Σχετικά με τη θέση και τη στάση της ΔΟΕ αναφέρθηκα σε σχετικό δημοσίευμά μου τονίζοντας το συνδικαλιστικό ατόπημα στο οποίο υπέπεσε.
Για να δείτε σχετικά πατήστε εδώ
Παρατηρώ όμως ότι σήμερα η ΔΟΕ συνεπικουρούμενη από το συντονιστικό των νηπιαγωγών, παραθέτοντας επιχειρήματα ενδεδυμένα με επιστημονικό μανδύα, προβάλλουν και πάλι την αντίθεσή τους στην πρόθεση της υπουργού προφασιζόμενοι σύγχρονες επιστημονικές αντιλήψεις και έρευνες που μιλούν για ολιστική προσέγγιση της γνώσης, ολόπλευρη ανάπτυξη των νηπίων και ότι με την εισαγωγή διακριτών μαθημάτων η πρώτη γνώση κατακερματίζεται και παραγκωνίζονται τα ιδιαίτερα αναπτυξιακά αυτής της ηλικίας.
Δεν μπορώ να αντισταθώ στον πειρασμό να αναφέρω περιληπτικά και επιγραμματικά ορισμένα μόνο επιστημονικά πορίσματα που έρχονται σε αντίθεση με τα παραπάνω και ταυτόχρονα δεν τα αναιρούν, τα οποία φαίνεται ότι η ΔΟΕ και το συντονιστικό των νηπιαγωγών αγνοούν ή δεν θέλουν να τα λάβουν υπόψη τους.
Παραθέτω μερικά από αυτά, υποσχόμενη να επανέλθω λεπτομερέστερα με περισσότερη τεκμηρίωση σε σχετική βιβλιογραφία στη συνέχεια.
Η φυσική δραστηριότητα, η κινητική αγωγή, η βελτίωση της κίνησης ως προϋπόθεση υγιεινής δια βίου ανάπτυξης πρέπει να εισάγεται από την νηπιακή ηλικία και αυτό μόνο εξειδικευμένος καθηγητής φυσικής αγωγής μπορεί να το κάνει.
Η κινητική αγωγή είναι το υπόβαθρο για μία δια βίου φυσική δραστηριότητα και ανάπτυξη.
Η μειωμένη κίνηση και η παχυσαρκία πρέπει να καταπολεμηθούν από πολύ νωρίς, ήδη από τη νηπιακή ηλικία, ενώ όλες οι μελέτες λένε ότι αν μέχρι την εφηβεία διαμορφωθεί ένας καθιστικός τρόπος ζωής, αυτό σε συνοδεύει σε όλη σου τη ζωή. Επομένως ξεκινώντας από την νηπιακή ηλικία έχουμε μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας.
Το κινητικό παιχνίδι διαμορφώνει θετική στάση από πολύ μικρή ηλικία απέναντι στην άσκηση και αποτελεί τη βάση για μία δια βίου υγεία. Το παιχνίδι αυτό μόνο ο γυμναστής είναι ειδικός και αρμόδιος να το δομήσει.
Υπενθυμίζουμε ότι στα προγράμματα σπουδών των νηπιαγωγών υπάρχουν ελαχιστότατες ώρες μαθήματος κινητικού παιχνιδιού και έκφρασης, οι οποίες δεν επαρκούν επ’ ουδενί για την εξειδικευμένη εφαρμογή της κινητικής αγωγής στα νήπια. Και βέβαια τα μαθήματα αυτά οι φοιτητές νηπιαγωγοί τα διδάσκονται στις σχολές τους από καθηγητές ΣΕΦΑΑ.
Επομένως συστήνουμε στη ΔΟΕ και το συντονιστικό των νηπιαγωγών να είναι πιο επιφυλακτικοί όταν επικαλούνται σύγχρονα επιστημονικά δεδομένα, έρευνες και μελέτες. Όχι τίποτα άλλο, αλλά για να μην αποδειχθεί στο τέλος ότι δεν κόπτονται μόνο για το καλό των νηπίων, αλλά επιδεικνύουν αντιδραστική τακτική σε κάθε τι νέο και πρωτοποριακό, όπως παλαιότερα με την εισαγωγή των ειδικοτήτων στα δημοτικά σχολεία.
Κανείς λοιπόν δεν μπορεί να αποκλείσει την σημαντικότητα της εισαγωγής κινητικής αγωγής και κινητικού παιχνιδιού με κάποιο τρόπο και ως μη διακριτό αντικείμενο στα προγράμματα σπουδών των νηπιαγωγείων, το οποίο οπωσδήποτε θα διδάσκεται από καθηγητές φυσικής αγωγής με την κατάλληλη επιμόρφωση και πρακτική εξάσκηση.
Κλείνοντας και πριν επανέλθουμε πιο λεπτομερειακά, αναφερόμενοι σε επιστημονικά πορίσματα, μελέτες και έρευνες, ονομαστικά από σύγχρονους επιστήμονες φυσικής αγωγής για το ζήτημα αυτό, θα ήθελα να υπενθυμίσω και στη ΔΟΕ αλλά και στο συντονιστικό των νηπιαγωγών ότι η βιασύνη και η προπέτεια είναι κακός σύμβουλος. Όμως φαίνεται είναι η μοίρα κάθε τι νέου και πρωτοποριακού να δημιουργεί φανατικούς πολέμιους.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη