Thumbnail
Ξεχωρίζει το «Ενα Καλοκαίρι» με τη Ρις Γουίδερσπουν σε φόρμα  

Μια κωμωδία κατασκοπίας με αρκετό παρελθόν, ένα κινούμενο σχέδιο της Ντίσνεϊ, μια ρετρό ματιά στη Γαλλία της δεκαετίας του 1950 και μια κλασική ιταλική  ταινία από σήμερα στις αίθουσες. Ωστόσο, ξεχωρίζει η ανεξάρτητη αμερικανική ταινία «Ενα καλοκαίρι» με τον Μάθιου Μακόναχικαι την Ρις Γουίδερσπουν σε φόρμα

 
Βαθμολογία
5: εξαιρετική, 4: πολύ καλή, 3: καλή, 2: ενδιαφέρουσα, 1: μέτρια, 0: απαράδεκτη, _ :χωρίς άποψη
 
«Ενα καλοκαίρι» («Mud». ΗΠΑ, 2012) του Τζεφ Νίκολς, με τους Μάθιου Μακ Κόναχι, Ρις Γουίδερσπουν, Σαμ Σέπαρντ, Τζο Ντον Μπέικερ
 
Mud. Ο πρωτότυπος, ξενόγλωσσος τίτλος σημαίνει λάσπη και λάσπη υπάρχει μπόλικη στην τελευταία  ταινία του αξιόλογου αμερικανού σκηνοθέτη Τζεφ Νίκολς. Mud όμως είναι και το όνομα του κεντρικού ήρωα της ιστορίας, ενός ηλιοκαμένου, γυμνασμένου ξανθού άντρα (Μάθιου Μακ Κόναχι) κρυμμένου στο ύπαιθρο όπου δυο αγόρια τον ανακαλύπτουν τυχαία. Για ποιό λόγο έχει επιλέξει ως καταφύγιο την ερημική περιοχή στον ποταμό Αρκανσας; Περιέργεια και φαντασία κυριαρχούν το μυαλό ενός από τα παιδιά (Τάι Σέρινταν) που συγχρόνως βλέπει στο πρόσωπο του Mud ένα πατρικό πρότυπο. Ο μικρός θα γίνει ο σύνδεσμός του με τον έξω κόσμο και αυτό θα σημάνει μια πρώτη βουτιά του στην επικίνδυνη περιπέτεια της ζωής.
 
Μυστικά και ψέματα βγαίνουν σιγά- σιγά στην επιφάνεια, ο Νίκολς κτίζει την ιστορία του με βήματα σταθερά και υπομονετικά. Ενας έρωτας, ένας φόνος, μια ιστορία εκδίκησης, μια προδοσία, μια γυναίκα (επιτέλους η Ρις Γουίδερσπουν «τσαλακώνεται» μπροστά στον φακό). Το παιδί στη μέση όλων αυτών, ο καταλύτης. Ενας μοντέρνος (και λειτουργικός) συνδυασμός από τον Χάκλμπερι Φιν του Μαρκ Τουέιν και τον Πιπ, το αγόρι στις «Μεγάλες προσδοκίες» του Καρόλου Ντίκενς, το οποίο αποκτά έναν σύνδεσμο ζωής με τον καταζητούμενο που βοηθά.
 
Ετσι και εδώ, το τέλος της παιδικής αθωώτητας συνδυάζεται με την τραγωδία, μόνον που εδώ, την διαφορά κάνει ο ίδιος ο σκηνικός χώρος. Ο φακός του Νίκολς κοιτάζει με όρεξη το τοπίο όπου η ιστορία εκτυλίσσεται, το αφήνει να λειτουργήσει οργανικά, να γίνει κομμάτι της αφήγησης. Το μυστήριο της φύσης εξακολουθεί να γοητεύει δημιουργικά τον αμερικανό σκηνοθέτη, όπως είχε φανεί στην αμέσως προηγούμενη (αν και κατώτερη) ταινία του, το «Καταφύγιο».
Βαθμολογία: 3
Αίθουσες: ΦΙΛΟΘΕΗ - ΜΠΟΜΠΟΝΙΕΡΑ - ΘΗΣΕΙΟΝ - ΑΚΤΗ - ΔΕΞΑΜΕΝΗ
-------------------------------------
Τζέιμς Μποντ της τρίτης ηλικίας
 
«Red 2» (ΗΠΑ, 2013) του Ντιν Πάρισοτ, με τους Μπρους Γουίλις, Τζον Μάλκοβιτς, Ελεν Μίρεν, Μαίρη Λουίζ Πάρκερ, Κάθριν Ζέτα-Τζόουνς, Αντονι Χόπκινς
 
Ο Εντ Ο
 
Ο Μπρους Γουίλις, η Ελεν Μίρεν και ο Τζον Μάλκοβιτς επαναλαμβάνουν τους ρόλους των γερασμένων κατασκόπων που όχι απλώς δεν λένε να κρεμάσουν τα πιστόλια τους αλλά αποδεικνύονται οι πιο επικίνδυνοι στον τομέα τους. Το «Red 2» ακολουθεί κατά γράμμα τη «χαβαλεδιάρικη» συνταγή του «Red» (2010) και κάποια νέα πρόσωπα που προστίθενται στην καινούργια ιστορία δίνουν το καθένα το δικό του, ευχάριστο χρώμα. Ανάμεσά τους ένας φαινομενικά αθώος τρελοεφευρέτης με πίπα (Αντονι Χόπκινς), μια bitch πράκτορας των Ρώσων (Κάθριν Ζέτα-Τζόουνς), ένας αδίστακτος και αποτελεσματικότατος κορεάτης πληρωμένος δολοφόνος (Μπιουν Χονγκ Λι) και η Μαίρη Λουίζ Πάρκερ στον ρόλο της συντρόφου του Γουίλις, που πίσω από την εικόνα της καλής νοικοκυράς κρύβει έναν ολίγον τι διεστραμμένο εαυτό και γουστάρει τη βία.
Τίποτε δεν μπορείς να πάρεις στα σοβαρά από αυτή την ταινία, αλλά το χιούμορ της έχει μια γλυκιά νοσηρότητα που σε αναγκάζει να την παρακολουθήσεις αδιαφορώντας για τις υπερβολές της. Σκηνές όπως εκείνη στην οποία η Ελεν Μίρεν διαλύει ένα πτώμα με τοξικό οξύ στην μπανιέρα ενώ μιλάει στο τηλέφωνο, ή το γεγονός ότι ο παρανοϊκός Μάλκοβιτς βάζει στο πορτμπαγκάζ ανθρώπους με ποντίκια για να «σπάσουν», πολύ απλά σε κάνουν να γελάς.
Βαθμολογία: 2
Αίθουσες: ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ - ΕΛΛΗΝΙΣ - ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ, ΧΑΛΑΝΔΡΙ - ΑΕΛΛΩ - ΑΤΤΙΚΟΝ ΑΛΣΟΣ - ODEON ΓΛΥΦΑΔΑ - ΟΡΦΕΥΣ, ΣΑΡΩΝΙΔΑ - ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ - STER ΙΛΙΟΝ - ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE MALL - ΑΡΤΕΜΙΣ, ΠΑΠΑΓΟΥ - ΣΙΝΕ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ - STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ - VILLAGE COSMOS
-------------------------------------
Θηλυκός «Ρόκι» της… γραφομηχανής
 
 
«Χτυποκάρδια στο γραφείο» («Populaire», Γαλλία, 2012) του Ρεζίς Ρουανζάρ με τους Ντεμπορά Φρανσουά, Ρομάν Ντουρί, Μπερενίς Μπεζό και Εντι Μίτσελ.
 
Ο Εντ Ο
 
Από τα καταπληκτικά γραφικά των τίτλων αρχής, σκίτσα με Citroen «βατράχους», λογότυπους περιοδικών, τον Πύργο του Αϊφελ, παπούτσια, φορέματα κ.ο.κ. καταλαβαίνεις ότι η διάθεση αυτής της ταινίας θα είναι 100% ρετρό. Και είναι. Ενα ανάλαφρο, ζαχαρένιο ρομάντζο που κοιτάζει προς το παρελθόν, στα τέλη της δεκαετίας του 1950, όταν το σινεμά ήταν πιο ροζ, πιο χαρούμενο, πιο ζεστό.
Στη Γαλλία του 1958 άλλωστε τοποθετείται η ιστορία της ταινίας, σύμφωνα με την οποία ένα μεγάλο ταλέντο της γραφομηχανής (Ντεμπορά Φρανσουά) γίνεται «προστατευόμενη» του αφεντικού της (Ρομάν Ντουρί) και λαμβάνει μέρος σε πρωτάθλημα δακτυλογράφησης. Και φυσικά, ο έρωτας θα χτυπήσει το ζευγάρι.
Η ταινία δεν αποτελεί κάτι το ιδιαίτερο και το γεγονός ότι στην Ελλάδα τη βάφτισαν «Χτυποκάρδια στο γραφείο» οφείλεται στο ότι το ζεύγος Φρανσουά - Ντουρίς παραπέμπει εύκολα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη και στον Δημήτρη Παπαμιχαήλ στα sixties με σκηνοθέτη τον Αλέκο Σακελλάριο. Βέβαια, ο σκηνοθέτης Ρεζίς Ρουανζάρ και ο αμερικανός σεναριογράφος του Ντάνιελ Πρέσλεϊ είχαν μάλλον τον Μπίλι Γουάιλντερστο μυαλό τους και ταινίες του όπως η «Γκαρσονιέρα». Η ταινία πάντως αξίζει κυρίως για την όψη της. Η δουλειά που έχει γίνει στην αναπαράσταση της περιόδου στην οποία η ιστορία τοποθετείται «βγάζει μάτι» και ακόμη πιο εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι περιέχει πλήθος εξωτερικών γυρισμάτων με αυτοκίνητα και κτίρια (κάπως έτσι δικαιολογούνται τα 15 εκατ. ευρώ που κόστισε). Οι ηθοποιοί διασκεδάζουν με τους ρόλους τους και ο Ντουρί κοστουμαρισμένος στην τρίχα και με ένα τσιγάρο διαρκώς στο χέρι είναι ένα ενδιαφέρον κράμα από Μοντγκόμερι Κλιφτ και Τζακ Λέμον.
Βαθμολογία: 2
Αίθουσες: ΑΘΗΝΑΙΑ - ΑΙΓΛΗ  ΣΑΡΩΝΙΔΑ - ΑΙΓΛΗ ΖΑΠΠΕΙΟΥ - ΑΜΑΡΥΛΛΙΣ  ΑΓ. ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ - ΑΜΙΚΟ  ΧΑΛΑΝΔΡΙ - ΑΝΕΣΙΣ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ - ΑΡΚΑΔΙΑ  ΒΥΡΩΝΑΣ - ΡΙΑ ΒΑΡΚΙΖΑ - ΣΙΝΕ ΨΥΧΙΚΟ - ΦΛΟΙΣΒΟΣ  Π. ΦΑΛΗΡΟ - ΧΛΟΗ  ΚΗΦΙΣΙΑ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΝΑΤΑΛΙ
-------------------------------------
Μπίζνες α-λά ελληνικά
 
«Μια πράσινη ιστορία» («A green story», ΗΠΑ, 2012) του Νικ Αγκιασβίλι, με τους Εντ Ο' Ρος, Αναμπέλα Σιόρα, Αλέξη Γεωργούλη.
 
Ο Εντ Ο
 
 
Το πιο ενδιαφέρον στοιχείο αυτής της ταινίας είναι η ίδια η ιστορία της, το οδοιπορικό τουΕυτύχιου Βλαχάκη που έχοντας φύγει από την Κρήτη τη δεκαετία του 1950 πήγε στις Ηνωμένες Πολιτείες και, παρ' ότι δεν βρήκε τη στήριξη που όφειλε να πάρει από τον αδελφό του, κατάφερε να σπουδάσει χημικός, να γίνει περιζήτητος και τελικά, ως αυτόνομος επιχειρηματίας, να μετατραπεί σε βασιλιά των βιολογικών απορρυπαντικών. Η επαγγελματική ηθική του Βλαχάκη είχε πολύ μεγαλύτερο βάρος από το κέρδος. Πίστευε και υπερασπιζόταν πάνω απ' όλα τη σωστή υγιεινή του καταναλωτή των προϊόντων του.
Τι ιστορία αλήθεια! Μια σύγχρονη Οδύσσεια. Και όμως... Προφανώς λόγω της σκηνοθετικής απειρίας του, ο Νικ Αγκιασβίλι αφαιρεί από την αφήγηση καθετί που έχει σχέση με την έννοια του ρυθμού. Νιώθεις τελικά να μη σε ενδιαφέρει καθόλου το τι θα γίνει. Επίπεδη και χωρίς καμία απολύτως φαντασία, η ταινία περισσότερο σέρνεται παρά περπατά. Πάλι καλά που ο εκφραστικός (και δυστυχώς υποτιμημένος) αμερικανός τσεχικής καταγωγής ηθοποιός Εντ Ο' Ρος κρατάει τον ρόλο του Βλαχάκη.
 
Βαθμολογία: 2
 
Αίθουσες: ΟDEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ - VILLAGE ΡΕΝΤΗ - VILLAGE MALL ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
 
ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΙΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ
>>Στα κινούμενα σχέδια «Τούρμπο» πρωταγωνιστούν σαλιγκάρια, και αν αυτό σάς φέρνει στο μυαλό αργή κίνηση, αρκεί να σας πληροφορήσω ότι το ένα από αυτά γίνεται τούρμπο όταν εκτίθεται στη ραδιενέργεια, έτοιμο να κάνει πραγματικότητα το όνειρο της ζωής του: συμμετοχή στους αγώνες αυτοκινήτων ταχύτητας στην Ινδιανάπολη. Αλλη μια ταινία που ευχαριστήθηκα παρ' ότι την παρακολούθησα στα ελληνικά (προβάλλεται δισδιάστατη και τρισδιάστατη).
 
Ο Εντ Ο
 
Βαθμολογία: 2
 
Αίθουσες: ΑΕΛΛΩ - ΑΛΙΚΗ, ΔΡΟΣΙΑ - ΒΑΡΚΙΖΑ - ΤΥΜΒΟΣ ΜΑΡΑΘΩΝΑ- ΣΙΝΕ ΓΑΛΑΤΣΙ - ΛΑΟΥΡΑ, ΠΑΓΚΡΑΤΙ - ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ, ΧΑΛΑΝΔΡΙ - ΣΙΝΕ ΠΑΛΛΗΝΗ - ΑΛΕΞ, Π. ΡΑΦΤΗ - ODEON KOSMOPOLIS ΜΑΡΟΥΣΙ - ODEON STARCITY - STER ΙΛΙΟΝ - ΟΛΑ ΤΑ VILLAGE ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ODEON ΠΛΑΤΕΙΑ - STER ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ - VILLAGE COSMOS
 
>>Είναι λίγο ό,τι και αν πει κανείς για τον «Κλέφτη ποδηλάτων» («Ladri di biciclette ») του Βιτόριο Ντε Σίκα, μια πολύ δυσάρεστη βόλτα στη Ρώμη του 1947 όπου ένας άνθρωπος αναζητεί το μοναδικό εργαλείο της δουλειάς του, ένα ποδήλατο που του το έκλεψαν. Αν όχι η κορωνίδα του ιταλικού νεορεαλισμού, σίγουρα ο πιο διάσημος τίτλος εκείνου του ρεύματος. Ακόμη και σήμερα σε κάνει να ανατριχιάζεις, ίσως επειδή κατά βάθος παραμένει επίκαιρη. Ο Ντε Σίκα κάνει θαύματα με τους ερασιτέχνες ηθοποιούς του (Λαμπέρτο Μαγκιοράνι _ ο πατέρας, Ένζο Σταϊόλα_ ο γιός), ενώ η ταινία κέρδισε το πρώτο Οσκαρ ξενόγλωσσης ταινίας (1948).
 
Ο Εντ Ο
 
Βαθμολογία: 5
Αίθουσες: ΡΙΒΙΕΡΑ - ΖΕΦΥΡΟΣ
 
>>Το «Ανακυκλώνοντας τη Μήδεια» του Αστέρη Κούτουλα συνδυάζει τον σύγχρονο χορό με το αρχαίο θέατρο και τη μουσική του Μίκη Θεοδωράκη για να κάνει έναν καυστικό σχολιασμό της ελληνικής πραγματικότητας των ημερών μας.
 
Ο Εντ Ο
 
Βαθμολογία: _
Αίθουσες: ΤΑΙΝΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΛΑΪΣ - ΤΡΙΑΝΟΝ
 

http://www.tovima.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα