ναυάγιο Λέσβος
EUROKINISSI & Screenshot/Facebook
Βίντεο - ντοκουμέντο με τα τελευταία λεπτά πριν από το ναυάγιο στη Λέσβο δημοσιεύει το ethnos.gr

Βίντεο - ντοκουμέντο με τα τελευταία λεπτά πριν από το ναυάγιο στη Λέσβο δημοσιεύει το ethnos.gr, όπως φαίνεται από ανάρτηση στα social media.

Όπως ακούγεται ο καπετάνιος του πλοίου καλεί τον κεντρικό ελληνικό σταθμό, Olympia Radio, μέσω vhf και συγκεκριμένα στο κανάλι 16 ή 70, για να μεταδώσει ότι βρίσκεται σε κίνδυνο και να ζητήσει βοήθεια.

Το βίντεο αυτό είναι λίγα λεπτά πριν βυθιστεί το πλοίο.

Το βίντεο - ντοκουμέντο

Πραγματογνώμονας «μεταφράζει» το βίντεο

«Το βίντεο δείχνει ότι κάποιος μαγνητοσκοπεί από την γέφυρα του πλοίου. Το πρωραίο τμήμα του πλοίου που φαίνονται τα αμπάρια του δείχνει να έχει κλίση περίπου 25 με 30 μοίρες. Φαίνεται ότι με την θαλασσοταραχή που υπήρχε έφυγαν οι μουσαμάδες που κάλυπταν τα καπάκια των αμπαριών, έτσι ώστε το φορτίο να διατηρηθεί χωρίς να υπάρξει εισροή υδάτων», τονίζει στο ethnos.gr ο ναύαρχος ε.α. Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής και διεθνής πραγματογνώμονας, Νίκος Σπανός.

«Η γνώμη μου είναι ότι από τη στιγμή που έγινε εισροή υδάτων μέσα στα αμπάρια του πλοίου αυτό δείχνει ότι πήρε μια μεγάλη κλίση προς τα δεξιά και πιστεύω στη συνέχεια -με βάση την εμπειρία μου- ότι στην πορεία η κλίση έγινε μεγαλύτερη με αποτέλεσμα την ανατροπή του (capsize)», συνεχίζει.

«Το άλλο σενάριο είναι -με δεδομένο ότι έχω αντιμετωπίσει παρόμοια περιστατικά στο παρελθόν- ότι έφταιγε η μη κανονική συντήρηση / επισκευή του πλοίου σύμφωνα με τις διεθνείς συμβάσεις (Solas, LL κ.ά.) σε συσχέτιση με την προγραμματισμένη συντήρηση και επισκευή που ορίζει το ΚΕΦ 10 του Διεθνή Κώδικα ISM (ISM CODE) και οφείλει να τηρεί με ακρίβεια η διαχειρίστρια εταιρεία του πλοίου υπό την έλεγχο του παρακολουθούντα του πλοίου νηογνώμονα», προσθέτει.

Το πλοίο ήταν μεγάλης ηλικίας

Όπως αποκαλύπτει ο κ. Σπανός, «το πλοίο ήταν μεγάλης ηλικίας, 40 ετών, και σε έκθεση επιθεώρησης που διενεργήθηκε τον Αύγουστο του 2018 σε ευρωπαϊκό λιμάνι και συγκεκριμένα στην Τούσλα της Ρουμανίας βρέθηκαν από τις αρμόδιες αρχές ελέγχου (Port State Control/Paris MOU) 65 σοβαρές ελλείψεις εκ των οποίων οι 45 ήταν άκρως επικίνδυνες για την ασφάλεια του πληρώματος και του πλοίου».

«Κάποιες από αυτές έχουν να κάνουν με τα μέσα ασφαλείας του πλοίου και κάποιες με την κατασκευή του. Στο λιμάνι αυτό έμεινε 19 ολόκληρες ημέρες και στη συνέχεια του δόθηκε άδεια απόπλου με προσωρινά πιστοποιητικά για ένα ταξίδι μέχρι την Αίγυπτο για επισκευαστική βάση με σκοπό να κάνει οριστική αποκατάσταση των ελλείψεων του πλοίου. Στη συνέχεια έπρεπε ο παρακολουθείς του πλοίου νηογνώμονας να το επιθεωρήσει και να εκδώσει εκ νέου πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του, δηλαδή να διατηρεί την κλάση του», καταλήγει.

Πηγή: ethnos.gr

Διαβάστε επίσης: 

Σοβαρό περιστατικό σε νησί του Αργοσαρωνικού: Συνελήφθη ιερέας για σεξουαλική κακοποίηση ανηλίκου | Έθνος (ethnos.gr)

Άνοιγμα στους κεντρώους χωρίς να χαθεί το «παραδοσιακό» κοινό το στοίχημα για τη ΝΔ: Η προετοιμασία για τις ευρωεκλογές και τα μηνύματα Σαμάρα | Έθνος (ethnos.gr)

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα