Thumbnail
ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Η παραπέρα σύνδεση της εκπαίδευσης με τα ζητούμενα και την ενίσχυση της κερδοφορίας του κεφαλαίου, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης, με ό,τι σημαίνει αυτό για μαθητές, φοιτητές, γονείς και εκπαιδευτικούς, είναι, σύμφωνα με αναλυτικό δημοσίευμα του σημερινού Ριζοσπάστη, το βασικό στίγμα του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας, που προωθεί προς ψήφιση η κυβέρνηση με τη διαδικασία του επείγοντος. Το νομοσχέδιο ήδη συζητείται από χτες στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, ενώ την Πέμπτη θα συζητηθεί και θα ψηφιστεί στην Ολομέλεια.

Τίτλος του νομοσχεδίου είναι «ρύθμιση θεμάτων του κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας, της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδας και άλλες διατάξεις». Αποτελείται από 30 άρθρα και 4 άξονες. Ο πρώτος αφορά το κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας. Εισάγει μεν τις νέες τεχνολογίες για τη διεξαγωγή των εξετάσεων, τις οποίες όμως οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να τις πληρώσουν, αφού καθιερώνονται εξέταστρα για μια διαδικασία που είναι αποκλειστική ευθύνη του κράτους!

Σε άλλον άξονα ρυθμίζονται θέματα πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, Ειδικής Αγωγής κ.ά. Ενδεικτικά, χειροτερεύουν οι εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών, καθώς εντείνεται η λεγόμενη «κινητικότητα» του πλεονάζοντος εκπαιδευτικού δυναμικού που δημιουργεί η κυβέρνηση μέσα από κατάργηση - συγχώνευση τμημάτων, μείωση ωρών διδασκαλίας κ.λπ. Ετσι, για παράδειγμα, γυμναστές που «πλεονάζουν» μπορούν να διατεθούν σε δημοτικά ή εθνικά κολυμβητήρια ακόμα και στα μέσα της χρονιάς. Μάλιστα με «πλεονάζοντες» επιδιώκεται να «λυθεί» και το θέμα του προσωπικού στα σχολεία δεύτερης ευκαιρίας, αφήνοντας εκτός ωρομίσθιους και αναπληρωτές και αυξάνοντας την ανεργία.

Ακόμα, προβλέπεται η σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού (ΕΣΕΚΑΑΔ) - το οποίο θα αντικαταστήσει το Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας (ΕΣΥΠ) - όπου στο διοικητικό του συμβούλιο θα συνεχίσει, όπως και στο ΕΣΥΠ, να συμμετέχει εκπρόσωπος και του ΣΕΒ. Αρμοδιότητα του νέου Συμβουλίου είναι η «επιστημονική καθοδήγηση» για τον «σχεδιασμό της εκπαιδευτικής πολιτικής στο πλαίσιο της προώθησης της βιώσιμης ανάπτυξης», «τη σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας και την απασχόληση» και «την αναπτυξιακή πορεία της χώρας». Στην ουσία, η σύσταση του Συμβουλίου αυτού υλοποιεί με τον βέλτιστο τρόπο τους στόχους της Ευρωπαϊκής Εκπαιδευτικής Πολιτικής, όπως έχουν διατυπωθεί από τα αρμόδια θεσμικά όργανα της ΕΕ.

Τέλος, ρυθμίζονται θέματα ανώτατης εκπαίδευσης και θεμάτων για την έρευνα.

Ο υπουργός Παιδείας, Κ. Γαβρόγλου, έκανε καθαρό ότι είναι «στις στρατηγικές επιλογές της κυβέρνησης» η σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας.

ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, Ενωση Κεντρώων και Ποτάμι επιφυλάχτηκαν για την Ολομέλεια, ενώ η κριτική τους επικεντρώθηκε στα επιμέρους, όπως ότι «βρίθει αποσπασματικών ρυθμίσεων», ότι «πρόδηλος στόχος είναι η ικανοποίηση μικροπολιτικών αναγκών» και άλλα τέτοια. Καταψήφισε η ναζιστική Χρυσή Αυγή, κάνοντας λόγο για «αποδόμηση της εθνικής ταυτότητας στο χώρο της εκπαίδευσης» κ.ά.

Στον αντίποδα, ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ, Γιάννης Δελής, αφού κατήγγειλε τη διαδικασία του επείγοντος, τόνισε ότι το νομοσχέδιο είναι ενταγμένο στις αναδιαρθρώσεις που προωθούνται και στην Παιδεία, όπως αυτές περιλαμβάνονται στο πλαίσιο που καθόρισε το 3ο μνημόνιο, το μόνο από τα μνημόνια που αναφέρει συγκεκριμένες ρυθμίσεις για την Παιδεία, προκειμένου να «συνδεθεί η εκπαίδευση ακόμα πιο στενά με τις τρέχουσες ανάγκες του κεφαλαίου πάνω στις ράγες που καθορίζει η ΕΕ». Οπως τόνισε, πρόκειται για ρυθμίσεις με αντιεκπαιδευτικό προσανατολισμό, με «αποτέλεσμα να υποβαθμίζονται ακόμα περισσότερο οι όροι παροχής της δημόσιας εκπαίδευσης και να γενικεύεται αυτό που λέγεται να βάζουν οι γονείς όλο και βαθύτερα το χέρι στην τσέπη και τα παιδιά τους να μαθαίνουν όλο και λιγότερα».

Αναφερόμενος στις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου, επισήμανε για τον πρώτο άξονα ότι «το κράτος διεκδικεί ένα κομμάτι από την πίτα των εξετάσεων και των εξετάστρων. Γίνεται και το ίδιο έμπορος της Παιδείας με τα εξέταστρα που θεσμοθετεί», ενώ για τον δεύτερο άξονα, που αφορά την Εθνική Βιβλιοθήκη, τόνισε ότι «μπαίνουν οι τίτλοι τέλους για την Εθνική Βιβλιοθήκη, διαδικασία που ξεκίνησε από το 2003 με νόμο η κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ τότε». Εκανε ειδική αναφορά στην Ειδική Αγωγή καθώς, στο όνομα των περικοπών, περιέχονται ρυθμίσεις που αυστηροποιούν τις προϋποθέσεις για τον χωρισμό τμημάτων. Ενώ, όπως είπε, επιστέγασμα των αναδιαρθρώσεων που προωθούνται στην Παιδεία είναι και η συμμετοχή του ΣΕΒ στο Συμβούλιο για την Παιδεία.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ekpaideytikoi_apognosi
Εκπαίδευση: Μια είδηση που τρομάζει εκπαιδευτικούς και γονείς και στη χώρα μας
Οι Ηνωμένες Πολιτείες ετοιμάζονται να καταργήσουν την δημόσια εκπαίδευση. Μήπως εκεί οδηγείται και η Ελλάδα των funds στην εκπαίδευση και της ακραίας...
Εκπαίδευση: Μια είδηση που τρομάζει εκπαιδευτικούς και γονείς και στη χώρα μας
σοβα
«Έβρεξε σοβάδες» σε σχολείο στη Λέσβο: Ακόμα ένα απαράδεκτο περιστατικό που... ευτυχώς δεν είχαμε θύματα
Την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου, την ημέρα που τα σχολεία γιόρτασαν την επέτειο του Πολυτεχνείου κι ενώ τα παιδιά βρίσκονταν στο κτήριο, έπεσαν σοβάδες...
«Έβρεξε σοβάδες» σε σχολείο στη Λέσβο: Ακόμα ένα απαράδεκτο περιστατικό που... ευτυχώς δεν είχαμε θύματα