Θεσσαλονίκη
«Στις 13 Ιουνίου μοιραζόμαστε την τέχνη μας διεκδικώντας αξιοπρεπή διαβίωση»

Κινητοποίηση θα πραγματοποιήσουν το Σάββατο 13 Ιουνίου καλλιτέχνες στην πλατεία Αριστοτέλους, στη Θεσσαλονίκη.

Αναλυτικά το κάλεσμα:

Πορεία διαμαρτυρίας με καλλιτεχνικές αντί - δράσεις

ΣΑΒΒΑΤΟ 13/6 11:00 ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΟΥΣ (παραλία)

Αποφασίσαμε να κάνουμε μία πορεία λίγο διαφορετική, καλλιτεχνική, συμμετοχική, μια πορεία ανοιχτή σε καλλιτεχνικές προτάσεις και δρώμενα. Δίνουμε πάλι το παρόν στο δρόμο, δυναμώνοντας την φωνή μας αυτή τη φορά με τα μέσα που έχουμε, αυτά των τεχνών μας, μέχρι να ικανοποιηθούν τα αιτήματά μας, ως εργαζόμενοι στον χώρο του πολιτισμού.

Καλούμε λοιπόν όλους και όλες, από κάθε πεδίο τέχνης (χορός, θέατρο, μουσική, εικαστικά, κουκλοθέατρο, τσίρκο κ.α ) να συμμετάσχει στην Πορεία Διαμαρτυρίας με Καλλιτεχνικές Αντι-Δράσεις το Σάββατο 13 Ιουνίου και ώρα 11:00 ξεκινώντας από την πλ. Αριστοτέλους(παραλία) καταλήγοντας στις ομπρέλες της παραλίας. (Η ακριβής διαδρομή και στάσεις θα ανακοινωθούν με το κλείσιμο των συμμετοχών).

Ταυτόχρονα όμως θα μπορεί να συμμετάσχει ο καθένας και η καθεμία από μας χωρίς να είναι καλλιτέχνης, με το δικό του αυτοσχέδιο μουσικό όργανο (πχ κουτάλι-μπρίκι), τη δική του μουσική ή και φασαρία (σφυρίχτρες), τον δικό του τρόπο έκφρασης των συλλογικών αιτημάτων μας, πάντα όμως με σεβασμό στα καλλιτεχνικά δρώμενα της πορείας και επομένως σε συνεννόηση με τους διοργανωτές.

Σας καλούμε τις επόμενες μέρες να εμπλουτίσουμε μαζί τα προτεινόμενα συνθήματα, τη συμμετοχή των καλλιτεχνικών ομάδων, την οπτική έκφραση αυτής της πορείας παρακολουθώντας τις σχετικές αναρτήσεις του event ανά θέμα. https://www.facebook.com/events/912027875898521/

Έχει περάσει ένας μήνας από την ημέρα που χιλιάδες εργαζόμενοι στο χώρο των τεχνών έχουν καταφέρει να ενωθούν και να συσπειρωθούν σε ένα δυναμικό κίνημα ως απάντηση στην απροκάλυπτη απαξίωση εκ μέρους της κυβέρνησης, απαιτώντας αξιοπρέπεια και την αυτονόητη κρατική μέριμνα. Με τεκμηριωμένο λόγο καθώς και με δεκάδες μικρές και μεγάλες δράσεις διαμαρτυρίας, δράσεις αλληλεγγύης σε άλλα κινήματα (οικολογικό, εκπαιδευτικό, αντιρατσιστικό στις ΗΠΑ) αλλά και δράσεις συμπαράστασης σε αγωνιζόμενους καλλιτέχνες στην γειτονική Τουρκία (που έδωσαν τη ζωή τους σε εναν ανυποχώρητο αγώνα για δικαιοσύνη) δηλώνουμε πιο παρόντες από ποτέ.

Τα πρώτα μέτρα του ΥΠΠΟ ανακοινώθηκαν στις 7 Μαΐου με τη μεγάλη πλειονότητα των συναδέλφων μας να παραμένουν εκτός προγραμματισμού και επιδομάτων. Αυτό δεν συνέβη τυχαία. Ήταν αποτέλεσμα των δυσμενών εργασιακών συνθηκών που έχουν παγιωθεί στον κλάδο (πχ ανασφάλιστη εργασία, ανυπαρξία συλλογικών συμβάσεων κα) φανερώνοντας την πλήρη απαξίωση της εργασιακής πραγματικότητας από το ίδιο το Υπουργείο Πολιτισμού.

Οι επόμενες ανακοινώσεις του ΥΠΠΟ (με αποκορύφωμα το αρχικά τραγελαφικό μητρώο καλλιτεχνών) δυστυχώς επιβεβαίωσαν αυτό το συμπέρασμα αλλά επιπλέον έδειξαν ότι δεν υπάρχει καμία διάθεση σοβαρής αντιμετώπισης των προβλημάτων και στήριξη όλων των εργαζομένων στον πολιτισμό.

Τελευταίο επεισόδιο στο σενάριο απαξίωσης ήταν η ανακοίνωση του ΥΠΠΟ για το πρόγραμμα «Όλη η Ελλάδα – Ένας Πολιτισμός» το οποίο ενώ αρχικά είχε παρουσιαστεί ως πρόγραμμα 200 εκδηλώσεων, τελικά περιέχει 55 παραγωγές με 251 παρουσιάσεις. Επίσης παρουσιάζει απουσία οποιασδήποτε ανοικτής προκήρυξης, με απευθείας ανάθεση όλων των παραγωγών, παντελή απουσία του σύγχρονου χορού από το πρόγραμμα και παντελής αδιαφορία για τη σύγχρονη μουσική και τραγουδοποιία, δημιουργία μιας απόλυτα κεντροποιημένης επιτροπής καλλιτεχνικών διευθυντών, πρόχειρο σχεδιασμό καλλιτεχνικού προγράμματος, παρουσία καλλιτεχνών σε παραπάνω από μία παραγωγές.

poreia

Στις πιο πρόσφατες ανακοινώσεις περιλαμβάνονται και μέτρα για την επαναλειτουργία όλων των κλειστών χώρων καθώς και η ενίσχυση θεατρικών θιάσων. Με την πληρότητα να περιορίζεται στο 40%, και σε συνδυασμό με τον όρο “τα συμβαλλόμενα μέρη αναγνωρίζουν τις αμοιβές ως δίκαιες και εύλογες” οδηγούμαστε σε συνολική αποδοχή ενός μισθολογίου μη ανταποκρινόμενου τόσο στην εργασία που θα καταβληθεί, όσο και στις πραγματικές βιοτικές ανάγκες. διαιωνίζοντας τη μαύρη εργασία. Σε αυτό το κόστος που μετακυλίεται στις πλάτες των εργαζομένων, προστίθεται και η οπτικοακουστική κάλυψη, με υποχρεωτική παράδοση του υλικού και των πνευματικών δικαιωμάτων, για 5 χρόνια στο ΥΠΠΟ.

Σε τοπικό επίπεδο, δηλαδή στο Δήμο Θεσσαλονίκης και στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας τα πράγματα φαίνονται εξίσου ανησυχητικά. Ο βασικότερος καλλιτεχνικός θεσμός της πόλης, τα Δημήτρια, ανακοίνωσε την ψηφιακή εκδοχή του φεστιβάλ χωρίς καμία ανοιχτή πρόσκληση. Μοναδική ανοιχτή πρόσκληση έχει ανακοινωθεί από το δήμο Θεσσαλονίκης για το λεγόμενο Ψηφιακό Καλοκαίρι η οποία παρουσιάζει εξαιρετική ασάφεια προϋποθέσεων και έλλειψη βασικού σχεδιασμού και οδηγιών. Διεκδικούμε από τους Δήμους του Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης και την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στήριξη της ανεξάρτητης καλλιτεχνικής παραγωγής της πόλης με ανοιχτές διαδικασίες, δωρεάν παραχώρηση χώρων, προσωπικού και εξοπλισμού, επιδότηση παραγωγών. Απαιτούμε επίσης δίκαιη κατανομή στον πολιτισμό των εγκεκριμένων προϋπολογισμών από ακυρωμένες εκδηλώσεις καθώς και των έκτακτων χρηματοδοτήσεων που έχουν λάβει οι Δήμοι λόγω υγειονομικής κρίσης από το κράτος, με πλήρη διαφάνεια και διαδικασίες ίσων ευκαιριών.

Από πλευράς μας δεν εφησυχαζόμαστε με τα ψίχουλα της κυβέρνησης που μόνο ως επικοινωνιακά πυροτεχνήματα προς την κοινή γνώμη και εμπαιγμό προς στους κλάδους μας μπορούμε να τα εκλάβουμε. Ο βασικός τους στόχος να μας διασπάσουν και να μας αποδυναμώσουν δεν θα πετύχει. Επιμένουμε να είμαστε εδώ, να βγαίνουμε στους δρόμους, να αλληλο-υποστηριζόμαστε, να παραμένουμε ενωμένοι μέχρι να ικανοποιηθούν οι δίκαιες διεκδικήσεις μέχρι και του τελευταίου συναδέλφου μας.

Η αλληλεγγύη εντός του κλαδου μας αλλά και όλων των υπολοίπων είναι ο μόνος δρόμος.

Στο κυρίαρχο λανθασμένο αφήγημα πως η τέχνη είναι χόμπι, πως δεν είναι κανονικό επάγγελμα, απαντάμε πως είμαστε κανονικοί εργαζόμενοι, παλεύουμε να ζήσουμε από τη δουλειά μας, δεν τρεφόμαστε με το χειροκρότημα.

Καλούμε το Υπουργείο να αναμορφώσει πλήρως τις πολιτικές τους με στόχο όχι τα επικοινωνιακά happenings, που δημιουργούν την εντύπωση ότι «η αγορά κινείται», αλλά τους εργαζόμενους και την άσκηση ουσιαστικής πολιτιστικής πολιτικής. Αιτούμαστε:

Στις 13 Ιουνίου μοιραζόμαστε την τέχνη μας διεκδικώντας αξιοπρεπή διαβίωση και καλούμε τον καθένα και τη καθεμιά καθώς και όλες τις ομάδες, συλλογικότητες και κινήματα της πόλης, να σταθούν στο πλευρό μας, εκφράζοντας τα κοινά μας αιτήματα και στεκόμενοι αλληλέγγυοι αναμεταξύ μας!

Η τέχνη είναι οι εργαζόμενοί της.

Support Art Workers_SKG

Ένωση Κινηματογραφιστών Βορείου Ελλάδος( (ΕΚΒΕ)

Σωματείο Καθηγητών Χορού

ΣΧΒΕ (Σύλλογος Χορού Βορείου Ελλάδος)

Θεσσαλονίκη

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sxoles_dramatikis_texnhs
ΣτΕ : «Οι σχολές καλλιτεχνικής εκπαιδεύσεως είναι από το Σύνταγμα ανώτερες και παραμένουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση»
Η κατάταξη των επίμαχων καλλιτεχνικών σχολών στον ίδιο κλάδο και στην ίδια ειδικότητα με τους αποφοίτους της δευτεροβάθμιας και μεταδευτεροβάθμιας...
ΣτΕ : «Οι σχολές καλλιτεχνικής εκπαιδεύσεως είναι από το Σύνταγμα ανώτερες και παραμένουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση»
Στέφανος Κασσελάκης - Κίνημα Δημοκρατίας
Κίνημα Δημοκρατίας: Το όνομα του νέου κόμματος του Στέφανου Κασσελάκη
Στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης φιλοξενήθηκε η εκδήλωση όπου ο Στέφανος Κασσελάκης ανακοίνωσε το όνομα του κόμματός του, Κίνημα Δημοκρατίας -...
Κίνημα Δημοκρατίας: Το όνομα του νέου κόμματος του Στέφανου Κασσελάκη