Thumbnail
Σχολεία

Στο πολυνομοσχέδιο με τον τίτλο «Ρυθμίσεις για την εφαρμογή των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων του προγράμματος οικονομικής προσαρμογής και άλλες διατάξεις» που κατατέθηκε στη Βουλή, συμπεριλαμβάνονται και οι ρυθμίσεις του υπουργείου Παιδείας που ήταν στα προαπαιτούμενα για το κλείσιμο της τρίτης αξιολόγησης.
 
Οι ρυθμίσεις αφορούν στην υποχρεωτική παρουσία των εκπαιδευτικών στα σχολεία για 30 ώρες τη εβδομάδα και στα κριτήρια για τις συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων.
 
Με νέες ανακοινώσεις του το υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να παρουσιάσει ως ανώδυνες τις ρυθμίσεις αυτές και ως απλή επανάληψη, όσον αφορά στο 30ωρο, των όσων ισχύουν ήδη με το νόμο 1566/85.
 
Υποχρεωτικό 30ωρο
 
Το ερώτημα που καταρχάς προκύπτει είναι γιατί υπάρχει η ανάγκη επαναδιατύπωσης του σχετικού άρθρου του νόμου 1566 εφόσον δεν αλλάζει απολύτως τίποτε;
 
Ο Γαβρόγλου θεωρεί, προφανώς, τους εκπαιδευτικούς ηλίθιους και έτοιμους να χάψουν το παραμύθι του, εφόσον στη νέα διατύπωση του άρθρου για το 30ωρο στο πολυνομοσχέδιο, όπως ισχυρίζεται, απαριθμούνται απλώς λεπτομερώς οι εργασίες που υποχρεούται να κάνει ο εκπαιδευτικός στο σχολείο κατά τη διάρκεια του εργασιακού του (και όχι του διδακτικού) ωραρίου.
 
Συγκεκριμένα, η νέα διάταξη (άρθρο 245 του πολυνομοσχέδιου) αναφέρει τα εξής:
 
Η παρ. 8 του άρθρου 13 του ν. 1566/1985 (Α΄ 167) αντικαθίσταται ως εξής: «8. Oι εκπαιδευτικοί των σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης παραμένουν υποχρεωτικά στο σχολείο τους στις εργάσιμες ημέρες, πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, όχι όμως πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα ή 30 ώρες την εβδομάδα και με την επιφύλαξη της παρ. 2 του Κεφ. ΣΤ του άρθρου 11, για την προσφορά και άλλων υπηρεσιών  που ανατίθενται από τα όργανα διοίκησης του σχολείου και συνδέονται με το γενικότερο εκπαιδευτικό έργο, όπως η προετοιμασία του εποπτικού εκπαιδευτικού υλικού και των εργαστηριακών ασκήσεων, η διόρθωση εργασιών και διαγωνισμάτων, η καταχώρηση- ενημέρωση της αξιολόγησης των μαθητών, η συμμετοχή στην προετοιμασία και την πραγματοποίηση εορταστικών, αθλητικών και πολιτιστικών εκδηλώσεων, ο προγραμματισμός και η αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου, η επικοινωνία με δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, η συνεργασία με εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα ή που διδάσκουν τα ίδια γνωστικά αντικείμενα, οι παιδαγωγικές συναντήσεις για την κατάρτιση ομαδικών ή εξατομικευμένων προγραμμάτων υποστήριξης συγκεκριμένων μαθητικών ομάδων ή μαθητών, η επίβλεψη σχολικών γευμάτων, η ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων, η τήρηση βιβλίων του σχολείου και η εκτέλεση διοικητικών εργασιών. Με την επιφύλαξη της περίπτ. α΄ της παρ. 2 του άρθρου 53 του ν. 2721/1999 (Α΄ 112), από τις πρόσθετες αυτές υπηρεσίες απαλλάσσεται ο γονέας παιδιού μέχρι δύο ετών».
 
Οι υπηρεσίες που προσφέρει ο εκπαιδευτικός, πέραν του διδακτικού του ωραρίου, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού έργου (εκτός από αυτήν «του προγραμματισμού και της αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου», δηλαδή της αυτο-αξιολόγησης και της επίβλεψης των σχολικών γευμάτων) δεν είναι κάτι καινούργιο και πάντα πραγματοποιούνταν μέσα στο εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών.
 
Τι αλλάζει, λοιπόν; Η επαναδιατύπωση του άρθρου δίνει τώρα έμφαση στην κατάφαση και καθιστά την παραμονή όλων ανεξαιρέτως των εκπαιδευτικών στο σχολείο για 30 ώρες την εβδομάδα υποχρεωτική («οι εκπαιδευτικοί... παραμένουν υποχρεωτικά στο σχολείο... για την προσφορά και άλλων υπηρεσιών  που ανατίθενται από τα όργανα διοίκησης του σχολείου»), ενώ η διατύπωση του άρθρου του νόμου 1566/85 καθιστούσε την παραμονή των εκπαιδευτικών στο σχολείο, πέραν του διδακτικού τους ωραρίου δυνητική, εφόσον τους είχε ανατεθεί από τα όργανα διοίκησης του σχολείου συγκεκριμένο έργο («Κάθε εκπαιδευτικός παραμένει υποχρεωτικά στο σχολείο, τις εργάσιμες ημέρες πέρα από τις ώρες διδασκαλίας, για την εκτέλεση συγκεκριμένου έργου που του έχει ανατεθεί από τα όργανα διοίκησης του σχολείου όχι όμως πέρα από έξι (6) ώρες την ημέρα ή 30 ώρες την εβδομάδα»).
 
Μάλιστα, για τις παραβιάσεις του άρθρου αυτού του νόμου 1566 από κάποιους «πονηρούς» διευθυντές σχολείων, επανειλημμένως υπήρξαν αποφάσεις και οδηγίες της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας, στο πλαίσιο διευκρίνισης των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.
 
Γιατί, επομένως ο Γαβρόγλου επαναδιατύπωσε με αυτόν τον τρόπο το σχετικό άρθρο του νόμου 1566; Πρώτον για να επιβάλει την υποχρεωτική παρουσία όλων των εκπαιδευτικών στο σχολείο καθημερινά για 6 ώρες (30ωρο εβδομαδιαίως), ενισχύοντας παράλληλα την παντοδυναμία των διευθυντών, που πάντα κάτι θα επινοούν για να αναθέσουν στους εκπαιδευτικούς (ο κατάλογος των εργασιών που ανατίθενται στους εκπαιδευτικούς από τα όργανα διοίκησης είναι ενδεικτικός ) και δεύτερον γιατί έτσι προετοιμάζεται το επόμενο βήμα, δηλαδή η αύξηση και του διδακτικού ωραρίου, ώστε αυτό να ταυτιστεί με το εργασιακό. Μια τέτοια εξέλιξη θεωρείται δεδομένη σε επόμενο χρόνο, λαμβάνοντας υπόψη τις μνημονιακές δεσμεύσεις και τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ.
 
Τα λεγόμενα του υπουργού Παιδείας ότι οι «θεσμοί» ήλθαν με άγριες διαθέσεις και την απαίτηση για αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών, την οποία τάχα ο υπουργός απέρριψε και «έπεισε» τους τροϊκανούς περί του αντιθέτου, ισχυροποιούν αυτήν την πρόβλεψη. Η τρόικα απλά έκανε σ’ αυτήν τη φάση το χατίρι των συριζαίων να πάνε σταδιακά στην αύξηση του διδακτικού ωραρίου, για να μην εξευτελιστούν ντιπ κατά ντιπ στα μάτια των εκπαιδευτικών και να μην προκληθούν απεπιθύμητες αντιδράσεις επειδή επίκειται και ο νόμος για την αξιολόγηση και αυτός για τις αλλαγές στο Λύκειο και τον τρόπο πρόσβασης στην τριτοβάθμια.
 
Συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων
 
Σχετικά με τα κριτήρια συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων (άρθρο 246 του πολυνομοσχέδιου), αυτά απλά απαριθμούνται για να δικαιολογήσουν νέο γύρο εκτεταμένων συγχωνεύσεων σχολείων, μετά τη σάρωση που έκανε η Διαμαντοπούλου.
 
Τα κριτήρια αυτά ισχύουν, υποτίθεται, και σήμερα για τις συγχωνεύσεις-καταργήσεις σχολικών μονάδων (οργανικότητα σχολικών μονάδων, μαθητικό δυναμικό και προβλεπόμενο για τα επόμενα έτη, αριθμός μαθητών που θα μετακινηθεί, δυνατότητες μεταφοράς, ιδιαίτερες γεωγραφικές και κλιματολογικές συνθήκες, κοινωνικές και δημογραφικές επιπτώσεις, χρόνος μετακίνησης που δεν μπορεί να υπερβαίνει τα 30 λεπτά, δυνατότητα στέγασης των σχολικών μονάδων που θα προκύψουν από τη συγχώνευση, συστέγαση στο ίδιο κτήριο σχολικών μονάδων ίδιου τύπου και βαθμίδας).
 
Τα παραπάνω αποτέλεσαν διαχρονικά την επίφαση για εκτεταμένες συγχωνεύσεις-καταργήσεις τμημάτων και σχολείων. Ακόμα δε, έρχονται συχνά στο φως καταγγελίες σχετικά με την απουσία μέριμνας για τη μεταφορά των μαθητών ή επειδή δεν καταβάλλονται έγκαιρα τα απαιτούμενα κονδύλια στις υπηρεσίες που έχουν αναλάβει τη μεταφορά.
 
Οδηγούμαστε, λοιπόν, σε πολυπληθή τμήματα μαθητών (25 μαθητές συν 10% που έχει εκτεταμένη εφαρμογή στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση), σε καταργήσεις τμημάτων και απαλειφή της αναγκαιότητας για ίδρυση νέων ειδικά στα συστεγαζόμενα σχολεία, σε μείωση των αναγκών για πρόσληψη νέου εκπαιδευτικού προσωπικού (αναπληρωτών). Ολα αυτά ενισχύονται και με την πρόβλεψη του Π.Δ. 79 για τη δημιουργία τριμελών επιτροπών στο πλαίσιο κάθε Περιφερειακής Διεύθυνσης, οι οποίες θα χειρίζονται συνολικά την κατανομή των μαθητών στα σχολεία. Ετσι, παρακάμπτεται η αναγκαιότητα δημιουργίας π.χ. και δεύτερου τμήματος σε ένα σχολείο, όταν οι μαθητές υπερβαίνουν τους 25, αφού οι «πλεονάζοντες» κατανέμονται από την επιτροπή σε όμορα ή λιγότερο όμορα σχολεία.
 
Στο σχετικό άρθρο του πολυνομοσχέδιου αναφέρεται ότι οι Υπουργικές Αποφάσεις που αφορούν τις συγχωνεύσεις εκδίδονται ύστερα από γνώμη των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης που υποβάλλεται στο υπουργείο Παιδείας ως το τέλος Νοεμβρίου κάθε έτους, ύστερα από εισήγηση των Διευθυντών Εκπαίδευσης που εκδίδεται ως το τέλος Οκτωβρίου. Οι ανωτέρω ΥΑ εκδίδονται ως το τέλος Δεκεμβρίου κάθε έτους και ισχύουν από το επόμενο σχολικό έτος.
 
Πηγή: Γιούλα Γκεσούλη - Κόντρα

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Σπίτι με Καρυάτιδες
Το σπίτι με τις Καρυάτιδες: Το άγνωστο αρχιτεκτονικό αριστούργημα στην καρδιά της Αθήνας (Video)
Το αρχοντικό αυτό είναι γεμάτο μύθους και δοξασίες που προκαλούν δέος
Το σπίτι με τις Καρυάτιδες: Το άγνωστο αρχιτεκτονικό αριστούργημα στην καρδιά της Αθήνας (Video)