Thumbnail
Γράφει η Μελία

Γράφει η Μελία

Από την στιγμή που παίζεται η "Επιστροφή" στις κινηματογραφικές αίθουσες ειδικοί, θεατές, κριτικοί κινηματογράφου λένε μεταβεβαίότητας πως ο Τσίβο θα πάρει το τρίτο cineχόμενο όσκαρ κινηματογράφισης πανάξια όπως και ο Leo θα κατακτήσει με ιδρώτα και αίμα το χρυσό αγαλματάκι.

Μετά την μαύρη κωμωδία "Birdman" που απέσπασε 4 βραβεία Όσκαρ, η εμπνευσμένη ιστορία από το βιβλίο του Μάικλ Πανκ που κυκλοφορεί στην Ελλάδα από τις εκδόσεις Key Books, ήδη βραβευμένη με 3 χρυσές σφαίρες, είναι υποψήφια για 12 Όσκαρ. 

«Ποιοι είμαστε όταν δεν μας μένει τίποτα; Από τι είμαστε φτιαγμένοι και για τι είμαστε ικανοί; Για πάνω από πέντε χρόνια, αυτό το πρότζεκτ ήταν ένα όνειρο για μένα. Είναι μια έντονη, συναισθηματική ιστορία με φόντο ένα πανέμορφο, επικό φόντο, που εξερευνά τις ζωές ανθρώπων που υπέφεραν σωματικά αλλά ωριμάζουν πνευματικά. Προσπαθήσαμε να μείνουμε όσο το δυνατόν πιο κοντά σε αυτό που περνούσαν τότε οι άνδρες αυτοί. Και περάσαμε πολλές σωματικές και  τεχνικές δυσκολίες για να βγάλουμε κάθε ειλικρινές συναίσθημα από την απίστευτη αυτή περιπέτεια» λέει ο Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου.

Προσυπογράφω! O τίτλος που σε "χοντρές" γραμμές θα μπορούσαμε να βάλουμε στην ταινία είναι το "ποιοι είμαστε όταν δεν μας μένει τίποτα;" ή μέχρι που είμαστε ικανοι να φτάσουμε όταν τα έχουμε χάσει όλα!

Μετά τον Χάουαρντ Χιουζ του «The Aviator» και τον Τζέι Γκάτσμπι του «Ο Υπέροχος Γκάτσμπι»,τον Κάλβιν Κάντι του «Django Unchained» και τον Τζόρνταν Μπέλφορτ του «Λύκου της Wall Street» ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο υποδύεται τον θρυλικό εξερευνητή Χιου Γκλας σε μία εντελώς διαφορετική πρόκληση για τον ίδιο.

Ο Χιου Γκλας λοιπόν σε μια αποστολή στην αχαρτογράφητη της Αμερική, του επιτίθεται μία αρκούδα. Τότε ο εξερευνητής εγκαταλείπεται από την υπόλοιπη ομάδα και μένει μόνος του τραυματισμένος. Τότε ξεκινάει ο γολγοθάς - Οδύσσεια του Χιου Γκλας με αστήρευτη θέληση και σιδερένιο στόχο να βρει τον άνδρα που τον πρόδωσε. Η αποστολή ξεκινάει και η εκδίκηση θα αποτελέσει την λύτρωση του χαρακτήρα σε ένα ταξίδι με τις πιο επικίνδυνες προκλήσεις όπου κάθε λίγο και λιγάκι αναρωτιέσαι πως ειναι δυνατόν να βγήκε κάποιος ζωντανός.

«Δεν έχω ξαναδεί αυτήν την χρονική περίοδο στο σινεμά, ήταν μια εποχή φοβερά ενδιαφέρουσα ακριβώς γιατί ήταν πολύ πιο άγρια απ’ ό,τι μπορούμε να φανταστούμε. Η χώρα ήταν μια παντελώς άγνωστη άγρια περιοχή, όπου οι νόμοι δεν είχαν καμία ισχύ. Όλοι επιβίωναν όπως και τα ζώα. Αυτό που μου αρέσει πολύ στην προσέγγιση του Αλεχάντρο είναι ότι είναι ένας κινηματογραφιστής της παλιάς σχολής που πιστεύει στην τέχνη της δημιουργίας, αλλά ταυτόχρονα είναι και εκτός του συστήματος. Καταλαβαίνει πολύ καλά τη βιομηχανία αλλά μελετά εδώ και χρόνια την ιστορία του κινηματογράφου και ανέπτυξε το προσωπικό του στιλ, χωρίς συμβιβασμούς. Υπάρχουν πολύ λίγοι σκηνοθέτες που μπορούν να αποδράσουν από το καλούπι του Χόλιγουντ αλλά να καταφέρουν επίσης να κάνουν μια τόσο επική ταινία.» σημειώνει ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο.

Η πραγματική Ιστορία

Η ταινία αναφέρεται στην περίοδο του 1823 στην Αμερική. Ο γεννημένος το 1773 Χιου Γκλας ενώ ταξίδευε ως πειρατής στη Θάλασσα για αρκετά χρόνια το 1823 παίρνει μέρος σε μία αποστολή για την εξερεύνηση του ποταμού Μιζούρι. Όταν εμφανίστηκε ζωντανός μετά την επίθεση από την αρκούδα ο τύπος της εποχής διέδωσε την ιστορία του η οποία ενέπνευσε εκτός από διάφορες βιογραφίες και μυθιστορήματα και τον συγγραφέα και πρέσβη των ΗΠΑ στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου το 2002 να γράψει  το "The Revenant: Α novel of Revenge" πάνω στο οποίο βασίστηκε η ταινία.

«Ο Λίο είναι εξαιρετικός σε κάθε μία λεπτομέρεια, σε κάθε πτυχή της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Είναι συνεργάσιμος και πολύ έξυπνος, ενώ έφερε στον ρόλο την δική του, βαθιά σύνδεση με τη φύση. Δούλεψε στις χειρότερες συνθήκες, με τα πιο απαιτητικά κοστούμια, με το πιο ακραίο μακιγιάζ, σε σκηνές το λιγότερο εξαιρετικά απαιτητικές. Η ερμηνεία του δεν θα σας συγκινήσει απλώς, θα σας εκπλήξει.» αναφέρει ο σκηνοθέτης Αλεχάντρο Γκονζάλες Ινιαρίτου

«Είναι ένα απίστευτο ταξίδι μέσα από τα σκληρότερα στοιχεία της αχαρτογράφητης Αμερικής. Μιλά για την δύναμη του ανθρώπινου πνεύματος. Η ιστορία του Γκλας είναι θρυλική αλλά ο Αλεχάντρο την χρησιμοποιεί για να διερευνήσει το τι σημαίνει να έχεις τα πάντα εναντίον σου, τι μπορεί να υπομείνει το ανθρώπινο πνεύμα και τι σου συμβαίνει όταν όντως τα υπομένεις όλα.» σημειώνει ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο

Εδώ να τονίσουμε πως στην διεύθυνση φωτογραφίας στην ταινία ανέλαβε ο εξαιρετικός Εμάνουελ Λουμπέσκι ο οποίος μεταξύ άλλων τόνισε ότι: «Ζώντας αυτή την περιπέτεια με τον Αλεχάντρο και τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας μπήκα πραγματικά σε μια από τις πιο εκπληκτικές, ενδιαφέρουσες και απαιτητικές εμπειρίες της ζωής μου. Η αναγνώριση της Ακαδημίας είναι μεγάλη τιμή, ειδικά ανάμεσα σε τόσους εξαιρετικά ταλαντούχους διευθυντές φωτογραφίας.»

Για τον Ινιαρίτου

«Δεν έχω ξαναδεί αυτήν την χρονική περίοδο στο σινεμά, ήταν μια εποχή φοβερά ενδιαφέρουσα ακριβώς γιατί ήταν πολύ πιο άγρια απ’ ό,τι μπορούμε να φανταστούμε. Η χώρα ήταν μια παντελώς άγνωστη άγρια περιοχή, όπου οι νόμοι δεν είχαν καμία ισχύ. Όλοι επιβίωναν όπως και τα ζώα. Αυτό που μου αρέσει πολύ στην προσέγγιση του Αλεχάντρο είναι ότι είναι ένας κινηματογραφιστής της παλιάς σχολής που πιστεύει στην τέχνη της δημιουργίας, αλλά ταυτόχρονα είναι και εκτός του συστήματος. Καταλαβαίνει πολύ καλά τη βιομηχανία αλλά μελετά εδώ και χρόνια την ιστορία του κινηματογράφου και ανέπτυξε το προσωπικό του στιλ, χωρίς συμβιβασμούς. Υπάρχουν πολύ λίγοι σκηνοθέτες που μπορούν να αποδράσουν από το καλούπι του Χόλιγουντ αλλά να καταφέρουν επίσης να κάνουν μια τόσο επική ταινία.» - Λεονάρντο Ντι Κάπριο.

Φόρμα, ουσία, απεικόνιση

Όπως αναφέρει και ο Χρήστος Σκυλλάκος στο toperiodiko.gr η κινηματογράφηση του χώρου, το ρεπεράζ, η ευρυγώνια φωτογραφία στοχευμένη στα πρόσωπα των χαρακτήρων, η σπουδαία δουλειά πάνω στους τρόπους έκφρασης της αίσθησης επιβίωσης σε στιγμές απόλυτης μοναξιάς του ήρωα –δείτε τα κενά απελπισμένα βλέμματα του Di Caprio ενώ προσπαθεί να σταθεί όρθιος καθ’ όλη την διάρκεια της ταινίας- η φωνή του που μοιάζει βραχνά υπόκωφη σαν να μονολογεί από τον τάφο, γενικότερα η υποκριτική δυναμική των δυο πρωταγωνιστών, η κινηματογραφική απεικόνιση των Ινδιάνων σαν να είναι πνεύματα της φύσης –στερεοτυπική μα και ενδιαφέρουσα παράλληλα οπτική- τα λευκά και παγωμένα τοπία που βγάζουν αίσθηση μιας νεκρικής σιωπής, τα συνθετικώς μονταρισμένα μακρόσυρτα πλάνα και μονοπλάνα που έρχονται σε συνέχεια του ύφους του Iñárritu, η παράλληλη δράση στον ίδιο χρόνο που δείχνει σκηνοθετική ευφυία και οξεία αντίληψη, καθώς και ο ρυθμός που κρατιέται με μουσική ακρίβεια με στόχο να έχουμε χρόνο να συντρέξουμε με τον ήρωα ασκεί φυσικά, κινηματογραφική γοητεία. Η κάμερα δεν μοιάζει εργαλείο απεικόνισης, αλλά συνδράμει στο να εισέλθουμε παρατηρητικά στον πόνο του τσακισμένου πρωταγωνιστή.  Με λίγα λόγια, η τεχνική αρτιότητα, η μεθοδολογική αρτιότητα εξαγωγής συναισθημάτων, η φόρμα που είναι σκληρά ποιητική, ενθουσιάζει. Μα φτάνει μονάχα αυτό; Θα άγγιζε την αριστουργηματική καλλιτεχνική ουσία όσο η φόρμα ξεπερνούσε τους υφάλους του μοιρολατρικού και ηθικώς διδακτικού, αμερικάνικης κοπής, περιεχομένου.

Το μεγαλείο της κινηματογράφησης, η υπέροχη μουσική των Ρουίτσι Σακαμότο και Κάρστεν Νικολάι, ο αποκλειστικά φυσικός φωτισμός και οι ερμηνείες των ηθοποιών συνιστούν αυταπόδεικτα ατού της ταινίας.

«Η Επιστροφή» (The Revenant - 2015)
Σκηνοθεσία: Αλεχάντρο Γκ. Ινιαρίτου
Σενάριο: Αλεχάντρο Γκ. Ινιαρίτου, Μαρκ Λ. Σμιθ
Παραγωγή: Αλεχάντρο Γκ. Ινιαρίτου, Στιβ Γκόλιν, Ντέιβιντ Κάντερ, Άρνον Μίλτσαν, Μέρι Πάρεντ, Κιθ Ρέντμον, Τζέιμς Γ. Σκοτσντοπόλ
Ηθοποιοί: Λεονάρντο Ντι Κάπριο, Τομ Χάρντι, Ντόναλ Γκλίσον, Ουίλ Πούλτερ, Πολ Άντερσον, Λούκας Χάας
Φωτογραφία: Εμανουέλ Λουμπέσκι
Μοντάζ: Στίβεν Μιριόνε
Καλλιτεχνική Διεύθυνση: Λόρελ Μπέργκμαν
Μουσική: Ρουίτσι Σακαμότο, Κάρστεν Νικολάι, Μπράις Ντέσνερ
Διάρκεια: 156 λεπτά

Το τρέιλερ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Βάσεις Εισαγωγής: Πτώση σε Πολυτεχνεία και Νομικές αλλά οι Ιατρικές διεκδικούν να πάνε ψηλότερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 03/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αναγνωστόπουλος
Αναγνωστόπουλος-Πανελλαδικές: «Δεν έχω ακούσει κάτι πιο γελοίο» – Η οργή του πατέρα της Καρολάιν
Τι είπε ο πατέρας της δολοφονημένης Καρολάιν για τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών του Μπάμπη Αναγνωστόπουλου
Αναγνωστόπουλος-Πανελλαδικές: «Δεν έχω ακούσει κάτι πιο γελοίο» – Η οργή του πατέρα της Καρολάιν
ekpaideytikoi_yper_a-a
21ο συνέδριο ΟΛΜΕ - ΑΣΕ: Μακριά από την ανάγκη των εκπαιδευτικών να παρθούν αγωνιστικές αποφάσεις η πλειοψηφία του απερχόμενου Δ.Σ
«Η ΑΣΕ, που αποτελεί την 2η παράταξη σε δύναμη (με βάση τους αντιπροσώπους που έχουν εκλεγεί), δεν θα επιτρέψει να επικρατήσουν διαλυτικά φαινόμενα»...
21ο συνέδριο ΟΛΜΕ - ΑΣΕ: Μακριά από την ανάγκη των εκπαιδευτικών να παρθούν αγωνιστικές αποφάσεις η πλειοψηφία του απερχόμενου Δ.Σ