Thumbnail
Στοιχεία για τις ανέσεις των νοικοκυριών στην κύρια κατοικία αλλά και τον μέσο ημερήσιο χρόνο των εργαζομένων σε δραστηριότητες

Σχεδόν το 100% των ελληνικών νοικοκυριών, 4.079.287 σε σύνολο  4.079.548, διέθεταν έγχρωμη τηλεόραση το 2017 έναντι 99,5% το 2016 (4.084.991 νοικοκυριά σε σύνολο 4.104.186), σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. 
Το 92,7% του πληθυσμού παρακολουθεί καθημερινά τηλεόραση κατά μέσο όρο 2 ώρες και 51 λεπτά. Μάλιστα, σύμφωνα με την ίδια έρευνα, οι εργαζόμενοι παρακολουθούν τηλεόραση για 1 ώρα και 48 λεπτά την ημέρα ενώ οι συνταξιούχοι 3 ώρες και 31 λεπτά κατά μέσο όρο.  

Σύµφωνα µε τα αποτελέσµατα της έρευνας, οι γυναίκες ηλικίας 20 έως 74 ετών αφιερώνουν σηµαντικό µέρος του ηµερήσιου χρόνου τους για τη φροντίδα του νοικοκυριού, ενώ οι άνδρες της ίδιας ηλικιακής οµάδας, για την εργασία τους. 
Ο ελεύθερος χρόνος – δηλαδή, ο χρόνος που αφιερώνεται σε δραστηριότητες που σχετίζονται µε την κοινωνική ζωή και αναψυχή, τα αθλήµατα και τις υπαίθριες δραστηριότητες, τις τέχνες, τα χόµπι, τη χρήση τεχνολογιών πληροφόρησης και επικοινωνίας, τα παιχνίδια, την ενηµέρωση και λοιπές εθελοντικές εργασίες – ανέρχεται σε 5 ώρες και 4 λεπτά για τις γυναίκες, και σε 6 ώρες και 6 λεπτά για τους άνδρες. Οι γυναίκες, ηλικίας 20 έως 74 ετών που εργάζονται, αφιερώνουν 4 ώρες και 58 λεπτά για την εργασία τους, ενώ οι άντρες 6 ώρες και 19 λεπτά.

spiti_tileorasi_281218_1117.jpg

Για τον πληθυσµό ηλικίας 20 έως 74 ετών, ο µέσος ηµερήσιος χρόνος ύπνου είναι 8 ώρες και 23 λεπτά, χρόνος που περιλαµβάνει τον ύπνο τη νύχτα και την ηµέρα, αλλά και το χρόνο στο κρεβάτι πριν ή και µετά τον ύπνο. Ο µέσος ηµερήσιος χρόνος ύπνου είναι 7 ώρες και 53 λεπτά για τις γυναίκες και 8 ώρες και 2 λεπτά για τους άνδρες - ηλικίας 20 έως 74 ετών που εργάζονται.
 Για προσωπική φροντίδα, συµπεριλαµβανοµένης της εστίασης και του ύπνου, οι άνδρες ηλικίας αφιερώνουν κατά µέσο όρο 14 λεπτά περισσότερο από τις γυναίκες. Συγκεκριµένα, οι άνδρες κοιµούνται 5 λεπτά περισσότερο από τις γυναίκες και αφιερώνουν 15 λεπτά παραπάνω στην εστίαση - συµπεριλαµβανοµένων των γευµάτων και της κατανάλωσης ποτών ανεξαρτήτως της τοποθεσίας. Για πλύσιµο και ντύσιµο (βούρτσισµα δοντιών, αλλαγή ενδυµάτων, προσωπική υγιεινή, ξύρισµα κλπ.), οι γυναίκες αφιερώνουν 5 λεπτά ηµερησίως περισσότερα από τους άνδρες. 
Το 92,7% του συνολικού πληθυσµού παρακολουθεί τηλεόραση, διαβάζει εφηµερίδες και περιοδικά, και ακούει ραδιόφωνο, αφιερώνοντας καθηµερινά, κατά µέσο όρο, 2 ώρες και 51 λεπτά, από τα οποία, τις 2 ώρες και 29 λεπτά για παρακολούθηση – ως κύρια δραστηριότητα – τηλεόρασης, video και DVD. Επισηµαίνεται ότι, περίπου το 1/3 του πληθυσµού (32,7%), αναφέρει την παρακολούθηση τηλεόρασης και ως παράλληλη δραστηριότητα, αφιερώνοντας σε αυτήν κατά µέσο όρο 29 λεπτά καθηµερινά (36 λεπτά οι γυναίκες και 21 οι άνδρες).   
Οι άνδρες αφιερώνουν, κατά µέσο όρο, περίπου 2,3 φορές περισσότερο χρόνο από τις γυναίκες για ανάγνωση εφηµερίδων (9 λεπτά ηµερησίως οι άνδρες και 4 λεπτά οι γυναίκες), ενώ οι γυναίκες περισσότερο χρόνο για ανάγνωση βιβλίων (11 λεπτά ηµερησίως οι γυναίκες και 6 λεπτά οι άνδρες).
Το 16,1% των ανδρών ετών διαβάζει εφηµερίδες και περιοδικά και το 15,2% των γυναικών διαβάζει βιβλία.   
Ο χρόνος χρήσης τεχνολογιών πληροφόρησης και επικοινωνίας – εξαιρουµένης της χρήσης στο χώρο εργασίας – ανέρχεται σε 42 λεπτά για τους άνδρες και σε 29 λεπτά για τις γυναίκες, ενώ πιο αυξηµένος, 1 ώρα και 38 λεπτά, εµφανίζεται στις µικρότερες ηλικίες, δηλαδή σε άτοµα ηλικίας 20 έως 24 ετών.

Το γράφημα αποτυπώνει στοιχεία για τις ανέσεις των νοικοκυριών στην κύρια κατοικία αλλά και τον μέσο ημερήσιο χρόνο των εργαζομένων σε δραστηριότητες / ΑΠΕ - ΜΠΕ / Δημοσιογραφική επιμέλεια: Δημ. Φραγκουλιώτης

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

aupnia-ypnos.jpg
«Διαζύγιο ύπνου»: Γιατί γίνεται όλο και πιο δημοφιλές στα ζευγάρια
Aνακαλύφθηκε ότι οι άνδρες είναι πιο πιθανό να πάρουν τον καναπέ ή τον ξενώνα, ενώ μόνο το 25 τοις εκατό των γυναικών που συμμετείχαν στην έρευνα...
«Διαζύγιο ύπνου»: Γιατί γίνεται όλο και πιο δημοφιλές στα ζευγάρια