Thumbnail
Βίντεο

Το 35λεπτο ταξίδι  από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη είναι ένα βήμα πιο κοντά στην πραγματικότητα μετά το τελευταίο τέστ της υπερηχητικής τεχνολογίας.

Μια κοινή Ηστρατιωτική ερευνητική ομάδα της ΗΠΑ και της Αυστραλίας δοκίμασε επιτυχώς ένα scramjet σε υψόμετρο 172 μίλια (278 χιλιόμετρα) και με ταχύτητα Mach 7,5. Οι δοκιμές έχουν ξεκινήσει από το 2009 και αναμένεται να συνεχισθούν το 2018, με την ελπίδα πως θα ολοκληρωθούν με επιτυχία, ώστε ο κινητήρας να κάνει την εμφάνισή του σε επιβατικά αεροπλάνα που θα μειώσουν δραστικά τη διάρκεια των πτήσεων

«Πρόκειται για μια τεχνολογία που αλλάζει το παιχνίδι … και  φέρει επανάσταση στα παγκόσμια αεροπορικά ταξίδια, παρέχοντας οικονομικά αποδοτική πρόσβαση στο διάστημα» δήλωσε ο επικεφαλής του προγράμματος Alex Zelinsky. Οι επιστήμονες έχουν πει ότι η υπερηχητική τεχνολογία θα μειώσει το χρόνο ταξιδιού δραστικά.

Για παράδειγμα, ένα ταξίδι από το Σίδνεϊ στο Λονδίνο θα μπορούσε να γίνει σε δύο ώρες για τα 10.500 μίλια (17.000 χιλιόμετρα) πτήσης. Και το ταξίδι 3.460 μιλίων (5.571 χιλιόμετρα) από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη θα μπορούσε να πάρει μόλις 35 λεπτά.

Οι μηχανικοί που εμπλέκονται στο πρόγραμμα – που ονομάζεται Hypersonic Διεθνές Ερευνητικός Πειραματισμός Πτήσεων (HIFiRE) – τελικά θέλουν τον κινητήρα να λειτουργεί σε Mach 7 ή 5370 μίλια/ώρα. 

«Εκτός από το ότι θα μπορεί κανείς να καλύψει μεγάλες αποστάσεις εξαιρετικά γρήγορα, η τεχνολογία είναι επίσης χρήσιμη ως μία εναλλακτική λύση για την εκτόξευση δορυφόρων στο διάστημα», σημειώνει στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Μάικλ Σμαρτ από το πανεπιστήμιο του Κουίνσλαντ, ο οποίος συμμετέχει στο HIFiRE.

Ο λόγος είναι πως ο κινητήρας, τεχνολογίας scramjet, χρησιμοποιεί το οξυγόνο της ατμόσφαιρας, σε αντίθεση με τους πυραύλους. Επομένως, υπόσχεται οχήματα εκτόξευσης τα οποία θα είναι ελαφρύτερα και ταχύτερα από τους πυραύλους, μειώνοντας επίσης το κόστος μεταφοράς ενός δορυφόρου στο διάστημα.

Εκτός από τη λειτουργία της τεχνολογίας σε πραγματικές συνθήκες, στην πρόσφατη δοκιμή ελέγχθηκε κατά πόσο η θερμότητα που αναπτύσσεται στο σκάφος θα μπορούσε να παραμορφώσει το κέλυφός του. Η επόμενη δοκιμή προγραμματίζεται για το 2017, με τον κινητήρα πλέον να μην βρίσκεται προσαρτημένος σε έναν πυραυλικό κινητήρα. 

Δείτε τα παρακάτω κατατοπιστικά βίντεο

The Warp Speed of Today: Boeing's X-51A WaveRider

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

fysiki_oefe_1.jpg
Πανελλαδικές: Τα 2 τελευταία χρόνια τα 7 τμήματα της Φυσικής των ΑΕΙ της χώρας μας είχαν κενές πάνω από τις μισές θέσεις εισακτέων
Aπό τις διαθέσιμες θέσεις, το 50% περίπου έμειναν «ορφανές»  εξαιτίας της εφαρμογής της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ).
Πανελλαδικές: Τα 2 τελευταία χρόνια τα 7 τμήματα της Φυσικής των ΑΕΙ της χώρας μας είχαν κενές πάνω από τις μισές θέσεις εισακτέων
super-artificial-intelligence-texniti-noimosyni.jpg
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα
Η Ελλάδα θα εκμεταλλευθεί την τεράστια υπολογιστική δύναμη του Δαίδαλου, για να δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό οικοσύστημα καινοτομίας στο ΑΙ. Σκοπός...
Ο «Φάρος» της Τεχνητής Νοημοσύνης συναντά τον υπερυπολογιστή «Δαίδαλο»: ΕΜΠ, Δημόκριτος και ερευνητικο κέντρο Αθηνά ενώνουν δυνάμεις για τη δημιουργία του πρώτου AI Factory στην Ελλάδα