Thumbnail
ΤΥΠΟΣ: ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ

 

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΝΕΟΛΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Με αφορμή το σχέδιο «Αθηνά» για την Ανώτατη Εκπαίδευση
 
Σε ανακοίνωσή της, για το σχέδιο «Αθηνά» για τα πανεπιστήμια και ΤΕΙ, η Κομμουνιστική Νεολαία Ελλάδας αναφέρει:
«
Η τρικομματική κυβέρνηση της πλουτοκρατίας, συνεχίζοντας το έργο των προηγούμενων, προωθεί το "σχέδιο Αθηνά" για την τριτοβάθμια εκπαίδευση που προβλέπει συγχωνεύσεις και λουκέτα σε 10άδες Τμήματα ακόμα και Σχολές ΑΕΙ και ΤΕΙ σε όλη την Ελλάδα. Προπαγανδίζει την ανάγκη "εξορθολογισμού, μαζέματος, νοικοκυρέματος του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας, που ξεχείλωσε τα τελευταία 30 χρόνια".
Οι ίδιοι που έσπειραν παντού σχολές και τμήματα με χρήματα και κατεύθυνση της ΕΕ, πολλές φορές χωρίς επιστημονικό αντικείμενο, χωρίς τις απαραίτητες υποδομές και προσωπικό, είναι οι ίδιοι που ετοιμάζονται να πετάξουν χιλιάδες φοιτητές και εργαζόμενους στο δρόμο! Είναι οι ίδιοι που βάζουν τεράστια εμπόδια στις σπουδές, που απολύουν εργαζόμενους από τα ιδρύματα! Τα υπαρκτά προβλήματα είναι απλά ένα πρόσχημα.
Η Κομμουνιστική Νεολαία Ελλάδας καλεί όλους τους φοιτητές και τους σπουδαστές να μη μείνουν με σταυρωμένα τα χέρια, παρακολουθώντας τις εξελίξεις. Με μαζικές διαδικασίες, με συνελεύσεις στους συλλόγους και στα έτη να οργανώσουν τον αγώνα τους απαιτώντας:
Κανένας φοιτητής και σπουδαστής να μην πεταχτεί εκτός σπουδών - να ολοκληρώνει τις σπουδές του απερίσπαστος στο τμήμα που εντάχθηκε - να μην υποχρεωθεί να μετακινηθεί σε άλλη πόλη για να τελειώσει τις σπουδές του.
Καμία απόλυση προσωπικού.
Προσλήψεις καθηγητών με μόνιμη και σταθερή σχέση εργασίας.
Οπως πριν η διασπορά τμημάτων, έτσι και τώρα, οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις τους, δεν γίνονται με κριτήριο την αναβάθμιση της ανώτατης εκπαίδευσης, το καλό των φοιτητών και των οικογενειών τους, το καλό των εργαζομένων όπως προπαγανδίζει η κυβέρνηση και ο υπουργός Παιδείας.
Θέλουν να εναρμονίσουν τις σχολές με τις εξελίξεις στην καπιταλιστική οικονομία. Αυτό εννοεί ο υπουργός όταν λέει ότι "πρέπει τα γνωστικά αντικείμενα να συνδεθούν με την παραγωγική διαδικασία". Η "παραγωγική διαδικασία" για την οποία μιλούν είναι η καπιταλιστική, που κίνητρο και στόχο έχει την αύξηση των κερδών των μονοπωλίων και όχι την κάλυψη των κοινωνικών και λαϊκών αναγκών.
Στο σχεδιασμό π.χ. των παιδαγωγικών τμημάτων δεν τους νοιάζει καν αν ο λαός και τα παιδιά του έχουν ανάγκη από περισσότερους δασκάλους σε ολιγομελείς τάξεις, γι' αυτό χιλιάδες δάσκαλοι είναι άνεργοι. Τη στιγμή που ο λαός έχει ανάγκη από χιλιάδες φτηνές κατοικίες, νοσοκομεία, σχολεία, έργα αντισεισμικής και αντιπλημμυρικής θωράκισης κ.τ.λ., χιλιάδες απόφοιτοι από τις ΣΤΕΦ και τα Πολυτεχνεία μένουν άνεργοι. Με αυτές τις λαϊκές ανάγκες πρέπει να συνδεθεί η ανώτατη εκπαίδευση.
Οταν ο υπουργός λέει ότι "με αυτό τον τρόπο οι φοιτητές θα αποκτήσουν ισχυρότερα πτυχία και θα είναι πιο ανταγωνιστικοί στην αγορά εργασίας" εννοεί οι σχολές να βγάζουν απόφοιτους καλύτερα προσαρμοσμένους στον εργασιακό μεσαίωνα που έχουν επιβάλει: με 400 ευρώ μισθό, ωράρια λάστιχο από 4 έως 13 ώρες τη μέρα, χωρίς Συλλογικές Συμβάσεις και Ασφάλιση, με τα αφεντικά να τους απολύουν όποτε θέλουν χωρίς αποζημίωση. Γι' αυτό τα νέα συγχωνευμένα τμήματα που στοχεύουν να φτιάξουν, θέλουν να είναι πιο ευέλικτα, να παρέχουν σκόρπιες γνώσεις μέσω πιστοποιητικών και σεμιναρίων όπως τα κολέγια και τα ΙΕΚ.
Οι συγχωνεύσεις και καταργήσεις τμημάτων γίνονται με κριτήριο το κατά πόσο τα διάφορα τμήματα "τα φέρνουν" στην "πιάτσα" της αγοράς: Αν προσελκύουν ερευνητικά προγράμματα από επιχειρήσεις με βάση το τι θέλει ο επενδυτής και όχι αν σχεδιάζουν και υλοποιούν έρευνα με βάση τις κοινωνικές ανάγκες. Αν προσφέρουν στην επιχειρηματικότητα και στην παροχή "επιχειρηματικών δεξιοτήτων" που χρειάζονται οι εργοδότες. Με βάση αυτά έγινε η αξιολόγηση το προηγούμενο διάστημα.
Κανένας φοιτητής, σπουδαστής, δεν πρέπει να παραπλανηθεί από τους Πρυτάνεις και τους Προέδρους που δήθεν αντιδρούν ενάντια στις συγχωνεύσεις. Θέλουν στην ουσία να υποδείξουν οι ίδιοι το σχέδιο συγχωνεύσεων για να διαπραγματευτούν τη θέση τους στο "Πανεπιστήμιο ΑΕ" ώστε να μη χάσουν προγράμματα που "τρέχουν" από την ΕΕ και επιχειρηματικούς ομίλους. Μαζί με διάφορα μέλη ΔΕΠ όλο το προηγούμενο διάστημα επεξεργάζονταν τέτοιου είδους προτάσεις στα πλαίσια της κυβερνητικής κατεύθυνσης.
Στη φάση της κρίσης επιταχύνουν τις συγχωνεύσεις για να εξοικονομήσουν πόρους, ώστε να μπορεί το κράτος να χρηματοδοτεί τα μονοπώλια για να κάνουν επενδύσεις, να χρηματοδοτεί τους καπιταλιστές δανειστές.
Κανείς να μην ξεγελαστεί από τη στάση Τοπικών Διοικήσεων, Περιφερειαρχών και Δημάρχων, που αντιτίθενται στο κλείσιμο τμημάτων, γιατί βλέπουν τους φοιτητές και τους σπουδαστές ως πελάτες για τα ακίνητα και τις επιχειρήσεις της περιοχής τους. Η στάση τους δεν έχει καμία σχέση με την ανάγκη των σπουδαστών για μόρφωση και δωρεάν σπουδές.
Να καταδικαστούν ΔΑΠ και ΠΑΣΠ, οι παρατάξεις της κυβέρνησης και των επιχειρήσεων στις σχολές. Η ΔΑΠ, παίρνει ξεκάθαρα θέση υπέρ των συγχωνεύσεων με τα κριτήρια της αγοράς. Η ΠΑΣΠ, ενώ πανηγύριζε για την "ανάπτυξη" της περιφέρειας όταν το κόμμα της, το ΠΑΣΟΚ, έσπερνε τμήματα σε κάθε πόλη και χωριό, τώρα εμφανίζεται υπέρμαχος του "εξορθολογισμού".
Οι φοιτητές και οι σπουδαστές πρέπει να είναι "ψυλλιασμένοι" για τις διάφορες "ανεξάρτητες" κινήσεις που εμφανίζονται στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ της χώρας. Οπως πέρσι το δήθεν ανεξάρτητο "κίνημα των ανοιχτών σχολών", έτσι και φέτος διάφοροι δήθεν ανεξάρτητοι, μιλώντας για "το καλό της σχολής" δίνουν μάχη για την εφαρμογή των αντιλαϊκών μέτρων για την ανώτατη εκπαίδευση, για να πείσουν φοιτητές και σπουδαστές να συμβιβαστούν με αυτά και με το άθλιο εργασιακό μέλλον που θα βρουν μπροστά τους.
Οι δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ και των ΕΑΑΚ προβάλλουν τη θέση για "ισχυρά πτυχία που ανοίγουν περισσότερες πόρτες" τη στιγμή που οι καπιταλιστές απολύουν χιλιάδες εργαζόμενους, που η ανεργία στη νεολαία είναι πάνω από 50%. Καταλήγουν να ταυτίζονται με τον υπουργό Παιδείας, τη ΔΑΠ και την ΠΑΣΠ που ζητούν "ανταγωνιστικά πτυχία για την αγορά εργασίας" εννοώντας κατάρτιση και πιστοποιητικά - διαβατήρια για την ανεργία. Καλούν σε συντεχνιακή "υπεράσπιση του τμήματος" μαζί με πρυτάνεις, προέδρους και μεγαλοκαθηγητές ενάντια σε άλλα τμήματα, "να κλείσει το δικό τους, όχι το δικό μας".
Η Κομμουνιστική Νεολαία Ελλάδας καλεί τους φοιτητές και τους σπουδαστές
Να παλέψουν ώστε όλοι να σπουδάσουν απρόσκοπτα μέχρι το τέλος των σπουδών τους στην πόλη και το τμήμα που φοιτούν. Με ευθύνη του κράτους και να μην πληρώνει κανένας ούτε ευρώ από την τσέπη του.
Να δυναμώσουν την πάλη τους για αποκλειστικά Δημόσια και Δωρεάν Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση, που σημαίνει Ανώτατη Εκπαίδευση στην υπηρεσία του λαού και της εξουσίας του, ώστε η επιστήμη, η έρευνα να τεθούν στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών και όχι των μονοπωλίων.
Ανώτατη Εκπαίδευση χωρίς αντιεπιστημονικούς διαχωρισμούς μεταξύ ΑΕΙ, ΤΕΙ κ.λπ., στη βάση του επανακαθορισμού των επιστημονικών αντικειμένων που είναι απαραίτητος, για να κατανοηθεί η θέση της κάθε επιστήμης μέσα στο σύστημα των γνώσεων. Επανακαθορισμός κεντρικά σχεδιασμένος, με βάση τις κοινωνικές ανάγκες και το συμφέρον του λαού, το βαθμό εξέλιξης της κάθε επιστήμης και όχι τις ανάγκες της άναρχης καπιταλιστικής παραγωγής που έχει στόχο το κέρδος. Μόνο έτσι μπορεί να γίνει σωστός καθορισμός των τμημάτων ανά επιστημονικό αντικείμενο, να μην υπάρχουν επικαλύψεις, να εξαλειφθεί η ανεργία των αποφοίτων.
Ανώτατη Εκπαίδευση συνδεδεμένη με μια άλλη, ριζικά αντίθετη "παραγωγική διαδικασία" που στη βάση των κοινωνικοποιημένων μέσων παραγωγής και του κεντρικού σχεδιασμού, στοχεύει στην κάλυψη των ολοένα αυξανόμενων κοινωνικών αναγκών και όχι στην αύξηση των κερδών των καπιταλιστών.
Ανώτατη Εκπαίδευση, με υψηλό επίπεδο παρεχόμενων γενικών και ειδικών γνώσεων. Με μεταπτυχιακές σπουδές που οδηγούν αποκλειστικά σε διδακτορικό, με το πτυχίο μοναδική προϋπόθεση για πρόσβαση στο επάγγελμα, με ΔΕΠ πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης».
 
ΤΥΠΟΣ: ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ipourgeio_paideias.jpg
Εντοπίστηκαν λάθη στους πίνακες κατανομής των 3.278 θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση - Μετά τις διορθώσεις πάνε για ΦΕΚ
Με την ολοκλήρωση των διορθώσεων θα υπογραφούν από τον υπουργό και την υφυπουργό Παιδείας και θα σταλούν στο Εθνικό Τυπογραφείο προς δημοσίευση.
Εντοπίστηκαν λάθη στους πίνακες κατανομής των 3.278 θέσεων στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση - Μετά τις διορθώσεις πάνε για ΦΕΚ
Ανδρέας Δρακόπουλος
ΕΚΠΑ: Αναγόρευση σε Επίτιμο Διδάκτορα του Μεγάλου Ευεργέτη στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) Ανδρέα Δρακόπουλου
Απόδοση του τίτλου του Μεγάλου Ευεργέτη στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) και αναγόρευση του Ανδρέα Δρακόπουλου, Προέδρου του ΙΣΝ, σε Επίτιμο...
ΕΚΠΑ: Αναγόρευση σε Επίτιμο Διδάκτορα του Μεγάλου Ευεργέτη στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ) Ανδρέα Δρακόπουλου