aithousa-taksi-sxoleio
«Ο αντισεισμικός έλεγχος και η θωράκιση των σχολείων των παιδιών μας πρέπει να γίνει από...χθες», τονίζει η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας

Την άμεση ανάγκη θωράκισης των σχολείων και την πραγματοποίηση αντισεισμικών ελέγχων, τονίζει με επιστολή της η Ανώτατη Συνομοσπονδία Γονέων Μαθητών Ελλάδας. 

«Από την τραγική είδηση του σεισμού -και παράλληλα με το πρωτοφανές κύμα αλληλεγγύης που εκφράστηκε και από τις αξιέπαινες πρωτοβουλίες Ομοσπονδιών, Ενώσεων και Συλλόγων Γονέων που με μεγάλη ταχύτητα αλλά και σοβαρότητα έβγαλαν σε πέρας αυτό το έργο- οι γονείς ξύπνησαν με ερωτήματα, αγωνίες, φόβο, σχετικά με την ασφάλεια των σχολικών κτιρίων, την ασφάλεια των παιδιών μας και όλης της σχολικής κοινότητας γενικότερα», αναφέρουν χαρακτηριστικά. 

Οι γονείς ζητούν, μεταξύ άλλων, από τους φορείς του εκπαιδευτικού κόσμου να αρχίσει άμεσα ουσιαστικός και ενδελεχής έλεγχος όλων των σχολείων και δημοσίων κτιρίων και χώρων συνάθροισης της νεολαίας, να προχωρήσει άμεσα η αποκατάσταση όλων των ζημιών και να γίνουν όλες οι αναγκαίες επεμβάσεις όχι μόνο στα σεισμόπληκτα αλλά σε όλα τα σχολικά κτίρια, σύμφωνα με τις τελευταίες αντισεισμικές προδιαγραφές και την καθιέρωση μητρώου συντήρησης και ελέγχου των σχολικών κτιρίων με ευθύνη του κράτους.

Αναλυτικά η επιστολή

Ο αντισεισμικός έλεγχος και η θωράκιση των σχολείων των παιδιών μας πρέπει να γίνει από...χθες!

Ο καταστροφικός σεισμός στην Τουρκία και στη Συρία, οι χιλιάδες νεκροί και τραυματίες αποδεικνύουν ότι μπορεί οι σεισμοί να είναι φυσικό φαινόμενο, αλλά δεν είναι φυσικό φαινόμενο οι συνέπειές τους. Γιατί η αντισεισμική προστασία των κτιρίων μπορεί να προβλεφθεί και να γίνει. 

Από την τραγική είδηση του σεισμού -και παράλληλα με το πρωτοφανές κύμα αλληλεγγύης που εκφράστηκε και από τις αξιέπαινες πρωτοβουλίες Ομοσπονδιών, Ενώσεων και Συλλόγων Γονέων που με μεγάλη ταχύτητα αλλά και σοβαρότητα έβγαλαν σε πέρας αυτό το έργο- οι γονείς ξύπνησαν με ερωτήματα, αγωνίες, φόβο, σχετικά με την ασφάλεια των σχολικών κτιρίων, την ασφάλεια των παιδιών μας και όλης της σχολικής κοινότητας γενικότερα.

Και πώς θα μπορούσε να γίνει αλλιώς; Δεν είναι λίγοι οι γονείς που πήγαιναν στα ίδια σχολεία με τα παιδιά τους. Σχολεία αξιολογημένα αλλά ανυπεράσπιστα στα φυσικά φαινόμενα, σε καταιγίδες, σε σεισμούς, κ.α.

Κι όμως, σήμερα υπάρχει και γνώση και εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό που μπορεί να βοηθήσει για να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος από τον σεισμό. Και έτσι, ενώ πληρώνουμε και με το παραπάνω για δημοτικά τέλη, για φόρους, κ.α. ο κρατικός προϋπολογισμός διαχρονικά “βλέπει” τα αναγκαία μέτρα, τον αντισεισμικό έλεγχο και την αντισεισμική θωράκιση ως κόστος....

Ποια είναι η πραγματικότητα σήμερα; 

-Στη χώρα μας υπάρχουν σχολικές μονάδες που έχουν χτιστεί προ των αντισεισμικών κανονισμών του 1959 καθώς και του 1985 που δεν έχουν υποβληθεί έως τώρα σε ουσιαστικό δευτεροβάθμιο έλεγχο (ανάθεση μελέτης, κλείσιμο της σχολικής μονάδας). Ακόμη όμως και για τα πιο σύγχρονα κτίρια, αυτά που έχουν κατασκευαστεί από το 1995 κι έπειτα, προκύπτουν ερωτηματικά καθώς ήδη συμπληρώνουν τα 30 έτη. 

-Λόγω της έλλειψης σχολικής στέγης, έχουν πραγματοποιηθεί διαφόρων τύπων παρεμβάσεις σε σχολικές μονάδες για να «δημιουργηθούν νέες αίθουσες» χωρίς να γνωρίζουμε εάν έχουν επηρεάσει και σε ποιο βαθμό τη στατικότητα των κτιρίων. Για όλους τους παραπάνω λόγους, μας προβληματίζει το γεγονός ότι δεν έχει υπάρξει ουσιαστικός έλεγχος πέραν του Ταχέως Οπτικού.

-Το θεσμικό πλαίσιο που έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια, έχει οδηγήσει στην απαράδεκτη κατάσταση η ευθύνη για τη συντήρηση των σχολείων να βρίσκεται στους Δήμους (με τη χρηματοδότηση να είναι μειωμένη κατά 70%) και γενικότερα για την κακή κατάσταση των σχολείων να μην φταίει δήθεν ποτέ κανείς συγκεκριμένα αλλά όταν κάτι καλό γίνεται, όλοι να διεκδικούν τις δάφνες...Αυτό το καθεστώς των ανευθυνο-υπεύθυνων πρέπει να τελειώσει.

-Η υπογραφή πρωτοκόλλου συνεργασίας του Υπουργείου Παιδείας με τον πρόεδρο του Οργανισμού Αντισεισμικής Προστασίας για την επιμόρφωση των στελεχών εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την πρόληψη και μείωση των επιπτώσεων από τους κινδύνους που προκαλούν οι φυσικές καταστροφές, μεταξύ των οποίων και οι σεισμοί, είναι αναγκαία αλλά δεν λύνει το βασικό πρόβλημα: Το θέμα δεν είναι απλά να μάθουμε να εκκενώνουμε το σχολείο ή να κρυβόμαστε κάτω από τα θρανία αλλά να έχουμε ΑΣΦΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ!

Το ΔΣ της ΑΣΓΜΕ καλεί όλους τους φορείς του εκπαιδευτικού κόσμου, να διεκδικήσουμε και να απαιτήσουμε συγκεκριμένες απαντήσεις για τα σχολεία των παιδιών μας:

•    Να αρχίσει άμεσα ουσιαστικός και ενδελεχής έλεγχος όλων των σχολείων και δημοσίων κτιρίων και χώρων συνάθροισης της νεολαίας. Να ολοκληρωθεί ο προσεισμικός έλεγχος και να γίνει ο δευτεροβάθμιος αντισεισμικός έλεγχος σε όσα σχολεία έχει κριθεί ότι απαιτείται με κρατική χρηματοδότηση. 

•    Να προχωρήσει άμεσα η αποκατάσταση όλων των ζημιών και να γίνουν όλες οι αναγκαίες επεμβάσεις όχι μόνο στα σεισμόπληκτα αλλά σε όλα τα σχολικά κτίρια, σύμφωνα με τις τελευταίες αντισεισμικές προδιαγραφές. 

•    Να προχωρήσουν άμεσα οι διαδικασίες για την ανέγερση νέων σύγχρονων και ασφαλών σχολείων όπου αυτά κρίθηκαν ακατάλληλα. 

•    Να αυξηθεί άμεσα η χρηματοδότηση μέσω ΣΑΤΑ για την επισκευή και συντήρηση των σχολείων αφού οι μαθητές κινδυνεύουν όχι μόνο από σεισμό στην ώρα λειτουργίας του σχολείου αλλά και καθημερινά, από τα κακοσυντηρημένα υλικά (σοβάδες, φωτιστικά υλικά, πόρτες, τζάμια κ.λπ.). 

•    Την καθιέρωση μητρώου συντήρησης και ελέγχου των σχολικών κτιρίων με ευθύνη του κράτους. 

•    Δημιουργία ενιαίου δημόσιου φορέα που θα έχει την ευθύνη για τη μελέτη, ανέγερση, συντήρηση και επισκευή όλων των δημοσίων κτιρίων. 

•    Συγκρότηση Ενιαίου Φορέα Αντισεισμικής Θωράκισης, στον οποίο θα υπαχθούν οι σημερινές διαφορετικές δημόσιες υπηρεσίες και οργανισμοί καθώς και τη γενναία χρηματοδότηση απ' τον κρατικό προϋπολογισμό. 

Καλούμε τις Ομοσπονδίες, τις Ενώσεις και τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων να συζητήσουν το ζήτημα στα διοικητικά τους συμβούλια, να προβληματιστούν για την ασφάλεια των σχολικών μονάδων και να προβούν σε αποφάσεις και ενέργειες.

Η ασφαλής και σύγχρονη σχολική στέγη είναι κυριολεκτικά  ζήτημα  ζωής!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pipila_mwro_large.jpg
Οφείλεται η πιπίλα να καθυστερήσει την ομιλία του παιδιού;
Η συχνή χρήση της μπορεί να περιορίσει τον χρόνο που το παιδί εξασκεί την παραγωγή φωνημάτων και τη λεκτική επικοινωνία, καθώς η πιπίλα περιορίζει...
Οφείλεται η πιπίλα να καθυστερήσει την ομιλία του παιδιού;
panepistimio aigaiou
Αύριο 25 Νοεμβρίου ξεκινούν τα προγράμματα του Παν.Αιγαίου για εκπαιδευτικούς
Που εστιάζουν τα εξ αποστάσεως μοριοδοτούμενα προγράμματα του Πανεπιστημίου Αιγαίου που ξεκινούν αύριο και αφορούν όλους τους εκπαιδευτικούς - Έχουν...
Αύριο 25 Νοεμβρίου ξεκινούν τα προγράμματα του Παν.Αιγαίου για εκπαιδευτικούς