Warning message

Unable to retrieve https://youtu.be/u0tjmPDnKl4 at this time, please check again later.
Thumbnail
Κατέθεσε ο μάρτυρας που φέρεται να είναι παρών σε όλες τις εξελίξεις - Ρεπορτάζ του OmniaTV

Σε μια εμφανή απόπειρα να αθωώσει τους αστυνομικούς για τα χτυπήματα που επέφεραν στον ετοιμοθάνατο Ζακ Κωστόπουλο, ο άνδρας με το κίτρινο μπλουζάκι περιγράφει μια εναλλακτική πραγματικότητα σε σχέση με τα βίντεο – τεκμήρια που έχουν δει το φως της δημοσιότητας.

Ο εν λόγω μάρτυρας, που αναζητήθηκε επανειλημμένα από την οικογένεια ήδη από την αρχή της ποινικής διερεύνησης της υπόθεσης, τον Σεπτέμβριο του 2018, προσήλθε μόνος του να καταθέσει στον 23ο τακτικό ανακριτή, που χειριζόταν την υπόθεση μέχρι σήμερα.

Η ΕΛ.ΑΣ. είχε από την πρώτη στιγμή το υψηλής ανάλυσης πρωτότυπο βίντεο της κακοποίησης του Ζακ από τους αστυνομικούς, όπου το πρόσωπο του άνδρα με το κίτρινο μπλουζάκι φαίνεται ευκρινώς. Αλλά και όταν δημοσιοποιήθηκε η μελέτη του Forensic Architecture, ο αυτόπτης αυτός αναγνωρίστηκε από τρίτους που κατέθεσαν σχετικά με την ταυτότητά του. Παρ’ όλα αυτά, η αστυνομία συνέχιζε να ισχυρίζεται ότι δεν μπορούσε να τον εντοπίσει, μέχρι το πρωί της Παρασκευής, 12 Απριλίου, οπότε και προσήλθε ο ίδιος να καταθέσει στον ανακριτή, αφού τον «καθοδήγησε φίλος του αστυνομικός».

Σήμερα Τρίτη, 16 Απριλίου, ο ανακριτής Ανδρέας Λίλος ενημέρωσε τις δικηγόρους της οικογένειας ότι έκλεισε την διαδικασία της ανάκρισης, χωρίς εντωμεταξύ να έχει καλέσει για κατάθεση τον οπερατέρ που επίσης αναφέρεται στην μελέτη του F.A. αλλά και χωρίς να αναζητήσει το επιπλέον υλικό που φαίνεται να υπάρχει, όπως είχαμε εντοπίσει από την αρχή και επιβεβαιώνει η ίδια έκθεση.

Τα 11 ψέμματα στην κατάθεση του άνδρα με το κίτρινο μπλουζάκι
Παρά το γεγονός ότι εντοπίζεται από την αρχή να είναι παρών σε όλα τα γεγονότα, πράγμα που επιβεβαίωσε και η προκαταρκτική έκθεση μελέτης του ερευνητικού κέντρου Forensic Architecture που δημοσιοποιήθηκε την προηγούμενη Δευτέρα 8 Απριλίου, ο άνδρας με το κίτρινο μπλουζάκι ουσιαστικά αρνείται όσα βλέπουμε στα βίντεο. Η κατάθεσή του δεν φωτίζει τα γεγονότα που βλέπουμε να εκτυλίσσονται μπροστά στον «Βενέτη» και την είσοδο του Ζακ στο κοσμηματοπωλείο. Ο μάρτυρας ισχυρίζεται ότι ο Ζακ ήταν σε «αλλόφρονη» κατάσταση κι ότι ο ίδιος δεν μπορούσε να καταλάβει τί έλεγε.

Ωστόσο, ο μάρτυρας δίνει ένα νέο στοιχείο. Αναφέρει ότι ο Ζακ επαναλάμβανε τη φράση: «Μη κλείνετε τα μάτια». Μια φράση που θα ταίριαζε να ειπωθεί αν ζητούσε βοήθεια για μια επίθεση ή εκφοβισμό που είχε προηγηθεί ή εκτυλισσόταν μπροστά στους παρισταμένους.

Αξιοπρόσεκτα είναι και τα υπόλοιπα δεδομένα που προκύπτουν από την κατάθεσή του αλλά και την αναγνώρισή του από πολίτες. Ο ίδιος αναφέρει ότι συστήνεται με ψευδώνυμο στις κοινωνικές του σχέσεις, ενώ οι μαρτυρίες κάνουν λόγο για αφερέγγυο άτομο αλλά και για βίαιο χαρακτήρα.

Ας δούμε όμως την κατάθεσή του, σημείο προς σημείο:

Ψέμμα 1ο: «Βρήκα τον Ζακ να πίνει νερό»

Όταν έφτασα εκεί ο Ζακ καθόταν στο πεζούλι και έπινε νερό. Δυο άτοµα ήταν από πάνω του και τους φώναζε “μην κλείνετε τα µάτια, µην κλείνετε τα μάτια”.

https://youtu.be/u0tjmPDnKl4

Όπως βλέπουμε στο βίντεο από την κάμερα του «Βενέτη», ο Ζακ είναι όρθιος όταν, άλλος ένα μάρτυρας που δεν έχει καταθέσει, ο άνδρας με το ανοιχτόχρωμο πουκάμισο, του δίνει ένα μπουκαλάκι νερό που πήρε από τον Βενέτη. Αμέσως ο Ζακ προσπαθεί, εμφανώς ανήσυχα αλλά καθόλου επιθετικά, να μπει στον Βενέτη.

Ψέμμα 2ο: «Έκανε επίθεση»

Στη συνέχεια έκανε µια σαν επίθεση να τους τρομάξει και έφυγε να πάει να µπει στον ΒΕΝΕΤΗ.

Πουθενά στο βίντεο του Βενέτη δεν φαίνεται ο Ζακ να κάνει κάτι που να προσομοιάζει με «επίθεση».

Ψέμμα 3ο: «Δεν τον εμπόδισα»

Εκεί µπήκα µπροστά του και του είπα “ηρέμησε αγόρι µου, τι συμβαίνει” για να τον βοηθήσω. Του το είπα γιατί ήταν σε αλλόφρονη κατάσταση, µου έκανε και εμένα “αααααα” µε σηκωµένα χέρια και άρχισε να τρέχει. Δεν προσπάθησα να τον αποτρέψω να µπει στο κατάστημα.

Ο άνδρας με το κίτρινο μπλουζάκι εμφανίζεται από τη γωνία και, όπως έχει παρατηρηθεί εξαρχής, εμφανώς εμποδίζει τον Ζακ από το να μπει στο κατάστημα. Πουθενά δεν φαίνεται ο Ζακ σε «αλλόφρονη κατάσταση», ούτε «σηκωμένα χέρια», ούτε «να τρέχει».

Ψέμμα 4ο: «Άρχισε να τρέχει»  

Εγώ συνέχισα να κοιτάω τα δυο άτοµα που προηγουμένως ήταν µαζί µε τον Ζακ. Στην ερώτηση µου τι του συμβαίνει δεν µου απάντησε και µε το μπουκάλι νερό άρχισε να τρέχει, έπεσε πάνω σε τραπέζια καφετέριας […]»

Ο Ζακ, μετά την παρεμπόδισή του από τον άνδρα με το κίτρινο μπλουζάκι, στράφηκε και συνέχισε περπατώντας προς το εσωτερικό της Γλάδστωνος, στην κατεύθυνση του κοσμηματοπωλείου. Δεν «άρχισε να τρέχει».

Ψέμμα 5ο: «Δεν τον ακολούθησα»

«Δεν τον ακολούθησα εγώ, άκουσα όµως έναν πολύ δυνατό θόρυβο και όταν κοίταξα προς την κατεύθυνση του θορύβου – ένα ισχυρό µπαµ, τον είδα µέσα στο κοσμηματοπωλείο. Με την φόρα προφανώς που μπήκε, η πόρτα έκανε τον θόρυβο αυτό.»

Όμως, από την αντιπαραβολή και τον συγχρονισμό των βίντεο γνωρίζουμε ότι και οι τρεις – ο άνδρας με το κίτρινο μπλουζάκι, ο άνδρας με το ανοιχτόχρωμο πουκάμισο και άλλος ένας με τσαντάκι – ακολούθησαν σχεδόν κατά πόδας τον Ζακ όταν αυτός κατευθύνθηκε, περπατώντας και όχι τρέχοντας, προς το κοσμηματοπωλείο.

H ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΕΔΩ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τάξη, έδρα, πίνακας, μαυροπίνακας, τετράδια
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ
Παρατάσεις, καθυστερήσεις, παλινωδίες σχετικά με τη διαδικασία συγγραφής, αξιολόγησης και εισαγωγής του πολλαπλού βιβλίου στα σχολεία της χώρας -...
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ