Thumbnail
Το ανώτατο δικαστήριο έβαλε οριστικό τέλος στις αξιώσεις αποζημίωσης γυναίκας-οδηγού μηχανής η οποία, προσπαθώντας να αποφύγει μεγάλη κίνηση που συνάντησε κινούμενη σε αερογέφυρα (μονής κυκλοφορίας), καβάλησε τη διαχωριστική γραμμή και επιχείρησε προσπέραση

Κόλαφος για τη συμπεριφορά των οδηγών δικύκλων που για να γλιτώσουν την κίνηση «καβαλούν» τις διαχωριστικές γραμμές κυκλοφορίας και… χώνονται ανάμεσα στα αυτοκίνητα είναι απόφαση του Αρείου Πάγου, που αποφαίνεται ότι η ευθύνη σε περίπτωση πρόκλησης τροχαίου λόγω τέτοιων αντικανονικών ελιγμών βαρύνει αποκλειστικά τους μοτοσικλετιστές και όχι τα αυτοκίνητα που κινούνται κανονικά στο χώρο των λωρίδων.

Το ανώτατο δικαστήριο έβαλε οριστικό τέλος στις αξιώσεις αποζημίωσης γυναίκας-οδηγού μηχανής η οποία, προσπαθώντας να αποφύγει μεγάλη κίνηση που συνάντησε κινούμενη σε αερογέφυρα (μονής κυκλοφορίας), καβάλησε τη διαχωριστική γραμμή και επιχείρησε προσπέραση, για να βρεθεί τελικά σφηνωμένη μεταξύ αυτοκινήτου και μιας νταλίκας 18,5 μέτρων!

Το αποτέλεσμα ήταν η οδηγός να πέσει στο οδόστρωμα μεταξύ των δύο λωρίδων κυκλοφορίας και να τραυματιστεί σοβαρά στο αριστερό της χέρι, λόγω «της διέλευσης από πάνω του πίσω δεξιού τροχού της, με χαμηλή ταχύτητα, κινουμένης νταλίκας», αλλά και να προκληθούν υλικές ζημιές στη μηχανή της. Η γυναίκα στράφηκε κατά του οδηγού της νταλίκας διεκδικώντας την αποκατάσταση της ζημιάς, ωστόσο τόσο τα δικαστήρια ουσίας όσο και ο Αρειος Πάγος την κατακεραύνωσαν για την «ανεπίτρεπτη, παράνομη και αντικανονική» οδηγική της συμπεριφορά και της… χρέωσαν την υπαιτιότητα του τροχαίου, του τραυματισμού της και της ζημίας της μηχανής της.

«Ως μέσος συνετός οδηγός όφειλε και μπορούσε να συμμορφωθεί με την υπάρχουσα επί του οδοστρώματος διαγράμμιση που υπεδείκνυε κίνηση οχημάτων σε στοίχους, πλην όμως εκείνη δεν ασκούσε τον έλεγχο και την εποπτεία του οχήματός της ώστε να δύναται σε κάθε στιγμή να εκτελέσει τους απαιτούμενους χειρισμούς», αναφέρουν οι αρεοπαγίτες στην απόφασή τους. Τονίζουν εξάλλου ότι «επιχείρησε να διενεργήσει παράνομα, αντικανονικά και ανέλεγκτα προσπέραση επί της διακεκομμένης διαχωριστικής γραμμής των λωρίδων κυκλοφορίας». Αντίθετα, σημείωσαν, ο οδηγός της νταλίκας «εκινείτο σταθερά εντός της λωρίδας κυκλοφορίας του και μάλιστα, αναγκαστικά λόγω της πυκνής κυκλοφορίας, με ελάχιστη ταχύτητα», ενώ το γεγονός ότι βρισκόταν στην αριστερή αντί της δεξιάς λωρίδας του οδοστρώματος (παράβαση άρθρου 17 του ΚΟΚ) «δεν θεμελιώνει αυτή καθεαυτή υπαιτιότητα του οδηγού αυτής» για το ατύχημα.

Πηγή: Ελεύθερος Τύπος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

KILKIS
Ίδρυση Κέντρου Διασύνδεσης της Βιομηχανικής Επιχειρηματικότητας υπό την επιστημονική καθοδήγηση του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος
Κιλκίς: Σχολή επαγγελματικής κατάρτισης θα λειτουργήσει τον Σεπτέμβριο του 2025
Ίδρυση Κέντρου Διασύνδεσης της Βιομηχανικής Επιχειρηματικότητας υπό την επιστημονική καθοδήγηση του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδος