Thumbnail
Πρόσκληση για διάθεση θέσεων Μαθητείας στις ΕΠΑ.Σ και ΙΕΚ του ΟΑΕΔ και στα ΕΠΑ.Λ και ΙΕΚ του Υπουργείου Παιδείας

Τα συναρμόδια Υπουργεία Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης καθώς και ο Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού υλοποιούν από το 2016 σειρά δράσεων που αφορούν στην επίτευξη του επαγγελματικού και κοινωνικού ρόλου της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης στο πλαίσιο του Εθνικού Στρατηγικού Πλαισίου για την Αναβάθμιση της Ε.Ε.Κ. και της Μαθητείας. Ιδιαίτερη προτεραιότητα έχει δοθεί στη σύνδεση της επαγγελματικής εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας και πιο συγκεκριμένα στην επέκταση του θεσμού της μαθητείας, η οποία έχει ήδη κινητοποιήσει τους φορείς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και έχει θετική απήχηση στις αιτήσεις συμμετοχής των υποψηφίων σε όλους τους προσφερόμενους τύπους (ή δομές) μαθητείας.

Με βάση το αναφερόμενο σκεπτικό κατά το σχολικό έτος 2019-20, οι συναρμόδιοι φορείς θα εφαρμόσουν Προγράμματα Μαθητείας συνολικά για τους μαθητευόμενους και σπουδαστές των δομών Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΠΑ.Λ. – ΕΠΑ.Σ. – Ι.Ε.Κ.) αρμοδιότητάς τους. Οι ειδικότητες ανά εκπαιδευτική δομή παρουσιάζονται στο Παράρτημα 1 και αναλυτικές πληροφορίες για την υλοποίηση της Μαθητείας στο Παράρτημα 2.

Σας καλούμε λοιπόν να στηρίξετε το θεσμό επενδύοντας στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση των νέων, προσφέροντας θέσεις Μαθητείας για το σχολικό έτος 2019-2020.

Για τους φορείς του Δημόσιου Τομέα που επιθυμούν να προσφέρουν θέσεις μαθητείας, απαιτείται Απόφαση του Δ.Σ. του φορέα ή Απόφαση του ανώτατου μονοπρόσωπου ή συλλογικού οργάνου διοίκησης του φορέα, η οποία θα σταλεί ηλεκτρονικά σε ψηφιακή μορφή στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις [email protected] και [email protected] μέχρι 10 Ιουνίου 2019, καθώς και εγγραφή στο portal του ΟΑΕΔ (για όσους φορείς δεν έχουν εγγραφεί κατά τα προηγούμενα χρόνια), προκειμένου να γίνουν οι απαραίτητες ενέργειες για να εκδοθεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, έως την έναρξη του σχολικού έτους 2019-2020.

Στην περίπτωση που ένας φορέας του Δημοσίου έχει ήδη αποστείλει απόφαση σε προηγούμενη φάση υλοποίησης μαθητείας, με πρόβλεψη και δέσμευση προϋπολογισμού, περισσοτέρων του ενός έτους για συμμετοχή στα προγράμματα μαθητείας, απαιτείται η εκ νέου αποστολή απόφασης στην επόμενη φάση υλοποίησης για το σχολικό έτος 2019-2020.

Με δεδομένη την εμπειρία των τριών τελευταίων ετών στις Αποφάσεις των Δ.Σ. ή στις Αποφάσεις του ανώτατου μονοπρόσωπου ή συλλογικού οργάνου διοίκησης των φορέων του Δημόσιου Τομέα, πέραν των γενικών θεμάτων πρέπει να γίνεται οπωσδήποτε: α) αναφορά στον αριθμό των μαθητευομένων ανά ειδικότητα και εκπαιδευτική δομή (ΕΠΑ.Λ., ΕΠΑ.Σ., Ι.Ε.Κ.) που επιθυμούν να απασχολήσουν, αλλά και να προβλέπεται η δυνατότητα, σε περίπτωση που δεν μπορούν να καλυφθούν οι προσφερόμενες θέσεις μαθητείας από τη συγκεκριμένη εκπαιδευτική δομή, αυτές να καλύπτονται από μαθητευόμενους αντίστοιχης ειδικότητας άλλης εκπαιδευτικής δομής (βλέπε παράρτημα 3 σχέδιο απόφασης Δ.Σ. ή απόφασης του ανώτατου μονοπρόσωπου ή συλλογικού οργάνου διοίκησης του φορέα) και β) σαφής αναφορά σε δέσμευση πιστώσεων ανά ΚΑΕ, καθώς σε άλλη περίπτωση δεν θα συμπεριλαμβάνονται στην Κοινή Υπουργική Απόφαση. Οι φορείς του Δημοσίου προτείνεται πριν την αποστολή της Απόφασης να επικοινωνούν με τις Περιφερειακές Υπηρεσίες (Περιφερειακές Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ή Ι.Ε.Κ.) του ΥΠΠΕΘ και τις Περιφερειακές υπηρεσίες του ΟΑΕΔ (Περιφερειακές Δ/νσεις, ΕΠΑ.Σ. Μαθητείας ΟΑΕΔ και Ι.Ε.Κ. ΟΑΕΔ), έτσι ώστε οι προσφερόμενες θέσεις να αντιστοιχούν σε ειδικότητες στις οποίες υπάρχουν απόφοιτοι στην περιοχή. Ειδικότερα για τους φορείς με πανελλαδική εμβέλεια συνιστάται η επικοινωνία με τις Κεντρικές Υπηρεσίες του ΥΠΠΕΘ και του ΟΑΕΔ, έτσι ώστε να κατανεμηθούν και να καλυφθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο οι προσφερόμενες θέσεις μαθητείας ανά εκπαιδευτική δομή.

Δείτε το έγγραφο αναλυτικά ΕΔΩ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΟ ALFAVITA.GR

Μόρια αναπληρωτών: Μοριοδοτούμενο Εξ αποστάσεως ECDL - Πιστοποίηση γνώσεων χειρισμού Η/Υ

Νέα τμήματα στο 400 ωρών εξ αποστάσεως σεμινάριο "Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης"

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

fysiki_oefe_1.jpg
Πανελλαδικές: Τα 2 τελευταία χρόνια τα 7 τμήματα της Φυσικής των ΑΕΙ της χώρας μας είχαν κενές πάνω από τις μισές θέσεις εισακτέων
Aπό τις διαθέσιμες θέσεις, το 50% περίπου έμειναν «ορφανές»  εξαιτίας της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ).
Πανελλαδικές: Τα 2 τελευταία χρόνια τα 7 τμήματα της Φυσικής των ΑΕΙ της χώρας μας είχαν κενές πάνω από τις μισές θέσεις εισακτέων
super-artificial-intelligence-texniti-noimosyni.jpg
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
Η Ελλάδα θα εκμεταλλευθεί την τεράστια υπολογιστική δύναμη του Δαίδαλου, για να δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό οικοσύστημα καινοτομίας στο ΑΙ. Σκοπός...
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
γυμναστική.jpg
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής
Εξαγγελίες προσώρας κενές, για επιπλέον ώρα σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση & Πρότυπα Αθλητικά Σχολεία
Φυσική Αγωγή: Πώς τα νέα αθλητικά σχολεία από 13 έγιναν... 2 και πώς «χάθηκαν» οι επιπλέον ώρες Γυμναστικής