Σοβαρές ανησυχίες έχει προκαλέσει η απόφαση του υπουργού Παιδείας που ορίζει τα κατώτατα όρια μαθητών που απαιτούνται για τη δημιουργία τμημάτων ομάδων προσανατολισμού στα Γενικά Λύκεια.
Θυμίζουμε ότι με το σύστημα που ισχύει, οι μαθητές με την εγγραφή τους στη Β' Λυκείου επιλέγουν να παρακολουθήσουν μία από τις δύο ομάδες προσανατολισμού, αυτή των «ανθρωπιστικών σπουδών» ή αυτή των «θετικών σπουδών». Αντίστοιχα και στην αρχή της Γ' Λυκείου, οι μαθητές επιλέγουν μία ανάμεσα σε τρεις ομάδες προσανατολισμού «ανθρωπιστικών σπουδών», «θετικών σπουδών» ή «σπουδών οικονομίας και πληροφορικής».
Σε πρόσφατη υπουργική απόφαση που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ 2182/14-7-2016, ο υπουργός Παιδείας ορίζει αυστηρά κατώτατα όρια για τη δημιουργία τμημάτων ομάδων προσανατολισμού ανάλογα με την κατηγορία στην οποία ανήκει κάθε σχολική μονάδα και το πόσα τμήματα διαθέτει. Στην πράξη, σε σχολεία με λίγους μαθητές διαγράφεται ορατός ο κίνδυνος να μη συμπληρώνεται ο απαιτούμενος αριθμός δηλώσεων μαθητών που να επιτρέπουν τη δημιουργία τμήματος προσανατολισμού σε μία από τις δυο ομάδες προσανατολισμού στη Β' Λυκείου ή σε μία από τις τρεις ομάδες της Γ' Λυκείου. Γίνεται έτσι κατανοητό ότι μπορεί να υπάρξουν μαθητές που θα αναγκαστούν να αλλάξουν σχολείο προκειμένου να παρακολουθήσουν την ομάδα προσανατολισμού που επιλέγουν ή, ακόμα χειρότερα, να υπάρξουν μαθητές που θα αναγκαστούν να παρακολουθήσουν άλλη ομάδα προσανατολισμού από αυτή που θα επέλεγαν κανονικά.
Βέβαια, στην υπουργική απόφαση υπάρχει η πρόβλεψη ότι «σε απομονωμένα Γενικά Λύκεια της νησιωτικής και ηπειρωτικής χώρας (...) μπορεί να εγκριθεί η λειτουργία τμήματος Ομάδας Προσανατολισμού ανεξάρτητα από τον αριθμό των φοιτώντων μαθητών, μετά από πλήρως αιτιολογημένη εισήγηση του Διευθυντή της Διεύθυνσης Δ/θμιας Εκπ/σης και απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπ/σης, υπό την προϋπόθεση ότι υπηρετούν στα σχολεία αυτά ειδικότητες εκπαιδευτικών που μπορούν να καλύψουν τη διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων». Με άλλα λόγια, ακόμα και σε αυτές τις περιπτώσεις των δυσπρόσιτων σχολείων, μπαίνει η προϋπόθεση να υπάρχουν μόνιμοι εκπαιδευτικοί που να μπορούν να καλύψουν τα μαθήματα, όταν είναι γνωστό στους πάντες ότι η συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων, ειδικά σε νησιωτικές και δυσπρόσιτες περιοχές, λειτουργούν με αναπληρωτές.
Αντίστοιχα όρια θέτει η υπουργική απόφαση και για τη δημιουργία τμημάτων για τα μαθήματα επιλογής του Λυκείου, ορίζοντας μάλιστα ότι «σε περίπτωση αδυναμίας λειτουργίας τμήματος σε μάθημα επιλογής, οι μαθητές εντάσσονται υποχρεωτικά σε τμήμα μαθήματος επιλογής που έχει δημιουργηθεί ή είναι δυνατόν να δημιουργηθεί στο σχολείο».
Τα προβλήματα που δημιουργούνται με την υπουργική απόφαση αναδεικνύει με ανακοίνωσή της η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ, κάνοντας λόγο για «αυτόματο κόφτη» τμημάτων προσανατολισμού και μαθημάτων επιλογής και καλεί γονείς, μαθητές κι εκπαιδευτικούς να διεκδικήσουν: Κατάργηση των ΦΕΚ 2182 και 1589. 20 μαθητές το πολύ ανά τμήμα και 10 το πολύ για τις κατευθύνσεις και τα εργαστήρια. Να αρθεί ο «αυτόματος κόφτης» τμημάτων ομάδων προσανατολισμού και επιλογών. Να μην υπάρξει σχολείο στο οποίο δεν θα λειτουργήσει κάποια ομάδα προσανατολισμού σύμφωνα με τις ανάγκες και τις δηλώσεις των μαθητών. Καμία συγχώνευση - κατάργηση τμήματος ή σχολείου. Να καλυφθούν όλα τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό με μαζικούς μόνιμους διορισμούς.
Πηγή: Ριζοσπάστης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη