Thumbnail
Συστηματική παραβίαση του Κώδικα Δεοντολογίας της ΕΣΗΕΑ από τα κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης 

«Χαμηλές» είναι οι επιδόσεις πολλών κυρίαρχων ελληνικών media ως προς την τήρηση της δημοσιογραφικής δεοντολογίας, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Κοινωνικής Έρευνας στα ΜΜΕ, του τμήματος ΕΜΜΕ του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Τα αποτελέσματα της έρευνας, που αφορά την τήρηση ή μη της δημοσιογραφικής δεοντολογίας σε μία σειρά «μεγάλων» τηλεοπτικών και έντυπων μέσων ενημέρωσης, την περίοδο 2013-2014, δείχνουν ότι υπήρξε συστηματική παραβίαση του Κώδικα Δεοντολογίας της ΕΣΗΕΑ.

Τα αποτελέσματα της έρευνας δημοσιεύθηκαν την Πέμπτη 22 Οκτωβρίου σε ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στο Γρυπάρειο Μέγαρο, από τον πρόεδρο του τμήματος ΕΜΜΕ (Επικοινωνίας και ΜΜΕ) Γιώργο Πλειό, ο οποίος ήταν και ο επιστημονικός υπεύθυνος της έρευνας. Η έρευνα έγινε με τη χρηματοδότηση του Μιχάλη Σταθόπουλου, καθηγητή της Νομικής Αθήνας, ενώ στην ημερίδα συμμετείχαν με παρεμβάσεις τους, ο πρόεδρος της ΕΡΤ Διονύσης Τσακνής, η αντιπρόεδρος του ΕΣΡ Λίνα Αλεξίου, ο πρόεδρος του ΑΠΕ Μιχάλης Ψύλος κ.ά.

«Πρωταθλητής» ο ΣΚΑΪ στην παραβίαση της δημοσιογραφικής δεοντολογίας σύμφωνα με έρευνα του ΕΚΠΑ - https://t.co/vHPRAMBjfz via @Shareaholic

— George Pleios (@gplios) October 26, 2015

Τα κανάλια που μελετήθηκαν ήταν η ΝΕΤ/ΔΤ/ΝΕΡΙΤ, η ΕΡΤ3, το Mega, ο Antenna, ο Alpha και o ΣΚΑΪ, ενώ οι εφημερίδες ήταν η Καθημερινή, η Δημοκρατία, τα Νέα, το Έθνος, ο Ριζοσπάστης και η Εφημερίδα των Συντακτών.

tsaknis

Πιο συγκεκριμένα:

Όσον αφορά το άρθρο 1γ του Κώδικα: «Ο δημοσιογράφος δικαιούται και οφείλει να σέβεται και να τηρεί το διακριτό της είδησης, του σχολίου και του διαφημιστικού μηνύματος, την αναγκαία αντιστοιχία τίτλου και κειμένου και την ακριβή χρησιμοποίηση φωτογραφιών, εικόνων, γραφικών απεικονίσεων και άλλων παραστάσεων», η έρευνα έδειξε ότι το 74,4% των εφημερίδων που μελετήθηκαν δεν τηρούν επαρκώς το συγκεκριμένο κανόνα, ενώ το ίδιο συμβαίνει με το 68,6% των τηλεοπτικών σταθμών. Δηλαδή, στη συντριπτική πλειονότητα των μέσων που βρέθηκαν στο επίκεντρο της έρευνας, η εκφορά της είδησης δεν διακρίνεται από σχόλια ή άλλα παρεμφερή μηνύματα, ενώ και η χρήση φωτογραφιών και εικόνων φαίνεται να γίνεται με τρόπο που στρεβλώνει τα πραγματικά γεγονότα.

Όσον αφορά τα κανάλια, ο ΣΚΑΪ «έρχεται πρώτος» στην παραβίαση του συγκεκριμένου κανόνα, καθώς κατά 76,7% υπάρχει σχόλιο στην είδηση που μεταδίδει. Ακολουθεί ο Antenna με 71,1% και στη συνέχεια ο Alpha, το Mega, η ΝΕΤ/ΔΤ/ΝΕΡΙΤ και τελευταία έρχεται η ΕΡΤ3.

Και στις εφημερίδες, όμως, τα ποσοστά παραβίασης του άρθρου 1γ, σύμφωνα με την έρευνα, είναι πολύ μεγάλα. Στην Εφημερίδα των Συντακτών υπάρχει σχόλιο μέσα στην είδηση κατά 92,3%, ακολουθούν τα Νέα με 81,2% και μετά η Καθημερινή, ο Ριζοσπάστης, το Έθνος, ενώ η εφημερίδα Δημοκρατία δεν έχει σχόλιο μέσα στην είδηση που μεταδίδει, κατά 55,2%.

Όσον αφορά το άρθρο 1ε: ο δημοσιογράφος πρέπει «να ερευνά προκαταβολικά, με αίσθημα ευθύνης και με επίγνωση των συνεπειών, την ακρίβεια της πληροφορίας ή της είδησης που πρόκειται να μεταδώσει»,

το 66,6% της είδησης που δημοσιεύεται στα κανάλια δε συνοδεύεται από δημοσιογραφική έρευνα, ενώ το ίδιο ισχύει για το 59,1% των δημοσιευμάτων στις εφημερίδες.

Να σημειώσουμε εδώ, ότι ο ΣΚΑΪ, σε αντίθεση με τα άλλα κανάλια, τα πηγαίνει καλά, καθώς παρουσιάζει το μικρότερο ποσοστό–σε σύγκριση με τα υπόλοιπα υπό μελέτη κανάλια- μη υποστηριγμένης από έρευνα είδησης (26,3%).

Πηγή: inagreece.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Βάσεις Εισαγωγής: Πτώση σε Πολυτεχνεία και Νομικές αλλά οι Ιατρικές διεκδικούν να πάνε ψηλότερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα