Thumbnail
Αναλυτικά

Του Δημοσθένη Καλαμπάκα

Οι νέες τεχνολογίες και οι απεριόριστες δυνατότητες που προσφέρει πλέον το διαδίκτυο, εκτός από τα θετικά στοιχεία, δίνουν παράλληλα την ευκαιρία σε απατεώνες να ανακαλύπτουν όλο και περισσότερους τρόπους για την εξαπάτηση πολιτών και επιχειρήσεων. Χρησιµοποιούν ειδικές τεχνικές εξαπάτησης, ενώ εκµεταλλεύονται κατάλληλα την πληθώρα πληροφοριών που υπάρχουν διαθέσιµες στα µέσα κοινωνικής δικτύωσης, ώστε να πραγµατοποιούν στοχευµένες επιθέσεις αλίευσης προσωπικών δεδοµένων από τους χρήστες του διαδικτύου. Οι σύγχρονες µορφές απάτης, που πρέπει να γνωρίζουν και να αποφεύγουν οι πολίτες και οι επιχειρήσεις, εµφανίζονται µε τις ακόλουθες µορφές:

Ψευδείς και παραπλανητικοί διαγωνισµοί µέσω διαδικτύου

Οι πολίτες προτρέπονται µέσω γνωστών µέσων κοινωνικής δικτύωσης να συµµετάσχουν σε ψευδή και παραπλανητικό διαγωνισµό, συµπληρώνοντας ένα ερωτηµατολόγιο στο διαδίκτυο, προερχόµενο δήθεν από αεροπορική εταιρεία, χρησιµοποιώντας λογότυπα αυτής, µε υποτιθέµενο δώρο αεροπορικά εισιτήρια. Ειδικότερα, αφού απαντηθούν ορισµένα ερωτήµατα και πριν από την ολοκλήρωση της διαδικασίας, προτρέπουν στην αποστολή του και σε άλλους χρήστες γνωστού µέσου κοινωνικής δικτύωσης. Αποσκοπούν έτσι στην υφαρπαγή προσωπικών στοιχείων και δεδοµένων, ενώ παράλληλα ανακατευθύνουν τη σύνδεση σε Υπηρεσίες Πολυµεσικής Πληροφόρησης, οδηγώντας τους χρήστες σε ιστοσελίδα που τους καλεί να καταχωρήσουν τον αριθµό της τηλεφωνικής τους σύνδεσης, µε απώτερο σκοπό την αυξηµένη χρέωση της τηλεφωνικής σύνδεσης.

Ψευδείς και παραπλανητικές προσφορές

Ο ανυποψίαστος διαδικτυακός χρήστης που συµµετέχει στις υποτιθέµενες προσφορές, αφού προωθηθεί σε συγκεκριµένη ιστοσελίδα όπου πραγµατοποιείται η προσφορά, καλείται να απαντήσει σε ερωτήσεις µε αντάλλαγµα την απόκτηση µιας δωροεπιταγής γνωστής αλυσίδας καταστηµάτων πώλησης προϊόντων και τροφίµων που φέρεται ψευδεπίγραφα ότι διοργανώνει το διαγωνισµό και στη συνέχεια να κοινοποιήσει τη συγκεκριµένη προσφορά σε γνωστή ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης. Αµέσως µετά, ο συµµετέχων, για να αποκτήσει την υποτιθέµενη δωροεπιταγή, καλείται να εγγραφεί καταχωρώντας σε ειδική φόρµα το κινητό του τηλέφωνο, το οποίο όµως καταχωρεί εν αγνοία του σε συνδροµητική υπηρεσία υψηλής χρέωσης. Τελικό αποτέλεσµα είναι η υπέρογκη χρέωση του καταχωρηθέντος τηλεφωνικού αριθµού. Επισηµαίνεται ότι τα διαφηµιστικά αυτά µηνύµατα, χρήζουν µεγάλης προσοχής, καθότι χρησιµοποιούν λογότυπα και στοιχεία γνωστών εταιρειών και παρουσιάζονται ως εξαιρετικά αληθοφανή, ενώ η κοινοποίησή τους µέσω δηµοφιλών ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης καθιστά την εξάπλωσή τους ιδιαίτερα γρήγορη.

Τηλεφωνικές απάτες

Oι δράστες προσποιούµενοι τους µηχανικούς πληροφορικής του Κέντρου Υποστήριξης εταιρείας λογισµικού, αναφέρουν στους πολίτες ότι προτίθενται να βοηθήσουν στην επίλυση τεχνικών προβληµάτων του υπολογιστή τους, που διέγνωσαν αποµακρυσµένα ή να πραγµατοποιήσουν έλεγχο γνησιότητας των εγκαταστηµένων προγραµµάτων σ’ αυτόν ώστε να συνεχιστεί η χρήση τους. Στο πλαίσιο αυτό ζητούν από τους πολίτες να εγκαταστήσουν πρόγραµµα αποµακρυσµένης πρόσβασης στον υπολογιστή τους, αποκτώντας έτσι πρόσβαση στον υπολογιστή του ανυποψίαστου θύµατος και κατ’ επέκταση στα προσωπικά του δεδοµένα που είναι αποθηκευµένα σ’ αυτόν.

Υποκλοπή στοιχείων καρτών πληρωµής

Η εκτεταµένη χρήση καρτών πληρωµής για ηλεκτρονικές συναλλαγές, απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή από τους χρήστες τους, αφού ελλοχεύουν αρκετοί κίνδυνοι που µπορεί να οδηγήσουν στην υποκλοπή των στοιχείων αυτών. Η µη αυτοπρόσωπη παρουσία του αγοραστή και η άγνωστη ταυτότητα του πωλητή (ή … υποψήφιου απατεώνα) έχουν συµβάλει στην αύξηση των περιπτώσεων απάτης, µε την χρήση καρτών πληρωµής στο Διαδίκτυο. Οι πιο διαδεδοµένες µέθοδοι αλίευσης καρτών πληρωµής, είναι οι ακόλουθοι:

Πλασµατική ιστοσελίδα πώλησης προϊόντων - υπηρεσιών

Με αυτό τον τρόπο, ο απατεώνας καταφέρνει να συγκεντρώνει στοιχεία και αριθµούς καρτών πληρωµής χρηστών του διαδικτύου, οι οποίοι έχοντας εξαπατηθεί, νοµίζουν ότι πρόκειται για κάποιο διαδικτυακό κατάστηµα και κάνουν τις αγορές τους. Οι δράστες καταφέρνουν να αποκτούν φυσική πρόσβαση στα στοιχεία πιστωτικών καρτών πολιτών, σηµειώνοντας αυτά και εν συνεχεία τα χρησιµοποιούν σε διαδικτυακές αγορές, καθώς για τις αγορές αυτές δεν είναι απαραίτητη η φυσική κατοχή της κάρτας πληρωµής, παρά µόνο τα στοιχεία αυτής.

Εγκατάσταση κακόβουλου λογισµικού παρακολούθησης και καταγραφής δραστηριότητας του χρήστη, κατά τη πλοήγησή του στο διαδίκτυο.

Κατά τη πραγµατοποίηση διαδικτυακών αγορών, το εν λόγω κακόβουλο πρόγραµµα καταγράφει και υποκλέπτει τα στοιχεία που εισάγονται στις φόρµες πληρωµής.

Υποκλοπή στοιχείων λογαριασµού ηλεκτρονικής τραπεζικής ή ηλεκτρονικών πορτοφολιών

Ο συνήθης τρόπος για την υποκλοπή στοιχείων λογαριασµών ηλεκτρονικής τραπεζικής ή ηλεκτρονικών πορτοφολιών που τηρούν οι πολίτες, είναι η αποστολή παραπλανητικών µηνυµάτων ηλεκτρονικού ταχυδροµείου, προερχόµενο φαινοµενικά από τραπεζικό ίδρυµα της χώρας, τα οποία προτρέπουν τον ανυποψίαστο χρήστη του διαδικτύου να µεταβεί σε σύνδεσµο που προσοµοιώνει την ιστοσελίδα της υπηρεσίας ηλεκτρονικής τραπεζικής του εκάστοτε τραπεζικού ιδρύµατος. Με αυτό τον τρόπο, οι δράστες καταφέρνουν να αποκτήσουν τα στοιχεία πρόσβασης στον τραπεζικό λογαριασµό και ή το ηλεκτρονικό πορτοφόλι των πολιτών και να πραγµατοποιούν στη συνέχεια παράνοµα µεταφορές χρηµατικών ποσών σε άλλους τραπεζικούς λογαριασµούς ή διαδικτυακές αγορές προϊόντων - υπηρεσιών. Σε µερικές περιπτώσεις έχει αναφερθεί η τηλεφωνική προσέγγιση των θυµάτων από δράστες, οι οποίοι προσποιούνται εργαζόµενους σε τραπεζικό ίδρυµα, που χρησιµοποιώντας διάφορες προφάσεις προσπαθούν να αποσπάσουν στοιχεία τραπεζικών λογαριασµών.

Απατηλές αγγελίες εύρεσης εργασίας

Πρόκειται για απατηλές διαδικτυακές αγγελίες που αναρτώνται σε ιστοσελίδες εύρεσης εργασίας ή αποστέλλονται µέσω αυτόκλητων µηνυµάτων ηλεκτρονικού ταχυδροµείου στο θύµα. Οι αγγελίες αυτές περιγράφουν ιδιαίτερα ελκυστικές θέσεις εργασίας, µε µεγάλες οικονοµικές απολαβές, µε αποµακρυσµένη εργασία, συνήθως προσποιούµενες εταιρείες στο εξωτερικό. Μάλιστα, οι δράστες δεν διστάζουν να δηµιουργήσουν ιστοσελίδα της εταιρείας - εργοδότη, στην οποία αναρτούν πληροφορίες για την απατηλή αγγελία, προκειµένου να γίνουν ακόµη πιο πειστικοί. Από τους ανυποψίαστους υποψήφιους εργαζόµενους, ζητείται η γνωστοποίηση και η αποστολή προσωπικών τους στοιχείων, όπως ταυτότητα, στοιχεία τραπεζικού λογαριασµού για την καταβολή του µισθού κ.α. Οι απατεώνες προσφέρουν στα υποψήφια θύµατά τους φαινοµενικά νόµιµες θέσεις εργασίας, µε σκοπό να τους εξαπατήσουν και να τους χρησιµοποιήσουν ως ενδιάµεσους για το ξέπλυµα µαύρου χρήµατος, προκειµένου να συγκαλύψουν τα ίχνη τους. Οι εργαζόµενοι που χρησιµοποιούνται ως ενδιάµεσοι ονοµάζονται µεταφορείς παράνοµου χρήµατος και µεταφέρουν παράνοµα αποκτηθέντα χρήµατα σε λογαριασµούς τρίτων, συνήθως σε άλλες χώρες, κρατώντας ένα ποσοστό ως προµήθεια.

Οι δράστες στρατολογούν τα θύµατά τους χρησιµοποιώντας διάφορες µεθόδους. Προκειµένου να είναι πιο αληθοφανής η απάτη, µπορούν µέχρι και να αντιγράψουν αυθεντικές ιστοσελίδες εταιρειών και να χρησιµοποιήσουν παραπλήσιες διευθύνσεις µε διαδικτυακές αγγελίες, διαφηµίσεις φαινοµενικά νόµιµων θέσεων εργασίας (π.χ. «υπάλληλοι µεταφοράς χρηµάτων»).

Απατηλές αγγελίες πώλησης προϊόντων

Πρόκειται για απατηλές αγγελίες που αναρτώνται σε ιστοσελίδες αγγελιών µε µεγάλη επισκεψιµότητα, στις οποίες οι ενδιαφερόµενοι αφού εντοπίσουν κάποιο προϊόν που επιθυµούν να αγοράσουν, όπως για παράδειγµα κάποιο αυτοκίνητο, τρακτέρ, µηχανή κ.λ.π, έρχονται σε σχετική επικοινωνία- συµφωνία µε τον κάτοχο-δράστη (µε email ή τηλεφωνικά), καταβάλλοντας ορισµένο ποσό ως προκαταβολή συνήθως µέσω εταιρειών πληρωµών. Μόλις ο δράστης παραλάβει τα χρήµατα προφασίζεται διάφορες δικαιολογίες για την αποστολή του προϊόντος, αφενός µεν για να εισπράξει επιπλέον χρήµατα και αφετέρου δε για να µη παραδώσει ποτέ το προϊόν. Για παράδειγµα, οι δράστες σε µία πώληση αυτοκινήτου, για να προσδώσουν αληθοφάνεια στα λεγόµενά τους παρουσιάζουν πλαστά έγγραφα κυκλοφορίας και παραστατικά επώνυµων εταιρειών µεταφοράς, οι οποίες εγγυώνται την ασφαλή µεταφορά του. Επίσης, τα στοιχεία επικοινωνίας που χρησιµοποιούν, τηλέφωνα, e-mail, ανήκουν σε τρίτα πρόσωπα ή αντιστοιχούν σε παρόχους του εξωτερικού, που παρέχουν τη δυνατότητα διατήρησης της ανωνυµίας του χρήστη. Τέλος, όταν πλέον το θύµα καταλάβει ότι έχει πέσει θύµα απάτης ο δράστης προβαίνει σε διαγραφή της επίµαχης αγγελίας.

Τι θα πρέπει να προσέχει ο καταναλωτής όσον αφορά τις αγορές µέσω διαδικτύου:

Όταν συγκρίνει προϊόντα από διάφορες ιστοσελίδες, µπορεί να βρει σε κάποιες εξ αυτών τα ίδια προϊόντα φθηνότερα σε σχέση µε άλλες ιστοσελίδες. Καλό θα ήταν, λοιπόν, να ψάξει µήπως οι ιστοσελίδες αυτές είναι φαντάσµατα (π.χ. µία αναζήτηση στο google µε την επωνυµία της ιστοσελίδας µε τα πολύ φθηνά προϊόντα). Να προσέχει ιδιαιτέρως όταν η προσφορά φαίνεται πολύ καλή για να είναι αληθινή και το άλλο µέρος ασκεί συνεχώς πίεση για την ολοκλήρωση της αγοραπωλησίας. Ποτέ να µην πληρώνει προκαταβολικά σε πωλητή, τον οποίο δεν γνωρίζει, ακόµη και εάν αυτός αποκαλύπτει τα προσωπικά του στοιχεία ή τον αριθµό του τραπεζικού του λογαριασµού,

Να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός όσον αφορά τις συναλλαγές µέσω εταιρειών µεταφοράς χρηµάτων και διεθνών πληρωµών. Συστήνεται να χρησιµοποιεί προπληρωµένες κάρτες (prepaidcards) ή αντικαταβολή πληρωµή κατά την παραλαβή του προϊόντος. Ειδικότερα, µε τη χρήση των προπληρωµένων καρτών στις διαδικτυακές αγορές του, είναι διαθέσιµο αποκλειστικά και µόνο το ποσό που πρόκειται να χρησιµοποιηθεί άµεσα. Παράλληλα, µε αυτό τον τρόπο δίνεται η δυνατότητα προσθήκης χρηµάτων µόνο όταν υπάρξει ανάγκη, προκειµένου να διεκπεραιώνονται µε ασφάλεια οι διαδικτυακές συναλλαγές.

Σε περιπτώσεις συναλλαγών µέσω διαδικτύου και για την αποφυγή πιθανής εξαπάτησής του, κατά την αγορά αγαθών ή υπηρεσιών ή οποιουδήποτε είδους ηλεκτρονικών κρατήσεων για ταξίδια και εκδροµές, θα πρέπει να ελέγχει αν η ιστοσελίδα που χρησιµοποιεί είναι έγκυρη και να επιλέγει για τις συναλλαγές και αγορές του, µόνο από γνωστές και ασφαλείς ιστοσελίδες. Δεν θα πρέπει να προχωρά σε αγορά ή πώληση αγαθών, εάν δεν έχει πιστοποιήσει την ταυτότητα και αξιοπιστία του πωλητή-αγοραστή,

Να µην υπάρχει εµπιστοσύνη στις πληροφορίες και υποσχέσεις παράξενων και αµφίβολων ιστοσελίδων.

Διαγραφή “ύποπτων” e-mail που ζητάνε προσωπικά στοιχεία, στοιχεία τραπεζικού λογαριασµού, πιστωτικής κάρτας κ.α. εάν πριν δεν έχει πιστοποιήσει τα στοιχεία του προσώπου που ζητά τις εν λόγω πληροφορίες. Αν θέλει να προχωρήσει σε πληρωµή µέσω ιστότοπου online πληρωµών, θα πρέπει να γίνεται πληκτρολόγηση από τον ίδιο στο πρόγραµµα πλοήγησης (browser) της διεύθυνσης του ιστότοπου όπου θέλει να πλοηγηθεί. Κάνοντας κλικ σε κάποιο link, που συµπεριλαµβάνεται σε ένα αγνώστου αξιοπιστίας email το οποίο παρέχεται για το σκοπό αυτόν µπορεί να οδηγήσει σε άλλο ιστότοπο από αυτόν που επιθυµεί (π.χ. πληρωµή µέσω Paypal). Να προσέχει εάν κατά την αγορά επώνυµων προϊόντων αυτά είναι όντως αυθεντικά. Να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός στις συναλλαγές µε πρόσωπα, τα οποία παρέχουν στοιχεία επικοινωνίας εκτός Ελλάδας.

Συµβουλές για επιχειρήσεις

Τι θα πρέπει να προσέχει ο επαγγελµατίας όσον αφορά τις συναλλαγές - χρήση του διαδικτύου;

Όταν του ζητείται η καταβολή χρηµάτων σε διαφορετικό τραπεζικό λογαριασµό από αυτό που χρησιµοποιεί συνήθως, να προβαίνει σε επαλήθευση του αιτήµατος, µέσω τηλεφωνικής ή άλλης επικοινωνίας µε τον προµηθευτή.

Να αλλάζει τακτικά τους κωδικούς πρόσβασης στο ηλεκτρονικό του ταχυδροµείο και να χρησιµοποιεί τεχνικές αυθεντικοποίησης δύο βηµάτων για την είσοδό του στο ηλεκτρονικό ταχυδροµείο.

Να χρησιµοποιεί προγράµµατα προστασίας από κακόβουλο λογισµικό, τόσο στον υπολογιστή του, όσο και στις φορητές συσκευές ( smartphones , tablets ), τα οποία να ενηµερώνει τακτικά.

Να εγκαθιστά τις διαθέσιµες αναβαθµίσεις και ενηµερώσεις - διορθώσεις ασφαλείας του λειτουργικού τους συστήµατος και των προγραµµάτων και εφαρµογών που χρησιµοποιούν.

Να µην ανοίγει συνδέσµους (links) που εµπεριέχονται σε µηνύµατα ηλεκτρονικού ταχυδροµείου ή µηνύµατα κειµένου (sms) από αγνώστους, καθώς οι σύνδεσµοι αυτοί ενδέχεται να παραπέµπουν σε κακόβουλες ιστοσελίδες ή/και να προκαλούν την εγκατάσταση κακόβουλου λογισµικού.

Να αποφεύγει την εγκατάσταση προγραµµάτων και εφαρµογών από µη ασφαλείς πηγές.

Να αποφεύγει τη σύνδεση σε µη ασφαλή ελεύθερα δίκτυα WiFi, µέσω των οποίων µπορεί να γίνει υποκλοπή των δεδοµένων επικοινωνίας του.

-Να χρησιµοποιεί ασφαλή και κρυπτογραφηµένα κανάλια επικοινωνίας και

- Να µην απαντά σε µηνύµατα ηλεκτρονικού ταχυδροµείου, όπου του ζητείται η αποκάλυψη των στοιχείων πρόσβασης ( username–password) σε ηλεκτρονικούς τους λογαριασµούς (µέθοδος «phishing»).

Στις περιπτώσεις απατών µε SMS

Δεν πρέπει να ανταποκρίνονται σε τέτοιου είδους ηλεκτρονικά µηνύµατα και να συµµετέχουν σε αντίστοιχους διαγωνισµούς, µέσω των οποίων µπορεί να ζητούνται ακόµη και προσωπικά τους δεδοµένα.

Να µην αποστέλλουν σε υποτιθέµενες διαδικτυακές έρευνες προσωπικά τους στοιχεία και οικονοµικά δεδοµένα. Η συµµετοχή σε διαγωνισµούς εταιρειών µε δώρα προϋποθέτει την αποδοχή των «όρων συµµετοχής», οι οποίοι πρέπει να έχουν κατατεθεί σε συµβολαιογράφο και Η χρήση Υπηρεσιών Πολυµεσικής Πληροφόρησης συνεπάγεται ιδιαίτερα αυξηµένο κόστος κλήσεων και µηνυµάτων SMS (χρέωση είτε ανά κλήση, είτε ανά λεπτό, είτε ανά εισερχόµενο - εξερχόµενο µήνυµα).

Για τους χρήστες συσκευών smartphone

Οι χρήστες συσκευών κινητής τηλεφωνίας να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί και να λαµβάνουν µέτρα ψηφιακής προστασίας και ασφάλειας για την αποφυγή προσβολής από κακόβουλο λογισµικό.

Συγκεκριµένα:

-Να µην ανοίγουν συνδέσµους (links) που λαµβάνουν από αυτόκλητα µηνύµατα ηλεκτρονικού ταχυδροµείου ή µηνύµατα κειµένου (sms). Οι σύνδεσµοι ενδέχεται να παραπέµπουν σε κακόβουλες ιστοσελίδες και ή να προκαλούν την εγκατάσταση κακόβουλου λογισµικού.

- Συστήνεται να εγκαθίστανται εφαρµογές που διατίθενται από επίσηµα ηλεκτρονικά καταστήµατα, όπως Google’s ή Apple’sPlayStore,

- Να χρησιµοποιούνται γνήσια λογισµικά προγράµµατα και να ενηµερώνονται τακτικά (updates), ενώ θα πρέπει να υπάρχει πάντα ενηµερωµένο πρόγραµµα προστασίας (antivirus) της συσκευής σας και

- Να ελέγχουν και να έχουν πάντοτε ενηµερωµένη την έκδοση του λειτουργικού τους συστήµατος.

Οι δράσεις της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήµατος

«Ασπίδα» των πολιτών έναντι της εγκληµατικότητας µέσω διαδικτύου, αποτελεί η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήµατος, που έχει να επιδείξει µια µεγάλη σειρά επιτυχιών. Με επικεφαλής τον αστυνοµικό διευθυντή Γιώργο Παπαπροδρόµου και τον αστυνοµικό υποδιευθυντή Βασίλη Παπακώστα, οι περίπου 110 άνδρες και γυναίκες, που στελεχώνουν την Υπηρεσία - µεταξύ των οποίων αστυνοµικοί γενικών καθηκόντων αλλά και επιστηµονικό προσωπικό ειδικών καθηκόντων, µε γνωστικό αντικείµενο την πληροφορική και τη νοµική - η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήµατος καταπολεµά αποτελεσµατικά το σύγχρονο φαινόµενο των διαδικτυακών απατών.

Η Υπηρεσία συµµετέχει, µεταξύ άλλων, στις ακόλουθες δράσεις για την καταπολέµηση των εξής απατών:

Με κάρτες πληρωµής στις αεροµεταφορές

Η Ελλάδα συµµετέχει σε ευρείας κλίµακας κοινές αστυνοµικές επιχειρήσεις για την αντιµετώπιση των απατών µέσω διαδικτύου, στον τοµέα των αεροµεταφορών, η οποία αποτελεί µέρος της διεθνούς κλίµακας κοινής αστυνοµικής επιχείρησης µε κωδικό όνοµα «CICONIA ALBA». Κατά τη διάρκεια των ηµερών κοινής δράσης, αστυνοµικές αρχές, αεροπορικές εταιρείες, ταξιδιωτικά γραφεία και τραπεζικά ιδρύµατα από χώρες ανά τον κόσµο, µε την υποστήριξη της Europol, της Interpol και της Ameripol, συνεργάζονται για τη καταπολέµηση των απατών που διαπράττονται µε κάρτες πληρωµής µέσω διαδικτύου στον τοµέα των αεροµεταφορών. Φέτος για πρώτη φορά η χώρα µας συµµετείχε µε όλους τους αερολιµένες της ελληνικής επικράτειας.

Στο ηλεκτρονικό εµπόριο

Η χώρα µας συµµετείχε σε επιχειρησιακό επίπεδο στην πρώτη ευρείας κλίµακας αστυνοµική επιχείρηση στην Ευρώπη για την καταπολέµηση των απατών ηλεκτρονικού εµπορίου οι οποίες διαπράττονται µέσω διαδικτύου, χωρίς τη φυσική παρουσία κάρτας πληρωµής.

Μεταφοράς παράνοµου χρήµατος

Συµµετοχή σε επιχειρησιακό επίπεδο σε αστυνοµική επιχείρηση στην Ευρώπη για την καταπολέµηση της µεταφοράς παράνοµου χρήµατος. Οι εγκληµατίες προσφέρουν στα υποψήφια θύµατά τους φαινοµενικά νόµιµες θέσεις εργασίας, µε σκοπό να τους εξαπατήσουν και να τους χρησιµοποιήσουν ως ενδιάµεσους για το ξέπλυµα µαύρου χρήµατος, προκειµένου να συγκαλύψουν τα ίχνη τους.Παράλληλα, η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήµατος στο πλαίσιο των ειδικότερων καινοτόµων δράσεων που αναπτύσσει για την ενηµέρωση και ευαισθητοποίηση των πολιτών στην ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο, διοργανώνει ηµερίδες - διαλέξεις για την ενηµέρωση του κοινού.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

αυτισμός
Νέα έρευνα φέρνει ένα καινούργιο «εργαλείο» για την πρώιμη διάγνωση της διαταραχής του αυτισμού
Μια νέα έρευνα φέρνει ένα νέο «εργαλείο» που θα μπορούσε να διευκολύνει αυτήν τη διαδικασία, αναλύοντας τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά μιμούνται τη...
Νέα έρευνα φέρνει ένα καινούργιο «εργαλείο» για την πρώιμη διάγνωση της διαταραχής του αυτισμού