olme kerameos zaxaraki
Κόντρα της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας με την ΟΛΜΕ στη συνάντηση της Πέμπτης - Δεν ικανοποιήθηκε κανένα αίτημά μας καταγγέλλουν οι εκπαιδευτικοί

Σε ιδιαίτερα τεταμένο κλίμα διεξήχθη η συνάντηση της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με εκπροσώπους της ΟΛΜΕ, το απόγευμα της Πέμπτης, σύμφωνα με πληροφορίες του alfavita.gr.

Η υπουργός δεν ικανοποίησε κανένα από τα αιτήματα που έθεσαν στο τραπέζι οι εκπαιδευτικοί, την ώρα που η συζήτηση διεξαγόταν σε ιδιαίτερα τεταμένο κλίμα. Μάσκες στα σχολεία, ηλεκτρονική ψηφοφορία στις εκλογές για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια, καμία μέριμνα για τις 9μηνες άδειες ανατροφής σε νεοδιόριστους και πιέσεις για εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης και απουσίες στους μαθητές των υπό κατάληψη σχολείων αποτέλεσαν για μία ακόμα φορά τις βασικές θέσεις της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας.

Το υπουργείο Παιδείας εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση για τη συνάντηση με την ΟΛΜΕ:

Υπ. Παιδείας για ηλεκτρονική εκλογή εκπαιδευτικών σε υπηρεσιακά συμβούλια: «Ας δείξουν οι εκπαιδευτικοί το δρόμο μπροστά»

Πολλά επίκαιρα εκπαιδευτικά θέματα συζητήθηκαν εκτενώς κατά τη σημερινή συνάντηση της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με εκπροσώπους της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης. Εκ μέρους του ΥΠΑΙΘ συμμετείχαν η Υπουργός Νίκη Κεραμέως, η Υφυπουργός Σοφία Ζαχαράκη, η Γενική Γραμματέας Σίσσυ Γκίκα, ενώ από την ΟΛΜΕ, ο Πρόεδρος Θεόδωρος Τσούχλος, ο Αντιπρόεδρος Θεόδωρος Μαλαγάρης, ο Ειδικός Γραμματέας Ανδρέας Παπαδαντωνάκης, ο Οργανωτικός Γραμματέας Νίκος Παπαχρήστος, καθώς και τα μέλη του ΔΣ Ιωάννης Σαμοΐλης και Δημήτρης Ακτύπης.

Ειδικότερα, μεταξύ άλλων, συζητήθηκαν:

· Συνθήκες λειτουργίας των σχολείων κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Η ηγεσία του Υπουργείου ενημέρωσε τους συμμετέχοντες ότι ακολουθούνται τα μέτρα προστασίας και πρόληψης που συνέστησε η Επιτροπή των Ειδικών Επιστημόνων για την επαναλειτουργία των σχολείων. Επίσης, υπογράμμισε ότι τα επιβεβαιωμένα κρούσματα μαθητών αντιπροσωπεύουν αθροιστικά από την αρχή της χρονιάς το 0,01% του συνόλου, των εκπαιδευτικών το 0,03%, ενώ – με βάση τα σημερινά δεδομένα – είναι εμφανής η τάση τα λίγα αυτά κρούσματα να προέρχονται έξω από το σχολείο και όχι μέσα από τη σχολική κοινότητα. Η κα Κεραμέως αναφέρθηκε αναλυτικά στη διερεύνηση της δυνατότητας που έχει κάνει το ΥΠΑΙΘ εδώ και πολλούς μήνες για λειτουργία σε εναλλασσόμενες βάρδιες (πρωί – απόγευμα), και για τις δυσκολίες που θα προέκυπταν για τους εργαζόμενους γονείς των οποίων τα παιδιά θα πήγαιναν σχολείο απόγευμα, την αδυναμία λειτουργίας των ολοήμερων και τη συνακόλουθη αύξηση επαφής παιδιών με τις πλέον ευπαθείς ομάδες, τους παππούδες και τις γιαγιάδες, τα προβλήματα με τους εκπαιδευτικούς με πολλαπλές αναθέσεις κ.ά. Το πιο αποτελεσματικό μέτρο ειδικά για την ηλικιακή ομάδα των μαθητών στην οποία οι αποστάσεις τηρούνται πιο δύσκολα, είναι η χρήση μάσκας.

· Προσλήψεις και διορισμοί. Η ηγεσία ενημέρωσε ότι έχουν γίνει ήδη περισσότερες από 44.000 προσλήψεις και μόνιμοι διορισμοί, και επιπρόσθετα προσλαμβάνονται 2.800 ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί, ενώ θα ακολουθήσουν και νέες προσλήψεις με τρίμηνες συμβάσεις (με δυνατότητα ανανέωσης) για να καλυφθούν ανάγκες που προκύπτουν από εκπαιδευτικούς που νοσούν ή ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου, αλλά για το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα που θα χρειαστεί με σεβασμό στα χρήματα του Έλληνα φορολογούμενου. Αναφορικά με τους 10.500 μόνιμους διορισμούς στη γενική εκπαίδευση, η Υπουργός επεσήμανε ότι έχουν ήδη εκδοθεί, σε στενή συνεργασία μεταξύ ΥΠΑΙΘ και ΑΣΕΠ, οι προσωρινοί πίνακες, και καταβάλλονται άοκνες προσπάθειες να ολοκληρωθεί η εξέταση των ενστάσεων με τη δέουσα προσοχή και να εκδοθούν το συντομότερο οι οριστικοί πίνακες.

· Εννιάμηνες άδειες ανατροφής σε νεοδιόριστους. Το νομικό καθεστώς προβλέπει διαφοροποίηση μεταξύ διοικητικών υπαλλήλων και εκπαιδευτικών, και η Υπουργός εξήγησε ότι η σχετική εγκύκλιος εφαρμόζει τον ισχύοντα νόμο, ενώ ζήτησε από τους εκπροσώπους της ΟΛΜΕ προτάσεις, εφόσον θεωρούν ότι το καθεστώς αυτό χρήζει τροποποίησης. Η κα Κεραμέως υπενθύμισε την ευαισθησία που έχει επιδείξει το Υπουργείο, παρέχοντας, για παράδειγμα, τη δυνατότητα απόσπασης προ διετίας από το διορισμό τους, σε πολύτεκνους, ΑΜΕΑ και οικογένειες αυτών.

· Ολιγομελή τμήματα. Η Υπουργός ενημέρωσε τους εκπροσώπους της ΟΛΜΕ ότι έχει ήδη εγκριθεί το 98,5% των ολιγομελών τμημάτων των ΓΕΛ και το 98,2% των ΕΠΑΛ, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες.

Μεγάλο μέρος των τοποθετήσεων των εκπροσώπων της ΟΛΜΕ αφιερώθηκε στις εκλογές ανάδειξης αιρετών μελών των υπηρεσιακών συμβουλίων.

Η ΟΛΜΕ τάχθηκε κατά της ψηφιοποίησης της εκλογικής διαδικασίας, της διενέργειάς της ημέρα Σάββατο και πρότεινε την αναβολή της για ένα οκτάμηνο ή τη διενέργεια δια ζώσης εργάσιμη ημέρα (με ή χωρίς άδεια).

Η Υπουργός επεσήμανε ότι οι εκλογές ημέρα Σάββατο (και όχι εργάσιμη) ημέρα υπηρετούν το στόχο της ανάδειξης εκπροσώπων για τα υπηρεσιακά συμβούλια δίχως να διαταραχθεί ούτε στο ελάχιστο η εκπαιδευτική διαδικασία. Ταυτόχρονα, η διεξαγωγή ηλεκτρονικής ψηφοφορίας στηρίζεται σε δυο πυλώνες αφ’ ενός στη διεθνή τάση εκσυγχρονισμού, απλοποίησης και ψηφιοποίησης διαδικασιών, που ενισχύθηκε από την εμπειρία της πανδημίας, αφ’ ετέρου στην ανάγκη προστασίας της ατομικής και δημόσιας υγείας βάσει των μέτρων πρόληψης από τον κορωνοϊό, πόσο μάλλον όταν οι εκλογές αυτές αφορούν άνω των 170.000 εκπαιδευτικών που θα έπρεπε διαφορετικά να συναθροιστούν. Η ηλεκτρονική ψηφοφορία μπορεί να διασφαλίσει ευρύτερη συμμετοχή του εκλογικού σώματος και ταυτόχρονα την απρόσκοπτη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, παρέχει, δε, αδιαβλητότητα, ανωνυμία, αποτελεσματικότητα και πλήρη συμβατότητα με τα μέτρα κατά του COVID-19. Η κυρία Κεραμέως, τιμώντας το δικαίωμα στο εκλέγειν και εκλέγεσθαι, ανακοίνωσε ότι οι εκλογές θα διεξαχθούν το Σάββατο 7 Νοεμβρίου 2020 με το ηλεκτρονικό σύστημα Ζευς, με το οποίο διεξήχθησαν και οι πρόσφατες πρυτανικές εκλογές σε 6 Πανεπιστημιακά Ιδρύματα της χώρας με απόλυτη επιτυχία και διαφάνεια.

Σε εξαιρετική συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, έχουν ήδη δρομολογηθεί οι διαδικασίες που εξασφαλίζουν την ομαλή διεξαγωγή τους, ενώ η Υπουργός παρότρυνε τους εκπαιδευτικούς να πρωτοπορήσουν και να αγκαλιάσουν τη νέα, σύγχρονη διαδικασία, σε σύμπλευση με τη διεθνή τάση.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΕΚΠΑ
ΕΚΠΑ: Ξεκίνησε το Διεθνές Συνέδριο Ορθόδοξης Θεολογίας το οποίο πραγματοποιείται κάθε 50 χρόνια
Κατά την τελετή έναρξης πραγματοποιήθηκε υποδοχή από τον Χορό Ψαλτών «Οι Μαΐστορες της Ψαλτικής Τέχνης» υπό τη χοραρχία του Καθηγητή του Τμήματος...
ΕΚΠΑ: Ξεκίνησε το Διεθνές Συνέδριο Ορθόδοξης Θεολογίας το οποίο πραγματοποιείται κάθε 50 χρόνια
Πλήρης οδηγός για τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας - ΣΔΕ
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οριστικοί Πίνακες Κατάταξης Εκπαιδευτικού Προσωπικού, Συμβούλων Σταδιοδρομίας και Ψυχολόγων 2024-2025 από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ
Και οι  διαθέσιμες ώρες και τμήματα ανά ΣΔΕ και εκτός έδρας τμήματα, σχολικής περιόδου 2024-2025.
Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας: Οριστικοί Πίνακες Κατάταξης Εκπαιδευτικού Προσωπικού, Συμβούλων Σταδιοδρομίας και Ψυχολόγων 2024-2025 από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ
thranio taksi sxoleio
Αντιδράσεις εκπαιδευτικών στη Χίο για πρόταση μετατροπής Γυμνασίου σε Πρότυπο Σχολείο
Οι εκπαιδευτικοί εξέφρασαν την έντονη αντίθεσή τους αναφορικά με το θέμα του χαρακτηρισμού του σχολείου τους ως Πρότυπου ή Πειραματικού
Αντιδράσεις εκπαιδευτικών στη Χίο για πρόταση μετατροπής Γυμνασίου σε Πρότυπο Σχολείο