, γνωστό και ότι η ΝΔ θέλει τις επιχειρήσεις να «αλωνίζουν» σε κάθε επίπεδο, από τα σχολεία έως τα πανεπιστήμια και την Ερευνα και ότι και ως κυβέρνηση αλλά και ως αντιπολίτευση πάντα δίνει τον καλύτερό της εαυτό, ώστε το περιεχόμενο της Εκπαίδευσης και η λειτουργία της να υποτάσσονται στα κάθε φορά «θέλω» και βέβαια στους νόμους της καπιταλιστικής οικονομίας.
Καθόλου τυχαία λοιπόν και η αποστροφή του λόγου του προέδρου της ΝΔ στο πρόσφατο συνέδριο του κόμματος για τους «μαθητές - πραγματικούς πελάτες της Παιδείας». Πάει όμως πολύ, προκειμένου να βάλουν τις δικές του ψεύτικες διαχωριστικές γραμμές στο πλαίσιο του «ενδοοικογενειακού» καυγά των αστικών κομμάτων, τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, όπως για παράδειγμα ο υπουργός Παιδείας, να μιλάνε για «χαρακτηριστική φράση δυσφήμισης της εκπαίδευσης, όταν ο μαθητής μετατρέπεται σε καταναλωτή, σε πελάτη και όταν η μόρφωση υποβαθμίζεται σε εμπόρευμα», γιατί έτσι «το δικαίωμα στη μόρφωση υποβαθμίζεται σε αγοραία διαδικασία και εμπόρευμα».
***
Στην πραγματικότητα, τα μεγάλα αυτά λόγια των κυβερνητικών στελεχών προσπαθούν να κρύψουν ότι πέρα από το παιχνίδι με τις λέξεις υπάρχει και η πραγματικότητα. Κι αυτή λέει ότι και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ υλοποιεί και επαυξάνει ακριβώς τις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, που μετατρέπουν τους μαθητές, τους φοιτητές και σπουδαστές σε πελάτες και υποβαθμίζουν ευθέως τη μόρφωση σε εμπόρευμα και την Εκπαίδευση σε άλλο ένα πεδίο κερδοφορίας για τους επιχειρηματικούς ομίλους.
Σε αυτό το πλαίσιο, δεν είναι τυχαίο ότι στην τριαντασέλιδη «ενδιάμεση έκθεση» του προέδρου της επιτροπής του ψευτοδιαλόγου για την Παιδεία, Αντώνη Λιάκου, που βγήκε την περασμένη βδομάδα, δεν υπάρχει ούτε μια απλή αναφορά στη δωρεάν Παιδεία! Θα ακουγόταν, άλλωστε, περίπου ως ειρωνεία για τους εργαζόμενους και τα λαϊκά στρώματα, που καλούνται κάθε χρόνο να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη για να πάνε τα παιδιά τους στο σχολείο και για να τους εξασφαλίσουν τα βασικά για τη μόρφωσή τους, από τις μετακινήσεις έως το πετρέλαιο, τα χαρτικά και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς. Χωρίς, φυσικά, να μιλάμε για το ότι η σημερινή κυβέρνηση κόβει τώρα διδακτικές ώρες από τα Δημοτικά για να «εξοικονομήσει πόρους» για τους δασκάλους από Σεπτέμβρη ή πολύ περισσότερο για το βάρος των φροντιστηρίων, αθλητικών, πολιτιστικών και άλλων δραστηριοτήτων που βαραίνουν τους γονείς. Το ίδιο ειρωνικά ακούγονται και τα μεγάλα λόγια της κυβέρνησης περί «πελατών» και για τους σπουδαστές των δημόσιων ΙΕΚ και συνολικά της Τεχνικοεπαγγελματικής Εκπαίδευσης: για εκείνους η περιβόητη «αναβάθμιση» που επαγγέλλεται η κυβέρνηση προβλέπει ακόμα και πληρωμή των φωτοτυπιών - σημειώσεων, πέρα απ' όλα τα υπόλοιπα, το κόστος για τα υλικά, τα εργαστήρια κ.ο.κ. Και φυσικά, το «δικαίωμα στη μόρφωση» δεν απασχόλησε και πολύ το υπουργείο ούτε όταν άφηνε για μια ακόμη χρονιά «στεγνά» πανεπιστήμια και ΤΕΙ, στερώντας από τους φοιτητές καθηγητές, συγγράμματα, μέριμνα, ούτε όταν έκοβε μετεγγραφέντες φοιτητές, στερώντας τους ουσιαστικά το δικαίωμα στις σπουδές, αφού η τσέπη των γονιών δεν επιτρέπει τις σπουδές σε άλλη πόλη. Ο κατάλογος πραγματικά είναι ατελείωτος.
***
Χρειάζεται όντως πολύ θράσος όταν και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ όχι απλά συνεχίζει την πολιτική της υποχρηματοδότησης από εκεί που την άφησαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις, αλλά ευθέως ανοίγει τη συζήτηση - και στο πλαίσιο του ψευτοδιαλόγου - για τους «εναλλακτικούς πόρους» για την Εκπαίδευση, πέρα από την κρατική χρηματοδότηση που «πρέπει να περιοριστεί στα απολύτως απαραίτητα», αφήνοντας ορθάνοιχτη την πόρτα για μαθητές - πελάτες και για τις επιχειρήσεις σε σχολεία και πανεπιστήμια, για τις οποίες, εξάλλου, λέει ότι πρέπει να συμβάλουν και άρα να έχουν λόγο σε όλα τα επίπεδα της Εκπαίδευσης και της Ερευνας. Και μιλάμε, φυσικά, όχι μόνο για τους «λαγούς», τύπου Τριανταφυλλίδη, που από τις σελίδες της κυβερνητικής «Αυγής» μιλούσε πριν λίγους μήνες για δίδακτρα («συνδρομή» έλεγε ο ίδιος) στα δημόσια σχολεία, αλλά για επίσημες θέσεις που συνδέονται και με το λεγόμενο «αυτόνομο», «διαφοροποιημένο» σχολείο, για το οποίο μιλάει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ. Σχολείο που όχι απλά δε θα εξασφαλίζει σε όλους, ενιαία, το δικαίωμα στη δημόσια και δωρεάν Εκπαίδευση, αλλά που οδηγεί σε ακόμα πιο σκληρούς ταξικούς φραγμούς και σε παροχή της Εκπαίδευσης ανάλογα με τα «οικονομικά φόντα» του μαθητή - πελάτη.
***
Να, λοιπόν, η συμφωνία που κρύβεται πίσω από τον ψευτοκαυγά των αστικών κομμάτων για τους μαθητές - πελάτες. Να και γιατί οι εργαζόμενοι και τα παιδιά τους πρέπει να απορρίψουν και εκείνους που... ξεθαρρεμένοι το λένε ανοιχτά και εκείνους που εξαπατούν και υπερασπίζονται στα λόγια το δικαίωμα στη δωρεάν μόρφωση, αλλά στην πράξη υλοποιούν την πολιτική που κάνει τους μαθητές πελάτες. Διεκδικώντας το σχολείο των σύγχρονων λαϊκών αναγκών, αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν Εκπαίδευση για όλους, κατάργηση σε όλους τους τομείς της Εκπαίδευσης της ιδιωτικής, επιχειρηματικής δράσης.
Πηγή: Ριζοσπάστης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη