Στην Ελλάδα κυκλοφορούν τα περισσότερα παλαιά - σε χρονολογία - αυτοκίνητα σε σύγκριση με τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην υπόλοιπη Ευρώπη, ενώ ήδη πολλά κράτη-μέλη προχωρούν στον ετήσιο τεχνικό έλεγχο (ΚΤΕΟ) - αντί για δύο έτη που είναι στην Ελλάδα, για τα αυτοκίνητα που είναι μεγαλύτερα από 8 ετών.
Στην Ελλάδα, ο πρώτος έλεγχος ΚΤΕΟ για ένα καινούριο αυτοκίνητο πραγματοποιείται μετά από 4 χρόνια, και στη συνέχεια κάθε 2 χρόνια.
Παραδείγματος χάρη, ένα Ι.Χ. επιβατικό αυτοκίνητο που ταξινομήθηκε την 1η Ιουνίου 2023 πρέπει να υποβληθεί σε πρώτο τεχνικό έλεγχο έως την 1η Ιουνίου 2027. Ωστόσο, αυτό δεν ισχύει για τα TAXI, τα επαγγελματικά οχήματα, τα οχήματα μεικτού βάρους έως 3,5 τόνους, και τα βαρέως τύπου οχήματα, όπου ο τεχνικός έλεγχος είναι υποχρεωτικός ετησίως.
Η διενέργεια του τεχνικού ελέγχου στα ΚΤΕΟ αποτελεί μία από τις σημαντικότερες υποχρεώσεις των ιδιοκτητών οχημάτων. Εντούτοις, λόγω της μη εκτέλεσης του τεχνικού ελέγχου ΚΤΕΟ, της αύξησης του μέσου όρου ηλικίας του στόλου των αυτοκινήτων και τη μείωση του αριθμού των νέων ΙΧ στην αγορά εξετάζονται διάφορες ενέργειες από την κυβέρνηση.
Σύμφωνα με τα παραπάνω προβλήματα λοιπόν, το κυβερνητικό επιτελείο εξετάζει την υιοθέτηση του ετήσιου ελέγχου από τα ΚΤΕΟ και για τα παλαιά οχήματα, επιπλέον προβλέπεται ότι θα επιβάλλονται αυστηρά πρόστιμα, από 150 έως 500 ευρώ μαζί με διοικητικές και ποινικές κυρώσεις.
Εντοπισμός ανασφάλιστων αυτοκινήτων και τα πρόστιμα
Για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων και εκείνων που δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο, σχεδιάζεται η χρήση ειδικού ηλεκτρονικού φακέλου, προσβάσιμου από τις αρχές, προκειμένου να επιβάλλονται πρόστιμα και κυρώσεις.
Συγκεκριμένα δημιουργείται ένας μόνιμος αυτόματος μηχανισμός για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων, όπου η πλατφόρμα θα συγκεντρώνει πληροφορίες από διάφορες πηγές. Θα χρησιμοποιεί στοιχεία από το ηλεκτρονικό αρχείο της ΑΑΔΕ, το αρχείο οχημάτων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, τα κλεμμένα οχήματα του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, των αποβιωσάντων του Υπουργείου Εσωτερικών, τα ανακυκλωμένα οχήματα της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος και τα ασφαλισμένα οχήματα του Κέντρου Πληροφοριών του Επικουρικού Κεφαλαίου Ασφάλισης Ευθύνης από Ατυχήματα Αυτοκινήτων.
Οι ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων θα λαμβάνουν ειδοποιητήριο για την παράβαση και θα κληθούν να πληρώσουν παράβολο προστίμου έως 250 ευρώ, το οποίο θα πρέπει να καταβληθεί προκειμένου να ασφαλίσουν στη συνέχεια το όχημά τους. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης, το χρηματικό πρόστιμο αυξάνεται στα 500 ευρώ, ενώ επιβάλλονται και διοικητικές και ποινικές κυρώσεις, όπως η αφαίρεση του διπλώματος οδήγησης για 6 μήνες και η αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας.
Επίσης, προβλέπεται νέο σύστημα βεβαίωσης των τελών κυκλοφορίας, με επιβολή κλιμακωτού προστίμου για καθυστερημένες πληρωμές, που αναμένεται να εφαρμοστεί από το 2025.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη