ΕΛΣΤΑΤ: Αυτές είναι οι βασικές αιτίες για τροχαία δυστυχήματα το 2018
Οι ελιγμοί κατά την πορεία του οχήματος, η παραβίαση του STOP και η είσοδος στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας αποτέλεσαν τις κύριες αιτίες για τα τροχαία δυστυχήματα το 2018, σύμφωνα με τη σχετική έρευνα της ΕΛΣΤΑΤ

Το συγκεκριμένο έτος συνέβησαν σε ολόκληρη τη χώρα 10.737 οδικά τροχαία ατυχήματα τα οποία προκάλεσαν τον θάνατο ή τον τραυματισμό ατόμων, παρουσιάζοντας μείωση 1% σε σύγκριση με το 2017 που είχαν συμβεί 10.848 ατυχήματα.

Στα ατυχήματα αυτά υπήρξαν 700 νεκροί (μείωση 4,2%), 727 βαριά τραυματίες (αύξηση 3%) και 12.422 ελαφρά τραυματίες (μείωση 1,1%). Από το σύνολο των 700 νεκρών, το 64,3% αφορούσε σε οδηγούς, το 14,9% σε μεταφερόμενους επιβάτες και το 20,9% σε πεζούς. Η αναλογία ανδρών και γυναικών ήταν 80,4% και 19,6% αντίστοιχα. Το ποσοστό των νεκρών κατανέμεται κατά ομάδες ηλικιών ως εξής: 0- 24 ετών (14,7%), 25- 49 ετών (33,1%), 50- 64 ετών (18,3%) και άνω των 65 ετών (32%). Από το σύνολο επίσης των νεκρών, 265 επέβαιναν σε επιβατικά οχήματα (37,9%), 217 σε δίτροχα συμπεριλαμβανομένων μοτοποδηλάτων (31%) και 146 ήταν πεζοί (20,9%). Από την ποσοστιαία κατανομή των νεκρών κατά περιοχή που συνέβη το ατύχημα, παρατηρείται ότι σε κατοικημένη περιοχή το 20,7% των νεκρών επέβαιναν σε επιβατικά οχήματα και το 39,5% σε δίτροχα. Τα αντίστοιχα ποσοστά σε μη κατοικημένη περιοχή ανέρχονται σε 55,9% επιβαίνοντες σε επιβατικά οχήματα και 22,4% σε δίτροχα. Σε αυτοκινητόδρομο το 60,7% των νεκρών επέβαιναν σε επιβατικά οχήματα και το 18% σε δίτροχα.

Το 2018 ο δείκτης ατυχημάτων ανά 1.000.000 κατοίκους σε σύνολο χώρας ήταν 999,6. Η περιφέρεια Αττικής ήταν πρώτη στην κατάταξη με δείκτη 1.469,2, η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ήταν δεύτερη με 1.361,2 και στην τρίτη θέση ήταν η περιφέρεια Βορείου Αιγαίου με 1.070,4. Ως προς τους νεκρούς, ανά 1.000.000 κατοίκους ο δείκτης σε σύνολο χώρας ήταν 65,2. Η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου ήταν πρώτη στην κατάταξη με δείκτη 161,4, δεύτερη η περιφέρεια Πελοποννήσου με 107,5 και τρίτη η περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας με 97,0.

Ο μεγαλύτερος αριθμός τροχαίων ατυχημάτων (1.016) καταγράφηκε τον Ιούλιο, με ποσοστό 9,5% στο σύνολο των ατυχημάτων του έτους και οι περισσότεροι νεκροί (75), με ποσοστό 10,7%, επίσης τον Ιούλιο. Ο μικρότερος αριθμός ατυχημάτων (684), με ποσοστό 6,4%, καταγράφηκε τον Φεβρουάριο και ο μικρότερος αριθμός νεκρών (37) επίσης τον Φεβρουάριο, με ποσοστό 5,3%. Ο μεγαλύτερος αριθμός τροχαίων ατυχημάτων το 2018 συνέβη Παρασκευή (15,6%) και ακολουθεί η Πέμπτη (14,7%), ενώ ο μικρότερος αριθμός Κυριακή (12,8%). Ωστόσο, την Κυριακή καταγράφηκε ο μεγαλύτερος αριθμός νεκρών (17,6%).

Από το σύνολο των τροχαίων ατυχημάτων τα περισσότερα (33,2%) σημειώθηκαν από την 11η έως και την 15η ώρα, ενώ τα λιγότερα (5,2%) σημειώθηκαν από την 2η έως και την 5η ώρα. Ο μεγαλύτερος αριθμός νεκρών σημειώθηκε κατά τις ώρες: 13η (50 νεκροί, 7,1%) και 16η (43 νεκροί, 6,1%), ενώ ο μικρότερος αριθμός σημειώθηκε κατά τις μεταμεσονύχτιες ώρες, από 1η έως και 4η με ποσοστά που κυμαίνονται από 1,3% έως και 2,6%.

Από το σύνολο των 10.737 ατυχημάτων τα 9.815 (91,4%) συνέβησαν σε συνθήκες καλοκαιρίας, με 620 νεκρούς (88,6%). Σε σχέση με τις υπόλοιπες ατμοσφαιρικές συνθήκες 402 και 282 ατυχήματα συνέβησαν σε συνθήκες ψιλής βροχής και βροχής αντίστοιχα (3,7% και 2,6%), με αποτέλεσμα την πρόκληση θανάτου σε 27 και 35 άτομα αντίστοιχα (3,9% και 5%).

Ως προς τα ατυχήματα, η κατηγορία «σύγκρουση μεταξύ κινούμενων οχημάτων» σημείωσε το μεγαλύτερο ποσοστό (60,9%), με κυριότερο τύπο σύγκρουσης την «πλαγιομετωπική» (39,9%). Η δεύτερη σημαντικότερη κατηγορία ήταν η «παράσυρση πεζού» (18,1%) και ακολουθεί η «εκτροπή /ανατροπή οχήματος» (13,6%). Ως προς τους νεκρούς, η κατηγορία «σύγκρουση μεταξύ κινούμενων οχημάτων» σημείωσε το μεγαλύτερο ποσοστό 38,4% (269 νεκροί), με κυριότερο τύπο σύγκρουσης την «πλαγιομετωπική» με ποσοστό 17,6% (123 νεκροί). Η δεύτερη σημαντικότερη κατηγορία ήταν η «εκτροπή /ανατροπή οχήματος» με 28,6% (200 νεκροί) και ακολουθεί η «παράσυρση πεζού» με 21,3% (149 νεκροί).

Τέλος, ως προς τους ελιγμούς του οχήματος που πιθανόν συνετέλεσαν στο ατύχημα, η «κανονική πορεία» αναφέρθηκε ως ο κυριότερος ελιγμός με ποσοστό 20%. Ακολουθούν η «μη διακοπή πορείας πριν από STOP» με 15,6% και οι λοιποί ελιγμοί (άλλος ελιγμός) με 14,2%. Ως προς τους νεκρούς, η «κανονική πορεία», με ποσοστό 23,6% (165 νεκροί), αναφέρθηκε ως ο κυριότερος ελιγμός του α' οχήματος που πιθανόν συνετέλεσε στο ατύχημα. Ακολουθεί η «είσοδος στο αντίθετο ρεύμα» με 22,3% (156 νεκροί) και η «ταχύτητα μεγαλύτερη του επιτρεπόμενου ορίου» με 11,9% (83 νεκροί).

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ τον Ιούνιο: Ανακοινώθηκε ΕΠΙΣΗΜΑ η ύλη!

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 31/03

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

παιδιά
Αυτιστικό φάσμα: Πώς να αντιληφθείτε τα σημάδια στην συμπεριφορά του παιδιού σας
Ορισμένα στοιχεία μπορούν να βοηθήσουν τους γονείς να καταλάβουν αν το παιδί τους ανήκει στο αυτιστικό φάσμα και πότε είναι αναγκαίο να αναζητήσουν...
Αυτιστικό φάσμα: Πώς να αντιληφθείτε τα σημάδια στην συμπεριφορά του παιδιού σας
syntaxeis
Συνεχής αύξηση αιτήσεων συνταξιοδότησης – Πώς ανταποκρίνονται οι υπηρεσίες
Η τάση για μαζική έξοδο εργαζομένων προς τη συνταξιοδότηση συνεχίστηκε και το 2024, με τις νέες αιτήσεις να αγγίζουν τις 197.228.
Συνεχής αύξηση αιτήσεων συνταξιοδότησης – Πώς ανταποκρίνονται οι υπηρεσίες
roloi.jpg
Γιατί οι δείκτες των ρολογιών κινούνται προς τα δεξιά;
Έχετε αναρωτηθεί ποτέ γιατί οι δείκτες του ρολογιού κινούνται προς τα δεξιά; Η απάντηση δεν είναι αυτονόητη, αλλά βασίζεται σε ιστορικές και φυσικές...
Γιατί οι δείκτες των ρολογιών κινούνται προς τα δεξιά;