Λίγες ώρες απομένουν στους επιβαίνοντες του υποβρυχίου Titan με τις πιθανότητες επιβίωσής τους να είναι ελάχιστες έως και μηδαμινές. Εάν οι έρευνες που είναι σε εξέλιξη στην περιοχή που βυθίστηκε ο Τιτανικός δεν αποδώσουν καρπούς, στις 14:08 ώρα Ελλάδας που τελειώνει το οξυγόνο, σύμφωνα με την εταιρεία, θα θεωρούνται και επίσημα νεκροί.
Ο Δημήτρης Παληάτσος, αντιναύαρχος εν αποστρατεία και αξιωματικός υποβρυχίων μιλά στο Open και την εκπομπή «Ανοιχτή Επικοινωνία» για το είδος του σκάφους αυτού, ενώ εμφανίζεται απαισιόδοξος για την επιχείρηση διάσωσης, θεωρώντας πως οι επιβαίνοντες έχουν πεθάνει.
«Και να το εντοπίσουν το υποβρύχιο, οι διαδικασίες είναι χρονοβόρες. Ακόμα και να υπήρχαν τα μέσα στην περιοχή, όταν θα τους ανασύρανε δεν θα υπήρχε αέρας. Εγώ δεν είμαι σίγουρος ότι υπάρχει αυτή τη στιγμή οξυγόνο και ζωντανοί. Η εταιρεία είναι αναξιόπιστη, το όχημά της είναι πρόχειρο».
Για τον ήχο που ακούστηκε να εκπέμπεται πιθανώς από το υποβρύχιο ο κ. Παληάτσος λέει πως «από την στιγμή που ακουγόντουσαν οι ήχοι, είναι δείγμα ζωής. Ένας άνθρωπος δημιουργούσε αυτούς τους θορύβους γιατί ήταν περιοδικοί, ανά μισάωρο, τους άκουσε ένα αξιόπιστο αεροσκάφος. Τώρα δεν υπάρχουν ήχοι, μέχρι προχτές που ακούστηκαν υπήρχε ζωή. Εάν συνέχιζε και υπήρχε οξυγόνο θα υπήρχε και μετά αυτός ο ήχος, δηλαδή άνθρωπος που θα έδινε σημείο ζωής. Νομίζω πως οι επιβάτες είναι σε κατάσταση που δεν μπορούν να δώσουν σημεία ζωής».
«Ακόμα και να υπάρχει οξυγόνο, οι άνθρωποι είναι σε κώμα»
Για το τι συνθήκες επικρατούν σε ένα τέτοιο υποβρύχιο σε μεγάλο βάθος, εξηγεί:
«Το σκάφος το συγκεκριμένο δεν είναι υποβρύχιο αλλά ένας σκάφος χαμηλότερης ποιότητας το οποίο δεν είναι και αξιόπιστο. Πρέπει να πάρει έγκριση αυτό το σκάφος να βάλει μέσα ανθρώπους και απορώ και αυτοί πώς μπήκαν. Σε ένα κανονικό υποβρύχιο υπάρχουν συστήματα ασφαλείας, συστήματα για τη δύσκολη στιγμή. Αυτό φαίνεται και από την εικόνα πως δεν έχει ποιότητα κατασκευής. Αποδεικνύεται πως δεν έχει και συστήματα ασφαλείας. Δεν θα έπρεπε να μείνει κάτω αλλά να ανέβει πάνω και να έχει ισχύ ανάγκης. Δεν μπορεί να μην έχει επικοινωνίες και να μην στέλνει σήματα».
«Από μελέτες που έχουν γίνει από το αμερικανικό ναυτικό, στην καμπίνα αυτή τη στιγμή πρέπει να υπάρχει υποθερμία, με βαθμούς κάτω του μηδενός. Σιγά σιγά μειώνεται το οξυγόνο και αυξάνεται το διοξείδιο του άνθρακα όσο περνάνε οι μέρες. Δεν νομίζω πως υπάρχει ζωή. Εάν λέμε πως μέχρι το μεσημέρι υπάρχει οξυγόνο, ήδη οι άνθρωποι έχουν πέσει σε λήθαργο, σε κώμα, σε μια κατάσταση αναισθησίας. Οι άνθρωποι προκάλεσαν θόρυβο, δεν ήταν θόρυβος κάποιου ψαριού. Άρα τότε που τους ακούσαμε υπήρχε ένας άνθρωπος που χτύπαγε κάθε μισή ώρα. Δυστυχώς, ο ήχος δεν μπόρεσε να δώσει τον εντοπισμό του σκάφους».
Τα σενάρια για το πώς χάθηκε το υποβρύχιο
Ο αντιναύαρχος ε.α. μιλά και για τα σενάρια για το τι μπορεί να έχει γίνει και χάθηκε το υποβρύχιο: «Θεωρητικά πρώτο σενάριο είναι να έχει χαθεί η ισχύς, δεύτερο σενάριο είναι ή πήγε πολύ κοντά στον Τιτανικό και μάγκωσε κάπου. Τρίτο σενάριο είναι να έχουν χαλάσει τα συστήματα κατεύθυνσης».
Μάλιστα, επισημαίνει πως: «Βάλαμε ανθρώπους μέσα και τους πήραν τόσα χρήματα για να τους πάνε στα 4.000 μέτρα με ένα joystick, με έναν διακόπτη on/off, χωρίς συστήματα ασφαλείας».
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη