Thumbnail
Υπουργείο Παιδείας

Σε πειραματικό εργαστήριο μετατράπηκε η αίθουσα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων από τους 17 μαθητές και μαθήτριες των Δημοτικών Σχολείων Αμμοχωρίου και Βαρικού Φλώρινας που προσκλήθηκαν από τον Υπουργό Νίκο Φίλη για να τους συγχαρεί και να επιβραβεύσει την πρωτιά τους στον Ευρωπαϊκό διαγωνισμό με θέμα «Let’s talk about nano» .

Οι μικροί μαθητές αφού δέχθηκαν τα συγχαρητήρια του Υπουργού και του Γ.Γ . του Υπουργείου Γιάννη Παντή, δεν παρέλειψαν να δείξουν τις ικανότητές τους πραγματοποιώντας ένα σχετικό αυτοσχέδιο πείραμα με τη συμμετοχή και του ίδιου του Υπουργού, αφήνοντας μια σταγόνα νερού να πέσει από ένα καλαμάκι σε χαρτί προκειμένου να διαπιστώσουν  αν είναι υδροφοβικό ή υδρόφιλο το υλικό του χαρτιού.

Τα παιδιά ετοίμασαν και παρουσίασαν στον διαγωνισμό ταινία με κεντρικό θέμα τη Νανοτεχνολογία. Πρόκειται για το πρώτο φιλμ της κοινότητας μάθησης «Florinano», που δημιουργήθηκε στη Φλώρινα το 2012, και έχει στόχο την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για τη διδασκαλία της Nανοτεχνολογίας στην υποχρεωτική εκπαίδευση και την οποία συγκροτούν μαθητές δημοτικών σχολείων, δάσκαλοι, σχολικοί σύμβουλοι, φοιτητές και ερευνητές της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.

Στην ταινία με τίτλο «Florinano» οι μαθητές περιγράφουν το φυσικό φαινόμενο που σχετίζεται με την υπερ-υδροφοβικότητα των φύλλων του λωτού, γνωστό ως το «φαινόμενο του λωτού». Παράλληλα παρουσιάζονται εφαρμογές της Nανοτεχνολογίας, όπως είναι τα υπερ-υδροφοβικά ξύλα και υφάσματα.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχαν και οι αφηγήσεις των μεταπτυχιακών φοιτητών, οι οποίοι όπως είπαν, αποκόμισαν οφέλη από τη συμμετοχή τους στην κοινότητα και την επαφή τους με τους μαθητές η οποία λειτούργησε ως πρακτική άσκηση για τους ίδιους.

Οι εκπαιδευτικοί που συνόδευαν τα παιδιά αναφέρθηκαν στις δυσκολίες που αντιμετώπισαν κατά την υλοποίηση του εγχειρήματος λόγω της έλλειψης υποδομών και μέσων.

Ο Υπουργός που μίλησε με τα παιδιά και τους συνοδούς καθηγητές  δεσμεύτηκε ότι στο πλαίσιο των δυνατοτήτων που υπάρχουν σήμερα,  το Υπουργείο θα προσπαθήσει να αντιμετωπίσει τις ελλείψεις που υπάρχουν ώστε να συνεχίσουν ανάλογες δράσεις.

Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Γιάννης  Παντής  τόνισε  ότι η συνεργασία του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με τα δημοτικά σχολεία της Φλώρινας είναι μια δραστηριότητα που μας δείχνει το δρόμο  συνεργασίας μεταξύ Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Μιας συνεργασίας  που είναι αναγκαία για την ανάπτυξη εκπαιδευτικών  καινοτομιών, που τόσο έχει ανάγκη το εκπαιδευτικό σύστημα. Οι κοινότητες  μάθησης  εντάσσονται στο πλαίσιο των καλών πρακτικών που στις δύσκολες οικονομικές συνθήκες αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Πανεπιστήμιο Πατρών
Πανεπιστήμιο Πατρών: Μηδενίζει το «κοντέρ» για τους «αιώνιους» φοιτητές - Πάνω από 20.000 διαγραφές
Πανεπιστήμιο Πατρών: Η διαδικασία εφαρμογής και το χρονοδιάγραμμα για τις διαγραφές φοιτητών
Πανεπιστήμιο Πατρών: Μηδενίζει το «κοντέρ» για τους «αιώνιους» φοιτητές - Πάνω από 20.000 διαγραφές
foitites.jpg
Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη του φοιτητικού πληθυσμού: Νέος οδηγός αυτοβοήθειας
«Αντιμετωπίζω το άγχος στο Πανεπιστήμιο. Επιθυμία για γνώση και ακαδημαϊκή ζωή: Οδηγός για φοιτητές και φοιτήτριες»
Ψυχοκοινωνική Υποστήριξη του φοιτητικού πληθυσμού: Νέος οδηγός αυτοβοήθειας