Thumbnail
Υπουργείο Παιδείας

Σε συνέντευξη του υπουργού Παιδείας αναφέρθηκε από τον ίδιο ότι:

 "Για τις ακριτικές περιοχές, δυσπρόσιτες περιοχές ορεινών όγκων, για τις νησιωτικές περιοχές με τα πολλά προβλήματα που και το Σύνταγμα και για τα δύο, το άρθρο 101, μας λέει να πάρουμε ειδικά μέτρα, θα επαναφέρουμε το θεσμό της εντοπιότητας σε λίγες μέρες. Αυτό θα αφορά τους αναπληρωτές καθηγητές και από του χρόνου όλους. Δηλαδή, όταν κάποιος έχει εντοπιότητα, όταν θέλει κάποιος από τη Σάμο να πάει να διδάξει στο Αγαθονήσι που δεν πάει κανένας άλλος, να προηγείται στην επιλογή του ακόμη κι αν υπολείπεται σε μόρια. Όποιος πηγαίνει με δική του διάθεση σε κάποιο από τα μέρη αυτά που  προείπαμε δηλαδή να παίρνει επιπλέον μόρια."

Ανδρέας Λοβέρδος: Να μην αναστατώνεται ο κόσμος, ο νόμος για τις μετεγγραφές είναι σαφής.

Ο νόμος για τις μετεγγραφές των φοιτητών είναι σαφής και δεν πρέπει ο κόσμος να αναστατώνεται, τόνισε ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Ανδρέας Λοβέρδος σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό Alpha 98,9 και στην δημοσιογράφο Γιάννα Παπαδάκου. Ο Υπουργός απάντησε σε ερωτήσεις για τα εξής θέματα:
Για το  νόμο για τις μετεγγραφές φοιτητών: «Κάναμε μια προσθήκη στη Βουλή γιατί στην προηγούμενη ρύθμιση είχαν παραλειφθεί οι πραγματικά φτωχοί, οι μονογονεϊκές οικογένειες ή οι οικογένειες με ένα παιδί αλλά χωρίς εισοδήματα, με όριο βέβαια το 10% επί των αιτήσεων που θα υποβληθούν και με κριτήριο και σειρά την επίδοση του μαθητή, ακριβώς όπως ίσχυε δηλαδή πρόπερσι η διάταξη. Την επαναφέραμε και την προσθέσαμε στις άλλες διατάξεις που είχε ψηφίσει η Βουλή. Και δεν μπορούσαμε να παρέμβουμε στις άλλες διατάξεις, διότι ψηφίστηκαν στις 4 Μαΐου, προεκλογικά. Και δεν εννοώ μόνο το «πρόσφατο», αλλά επειδή ακριβώς μεσολάβησαν οι εκλογές, θα μας κατηγορούσε η Βουλή, αν της το προτείναμε, ότι προ των εκλογών πήγαμε μια διάταξη ως Υπουργείο Παιδείας, ευνοϊκή για τις μετεγγραφές και αμέσως μετά τις εκλογές την πήραμε πίσω. Αυτό δέσμευε τα χέρια μας από το να κάνουμε προσπάθειες εξορθολογισμού μιας διάταξης, η οποία είναι πάρα πολύ ευρεία και γενναιόδωρη και με δυσκολία θα τη σηκώσουν τα Πανεπιστήμια.
Θέλω να δώσω μια διευκρίνιση γιατί ορισμένοι συνάδελφοί σας έχουν μια κακή εντύπωση του τι προβλέπει ο νόμος, δεν τον έχουν διαβάσει προφανώς και γράφουν διάφορα πράγματα τα οποία αναστατώνουν τον κόσμο.
    Πρέπει λοιπόν να εκδοθεί  μια Υπουργική Απόφαση για να εφαρμοστεί αυτός ο νόμος. Αλλά αυτή η Υπουργική Απόφαση, δεν βάζει όρους και προϋποθέσεις στις μετεγγραφές, αυτά τα θέτει ο ίδιος ο νόμος. Η Υπουργική Απόφαση θα ορίζει πράγματα όπως το πότε θα κάνουν αίτηση, πού θα την κάνουν,  τεχνικά πράγματα τα οποία θα βγουν μόλις τελειώσουν οι καταθέσεις των μηχανογραφικών, για να αρχίσει η διαδικασία όταν θα βγουν τα αποτελέσματα πού μπήκε ο καθένας. Δεν είναι της παρούσης.
    Σήμερα κάποιος έλεγε σε ένα ραδιόφωνο ότι καθυστερώ να βγάλω αυτή την απόφαση. Προφανώς και δεν έχει ιδέα. Δεν έχει όμως ιδέα, αλλά αναστατώνει τον κόσμο.
Λέω, λοιπόν, ότι η Υπουργική Απόφαση όποτε κι αν βγει, που θα βγει όταν τελειώσουν οι διαδικασίες των αποτελεσμάτων, δεν επηρεάζει το ποιος έχει και ποιος δεν έχει δικαίωμα μετεγγραφής. Αυτά τα λέει ο νόμος. Λένε ότι καθυστερούν κάποιοι γονείς να καταθέσουν τα μηχανογραφικά τα παιδιά τους, διότι περιμένουν να διευκρινίσω εγώ τι ορίζει ο νόμος. Ο νόμος ορίζει αυτά που ορίζει. Δεν θα συμπληρώσω εγώ το νόμο με την απόφαση. Δεν έχω δικαίωμα να το κάνω αυτό.
Ο νόμος ήταν τόσο γενναιόδωρος που είμαστε πραγματικά προβληματισμένοι και εμείς και τα Πανεπιστήμια τι θα γίνει με τον αριθμό των μετεγγραφών. Δηλαδή όταν λέει τρίτεκνοι χωρίς προϋποθέσεις, πολύτεκνοι χωρίς προϋποθέσεις… Το δεύτερο δεν είναι τόσο σοβαρό, το πρώτο όμως είναι. Γιατί είναι πολλά τα παιδιά.
     Επειδή υπάρχει η κρίση, η Βουλή ψήφισε και εγώ ψήφισα το Μάιο αυτό και τώρα ως αρμόδιος Υπουργός προσέθεσα και μια διάταξη που είχε ο Αρβανιτόπουλος για πέρσι.  Τώρα τι θα γίνει στην πράξη; Οι άνθρωποι θα δηλώσουν, θα καταθέσουν τα μηχανογραφικά τους, θα αιτηθούν τη μετεγγραφή και θα πάρουν τη μετεγγραφή. Να σημειώσω πάλι ότι ο νόμος λέει όλες οι περιπτώσεις αυτών των κατηγοριών δικαιούνται μετεγγραφής. Δεν λέει ότι δύναται να αιτηθούν την μετεγγραφή τους, λέει δικαιούνται μετεγγραφής. Θα το δείτε αυτό.
    Όταν αυτή η διαδικασία ολοκληρωθεί θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε αν  υπάρξει -τα Πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ λένε πως θα υπάρξει-  την υπερπληθώρα στην Αθήνα, τον Πειραιά, τη Θεσσαλονίκη και την Πάτρα και απερήμωση των περιφερειακών Πανεπιστημίων. Θα πρέπει δηλαδή να κάνουμε κάποιους χειρισμούς.
    Πρώτος χειρισμός είναι να μην ακούσουμε άλλες προτάσεις που μας έχει κάνει η Βουλή για διεύρυνση των κριτηρίων προς τα πίσω. Να δούμε με τα αρμόδια Πανεπιστήμια πως θα διευθετήσουμε ζητήματα που θα εμφανιστούν και θα παράξουν δυσκολίες. 
Θα έχουμε και μια καλύτερη εικόνα όταν δούμε τις δηλώσεις των μηχανογραφικών και αρχίζουμε να συζητούμε με τα Πανεπιστήμια για τις αναμονές που έχουμε, θα συζητήσουμε στη Βουλή τα μέτρα διευκόλυνσης των Ιδρυμάτων για να κάνουν τη δουλειά τους.
Για την εφαρμογή της ψηφιακής διδασκαλίας στα ελληνικά πανεπιστήμια: «Έχω μια εισήγηση από περιφερειακό Πανεπιστήμιο και θέλουμε να το συζητήσουμε με τα Ιδρύματα, διότι δεν μπορούμε να τα αιφνιδιάσουμε. Η σκέψη μας είναι οι φοιτητές που δεν μπορούν για διάφορους λόγους πρακτικά να παρακολουθούν τα μαθήματα, να έχουν την δυνατότητα να παρακολουθούν πολλές διδακτικές ώρες διαδικτυακά, χωρίς τα Ιδρύματα να αλλάζουν τον χαρακτήρα που έχουν, χωρίς να μετατραπούν σε ανοιχτά ελεύθερα Πανεπιστήμια όπως είναι το Πατρών.
    Νομίζω ότι με τα Πανεπιστήμια και με τα ΤΕΙ έχουμε ξεκινήσει μια στενή συνεργασία, δεν τους αιφνιδιάσαμε πουθενά, ακούμε τα προβλήματά τους. Η νομοθεσία η πολύ γενναιόδωρη για τις μετεγγραφές, με την οποία δεν έχουν και μεγάλη συμφωνία τα Πανεπιστήμια  ή τουλάχιστον όλα, έχει γίνει από το Μάιο. Η δική μας θητεία δεν θα τους αιφνιδιάσει σε κάτι και νομίζω ότι κι αυτά θα καταθέσουν στην πορεία της χρονιάς έξυπνες λύσεις για να βοηθηθεί η ελληνική οικογένεια».
Για την σύνοδο των πρώην Υπουργών Παιδείας: «Είναι ένα μέτρο εύκολο, ένα συμβουλευτικό όργανο, η Σύνοδος των πρώην Υπουργών Παιδείας με τον νυν. Θα θεσπιστεί ένα όργανο, το έχω κάνει και στο Υπουργείο Υγείας ατύπως,  η Σύνοδος των πρώην Υπουργών και του νυν. Θα λειτουργεί δυο φορές το χρόνο και εκεί ο εκάστοτε Υπουργός Παιδείας θα μπορεί να συζητάει με τους προκατόχους του μέτρα πολιτικής που θέλει να εφαρμόσει και εκείνοι θα του λένε πως ακριβώς ήταν το σκεπτικό τους όταν εφάρμοσαν τα μέτρα που εφάρμοσαν ώστε να επιδιωχθεί με αυτό τον τρόπο μια πρακτική μέθοδος που οδηγεί στη συνέχεια».
    Για το πρόβλημα που υπήρχε με την αναστολή λειτουργίας του Πολυτεχνείου: «Προσπαθήσαμε και  νομίζω ήταν επιτυχής η προσπάθεια σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο να γίνει ό,τι μπορούσε να γίνει τις τελευταίες μέρες και να μη χαθεί το εξάμηνο, γιατί θα  χανόταν όχι η εξεταστική περίοδος του εξαμήνου, το ίδιο το εξάμηνο. Με συνέπειες τραγικές και επιβαρύνσεις πολύ σοβαρές της επόμενης χρονιάς. Αυτό απεφεύχθη και μάλιστα με προσκαλούσαν ορισμένοι να επέμβω με βίαιο τρόπο. Προσπαθήσαμε ψύχραιμα, με σωφροσύνη αλλά και αποφασιστικότητα να κλείσει αυτό το θέμα και το θέμα έκλεισε.
    Στο πλαίσιο της αυτοτέλειάς του το Πανεπιστήμιο θα εξετάσει τι δεν εδιδάχθη στους φοιτητές. Εκεί δεν μπορούμε να παρέμβουμε, να τους πούμε «πάρτε άλλη απόφαση». Θα κάνουν μια αξιολόγηση αντικειμενική και θα δουν εάν η αναπλήρωση είναι εφικτή».
    Για την θέσπιση της εντοπιότητας στις αναπληρώσεις αρχικά και κατόπιν στις μεταθέσεις των δασκάλων και των καθηγητών για ακριτικές περιοχές: «Για τις ακριτικές περιοχές, δυσπρόσιτες περιοχές ορεινών όγκων, για τις νησιωτικές περιοχές με τα πολλά προβλήματα που και το Σύνταγμα και για τα δύο, το άρθρο 101, μας λέει να πάρουμε ειδικά μέτρα, θα επαναφέρουμε το θεσμό της εντοπιότητας σε λίγες μέρες. Αυτό θα αφορά τους αναπληρωτές καθηγητές και από του χρόνου όλους. Δηλαδή, όταν κάποιος έχει εντοπιότητα, όταν θέλει κάποιος από τη Σάμο να πάει να διδάξει στο Αγαθονήσι που δεν πάει κανένας άλλος, να προηγείται στην επιλογή του ακόμη κι αν υπολείπεται σε μόρια. Όποιος πηγαίνει με δική του διάθεση σε κάποιο από τα μέρη αυτά που  προείπαμε δηλαδή να παίρνει επιπλέον μόρια. Διότι ξέρετε τι γίνεται; Έγινε τα προηγούμενα χρόνια η προσπάθεια όταν κάποιος αποσπάται, έχουμε συχνό φαινόμενο αποσπάσεων, να φεύγει μόνο όταν έρχεται ο αναπληρωτής του. Αυτό το παρέκαμψαν με επαπειλούμενες εγκυμοσύνες, με άδειες άνευ αποδοχών.
    Κατάληξη; Ήμουν στη Χάλκη προχθές, με βοήθησε ο κ. Αβραμόπουλος με ένα ελικόπτερο του Στρατού και επισκέφθηκα πάρα πολλά νησιά για μια ώρα στο καθένα πήγαινα, στη Χάλκη λοιπόν από ό,τι επικοινωνήσαμε και με τον κ. Πρωθυπουργό, πέρσι έκαναν τα παιδιά ενάμιση μήνα κατάληψη για να πάει ένας καθηγητής.
Και έκανε αυτό το μικρό νησί κατάληψη. Αυτό το μικρό νησί με τους 300 κατοίκους που λένε ότι «αν δεν έχουμε ιατρική και εκπαιδευτική υπηρεσία εδώ, θα γίνει βραχονησίδα το νησί». Μου έλεγαν οι άνθρωποι ότι έκαναν τα παιδάκια τους ενάμιση μήνα κατάληψη για να έρθουν δάσκαλοι. Αυτό, θα το καλύψουμε μόνο όταν δεν αναγκάζουμε κάποιον από την Κομοτηνή να πάει στο Αγαθονήσι. Θα δώσουμε κίνητρο στους ανθρώπους της περιοχής. Στους κοντινούς, ή σε αυτούς που θέλουν να μετοικήσουν μεν, αλλά να πάρουν πάρα πολλά μόρια για να διεκδικήσουν οργανική θέση.
Για την απόρριψη του αιτήματος για δημοψήφισμα στο θέμα της ΔΕΗ: «Το Σύνταγμα επιβάλλει το ερώτημα να είναι συγκεκριμένο. Εάν έχουμε διαφορετικό πολιτικό σκεπτικό εδώ εκεί ή παραπέρα, πως θα καταλήξουμε σε κοινό ερώτημα περί δημοψηφίσματος; Θεωρώ, αν αυτό είναι τελικά το πρόβλημα, αν κατατέθηκαν χωριστές αιτήσεις, η Βουλή ορθά απέρριψε το αίτημα περί διεξαγωγής δημοψηφίσματος»,
Για την επίσκεψη στο Άγιον Όρος: «Η Αθωνιάδα Σχολή είναι το πρώτο θέμα που έχουν. Είναι ίδιο με αυτό που είχε και το Αιγαίο και όλες οι ορεινές περιοχές. Δεν πάνε οι αναπληρωτές καθηγητές στην ώρα τους. Γενάρη μήνα πέρσι δεν είχαν αναπληρωτή καθηγητή στη Φυσική. Παιδιά έφευγαν από τη Σχολή, ίδια προβλήματα έχουμε και εδώ και θα τα αντιμετωπίσουμε με τον ίδιο τρόπο»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα