Thumbnail
Στις αμαρτίες του σιδηροδρόμου και τις δεκάδες ανολοκλήρωτες εργολαβίες, αποδίδουν έμπειρα στελέχη της αγοράς, τις ευθύνες για την πολύνεκρη τραγωδία έξω από την Θεσσαλονίκη με τους τρεις νεκρούς.

Οι μαρτυρίες έμπειρων μηχανοδηγών για την έλλειψη σηματοδότησης σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο του ΠΑΘΕ που αποκαθίστανται επί μία δεκαετία αλλά εξακολουθούν να μην λειτουργούν, αποτελούν σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, την κυριότερη αιτία του ατυχήματος, σε συνδυασμό πιθανότητα και με ανθρώπινο λάθος.

«Τα τρένα κυκλοφορούν στα τυφλά, καθώς δεν υπάρχει σηματοδότηση και αν μέχρι σήμερα δεν είχαμε ανάλογα πολύνεκρα ατυχήματα, αυτό οφείλεται στην εμπειρία των μηχανοδηγών του σιδηροδρόμου» επισημαίνει ενημερωμένη πηγή και προσθέτει ότι εάν λειτουργούσε η σηματοδότηση θα ήξερε ο οδηγός πότε μπαίνει σε παρακαμπτήριο, να ελαττώσει ταχύτητα στα 60 χιλιόμετρα από τα 130 χιλιόμετρα με τα οποία κινούνταν ο συρμός την ώρα που συνέβη το δυστύχημα.

Ανάλογο περιστατικό είχε συμβεί και πριν 12 χρόνια στο ίδιο σημείο αλλά από την αντίθετη κατεύθυνση (από Θεσσαλονίκη), μόνο που από τύχη τότε δεν θρηνήσαμε θύματα.

Το τραγικό ατύχημα στο σταθμό του Άδενδρου, φέρνει στην επιφάνεια τις αμαρτωλές συμβάσεις του σιδηροδρόμου και επιβεβαιώνει τις ευθύνες διαχρονικά των κυβερνήσεων που υπόσχονταν ηλεκτροκίνηση, δίχως όμως να έχουν λύσει ουσιώδη αδυναμίες του δικτύου.

Τι έγινε για παράδειγμα η περιβόητη σύμβαση 717/2014 για «Ανάταξη και Αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης και Αντικατάσταση 70 αλλαγών τροχιάς σε εντοπισμένα τμήματα του Άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας»; Το έργο έπρεπε να περατωθεί τον Ιούλιο του 2015, αλλά η κατασκευή του συνεχίζεται ακόμη μολονότι έρχεται να ανατάξει το διαλυμένο από καιρό σύστημα τηλεδιοίκησης του δικτύου.

Στα μαύρα ταμεία της Siemens εγκλωβίστηκε και το ψηφιακό σύστημα ραδιοκάλυψης GSM-R για την εξυπηρέτηση της επικοινωνίας των σταθμών με τους μηχανοδηγούς που σήμερα γίνεται μέσω κινητών τηλεφώνων! Η σύμβαση υπεγράφη το 2005 και τα έργο όφειλε να ολοκληρωθεί το 2008, όμως η τύχη του αγνοείται παρά το γεγονός ότι έχει μπει στα θέματα της συνολικής διευθέτησης με τη Siemens. Στο σύστημα αυτό θα «κουμπώσει» και το σύστημα ETCS, το οποίο μπορεί να επιβλέπει την κίνηση των τρένων και αν ο οδηγός αναπτύξει υψηλή ταχύτητα, να παρέμβει και να το φρενάρει.

Επί του παρόντος, το υπουργείο Υποδομών έχει προχωρήσει στην σύσταση Επιτροπής με την συμμετοχή των συναρμόδιων εταιρειών ΟΣΕ-ΤΡΑΙΝΟΣΕ-ΕΕΣΣΤΥ προκειμένου να αξιολογήσει τα στοιχεία και να καταλήξει στα αίτια του ατυχήματος μέχρι την Παρασκευή. Στα επιτελεία του σιδηροδρόμου ψάχνουν τα ηλεκτρονικά στοιχεία για να ρίξουν φως στην τραγωδία, εκτιμώντας ανεπισήμως ότι οι ευθύνες θα πρέπει να αναζητηθούν στον αδικοχαμένο μηχανοδηγό και στην ταχύτητα που είχε αναπτύξει. Ο ταχογράφος έχει αφαιρεθεί από το ερειπωμένου κουφάρι του τραίνου και εκτιμάται ότι θα δώσει στοιχεία, όμως χωρίς σηματοδότηση είναι βέβαιο ότι το πρόβλημα παραμένει άλυτο.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

δασκαλοι
Η παραίτηση ενός διευθυντή σχολείου και η αστοχία της "είδησης" της παραίτησης
Εκπαιδευτική πολιτική που στρεβλώνει τις σχέσεις και μεταξύ των εκπαιδευτικών και με τα παιδιά, που μαραίνει την όποια ζωντάνια, αλήθεια, αυθορμησία,...
Η παραίτηση ενός διευθυντή σχολείου και η αστοχία της "είδησης" της παραίτησης