Η σεξουαλικότητα ήταν παντού στον αρχαίο κόσμο, από τις πορνογραφικές αναπαραστάσεις στην κεραμική μέχρι το σεξ με συμπολεμιστές και εταίρες. Ταυτόχρονα, η γνώμη των αρχαίων για το σεξ ήταν πολύ διαφορετική από τη δική μας σήμερα, με πολλές φαινομενικά ασυνήθιστες πρακτικές για εμάς.
Η ανοιχτόμυαλη προσέγγιση των ζητημάτων γύρω απ’ το σεξ, την ομοφυλοφιλία και τις σχέσεις δημιούργησε μια πολύ διαφορετική κουλτούρα από αυτήν που έχουμε εμείς και για αυτόν τον λόγο συζητιέται και προκαλεί ακόμα και σήμερα ένα τόσο μεγάλο debate.
1.Στην αρχαία Ελλάδα, η πορνεία ήταν νόμιμη και σε ορισμένες περιπτώσεις διευθύνονταν από το κράτος. Μάλιστα, ο Αθηναίος νομοθέτης Σόλων είχε προσωπικά καθορίσει και τις τιμές σε αυτά τα κρατικά πορνεία. Αυτά τα «σπίτια» είχαν ως sex workers γυναίκες αλλά και άντρες -με τους τελευταίους να εξυπηρετούν κυρίως ηλικιωμένους άνδρες πελάτες. Το πλεονέκτημα αυτών των ιδρυμάτων ήταν ότι προσέφεραν πολύ φθηνότερες τιμές σε σχέση με αυτές που προσέφεραν οι πόρνες που εργάζονταν στον δρόμο.
Ο Σόλωνας θα χρησιμοποιούσε τα φορολογικά έσοδα που κέρδισε η Αθήνα από αυτούς τους δημόσιους οίκους ανοχής για να χτίσει έναν ναό στη θεά Αφροδίτη -ποια άλλη;
2.Η αυστηρότητα που επικρατούσε γύρω από το θέμα της μοιχείας φαίνεται λίγο περίεργη, αν σκεφτείς πόσο ανοιχτόμυαλοι σεξουαλικά ήταν οι αρχαίοι Έλληνες. Κι όμως, στην πραγματικότητα, η αποπλάνηση της γυναίκας κάποιου άλλου θεωρούταν χειρότερη και από τον βιασμό. Αυτό οφειλόταν στην κοινή πεποίθηση ότι η γυναίκα ήταν «ιδιοκτησία» του άντρα της και επομένως η μοιχεία ήταν μια μορφή κλοπής.
Ένας σύζυγος, λοιπόν, που έπιανε έναν άλλο άντρα με τη γυναίκα του, είχε το δικαίωμα να του επιβάλλει μία οποιαδήποτε τιμωρία -από δημόσιο διασυρμό μέχρι εκτέλεση.
Ο βιασμός θεωρούταν επίσης ανήθικος, αλλά αν η γυναίκα ήταν ανύπαντρη δεν θεωρούταν και τόσο σοβαρό έγκλημα. Άλλωστε, η σεξουαλική επίθεση είναι πολύ συχνή στην ελληνική μυθολογία με πολλούς θεούς να εξαπατούν τις γυναίκες και να τις ρίχνουν στο κρεβάτι, «δημιουργώντας» ημίθεους. Οι μύθοι αποδεικνύουν ότι στο μυαλό τους ο βιασμός δεν ήταν κάτι το τόσο επιλήψιμο.
3.Οι αρχαίοι λάτρευαν το κρασί, με αποτέλεσμα το συμπόσιο να ήταν ένα από τα πιο σημαντικά κομμάτια της κουλτούρας τους. Από 14 έως 27 άνδρες μαζεύονταν σε ένα δωμάτιο, ξάπλωναν στα ανάκλιντρα και ξεκινούσαν τις βαθιές πνευματικές συζητήσεις. Ωστόσο, πολύ συχνά, δεν περιορίζονταν μόνο σε αυτές…
Οι μεγάλες ποσότητες αλκοόλ, η μουσική και τα drinking games μπορούσαν να κάνουν την κατάσταση να ξεφύγει. Πολύ συχνά οι μουσικοί και οι υπόλοιποι performers που προσλαμβάνονταν για το συμπόσιο, κατέληγαν σε σεξουαλικές περιπτύξεις με τους επισκέπτες. Και παρόλο που οι γυναίκες γενικά δεν επιτρέπονταν στο συμπόσιο, υπήρχαν φορές όπου high class πόρνες προσελήφθησαν για πολύ ειδικούς καλεσμένους.
4.Την πρώτη νύχτα του γάμου στην Σπάρτη, η γυναίκα θα έπρεπε να φέρνει λίγο σε άντρα καθώς οι πρώτες σεξουαλικές εμπειρίες του γαμπρού ήταν συνήθως με συνομηλίκους του, όσο εκπαιδεύονταν στην Αγωγή. Έτσι η νύφη αναγκαζόταν να ξυρίσει το κεφάλι της και να εμφανιστεί πιο αρρενωπή πριν κοιμηθούν μαζί για πρώτη φορά, προκειμένου να φέρνει περισσότερο στους προηγούμενους συντρόφους του συζύγου της.
Οι νύφες φορούσαν αντρικά ρούχα και ξάπλωναν με τα σανδάλια τους στο κρεβάτι, βοηθώντας τον σύζυγο να συνηθίσει στη νέα κατάσταση. Πίστευαν τότε ότι με αυτόν τον τρόπο η μετάβαση στις ετεροφυλοφιλικές σχέσεις θα γινόταν πιο ομαλά.
5.Σε κάνει να αναρωτιέσαι λίγο γιατί η φαινομενικά φυσιολογική πρακτική του φιλιού θεωρούταν παράξενη -τουλάχιστον κάτω από ορισμένες συνθήκες- στην αρχαία Ελλάδα. Για παράδειγμα, το φιλί ως μορφή χαιρετισμού θεωρούταν φυσιολογικό, ακόμα και αν χαιρετιούνταν έτσι δύο άνθρωποι που μόλις είχαν γνωριστεί. Παράλληλα, πολλοί άντρες χαιρετούσαν τους συνομηλίκους τους με ένα φιλί στο χέρι ή το μάγουλο πριν από σημαντικές επαγγελματικές συναντήσεις.
Ωστόσο, το να φιλάς τη γυναίκα σου θα μπορούσε να θεωρηθεί ως σημάδι αδυναμίας για έναν άνδρα. Για παράδειγμα, τον Περικλή πολύ συχνά τον επέκριναν φίλοι και αντίπαλοι για το γεγονός ότι φιλούσε τη γυναίκα του στα χείλη δημοσίως. Αυτό συνέβαινε κυρίως γιατί ένα φιλί έδειχνε ισότητα, κάτι απαράδεκτο για τις περισσότερες πόλεις-κράτη.
Ταυτόχρονα, αυτή η συνήθεια έδινε την εντύπωση ότι ο Περικλής θα μπορούσε να τεθεί υπό τον σαγηνευτικό έλεγχο της συζύγου του, να γίνει ένα υποχείριό της, πράγμα επίσης απαράδεκτο για έναν πολιτικό άντρα της εποχής.
Πηγή: oneman.gr
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη