Μαθησιακά κενά και μαθησιακές δυσκολίες αφήνει πίσω του ο κορονοϊός, όπως προκύπτουν από στοιχεία του ΟΗΕ. Οι χαμένες ώρες εκπαίδευσης που είτε δεν αναπληρώθηκαν, είτε δεν έγιναν όπως θα έπρεπε, «αφήνουν πίσω» τους μαθητές μαθησιακά.
Αναλυτικότερα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών, είναι αρκετά μεγάλος ο αριθμός των μαθητών που δεν έχουν τις γνώσεις και τις ικανότητες που θα έπρεπε να έχουν κατακτηθεί ήδη.
Σύμφωνα με τα εν λόγω στοιχεία, έως και το 70% των παιδιών ηλικίας 10 ετών στις χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος δεν μπορούν να διαβάσουν ή να κατανοήσουν ένα απλό κείμενο, ενώ ανάλογα κενά παρατηρούνται και στα μαθηματικά. Συγκριτικά, κατά την πρό-Covid περίοδο, το αντίστοιχο ποσοστό – που έχει τώρα εκτοξευθεί στο 70% – υπολογιζόταν κοντά στο 53%.
Ειδικότερα, στη Νότια Αφρική τα παιδιά του δημοτικού είναι σαν να έχουν χάσει μια ολόκληρη σχολική χρονιά, όπως αναφέρει ο Guardian σε δημοσίευμα του. Το ίδιο μέγεθος προβλήματος εντοπίζεται και στις ΗΠΑ, όπου τα 2/3 των μαθητών ηλικίας 8 και 9 ετών βαθμολογούνται με κάτω της βάσης στα τεστ των μαθηματικών.
Το πρόβλημα αποτυπώνεται, με συγκεκριμένα στοιχεία, σε έκθεση της Unesco, της Unicef και της Παγκόσμιας Τράπεζας, υπό τον χαρακτηριστικό τίτλο «The State of the Global Education Crisis -Η κατάσταση της παγκόσμιας εκπαιδευτικής κρίσης».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 15/01
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση