Thumbnail

Συντάκτης: Δημήτρης Κανελλόπουλος

Και ξαφνικά, ο Μίλτος Λογιάδης «τα βρόντηξε» από την ΕΡΤ. Οχι μόνο δεν μπορούσε να κάνει τη δουλειά του όπως ακριβώς ήθελε και γνώριζε (λόγω και αντικειμενικών οικονομικών δυσκολιών) ως μαέστρος που είναι, είχε και τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΤ Λάμπη Ταγματάρχη να μπλέκεται, όπως υποστηρίζει ο ίδιος, στα πόδια του. «Είμαστε σε εντελώς διαφορετικό μήκος κύματος, δεν μπορεί ο κ. Ταγματάρχης να επεμβαίνει στη δουλειά μου», δηλώνει στην «Εφ.Συν.», «δεν είμαι υποχείριο κανενός».

Ο Μίλτος Λογιάδης ανέλαβε τα μουσικά σύνολα της ΕΡΤ προ τριμήνου περίπου. Χορωδία και ορχήστρες. Αλλά τη Δευτέρα το πρωί παραιτήθηκε. Από μια θέση ωστόσο που στην πραγματικότητα αποτελούσε μαγική εικόνα, μια και ποτέ δεν δημιουργήθηκε. Απλώς έμεινε στα χαρτιά η πράξη του υπουργικού συμβουλίου που θα έδινε τη δυνατότητα στον Μίλτο Λογιάδη να εργάζεται και να πληρώνεται.

Διότι, έως τώρα, το έκανε... εθελοντικά - συμμετέχει και στο Δ.Σ. του Μεγάρου Μουσικής. «Ψάχναμε πάντως τρόπο για να τον πληρώσουμε», υποστηρίζει ο Λάμπης Ταγματάρχης.

Είναι πολλά τα προβλήματα που αφορούν τα Μουσικά Σύνολα της ΕΡΤ. Κατ’ αρχάς πρέπει να κατανοήσουμε πως οι μουσικοί δεν είναι οι συνηθισμένοι δημόσιοι υπάλληλοι, καλώς ή κακώς δεν μπορούν να υπάγονται στο ενιαίο μισθολόγιο και η εξαίρεσή τους από αυτό εκκρεμεί ακόμα.

Ας μην τα ισοπεδώνουμε όλα. «Δεν είναι όλοι ίδιοι, άλλα είναι τα πρώτα όργανα σε μια ορχήστρα, άλλα τα δεύτερα, άλλος ο εξάρχων κ.ο.κ., δεν μπορούν να έχουν όλοι τον ίδιο μισθό», επισημαίνει ο κ. Λογιάδης. «Δεν παίρνουν το “επίδομα θέσης”, δεν υπάρχει πλέον και το “επίδομα οργάνων” όπως γίνεται σε όλες τις ορχήστρες του κόσμου.

Οι μουσικοί κουβαλούν και χρησιμοποιούν τα δικά τους όργανα (μερικά αξίζουν πολλές χιλιάδες ευρώ), αλλά δεν πληρώνονται γι’ αυτά». Είναι σαν οι υπάλληλοι μιας δημόσιας υπηρεσίας, συμπληρώνω, να έφερναν αυτοί τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές στα γραφεία τους ή οι καμέραμεν να είχαν τις δικές τους κάμερες.

Ενα ακόμα ζήτημα είναι και η στελέχωση των συνόλων, με το μεγαλύτερο πρόβλημα να το αντιμετωπίζει η χορωδία της ΕΡΤ. «Ενώ κανονικά πρέπει να έχει 55 άτομα, αυτή τη στιγμή διαθέτει μόνο 25», αποκαλύπτει ο μαέστρος. Κι έκτακτους μουσικούς και χορωδούς δεν μπορεί να προσλάβει.

Ούτε καν μαέστρους, αφού ο νόμος του επιτρέπει να χρησιμοποιούν κάποιον έως τρεις φορές (τρεις συναυλίες δηλαδή!) το εξάμηνο ώστε να μην μπορούν αυτοί να κατοχυρώσουν δικαίωμα μονιμότητας στο Δημόσιο.

Ο κ. Λογιάδης εξηγεί και τη διαφορετική φιλοσοφία που έχει σε σχέση με τον Λάμπη Ταγματάρχη. Ο πρώτος βέβαια είναι μαέστρος, ο δεύτερος δημοσιογράφος και μάνατζερ. «Ο κ. Ταγματάρχης θεωρεί πως όλοι οι μουσικοί των συνόλων της ΕΡΤ πρέπει να αποτελούν μια “δεξαμενή” και να χρησιμοποιούνται κατά το δοκούν.

Αυτό δεν γίνεται, είναι διαφορετική η ορχήστρα ποικίλης μουσικής από εκείνη της συμφωνικής. Οι μουσικοί στην πρώτη παίζουν πιο “λαϊκά” πράγματα, τζαζ και τάνγκο, ενώ στη συμφωνική μόνο κλασική μουσική».

Σε αυτό αντιδρά ο Λάμπης Ταγματάρχης και από την πλευρά του έχει δίκιο, όπως δίκιο έχει όμως και ο Μίλτος Λογιάδης βέβαια (όσο κι αν φαίνεται παράδοξο αυτό, να δικαιώνονται και οι δύο). «Οταν υπάρχουν τριάντα που παίζουν τσέλο στα μουσικά σύνολα της ΕΡΤ, δεν μπορεί κάποιος να ζητάει για μία συναυλία να έρθει ένας 31ος απ’ έξω», σημειώνει ο Λάμπης Ταγματάρχης.

Υπάρχουν και κάποιες άλλες γραφειοκρατικές δυσκολίες που δυσκόλευαν τη ζωή του κ. Λογιάδη. Δεν έχει λόγου χάριν ο καλλιτεχνικός διευθυντής τη δυνατότητα να υπογράφει ακόμα και για μικρά ποσά ώστε να είναι πιο ευέλικτος και να αποφεύγει τη γραφειοκρατία της ΕΡΤ.

Ούτε καν για μία συναυλία. Και είναι αλήθεια πως το τελευταίο διάστημα τα μουσικά σύνολα έχουν αυξήσει πολύ τη δραστηριότητά τους. «Δεν είναι αρεστό αυτό στη διοίκηση διότι προσθέτει υποχρεώσεις στη γραφειοκρατία της ΕΡΤ», λέει ο κ. Λογιάδης. «Ανάμεσα στην έντονη παρουσία των συνόλων και τη γραφειοκρατία, προτιμούν να περιορίσουν το πρώτο. Δεν μπορούσα να παραμείνω κάτω από τέτοιες συνθήκες και παραιτήθηκα».

Πηγή: efsyn.gr

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Βάσεις Εισαγωγής: Πτώση σε Πολυτεχνεία και Νομικές αλλά οι Ιατρικές διεκδικούν να πάνε ψηλότερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panepistimio
Φοιτητές chatbot ξεγέλασαν τους εξεταστές σε πανεπιστημιακές εξετάσεις
«Η τεχνητή νοημοσύνη θα επηρεάσει την ακεραιότητα των εκπαιδευτικών αξιολογήσεων. Δεν θα επιστρέψουμε απαραιτήτως πλήρως στις χειρόγραφες εξετάσεις,...
Φοιτητές chatbot ξεγέλασαν τους εξεταστές σε πανεπιστημιακές εξετάσεις
vaseis-201213.jpg
Βάσεις εισαγωγής πολλών ταχυτήτων: Κατηφορίζουν οι Νομικές και τα Πολυτεχνεία ανηφορίζουν οι Ιατρικές
Βάσεις εισαγωγής: Πως κινούνται ανά Επιστημονικό Πεδίο - Πόσα μόρια θα είναι η άνοδος ή η πτώση
Βάσεις εισαγωγής πολλών ταχυτήτων: Κατηφορίζουν οι Νομικές και τα Πολυτεχνεία ανηφορίζουν οι Ιατρικές